World of Warplanes Recenzja gry

Recenzja gry 26 listopada 2013, 12:21

autor: Asmodeusz

Gracz, naukowiec, emigrant. Daje przykład temu, że z gier się nie wyrasta.

Recenzja gry World of Warplanes - czołgi w przestworzach

Po niewątpliwym sukcesie World of Tanks nadeszła pora na podbicie przestworzy. World of Warplanes to szybkie i dynamiczne starcia oraz dziesiątki samolotów do odblokowania, a wszystko to w znanej formule free-to-play.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • potyczki są szybkie i dynamiczne;
  • duży wybór samolotów i modyfikacji;
  • obecność maszyn prototypowych;
  • zunifikowane konto premium;
  • mimo wszystko wciąga.
MINUSY:
  • problemy ze sterowaniem;
  • model lotu faworyzujący nudną taktykę Boom and Zoom;
  • bezużyteczne radzieckie i japońskie samoloty powyżej V poziomu;
  • małe i nieciekawe mapy;
  • słaba optymalizacja.

Gdy ponad dwa lata temu wystartowało World of Tanks, prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że kolejna produkcja traktująca o II wojnie światowej odniesie tak spektakularny sukces na rynku elektronicznej rozrywki. Okazało się jednak, że autorzy trafili z tym tytułem w dziesiątkę: obietnica darmowej rozgrywki przyciągnęła młodzież, zaś starsi gracze mogli przypomnieć sobie czasy, kiedy jako dzieci kolekcjonowali modele pojazdów pancernych. Niedługo po starcie tytułu w Europie i Ameryce białoruskie studio Wargaming.net zapowiedziało kolejną grę: tym razem mieliśmy siąść za sterami znanych myśliwców i rozpocząć walkę o dominację w powietrzu.

Zwiastun gry World of Warplanes

Zwiastun gry World of Warplanes [2:00]

Szkoła pilotażu

World of Warplanes można najprościej określić jako „czołgi w przestworzach”. W założeniu gra ma oferować nieskomplikowaną rozgrywkę, szybkie i dynamiczne starcia znane z World of Tanks oraz dużą liczbę maszyn. Jako produkt free-to-play korzysta z systemu mikrotransakcji oraz konta premium, przyspieszającego odkrywanie nowych samolotów i oferującego unikatowe modele myśliwców.

Produkcja World of Warplanes borykała się z wieloma problemami: podczas alfa-testów model lotu został gruntownie przerobiony, poprawiono również sterowanie. Kolejne kłopoty opóźniły premierę o ponad miesiąc, jednak po prawie trzech latach oczekiwania tytuł ostatecznie zadebiutował w Europie 13 listopada 2013.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu gry możemy przejść do samouczka, który pozwala opanować podstawowe manewry oraz wzbogaca nasze konto o odrobinę złota, do wykorzystania w World of Warplanes bądź World of Tanks. Następnym krokiem jest wybór jednego z pięciu początkowych samolotów i rozpoczęcie bitwy, w której przeciwko sobie stają dwie drużyny składające się z piętnastu graczy. Aktualnie tytuł posiada tylko jeden tryb rozgrywki, polegający na zestrzeleniu wszystkich maszyn przeciwnika bądź też uzyskaniu przewagi na polu walki poprzez zniszczenie większej liczby celów (zarówno powietrznych, jak i naziemnych) niż wroga ekipa. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie pojawi się jeszcze misja polegająca na eskortowaniu/likwidowaniu bombowców sterowanych przez komputer.

Typowa strzelanina nad wodą. - 2013-11-26
Typowa strzelanina nad wodą.

Sama rozgrywka nie jest zbyt skomplikowana. Samolotem możemy sterować za pomocą joysticka, gamepada lub myszy i klawiatury. Dwie pierwsze opcje dają odrobinę większą kontrolę nad aeroplanem, lecz klasyczna pecetowa kombinacja spisuje się na tyle dobrze, że za jej pomocą bez problemu da się regularnie trafiać na szczyt tabeli wyników. Maszynę kontrolujemy klawiszami W, S, A, D (prędkość i przechył) oraz kursorem myszy – dziób samolotu automatycznie podąża za celownikiem. Gdy przeciwnik znajdzie się bezpośrednio przed nami, wystarczy nacisnąć LPM, a w stronę nieprzyjaciela poleci strumień ołowiu. Trafienie w ruchomy obiekt jest równie proste, gdyż gra ułatwia celowanie z wyprzedzeniem: odpowiednia ikona pokazuje, w które miejsce trzeba skierować działka, by pociski dopadły przelatującego przed nami wroga.

Próba ataku na wrogiego mosquito, niestety nieudana. - 2013-11-26
Próba ataku na wrogiego mosquito, niestety nieudana.

Do eksterminacji oponentów używamy zarówno karabinów maszynowych, jak i różnego kalibru działek, zaś obiekty naziemne rozwalamy za pomocą rakiet lub bomb. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by strzelać rakietami do przeciwników, lecz trafienie w ruchomy cel jest bardzo trudne.

Recenzja dodatku Vive la France! do Euro Truck Simulator 2 – ETS trzyma poziom
Recenzja dodatku Vive la France! do Euro Truck Simulator 2 – ETS trzyma poziom

Recenzja gry

Jazda po drogach Francji ma swój niezaprzeczalny urok – choć na rondach o kolizję bardzo łatwo, to widoki nadal potrafią zachwycić, a miejsc, w które można się dostać, jest bez liku. Jak na udany dodatek przystało.

Recenzja gry Farming Simulator 17 - a jak tam gospodarstwo? Po staremu!
Recenzja gry Farming Simulator 17 - a jak tam gospodarstwo? Po staremu!

Recenzja gry

Seria Farming Simulator, jak to czyni tradycyjnie co dwa lata, powraca właśnie z nową odsłoną. Czy doświadczony pionier wirtualnej roli wpuścił trochę świeżego powietrza do swoich zabudowań, czy tak jak zwykle tylko odmalował elewację?

Recenzja gry Polska Farma 2017 - Farm Expert zaorał się sam
Recenzja gry Polska Farma 2017 - Farm Expert zaorał się sam

Recenzja gry

Polska farma 2017 pokazuje, że życie w wirtualnym gospodarstwie to nie tylko wielkie możliwości, ale i równie wielkie problemy – tych drugich jest tyle, że ich skala momentalnie zaczyna przytłaczać.

Komentarze Czytelników (37)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.11.2013 16:47
odpowiedz
Pyroso
14
Legionista

Największą bzdurą są punkty życia samolotów. Zupełnie nieuzasadnione rozwiązanie. Grając w WarThundera nieraz w pierwszej chwili kląłem gdy przeciwnik jednym wielkokalibrowym strzałem oderwał mi skrzydło lub zabił pilota ale po chwili dochodziłem do wniosku że to świetne rozwiązanie bo przecież tak mogło być podczas prawdziwej walki. Pozwala to na o wiele bardziej wyrównaną walkę bo zawsze jest szansa że słabszym samolotem dopadniesz tego silniejszego. Znacznie więcej zależy od umiejętności niż od maszyny.

26.11.2013 16:48
odpowiedz
Duqq
14
Legionista

W porównaniu do War Thunder to ta ocena powinna wynosić maksymalnie "5". Każdy kto byłby zainteresowany tą grą polecam zapoznać się z War Thunder, jest o wiele ciekawsza, bardziej dopracowana, i po prostu o wiele wiele miodniejsza. Tym tutaj WoWP nie warto w ogólę sobie zawracac głowy, a ocena recenzji jest po prostu zabawnai zawyżona.

26.11.2013 16:52
odpowiedz
Aexoni
43
Konsul

Sporo ocen niektórych gier (nie tylko na GOLu, w innych serwisach również) jest MOCNO zawyżona, w szczególności gier najpotężniejszych wydawców i chyba nie trzeba wymieniać, kogo mam na myśli. Wystarczy popatrzeć na recki innych ludzi na yt czy poczytać komentarze, które mówią same za siebie. No ale przecież wszyscy są "niezależni".

26.11.2013 17:21
odpowiedz
Oseth
82
Wild animal

Gust – "poczucie piękna"; zdolność lub umiejętność oceny wartości estetycznych. Potocznie także: subiektywna tendencja do wyższego oceniania pewnych wartości, a niższego innych.
Nie wiem co wy chcecie od TOR, gra w to jeszcze niemało ludków i co niektórym ocena 9,5 wydaje się jak najbardziej sprawiedliwa.
Generalnie, każda recenzja to wypadkowa odczuć recenzenta i jest jak najbardziej subiektywna - ale o tym już napisano setki postów i Ameryki nikt tu nie odkryje.
Jeżeli ktoś chce mieć najbardziej wyważoną i "sprawiedliwą" oceną to sobie wyciągnie średnią z kilkuset recenzji dostępnych na internecie, wtedy statystycznie rzecz biorąc będzie to ocena najbardziej zbliżona do gustów graczy. Ale w sumie taką statystyką chyba się zajmują już jakieś portale.

26.11.2013 17:44
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Zupełnie nieuzasadnione rozwiązanie. Grając w WarThundera nieraz w pierwszej chwili kląłem gdy przeciwnik jednym wielkokalibrowym strzałem oderwał mi skrzydło lub zabił pilota ale po chwili dochodziłem do wniosku że to świetne rozwiązanie bo przecież tak mogło być podczas prawdziwej walki.

rozwiazanie zupelnie uzasadnione - gra nie jest symulatorem tylko arcade'owa strzelanka, w ktorej sa wlasnie paski zycia i nie ma "instakilli"

rownie dobrze moglbys narzekac, ze twoje ukochane CODy czy battlefieldy nie sa realistyczne, bo zolnierz wytrzymuje wiecej jak jedna pestke w glowe. Takie sa ZALOZENIA gry i tego sie nie bde czepial w recenzji. Jak ktos chce zrobic "realistyczny" symulator latania UFO to ja ocenie to jako "realistyczny" symulator UFO a nie gre arcade i vice versa

W porównaniu do War Thunder to ta ocena powinna wynosić maksymalnie "5". Każdy kto byłby zainteresowany tą grą polecam zapoznać się z War Thunder, jest o wiele ciekawsza, bardziej dopracowana, i po prostu o wiele wiele miodniejsza. Tym tutaj WoWP nie warto w ogólę sobie zawracac głowy, a ocena recenzji jest po prostu zabawnai zawyżona.

War Thunder jeszcze nie wyszedl i nie zostal oceniony wiec nie wiem z czym chcesz porownywac. I abys nie popadl w hiperzachwyt - WT tez ma swoje bledy i problemy

26.11.2013 18:25
odpowiedz
Aexoni
43
Konsul

Oseth - między gustem a "gustem" jest spora różnica. Kiedy widzę hype na grę typu Battlefield czy COD i dostaję tak naprawdę to samo, co rok temu + parę poprawek, które zmieściłyby się w DLC (No wiadomo, w BFie tego DLC jest trochę więcej) to popadam w najzwyczajniejszy rechot, bo gra dostaje 9.0. To samo z Dragon Age 2 czy Mass Effect 3 z zaszczytnym tytułem najbardziej spapranego zakończenia kilku ostatnich lat. I tendencję tych ocen (takich, a nie innych) widać, a Ty mi tu wyjeżdżasz z definicją piękna. Nie da się zaprzeczyć, że potężny wydawca ZAWSZE dostanie te dodatkowe dwa punkty mimo, że gra bardziej przypomina dodatek niż pełnoprawny sequel.

26.11.2013 18:44
odpowiedz
michal2603
3
Junior

Mam kilka uwag do tej recenzji - konkretnie do fragmentu o sztucznym ograniczaniu pułapu. Zwalnianie samolotu przy wznoszeniu nie jest spowodowane ograniczeniem pułapu lecz zbyt szybkim wznoszeniem. Przy dużych kątach natarcia gwałtownie rośnie siła oporu co zmniejsza prędkość samolotu (jestem inżynierem lotnictwa) - proponuję wspiąć się wyżej, ale pod mniejszym kątem. Autor nie powinien mieć wtedy problemu z dotarciem na taką wysokość jak inne samoloty.

26.11.2013 18:51
odpowiedz
Vegost
39
Generał

Znowu marna optymalizacja jak w World of Tanks ? Ci goście nigdy się nie nauczą. Dlatego ich gier w ogóle nie tykam. Bo nie będę grał w wersje beta. I brzydka jak World of Tanks a wymaga i7 do płynnej gry hah

26.11.2013 18:51
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[14]
W rzeczywitosci tak. W grze jest to sztuczna "sciana" ktora doskonale czuc jak tylko przekroczysz "wysokosc optymalna". Drugie: w grze mozna wznosic sie pod katem 90 stopni, gdyz "dopalacz" ignoruje dzialnia praw fizyki. Co smieszniejsze samoloty, ktore w rzeczywistosci mialy bardzo slaba charakterystyke wznoszenia (glownie ciezkie mysliwce) tutaj wznosza sie najlepiej - wlasnie dlatego, ze najdluzej moga uzywac dopalacza.

Mniejszy kat wznoszenia niestety duzo nie poprawia, bo przy pewnym pulapie nawet 10 stopni powoduje utrate predkosci. Ot, sztuczne ograniczenie na potrzeby gry, ktore powoduje, ze ruscy i japsy sa bezuzyteczne powyzej tier5.

EDIT:
no i powyzsze 2 rzeczy moglbym przebolec, gdyby istnial jakis balans w grze. Sa arcadowe strzelanki takie jak Ace Combat, w ktorych samoloty tez zachowuja sie jak ufo, lecz tam kazda maszyna ma sens. Tutaj tez mamy arcade, ale ze wzgledu na kilka rozwiazan po prostu balans lezy i kwiczy.

Ah i drugie: dlaczego mowie, ze w becie WSZYSTKO moze sie zmienic. Bo w starszych wersjach warplanes (jakies 2 miesiace temu?) nie bylo tego problemu i problemu boom and zoom. Dopiero wprowadzajac brytyjczykow WG obnizylo mocno maksymalne pulapy i spieprzylo ostro rozgrywke. Gdyby wydali gre 2 miesiace temu (nawet bez brytoli) - moglbym dac smialo "7" bo gralo sie bardzo fajnie, mozna bylo nawet (w ograniczeniu arcade oczywiscie) bawic sie w akrobacje. Teraz juz sie nie da.

26.11.2013 18:57
odpowiedz
michal2603
3
Junior

Jeszcze to sprawdzę, ale do tej pory odczuwałem to tylko przy dużych kątach natarcia ;) A co do dopalacza, to gdyby rzeczywiste silniki tłokowe czymś takim dysponowały, to rzeczywiście byłby pomocny przy szybkim wznoszeniu i umożliwiał lot pionowo w górę.

26.11.2013 19:00
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[17]
na niskich tierach mozesz tego nie odczuc, ale sprobuj zagrac powiedzmy japonczykiem 5-7 tieru i powalcz z mustangiem/ciezkim mysliwcem. twoj samolot moze i wleci na 2km ale bedzie zachowywal sie jak mucha w smole, zas lekkie podbicie dzioba (nawet przy maksymalnej predkosci) wyhamuje cie i gwaltownie zaczniesz tracic wysokosc. w tym czasie niemcy radosnie beda hasali na 3-4km, gdzie po prostu nigdy nie wlecisz. A nawet jesli zaczniesz sie wspinac pod katem 10 stopni, pierwszy lepszy boom and zoom wybije ci to z glowy.

i drugie: do testow "magii" polecam ciezkie mysliwce (zarowno brytoli jak i niemcow) oraz linie mustanga - chociaz tutaj musisz miec przynajmniej p-40 a najlepiej p-51 aby poczuc "moc"

26.11.2013 19:12
odpowiedz
xittam
80
Konsul

kilka miesięcy temu przerzuciłem się na Thunder. Ładniejszy, bardziej grywalny, sterowanie banalne i nie frustrujące.

26.11.2013 19:53
odpowiedz
kaka_22
30
Centurion

cc

26.11.2013 20:51
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

Tej kupie juz podziękujemy - tylko War Thunder .

26.11.2013 21:45
odpowiedz
Predi2222
86
CROCHAX velox

Po nerwach jakie miałem każdorazowo w wot ,nie tykam już żadnego gówna od komuchów z wg . War thunder rule .

27.11.2013 15:40
odpowiedz
WGA_Theadriel_PL
1
Junior

Witam wszystkich,

To dobrze, że na rynku jest konkurencja. To sprawia, że ​​każda gra staje się lepsza, na czym przede wszystkim skorzystają gracze. Dziękujemy za wszystkie uwagi i wskazówki, każda z nich jest dla nas niezwykle cenna. World of Warplanes to bardzo młody produkt i ciągle pracujemy nad jego udoskonaleniem. Podobnie jak w przypadku World of Tanks mamy w planach ciągłe rozwijanie gry poprzez dodawanie nowych samolotów, map i drzewek technologicznych oraz wprowadzanie zmian w mechanice gry wpływających na jej grywalność.

Obie gry: World of Warplanes i Was Thunder to różne produkty z różną mechaniką. WoWP ma na celu bardziej dynamiczną, arcadową rozgrywkę. Gra została dopiero co oficjalnie wydana i jest Free-to-play ( grasz za darmo ). Zachęcam więc każdego do wypróbowania ;)

Do zobaczenia w przestworzach!
Polski Ambasador Wargaming - Theadriel

27.11.2013 16:38
odpowiedz
death_ghost2002
31
Legionista

@Predi2222 Tak nie tkniesz g... od komuchów, ale War Thunder tez radziecka produkcja.

27.11.2013 21:42
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

WGA Theadriel PL że niby WoWp ma bardziej dynamiczną rozgrywkę od WT , hehehe dobre sobie , dawno się tak nie uśmiałem .
Death ghost2002 firma Gaijin nie pamiętam dokładnie ale chyba jest firmą ukraińską , na pewno nie rosyjską .

I jeszcze raz do WGA Theadriel PL przestań kolego się przedstawiać jako oficjel Wowp bo sobie tylko bruździsz i psujesz opinię . Wowp to kupa i nic tego nie zmieni , nawet te paski życia w samolotach , o ogólnym gameplayu nie wspomnę xD

27.11.2013 22:28
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[25]
Z ciekawosci: po ilu grach wyrazasz tak wywazona i doskonale uargumentowaną opinie? XDDDDDDDD i siema.pl

Death ghost2002 firma Gaijin nie pamiętam dokładnie ale chyba jest firmą ukraińską , na pewno nie rosyjską .
Ty patrz, WG tez nie jest firma rosyjska. Zaskoczony?

28.11.2013 15:18
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

Asmodeusz nie za bardzo rozumiem pierwszą część Twojego pytania - " po ilu grach wyrażasz ..." . Jesli chodzi Ci o ilość potyczek : WoWp - zagrałem raz , roześmiałem się pełną gębą i odinstalowałem od razu . WT - przelatane już ponad 300 godzin . O czymś to świadczy . Jeśli chodzi o narodowości poszczególnych firm jak zapewne zauważyłeś czytając wnikliwie mojego wcześniejszego posta zaznaczyłem tam że nie pamiętam dokładnie - i to powinno wystarczyć gwoli wyjaśnienia . I kończąc temat , pany nie ma się co oszukiwać gra WoWp nie wyszła i żadne cuda już tego nie zmienią . Na rynku jest milion razy lepsza gra w każdym ale to w każdym aspekcie rozgrywki czyli WAR THUNDER . I wiecie co - też jest za darmo .

28.11.2013 15:32
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[27]
Wlasnie o to mi chodzi:
Jesli chodzi Ci o ilość potyczek : WoWp - zagrałem raz , roześmiałem się pełną gębą i odinstalowałem od razu .

I z tej jednej gry wywnioskowałeś, że:
niby WoWp ma bardziej dynamiczną rozgrywkę od WT

Gratuluje! Jesteś lepszy niż kolesie co oceniaja gry po gejplejach z youtube'a!

O czymś to świadczy .
Swiadczy to o tym, ze wypowiadasz sie na temat na ktory nie masz ŻADNEGO pojecia.

Jeśli chodzi o narodowości poszczególnych firm jak zapewne zauważyłeś czytając wnikliwie mojego wcześniejszego posta zaznaczyłem tam że nie pamiętam dokładnie - i to powinno wystarczyć gwoli wyjaśnienia .
Pisalem o WG czyli Wargaming. Ani wargaming ani gaijin nie sa firmami rosyjskimi. Ale potocznie kraje zza wschodniej granicy nazywa sie "radzieckimi" - co tyczy sie zarowno ukrainy jak i bialorusi.

A podsumowujac:
tak, WOWp jest dynamiczniejsza (pierwszy kontakt miedzy samolotami nastepuje doslownie po 5 sekundach, czasami moze po 10 zaleznie od mapy, maksymalnie cos kolo 15 na najwiekszych) i nie ma tam (zazwyczaj) czegos takiego jak szukanie przeciwnika - w WT zanim dojdzie do pierwszego starcia trzeba jednak ta minute poczekac (mowie o arcade, w historical czasami trwa to kilka minut), dodatkowo ze wzgledu na mechanike boosta (jakkolwiek skopana by teraz nie byla) polowanie na kolesia unoszacego sie 4-5 kilometrow nad nami zajmuje okolo 1-2 minut a nie 5-6 minut jak w WT.

i pisze to po rozegraniu okolo 1200 gier w WOWp i okolo 500 gier w WT (ponad 2000 flyouts, czyli de facto juz wiecej niz w WOWp). a porownywac gier tutaj i w tej chwili nie bede (chociaz ci co ze mna gadali znaja moja opinie) - przyjdzie na to pora w odpowiednim artykule DOPIERO po tym jak WT zostanie wydane. Bo jak pisalem (juz enty raz): WSZYSTKO w becie moze sie zmienic. WOWp byl lepszy 2 miesiace temu niz dzisiaj bo WG spieprzylo kilka rzeczy. Na dniach masz nowy tech tree w WT. Na razie nie wiadomo jak to bedzie wygladalo w praniu ale MOZE byc gorzej ale nie musi. MOZE tez gaijinom odbic i moga wprowadzic pay2win czy cokolwiek innego (kolejny przyklad? Mech Warrior Online, gdzie gra stala sie GORSZA wraz z uplywem czasu). Przyklady mozna mnozyc.

28.11.2013 16:31
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

Kolego Asmodeusz i wszystko się zgadza , ja nie potrzebuję dwudziestu godzin żeby stwierdzić coś na temat jakiejś gry , Wystarczył mi jeden jedyny przelot i podziękowałem . Nie rozumiem do czego masz w tym aspekcie obiekcje . Gdyby gra choć troszeczkę miała więcej do zaoferowania na pewno zatrzymałbym się przy niej dłużej ale skoro widziałem co włączyłem, zagrałem , porównałem i jak już wcześniej mówiłem z mety podziękowałem . Bo skoro istnieje coś o wiele lepszego to po co mam na siłę próbować się przekonywać do tej drugiej . To tak nie działa . Zawsze bierzemy to co jest lepsze , i tak też było i jest w tym przypadku .
Co do tej dynamiczności - kolego Asmodeusz pomyliłeś pojęcia . Tobie chodzi o prędkość rozpoczęcia /nawiązania walki , o startową częstotliwość ( i kolego w trybie arcade w WT max 10 sek i masz wrogie samoloty ) , dynamiczność - hmm według mnie bardziej jest to określenie tego jak toczy się sama walka,jak wygląda pojedynek między samolotami , i tu bezapelacyjnie wygrywa WT . WoWp przebieg rozgrywki jest taki powolny , toporny , nużący , natomiast w momencie włączenia bitwy WT adrenalina szybko do góry , tyle się dzieje i co najważniejsze : jak się dzieje . A dzieje się grubo .
A więc kończąc WoWp 1/10 , WT 10/10 . Zresztą nie ma sensu ani potrzeby aby zachwalać WT - gra jest tak kozacka i miodna że obroni się sama bez dwóch zdań . Pozdrawiam .

28.11.2013 16:42
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Kolego Asmodeusz i wszystko się zgadza , ja nie potrzebuję dwudziestu godzin żeby stwierdzić coś na temat jakiejś gry , Wystarczył mi jeden jedyny przelot i podziękowałem .
Dwa pierwsze cytaty w [28] to twoje wypowiedzi. Drugi pokazuje, ze nie masz pojecia o czym mowisz. Tak wiec w ciagu jednego lotu nic sie nie dowiedziales - ot wystarczajaco aby gadac bzdury albo po prostu klamac w zywe oczy. Albo jak nie potrafisz znalesc: niby WoWp ma bardziej dynamiczną rozgrywkę od WT. Tak, twoje slowa. Tak, WOWp jest bardziej dynamiczny. Ale tego nie wiesz, bo zagrales JEDNA gre.

o startową częstotliwość ( i kolego w trybie arcade w WT max 10 sek i masz wrogie samoloty )
tylko jak zamierzasz umrzec w jedenastej sekundzie. I to tez nie na wiekszosci map. Jako, ze lubisz ogladac gry na youtube zamiast w nie grac to sobie odpal filmik z WT, arcade, wez stoper i policz. A wiem dosyc dobrze, bo gram w WT regularnie i to na calkiem przyzwoitym poziomie.

dynamiczność - hmm według mnie bardziej jest to określenie tego jak toczy się sama walka,jak wygląda pojedynek między samolotami , i tu bezapelacyjnie wygrywa WT
skad mozesz wiedziec jak wyglada walka, skoro zagrales JEDNĄ gre? samolotem pierwszego tieru. Ktory ani nie jest zwrotny ani nie moze wykonac boom and zoom ani nie moze bawic sie w energy fighting.

WoWp przebieg rozgrywki jest taki powolny , toporny , nużący
JEDNA gra wystarczyla aby to stwierdzic. nosz geniusz, kurde mol... moze jeszcze na podstawie tej jednej gry powiesz mi wszystko na temat balansu w grze? bo tez chetnie poslucham...

To co ma powiedziec osoba, ktora zagrala pierwsza gre w WT, trafila na mnie i odeslalem ja do garazu po 3 podejsciach? "ale gowniana gra, tylko sie tu umiera"?

Tak wiec konczac: nie pieprz kolego. Nie lubie oszolomstwa a ty piszesz brednie jak typowy oszolom. Jesli chcesz sie wypowiadac na jakis temat zacznij od czegos co sie nazywa doswiadczeniem - a twoje w tym przypadku jest zerowe.

28.11.2013 16:52
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

Powiem ci tak , jesteś zwykłym burakiem i chamem . A oszołomem jesteś również ty próbując reklamować taki kicz jakim jest WoWp . Tyle w temacie . WT rules hehehehe . Zresztą poczekamy zobaczymy . Póki co chłopakom z wargaming dobrze wychodzi tylko atakowanie ddos serwerów gry WT . Nic dziwnego , wszak to buraki i chamy tej samej maści co ty oszołomie .

28.11.2013 16:56
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Widzisz, wystarczylo ci wykazac, ze piszesz o czyms, o czym nie masz pojecia i juz zaczynasz płakać.

Póki co chłopakom z wargaming dobrze wychodzi tylko atakowanie ddos serwerów gry WT .
Jesli jestes tego pewien proponuje zglosic to do odpowiedniej instytucji, gdyz o ile mi wiadomo ataki ddos sa karalne. A jakbys wiedzial wiecej (widze, ze o WT wiesz tyle samo co o WOWp) to problemy z serverami to nie wina ddosa a po prostu ich beznadziejna wydajnosc. Ktos skąpi kasy na lepszy sprzet i takie sa tego efekty. Dziwne ze te "ataki ddos" pojawiaja sie regularnie co weekend, gdy liczba graczy przekracza 40k.

Tak wiec wracaj ogladac filmiki na jutubie, wszak to skarbnica wiedzy wszelakiej. Bye.

EDIT:
ah tak, moze byc to zaskoczeniem dla ciebie, ale moje odpowiedzi w tym topicu sa bardzo wywazone - po prostu dostosowuje sie ich poziomem do poziomu adresata

28.11.2013 21:05
odpowiedz
CoolWeed
12
Legionista

No to żeś zaszalał . Ja po prostu nie będę rozmawiał z debilem który w sposób chamski i bezczelny odpowiada w moją stronę . W żadnym wypadku nie doniosłeś swoich racji , po prostu stwierdziłem że jesteś na tylę prostacki że nawet normalnego dialogu nie umiesz przez dłuższy czas uskuteczniać . Więc głupotą z mojej strony byłoby kontynuowanie tej rozmowy z człowiekiem który nie zna podstawowych zasad kultury oraz obycia międzyludzkiego .

28.11.2013 21:39
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[33]
Lepiej zobacz w historie swoich postow, panie "nie-chamie". Z daleka bije od ciebie prymitywizm. Dodatkowo jak widze jestes kolejnym anty-WG szczekaczem, ktorych tutaj pelno. Na twoje 17 postow przynajmniej 10 to "ale kupa" albo "war thunder rzadzi". Oh i nawet znalazlo sie kozaczenie ("chodz na solo" - buahaha prawie jak w podstawowce) oraz jedna "k*wa". Ot przyklad czlowieka, ktory zarzuca mi prostactwo i buractwo... clap clap

Tak wiec panie "szalony", lepiej popatrz w lustro, bo belki (powiedzialbym, ze to sekwoja olbrzymia) w swoim wlasnym oku nie widzisz a szukasz drzazgi w moim. A teraz spakuj kredki bo jutro rano do szkoly trzeba isc. Bye :)

29.11.2013 19:52
odpowiedz
Seboolek
117
Ssak Naczelny

Nie grałem i grał nie będę.. już sama kampania reklamowa mnie wnerwiała. Gdzie nie wszedłem to to gówno wyskakiwało na pełnym ekranie i grzało po głośnikach. Nie widzę potrzeby skoro jest świetny War Thunder.

01.12.2013 01:20
odpowiedz
aenwu
69
Konsul

@Asmodeusz

Dynamikę gry określasz po tym ile czasu zajmuję dolecenie do jakiegoś wrogiego samolotu ja grałem w obie gry parę sesji i nie widzę osobiście różnicy jaką ty widzisz żeby to stwierdzić nie trzeba grać nie wiadomo jak długo mówiąc szczerze niczym mnie ta gra nie zainteresowała granie w nią dalej nie ma moim zdaniem sensu nie jestem masochistą bo jest po prostu słaba ludzie w nią grali żeby zdobyć żetony na zakup konta premium do WoT i wychodzili z gry.

Mówienie o tej grze że jest dynamiczniejsza od War Thunder jest sporym nadużyciem ludzie jak widać wolą grę w która im się o wiele lepiej gra jest lepiej zoptymalizowana jest to ważny argument dla osób posiadających słabszy sprzęt czego o grze WG powiedzieć nie można bo nie powiesz mi, że ludzie którzy wybrali grę Gaijin patrzą niechętnie na konkurencyjną grę od Wargaming z zasady ja uważam że oni niczego nie osiągną jeśli będą na siłę tę grę reklamować gdzie się tylko da skoro społeczność jak widać nie chce tej gry i wciskanie reklam w TV niczego tu nie zmieni, a nie chce jej właśnie bo wolą WT może World of Warships będzie czymś o wiele ciekawszym.

Owszem WoT zmienił się od czasu wydania, ale to nadal gra w wersji beta szkoda że za dodawaniem nowych czołgów nie idzie poprawa błędów i optymalizacja gry obawiam się że w kodzie gry jest tak namieszane, że nie da się już nic z niego więcej wycisnąć, ale to moje gdybanie, a oni jeszcze chcą w niedalekiej przyszłości dodać Havoka ciekawe jak to wtedy będzie działać bo ludziom z patcha na patch gra działa coraz gorzej.

04.12.2013 21:23
odpowiedz
Emkuzet
3
Legionista

Sorry ale chłopaki od War Thunder zdecydowanie lepszy tytuł zrobili.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze