Call of Duty: Ghosts Recenzja gry

Recenzja gry 5 listopada 2013, 08:59

autor: Gambrinus

Recenzja gry Call of Duty: Ghosts - czy to jest nowa generacja?

Call of Duty: Ghosts stawia na sprawdzoną formułę, dorzucając niewielkie ilości nowości. Nie da się jednak nie zauważyć powiększającej się z roku na rok przepaści w stosunku do konkurencji.

Recenzja powstała na bazie wersji PS4. Dotyczy również wersji X360, PS3

PLUSY:
  1. najbardziej zróżnicowana kampania w historii serii;
  2. świetny, dynamiczny multiplayer;
  3. solidny zestaw map i trybów do gry wieloosobowej;
  4. mnogość dodatkowych opcji zabawy – kooperacja, survival, boty.
MINUSY:
  1. nagminne powtarzanie schematów z poprzednich odsłon w kampanii;
  2. prehistoryczna technologia;
  3. coraz wolniejszy rozwój multiplayera;
  4. niewykorzystany potencjał psiego kompana i konsol nowej generacji.

Call of Duty: Ghosts to prawdopodobnie jeden z najbardziej udanych forteli w historii gatunku militarnych strzelanin. Gra bierze z zaskoczenia, bezpardonowo wykorzystuje nieuwagę odbiorcy i wiedzie go na manowce. Wyrzućcie do kosza wszystkie Wasze oczekiwania oparte na oficjalnych zapowiedziach. W nowym dziele studia Infinity Ward mało istotny jest pies, nie stoi ono też „walką w kosmosie”, nie jest także – co szczególnie znamienne – „produktem nowej generacji”. To raczej zjawa, która stanowi jedynie przypomnieniem niegdysiejszej wielkości serii Call of Duty. Już w singlu da się odczuć, że ta gra to postukujący łańcuchami duch, który swoimi wybrykami stara się za wszelką cenę skupić na sobie uwagę. Z lepszym lub gorszym skutkiem.

Gramy w Call of Duty: Ghosts - naciśnij X aby szczekać

Gramy w Call of Duty: Ghosts - naciśnij X aby szczekać [13:32]

Przedstawiamy jedną z misji z kampanii dla pojedynczego gracza z Call of Duty: Ghosts. W akcji zobaczycie największą atrakcję gry, czyli psa. Poza tym nie zabraknie standardowej dawki efektownej jatki.

Twórcy mocno do serca wzięli sobie zasady mistrza suspensu – kampania dosłownie rozpoczyna się trzęsieniem ziemi. Ponadto już w pierwszej misji ginie jeden z bohaterów, ostrzeliwujemy się w kosmosie z astronautami komandosami i cudem unikamy spadającej na głowę cysterny. Czuć, że autorzy desperacko szastają wypracowanymi przez lata schematami i z jeszcze większym natężeniem niż dotychczas kumulują filmowe ujęcia, a jeśli przez moment akcja nie pędzi na złamanie karku, to w owych chwilach wytchnienia oglądamy scenki pełne militarnego i pompatycznego bełkotu.

Kampania w tym całym rozgardiaszu wygląda tak, jakby sama nie miała na siebie pomysłu. Niby mamy do czynienia z całkowicie nową linią fabularną, ale liczne wątki zaczerpnięte z poprzednich części sprawiają, że trudno ją traktować jako coś faktycznie oryginalnego. Podobnie jak w Black Ops 2 przeciwnikiem są siły Środkowej i Południowej Ameryki, w Ghosts występujące pod flagą Federacji, czyli bloku państw zagrażających Stanom Zjednoczonym. Właściwa historia rozpoczyna się w niedalekiej przyszłości, dziesięć lat po wybuchu wojny, wraz z nową aktywnością latynoskich agresorów naruszających stabilność całego frontu. Powstrzymanie wroga spada na barki dwóch braci i ich ojca, mamy więc także pewien odpowiednik historii rodzinnej sprzed roku. Można wręcz odnieść wrażenie, że studia Infinity Ward i Treyarch odrabiały pracę domową na dokładnie ten sam temat.

Kosmos i głębiny – Call of Duty dumnie wkracza tam, gdzie nie odważyli się pójść inni. - 2013-11-05
Kosmos i głębiny – Call of Duty dumnie wkracza tam, gdzie nie odważyli się pójść inni.

Liczba wspólnych elementów obu gier przyprawia o zawrót głowy. Walczymy na ulicach zalanego miasta, wałkujemy sekwencję ataku na Los Angeles, bronimy lotniskowca przed desantem elitarnych sił wroga, a główny zły nawet daje się złapać, z góry wiedząc, że z opresji tej wyjdzie cało. Na pociechę postanowiono przynajmniej nie powielać bardzo nieudanych „taktycznych” zadań z Black Ops 2. Jest za to oklepana scena zbiorowych tortur, a misja w zasypanym piachem Colorado Springs to ewidentne nawiązanie do Spec Ops: The Line (słychać nawet komunikaty nadawane przez radiowęzeł!). Czy to oznacza, że w militarnych strzelaninach wymyślono już wszystko?

Otóż nie. Call of Duty: Ghosts na swoją obronę ma przecież wspomniane strzelaniny w kosmosie. To ledwie dwie krótkie, całkowicie przerysowane i szalenie zabawne sceny. Inne zasady poruszania się, zachowanie przeciwników w próżni i efektowny wpływ kul na otoczenie składają się na jeden z najbardziej przyjemnych momentów w kampanii. Na podobnym schemacie oparto misję w głębinach morskich, w której podwodne cmentarzysko statków staje się polem dramatycznych wymian ognia, a większym zagrożeniem od wrogich nurków są wypływające na żer rekiny. Rzecz jasna, to nie jedyne zwierzęta, które kojarzą nam się z Ghosts, prawda?

Kampania to festiwal oskryptowanych scenek, w których częściej jesteśmy widzem niż uczestnikiem. - 2013-11-05
Kampania to festiwal oskryptowanych scenek, w których częściej jesteśmy widzem niż uczestnikiem.

Wilczur Riley był świetnym zagraniem marketingowym – pozwolił jeszcze przed premierą wyróżnić grę spośród innych strzelanin i nawet ludzie z EA DICE musieli zaakceptować, że pies został zagarnięty przez ich bezpośrednią konkurencję. Czworonóg nie odgrywa jednak tak ważnej roli, jak mogły sugerować zwiastuny i oficjalne zapowiedzi. Spośród osiemnastu misji występuje w zaledwie paru i jest raczej czymś w rodzaju gadżetu niż pełnoprawnego towarzysza.

Recenzja gry Assassin's Creed: The Ezio Collection - mało zmian w znanej trylogii
Recenzja gry Assassin's Creed: The Ezio Collection - mało zmian w znanej trylogii

Recenzja gry

Trylogia przygód Ezio Auditore da Firenze to według wielu graczy najlepszy okres w dziejach serii Assassin's Creed. W związku z tym Ubisoft postanowił przygotować kompilację, której zadaniem jest wypełnienie luki wydawniczej w swoim jesiennym katalogu.

Recenzja gry Dishonored 2 - świetny sequel, który mógłby być jeszcze lepszy
Recenzja gry Dishonored 2 - świetny sequel, który mógłby być jeszcze lepszy

Recenzja gry

Dishonored 2 to sequel bezpieczny. Bazujący na sprawdzonej formule, nie wprowadzający rewolucji w mechanice rozgrywki, ale też oferujący drobne nowości. Szkoda tylko niewykorzystanego potencjału w kwestii fabuły.

Recenzja gry Watch Dogs 2 – nieślubne dziecko seriali Mr. Robot i Silicon Valley
Recenzja gry Watch Dogs 2 – nieślubne dziecko seriali Mr. Robot i Silicon Valley

Recenzja gry

Z deszczowego Chicago przenosimy się do skąpanego w słońcu San Francisco. Zamiast mściciela Lisa, dostajemy haktywistę Retr0. Czy zmiana atmosfery gry wyszła serii Watch Dogs na lepsze?

Komentarze Czytelników (180)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
11.11.2013 13:00
odpowiedz
majkap71
8
Legionista

Misja w śmigłowcu taka sobie. Powiedziałbym raczej że tragiczna była jazda i sterowanie czołgiem w jednej z misji.

11.11.2013 13:27
odpowiedz
ResOOrt
128
HOUSE NATION

W porównaniu do poprzednich codów daje 9.5/10 czyli drugie miejsce po MW, graficznie jest dobrze, bez problemów, pomimo duzych map kamper i tak jest przegrany, pomysl z perkami swietny, ogolnie gra sie bardzo przyjemnie. Mowa tu tylko o trybie MP

11.11.2013 13:52
odpowiedz
SkyrimowskiSkyrim
18
Pretorianin

Ja nie mam zamiaru bronić tej gry, co do misji z helikopterem i czołgiem, to faktycznie śmiech na sali, no ale właśnie zamiast narzekać to śmiałem się ^^

11.11.2013 16:14
odpowiedz
Ares
76
Konsul

Lol 7/10 ? Ta gra to kpina z graczy. Jak chce ktoś zobaczyć prawdziwą ocenę, to niech zobaczy na metacritic wystawioną przez graczy, a nie przekupnych pismaków. http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

11.11.2013 19:37
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@Ares - 1456 ocen, z czego jakieś 1000 ocen to 0 wpisane przez graczy BF, którzy muszą przecież zmieszać grę konkurencji z błotem zamiast nabijać level i ćwiczyć skilla. Była już o tym rozmowa.

@GameForFun - Bardzo dobry żart, że grałeś na full detalach. Ludzie na mocniejszych kompach z i7 i GTX670 nie są w stanie odpalić tej gry na full detalach z HBAO+ i TXAA 4x w powyżej 10fps (a w dżungli to pewnie z 5), a ty na pewno zdołałeś. Pogrążyłeś się w tym momencie. No chyba, że mówimy o odpaleniu gry w extra detalach w niskiej rozdziałce (np. 1024x768), no to wiadomo, że nie wygląda pięknie (a i wtedy w full nie zadziała choć trochę płynnie).
Mi udało się na moim lapku (i7, GTX660) odpalić w Extra z niskim SSAO, z MSAA 2x i gra wygląda bardzo ładnie (chodzi już znacznie gorzej, ale poza misją w dżungli da się pograć w 20fps). Oto parę screenów, które pokazują, że skok technologiczny nawet w nie najwyższych ustawieniach jest olbrzymi (a nvidia ma wydać patch, który odblokuje w grze tekstury wyższej rozdzielczości, to może wyglądać wtedy super).

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/901012787681274568/2C0C5E821376C27330456AA27673ED429723F38A/
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/901012787681264711/9D092D35E887A8D0F7F20C1A0B0C3AEA11AEBDBE/
http://cloud.steampowered.com/ugc/901012787681220678/D3AE35B7887E6E1308DC8902031DEF7A34E09BBB/
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/901012787681215674/4C2500451F2F7A450BBFA02F62FB9C23394889A2/

11.11.2013 23:10
odpowiedz
Ares
76
Konsul
2.0

Wymyślasz co mi się udało a co nie, i na tej podstawie piszesz, że się pogrążyłem ? W sumie już w tym momencie powinienem przerwać rozmowę bo to nie poważne ale ok, napisze co mam (i nie tylko ja) do zarzucenia grze.

1. Konty widzenia, 65stopni, - w poprzednich częściach 80, wiele osób ma mdłości bo przy takich kontach g.. widać i trzeba latać myszką jak oszalały aby się rozejrzeć na boki.

2. Design map - jest fatalny, owszem wyglądają może i fajnie i jest na nich dużo szczegółów, ale są tak zrobione, że można oberwać w kilkudziesięciu miejsc na raz. Dla noobów może i fajne bo zawsze komuś na plecy tudzież głowę wejdą i będą miały killa. Ogólnie ciężej jest nie zginąć i jest gra bardziej przypadkowa a przez to mniej skillowa.

3. Opóźnienia - Olbrzymi wpływ na przebieg starć, jesteś hostem - jesteś bogiem, jak trafisz na gości z dalekiej Rosji tudzież innych egzotycznych zakątków to nie będziesz miał szans z nimi, zabiją cię zanim ich zobaczysz. A dedykowane serwery można jak zwykle między bajki włożyć.

4. Optymalizacja - a właściwie jej brak, jest to chamski port z konsol, brak jak w poprzednich częściach np. suwaków od głośności muzyki, od kątów widzenia a przy ustawieniach na fulla nawet 2xtitan nie uciągnie.

5. Kampania - nudna, bez polotu, heroic american, animacje z poprzednich części itd. Do tej pory wszystkie kampanie w CoD przeszedłem ale nie wiem czy tą dam radę. Nudna i bzdurna w cholerę.

Reasumując najgorsza i najgorzej przygotowana część CoD w historii.

12.11.2013 09:59
odpowiedz
sechu2
48
Pretorianin

@puci3104 Co nie zmienia faktu że ciężko znaleźć inną grę o ocenie 1.7 na tamtej stronie.

A co do faktu odpalania gry na bardzo wysokich detalach to są one bardzo nie adekwatne do tego jakiej jakości są tekstury. Bo tekstury wyglądają jakby były z przełomu 2006 a 2008 a gra ma topowe wymagania. Winą oczywiście jest silnik który się nie zmienił i się nie zmieni. BF4 ma znacznie mniejsze wymagania i znacznie lepiej wygląda. Jeśli Ty nie widzisz przepaści to polecam jakieś grubsze szkiełka. Przez takie odgrzewane kotlety gry graficznie stoją w miejscu i stać będą dalej bo wciąż kupujcie to gówno. Mimo że bardzo podoba mi się styl tdm w Codach i system perków to nie kupię tej gry dla samego nędznego marketingu i dlatego że ta gra jest gównem najzwyczajniej w świecie.

12.11.2013 13:04
odpowiedz
GameForFun
40
Pretorianin

@puci3104 Miałem ustawione oświetlenie wysokie, a rozdzielczość wyświetlanego obrazu: 1980/1020 px. Setup: Jakość obrazu: extra, tekstury manual: wszystkie wysokie wygładzanie FXAA i żadne 1024/768px
Z tego co pamiętam to FPS wahał się od 60 do 30 paru. Nie wiem co masz ze sprzętem. Dodam, że zarówno procesor jak i karta po OC. Nie umiesz dostosować setupu po prostu. Jakość obrazu: ekstra, fxaa, tekstury all na wysokie i włączone oświetlenie, głębia pola i wszystkie inne efekty były włączone. Synchronizacja pionowa również. Nigdzie się nie pogrążyłem, bo napisałem prawdę. Kolejną rzeczą jaka jest śmieszna w tym co piszesz to wymienianie konfiguracji sprzętowej zrób sobie wizytówkę, a ja jak będę chciał zobaczyć na jakim sprzęcie grałeś wejde w wszystkie komentarze i pod tekstem Twoim będę miał sygnaturę z opisem Twojego sprzętu. Ja gram na desktopowym sprzęcie. Laptopy w mojej ocenie nie są do grania,a do pracy. Kompromitujesz się pisząc takie absurdy.

12.11.2013 16:24
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@Ares -
1. Polecam przeczytać słownik, a dopiero potem pisać :) Kąty, a nie "konty". Co do FOVa to zawsze był 65 (wejdź do gier z serii, które mają konsolę i sprawdź wartość "default". Wynosi ona 65. Nawet CoD4 miał chyba jako default 65, ale zmieniły to mody (ProMod).
2. Poczytaj komentarze 99% ludzi odnośnie map w poprzednich latach. Brzmiały one: "mapy są za małe", "można zabić z respa na respa, bo są one tak blisko", "większość przestrzeni jest korytarzowych". Więc dlaczego do ch..., gdy w końcu zrobili duże mapy, które będą dobre do gier ligowych i publicznych, znowu są narzekania, że są za duże (IMO najlepszy zestaw map w historii serii, a niektóre mapy są na poziomie Crossfire i Crash z CoD4, które do dziś są uważane za najlepsze w serii).
3. Tu się zgodzę, ale najgorszy w tym wszystkim jest lag compensation. Czyli masz ping 300, to zabijasz 1-2 strzały, a masz ping 10 zabijasz 3-5. Bardziej to jest denerwujące i dlatego bycie hostem nie zawsze jest najlepsze. Odnośnie dedyków to z tego co było zapowiadane, że mają być z premierą next-genów (być może już 15.11, bo ma być patch do optymalizacji i wiele poprawek. cały patch ma zajmować podobno 6GB :D ).
4. Port to nie jest, ale kod gry pisany na kolanie. Suwaków od głośności brak mnie też zdenerwował, ale chcesz się pozbyć muzyki w multi to w MW2 pamiętam wystarczyło zmienić nazwę folderu, w którym była muzyka i znikała ona, także tu pewnie też tak się da zrobić. Suwaków od FOVa to chyba nie widziałem nigdy w CoDzie (możliwe, że w BO2 były, ale chyba tylko w singlu, o ile w ogóle były). Zawsze jedynym sposobem było wpisanie w konsoli "cg_fov 90", a konsola pewnie zostanie udostępniona wraz z dedykami. Co do 2xTitan, to polecam pogadać z użytkownikiem A.l.e.X, który podawał wcześniej screeny z full detali na takiej konfiguracji i miał stałe 90fps (taka jest blokada w grze stąd "tylko" tyle).
5. Kampania nie najwyższych lotów, ale może być, bo fajne i zróżnicowane misje (dużo misji jest skradaniem na początku co mi podpasowało). Gdybym nie wiedział, że scenariusz pisał oscarowy scenarzysta, to nigdy bym o tym nie pomyślał, bo fabuła się nie wyróżnia (100 lat za Black Ops i 30 lat za MW1, wciąż jednak lepsza od MW2).
W ramach przypomnienia dodam, że Black Ops 1 też w pierwszym miesiącu był obwoływany klapą, bo marna optymalizacja, a jakoś ta gra jest stawiana obok MW1 jako najlepsze multi i ma najlepszy singiel, bo łatki zrobiły z tej gry coś świetnego.

@sechu2 - Tekstury okropne to wiem. Nvidia ma jakąś łatkę wydać, która odblokuje tekstury Super HD (dla rozdzielczości 4K), bo podobno są one w grze, ale zablokowane obecnie z powodu optymalizacji. Kiedy to nie wiadomo, ale gdzieś wyciekły nie dawno screeny, ale Nvidia je usunęła. Na nich tekstury były bardzo ostre. O braku przepaści chodziło mi w kontekście oświetlenia i efektów, a nie tekstur, które wiem, że są brzydkie (ale jeśli patrzymy z bliska, no i z dalszych odległości tylko niektóre), ale jeśli się nie przyglądać im dokładnie to gra wygląda bardzo ładnie. Zobaczymy jak będzie wyglądać z tymi teksturami wysokiej jakości.

@GameForFun - FXAA, a nie TXAA 4x, SSAO a nie HBAO+, czyli pokrótce masz wyłączone opcje, które zżerają najwięcej płynności i robią grę znacznie ładniejszą (poza teksturami, bo tu nic nie pomoże), dlatego właśnie pisałem, że niemożliwe, żebyś odpalił wszystko na full. Ja na swoim laptopie Lenovo y580 (i7 3610Q 4x2,3GHz (Turbo 3,3GHz), GTX660m, 8GB RAM 1600MHz CL8, SSD ADATA SX300 256GB) odpaliłem w takich samych detalach z tym, że miałem MSAA 2x, a w niektórych misjach nawet 4x (poza misją w dźungli 20-30FPS, w kosmosie 70-80FPS, a w korytarzowych momentach 60FPS), także jeśli laptopy nie nadają się do gier to twój komputer też niezbyt (nie mam na celu oceniać twojego kompa jako zły, ale mój lapek też jest w stanie odpalić BF4 w 1920x1080p w high/ultra w stałych 40+FPS, więc nadaje się do grania).

12.11.2013 16:41
odpowiedz
ResOOrt
128
HOUSE NATION

puci odnosnie komentarzy na temat wielkosci map to ci co uwazali ze sa male to narzekali tym co odpowiadalo siedzieli cicho, teraz jest na odwrot, sa wieksze ale nie ma co narzekac, troche trzeba sie nalatac zeby ubic 40 bez killstrikow

12.11.2013 18:12
odpowiedz
GameForFun
40
Pretorianin

@puci3104 Mądrzysz się tu niemiłosiernie. Włączenie okluzji otoczenia HB+ nie zmienia drastycznie tej gry na lepsze w porównaniu do okluzji SSAO. Poprawa jest marginalna, bo też sprawdzałem i jakoś znaczącej poprawy nie zauważyłem. FXAA daje dobry efekt wygładzania krawędzi na poziomie 2x MSAA, a jest wydajniejszy. Praktycznie pomiędzy FXAA, a MSAA x2 nie widać różnicy w COD. Sprawdzałem obie opcje.
Nie napisałem, że laptopy się nie nadają do gier. Uważam, że są do pracy. Na desktopie uzyskasz też lepsze chłodzenie podzespołów i możliwości OC, a to kolejny plusik w kierunku wydajności. Znowu piszesz, jaki sprzęt masz i spamujesz. Możesz sobie dodać to do wizytówki. Jak ktoś będzie chciał zobaczy to klikając we wszystkie komentarze na szaro małym drukiem pod Twoim wpisem. Po za tym. Ten silnik nie pozwala na płynne renderowanie tych wszystkich dodanych w tej części efektów, i gra się sama dławi. Wcześniej też napisałeś, że pewnie grałem w rozdzielczości 1024/768. Zapewniam Cię, że było to 1980/1020. Mam duży monitor i granie na takiej rozdzielczości co napisałeś było by dla mnie, jak dla kogoś grającego na 19 calowym monitorze, np. 640/480(px). FPS 80, czyli na wyświetlaczu o częstotliwości odświeżania obrazu 80 Hz? Czy z wyłączoną synchronizacją pionową i paskudnym efektem rozwarstwienia horyzontalnego? Jeśli to drugie to współczuje.

12.11.2013 18:27
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@up - Pisałem tak, ponieważ sądziłem, że grałeś na HBAO+ i 4x TXAA (TXAA daje bardzo dużo do grafiki, bo chowa umiejętnie niedoskonałości tekstur), stąd wniosek o takiej rozdziałce. Jeśli grałeś z takim AA to wiem, że da się odpalić na takim kompie w FullHD, bo mi też się udało na moim lapku.

Dodam coś odnośnie kampanii, że też jakoś mi super nie podchodziła, a do poprzedniego komentarza miałem 2 misje do końca. Przed chwilą skończyłem i zostałem wgnieciony fotel. Przez całą grę singiel był średniawy, ale 2 ostatnie misje... :) . Po całości jestem w stanie wystawić singlowi ocenę 9/10, bo było zróżnicowanie i na końcu wszystko się ułożyło w całość. Do dwóch misji przed końcem dałbym 7,5/10, ale to co się stało na końcu zdobyło mój szacunek dla scenarzysty. Choć wcześniej mógł się też lepiej postarać, ale najciekawsze, że najlepsze rzeczy robił z nienacka, szczególnie to na końcu, kiedy już myślałem, że to zakończenie będzie marne (nie piszę więcej, żeby nie spoilować). Mam nadzieję, że przy Ghosts 2 też powierzą mu scenariusz i do tego czasu dadzą prawdziwy nextgenowy engine, zamiast robić nakładki na ten stary, bo w połączeniu kampanii CoD z Frostbite 3 mogłoby wyjść coś niesamowitego.

12.11.2013 19:03
odpowiedz
GameForFun
40
Pretorianin

Chyba nie sądzisz, że zrobią grę na silniku konkurencji. Tak to zabrzmiało. Muszą się wysilić i zrobić następce silnika, który eksploatują już z 10 lat. Jak sam napisałeś kolejna część to tylko nakładki i dodawanie efektów, które niewydajnie działają na tym silniku. Tak przestarzałym. Ja wątpię, że w przyszłym roku coś się zmieni pod tym względem. Ten developer pewnie idzie jakimś własnym harmonogramem i kto wie ile jeszcze lat będzie to samo. To strategia firmy. Łatwo szybko, z dużym zyskiem, bez wysilania się, bo to przecież legendarna seria COD. Zagorzali fanatycy serii i tak będą kupować to co roku, nawet jeśli będzie to ciągle bez zmian. jestem tego pewny i nie ma co liczyć na przełom za rok. Pewnie już mogliby wydać kolejny COD.

12.11.2013 21:27
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@up - Wiesz, że nie o to mi chodziło :) Powinienem napisać, że kampania z CoD z silnikiem pokroju Frostbite 3 (chociaż powiem, że misja z czołgami w full detalach przypominała mi bardzo graficznie BFa). Za rok nie będzie nowego silnika, bo grę ma robić Sledgehammer, więc raczej będzie kopia silnika z Ghosts, ale za dwa lata, gdy zrobi Treyarch to może będzie jakiś nowy silnik. Mam taką nadzieję, bo grać w low, gdy na maxymalnych nie jest jakaś super extra wybitna grafika to przesada.
Cała nadzieja na multiplayer z naprawdę prawdziwego zdarzenia w Titanfall, chociaż obawiam się tego, że twórcy tego prawdziwego CoDa źle wybrali wydawcę (pod Acti nie mogli, a pod EA nie powinni) i boje się, że EA popsuje coś w tym wszystkim.

12.11.2013 21:55
odpowiedz
GameForFun
40
Pretorianin

@puci3104 Wreszcie mądrze pisze. Polać mu!

13.11.2013 00:19
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@GameForFun - Idźmy grać w swoje gry i spotkajmy się w lutym oceniając czy Titanfall będzie takim przełomem w rozgrywce jak CoD4, bo jeśli tak, to może i za rok będziemy mieli nowy silnik w CoDzie, ponieważ w jakiś sposób trzeba będzie odzyskać graczy, gdy gwałtownie spadnie ich ilość na serwerach :)

13.11.2013 21:31
odpowiedz
Franusss
80
Generał

Jeżeli Titanfall będzie chodź w połowie tak dobry jak pokazują to różne filmiki to zmiecie wszystko ^^. Co do nowego COD-a nie smacznie to wygląda nie wspominając o graniu.

13.11.2013 22:25
odpowiedz
SkyrimowskiSkyrim
18
Pretorianin
4.5

No wiecie co, tam na górze trochę broniłem tej gry, ale wiecie co wam teraz powiem? Na multi gra mi się tak hóiowo jak nigdy w żadnej części -.^ Myślałem, że jak skilla trochę nabiorę to będzie fajniej a tu dupa, staty albo dobre, albo w dupe, bo wszyscy kampią, pozdrawiam jebane Raven, infinity ward i Activision .

14.11.2013 13:34
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@up - Myślałeś, że skilla sobie wyrobisz w tydzień? Ja gram w każdą część CoDa począwszy od 4 po kilkaset godzin (4 i MW2 powyżej 1000h) i jakoś, gdzie nie wbijam to staty na poziomie takim, że często jestem wyzywany od cheaterów (taki urok posiadania umiejętności w dzisiejszym świecie :D ). Mi np. jako weteranowi serii gra się najprzyjemniej od czasu BO1 (mimo marnej optymalizacji) co chyba świadczy dobrze o tej grze.

14.11.2013 15:21
odpowiedz
SkyrimowskiSkyrim
18
Pretorianin

@puci3104 ja na pewno nie przegrałem w żadną z części na multi 1000h, ale myślę, że połowę tego czasu straciłem na mw 3, w mw 1 porobiłem wszyściutkie wyzwania , a w tej części nie wiem nawet czy dojdę do 40 lvl :D PS: Pobierał ktoś może tego patcha do BF 4? Bo mi ciągle wyskakuje jakiś błąd, i nie mogę pobrać :P

14.11.2013 23:38
odpowiedz
puci3104
96
Generał

@up - Połowę czasu straciłeś na MW3, więc nie dziwię się, że nie masz jakiś super umiejętności (nie obrażam oczywiście, ale słusznie określiłeś "straciłem"), bo pod względem umiejętności był to najgorszy CoD (pamiętne FMG Akimbo zabijające z połowy mapy oraz większość dobrych graczy z PC robiących sobie wtedy przerwę po miesiącu od premiery z powodu jakości gry :D ). Najlepiej skilla wyćwiczyć można było na Promodzie w CoD4, bo tam liczyły się czyste umiejętności i był to mod ligowy, ale grało się na nim i na publicznych serwerach. Później dobrze było poćwiczyć w BO1, bo tam strzelanie nie było aż tak proste. Tak był tam spory odrzut w niektórych broniach (w CoDzie!!!) szczególnie w MP5K.

18.11.2013 21:42
odpowiedz
wojak szwejk18
1
Junior

Cały czas wymyślane i odgrzewane kampanie, może trzeba wrócić do 2 wojny??

20.11.2013 01:12
odpowiedz
2Gibony
6
Legionista

w cod ghost male male male mapy caly czas w plecy dostaje
a w bf4 lagi i masa bledow
czekam na Titanfal

24.11.2013 22:15
odpowiedz
yadin
84
Senator

Trzeba było być naprawdę naiwniakiem, aby sądzić, że Infinity Wards zrobią coś nowego. Call of Duty od dawana przypomina frytki z MacDonald's robione na tym samym oleju. Kto chce to kupić, ten pewnie kupi. Tylko ze nie jest to lokomotywa dla nowej nowej konsoli.

25.11.2013 10:01
30.11.2013 17:03
odpowiedz
yadin
84
Senator

Widać, że gra ma wiele bugów. To nie do pomyślenia. Wolałbym, aby Call of Duty przestano już produkować. Jak przeczytałem w minusach, że "niewykorzystany potencjał psiego kompana i konsol nowej generacji", to ręce mi odpadły. A niby jak to miało być? Treyarch wykorzystuje od siedmiu lat ten sam silnik - wstyd. Zresztą psy już były. Programiści są tak odkrywczy, jak aktorki w filmach porno.

08.12.2013 19:40
odpowiedz
CrysisFan
1
Junior

To co Ja sądzę o COD: GHOSTS możecie zobaczyć tutaj :D zainteresowanych zapraszam na pyszną recenzję pod ten link [link] :P smacznego

14.01.2014 10:26
odpowiedz
yasiu
152
Legend

Prawda, graficznie to słabizna okrutna nie mająca porównania do BF4. Wczoraj przyszła do mnie wersja na PS4 i... jestem zaskoczony :)

Na pewno skończę kampanię, na pewno pogram trochę w multi ale coś czuję że jeśli chodzi o sieciowe strzelanie, zostanę przy BF. Przy kolejnej edycji jak poprawią grafikę, będę myślał.

19.01.2014 13:59
odpowiedz
Ghost909
1
Junior

A ja będe inny. Dla mnie Call Of Duty: Ghosts to świetna produkcja. Jedyną jej wadą jest... długość gry. Nie jestem fanem multika, dlatego to mnie rani. Ale sama produkcja ode mnie za samą fabułę dostała by 9/10. Chyba jako jeden z nielicznych nie patrzę na błędy produkcji, a na to, co jest w niej dobre, i staram się nią delektować najlepiej jak mogę. To tyle ode mnie.

Pzdr

28.02.2015 22:33
odpowiedz
MyteriousOne96
1
Junior

Mam zamiar sobie kupic ta gre by wogole miec jakas strzelanke na PS4 a COD najbardziej lubie ze strzelanek :) BF i Killzone nie przypadlo mi do gustu gdy gralem u kolegi.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze