ocena redakcji
8.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry Epic Mickey 2 - piękna przygoda nie tylko dla dzieci

Pierwsza część Epic Mickey trafiła tylko na konsolę Nintendo Wii. Na nasze szczęście Epic Mickey 2 uderzyło na wszystkie najważniejsze platformy. Duże i małe dzieci mają wreszcie coś dla siebie.

17 listopada 2012 8.5/10
• strony :12
PLUSY:
  • wciągająca przygoda;
  • zróżnicowana rozgrywka;
  • bajkowa fabuła i świat;
  • wiele dodatkowych atrakcji, sekretów i znajdziek;
  • sympatyczna oprawa.
MINUSY:
  • AI komputerowego towarzysza;
  • nie zawsze wiadomo, co należy zrobić;
  • błędy i pomniejsze potknięcia.

Wydane dwa lata temu Epic Mickey okazało się zaskakująco dużym sukcesem, toteż jego twórcy zdecydowali się na stworzenie sequela. Druga część została zaprojektowana z myślą o kilku platformach, dzięki czemu cieszyć się nią mogą nie tylko posiadacze Wii, ale również PC, PS3, Xboksa 360 oraz WiiU. Nowe przygody Myszki Mickey przedstawiono w znacznie ładniejszej grafice i poprawiono większość błędów poprzedniej odsłony – również pracę kamery, która była największą bolączką tytułu. Jakby tego było mało, dodano tryb kooperacji oraz szereg nowych wyzwań, które mogą zaskoczyć niejednego gracza. Nie ulega wątpliwości, że jest to sequel niemal idealny – wprawdzie nie bez wad, ale bardzo udany.

Disney Channel

Epic Mickey 2 to gra przeznaczona przede wszystkim dla dzieci – brak w niej przemocy, a wszelkie „straszne” czy „brutalne” fragmenty przedstawiono w tak umowny i bajkowy sposób, że nie ma się do czego przyczepić. Już sam główny bohater budzi sympatię, a uniwersum gry, czyli kraina zapomnianych kreskówek Disneya, jest kolorowe i pełne życzliwych postaci. Aby nie było zbyt nudno, bajkowemu światu zagrażają (niezbyt przerażające) potwory, które rozprzestrzeniają przygnębiającą szaroburość. Celem tytułowego gryzonia jest pokolorowanie i odtworzenie zniszczonych miast i pustkowi, czemu służy magiczny pędzel. To właśnie dzięki niemu Mickey może naprawiać zniszczone budynki czy dorysowywać platformy, za pomocą których łatwiej przedostaje się w niedostępne dotychczas rejony. Sztuczka ta ma pewne ograniczenia (malować można jedynie w miejscach przewidzianych przez autorów), ale nie jest to kłopotliwe ani drażniące. Jako podstawowy element mechaniki rozwiązanie to sprawdza się wręcz doskonale – większość zabawy polega na takim rozplanowaniu podróży (i poszczególnych pociągnięć pędzla), by dostać się do następnej lokacji.

Epic Mickey 2: Siła Dwóch trailer #2

Epic Mickey 2: Siła Dwóch trailer #2 [1:00]

Materiał video z gry Epic Mickey 2: The Power of Two przedstawiający różnorodne techniki rozgrywki.

Myszka Mickey nie jest jedynym bohaterem tej produkcji – przez cały czas towarzyszy jej królik Oswald, który był jednym z głównych oponentów w pierwszej części. Przyjazny długouch znacznie różni się od swego towarzysza – zamiast pędzla używa pilota (dzięki któremu uruchamia różne urządzenia i przeprogramowuje komputery), posiada też inne ataki i porusza się w nieco odmienny sposób. Współdziałanie obu postaci jest kluczem do zwycięstwa – lokacje zostały zaprojektowane tak, aby obaj herosi musieli współpracować. Warto mieć żywego kompana do zabawy – rozgrywka w co-opie sprawia znacznie większą przyjemność, a podział ekranu na dwie części jest wygodny. W razie braku ludzkich towarzyszy sterowanie Oswaldem przejmuje komputer, który nieraz popełnia elementarne błędy i ma tendencję do utykania w różnych miejscach. Może to być frustrujące dla dziecka, które czasami – acz niezbyt często – będzie przegrywać nie z własnej winy.

Współpraca między bohaterami jest podstawowym elementem gry. - 2012-11-16
Współpraca między bohaterami jest podstawowym elementem gry.

Wszystko w jednym

Myszka Mickey (lub Myszka Miki) to chyba najpopularniejsza postać stworzona przez Disneya. Mało kto wie, że początkowo bohater ten miał mieć na imię Mortimer a jego pierwowzorem był królik Oswald – drugi z bohaterów Epic Mickey 2.

Rozgrywka jest więcej niż zróżnicowana. Znaczną część zabawy spędzamy, kierując bohaterami z perspektywy trzeciej osoby (zza ich pleców), ale nie brakuje też dwuwymiarowych sekwencji nawiązujących do klasycznych platformówek. Poza skakaniem i malowaniem zajmujemy się eksploracją terenu, walkami z bossami, poszukiwaniem znajdziek i ukrytych przejść, występują tu też sekwencje skradankowe i zagadki logiczne. Pod tym względem gra prezentuje się naprawdę wyśmienicie – nie sposób się przy niej nudzić, a wielorakość wyzwań powinna zaspokoić najbardziej wymagających graczy.

Poszczególne elementy rozgrywki zostały pogrupowane w złożony system zadań głównych i pobocznych, które rozpoczynamy podobnie jak w Grand Theft Auto – podchodząc się do odpowiedniej postaci i otrzymując bardziej lub mniej złożone zlecenie. Co ciekawe, niektóre misje można wykonać na kilka sposobów, co ma wpływ nie tylko na otrzymywane nagrody, ale również na fabułę i charakter poszczególnych etapów. Oznacza to, że warto po jakimś czasie wrócić do zabawy i spróbować nowych rozwiązań.

Większość problemów da się rozwiązać za pomocą magicznego pędzla. - 2012-11-16
Większość problemów da się rozwiązać za pomocą magicznego pędzla.
Tekst przygotowany na podstawie wersji X360. Dotyczy również wersji PC, PS3, Wii
inne
Recenzja gry The Evil Within - prawie jak Resident Evil

Recenzja gry The Evil Within - prawie jak Resident Evil

Shinji Mikami, twórca klasycznej serii Resident Evil wraca z nową marką. The Evil Within pełnymi garściami czerpie z czwartej części „rezydentnego zła”, jednak robi to tak, jakby czas stanął w miejscu i nie zmienił się sposób projektowania gier.   recenzja gry

Recenzja gry Alien: Isolation – nie taki Obcy straszny, jak go malują

Recenzja gry Alien: Isolation – nie taki Obcy straszny, jak go malują

Po kilku latach przerwy uniwersum pełne ksenomorfów ponownie wraca na dyski graczy. Obcy: Izolacja znacznie bardziej przypomina to, za co fani pokochali pierwsze filmy, ale jednocześnie jest pełen skaz i niedociągnięć.  recenzja gry

Grand Theft Auto: San Andreas - recenzja gry

Grand Theft Auto: San Andreas - recenzja gry

Świetny klimat, doskonała muza, olbrzymie miasta, dowolność poczynań - czegóż chcieć więcej? Najwspanialsza odsłona Grand Theft Auto przybyła, by skraść nasze serca oraz... mnóstwo wolnego czasu.  recenzja gry

gra Epic Mickey 2: Siła Dwóch

Epic Mickey 2: Siła Dwóch

Epic Mickey 2: The Power of Two

akcji

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251735Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251734Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251733Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251732Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251731Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251730Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251729Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251728Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251727Epic Mickey 2: Siła Dwóch - screen - 2012-11-16 - 251726

komentarze czytelników


Wielki Gracz od 2000 roku  2012-11-17 - 09:40

Nie żebym nie lubił Myszki Miki, ale wolałbym by nastepna gra była z Kaczorem Donaldem. Jest o wiele sympatyczniejszy(mimo swej pokazywanej czasem złości) i zabawniejszy.

Irek22  2012-11-17 - 10:02

Co to znaczy "bajkowa fabuła"?

damians idol  2012-11-17 - 10:04

Mi się zdaję, że chodzi o to iż gra posiada fabułę w której musimy przezwyciężyć zło.

Irek22  2012-11-17 - 10:07

Czyli jak w 99% gier...

Zawa357  2012-11-17 - 11:19

Grałem w demo na X360 - skutecznie odstraszył mnie moment, w którym Oswald po prostu sobie stał, zamiast uruchomić maszynę. Czekałem tak jakieś 15 minut, po czym się zirytowałem. Jeśli już chcecie grać, załatwcie sobie kogoś do co-opa.

Mepha  2012-11-17 - 15:24

Ja na pewno zagram ;]

DogGhost  2012-11-17 - 18:34

Do osób niewiedzących co to znaczy "bajkowa fabuła" - spróbujcie to wywnioskować na podst. def. bajki z wikipedii: "Bajka – krótki utwór literacki zawierający morał (pouczenie), może być wierszowany lub żartobliwy. Morał może znajdować się na początku lub na końcu utworu albo wynikać z jego treści. Istotną cechą bajki jest alegoryczność. Bohaterami bajek mogą być ludzie, a także zwierzęta, przedmioty i zjawiska, które uosabiają typy ludzkie, cechy charakteru lub przeciwstawne poglądy i stanowiska."

LM1  2012-11-17 - 19:47

->Zawa357 Ja miałem ten sam problem grając w demo. Jeden z serwisów wystawł grze 5/10, wytykając "kretynizm" Oswalda który często nie jest w stanie wykonać swoich zadań.

kamilaskamilas  2012-11-17 - 20:10

Mam nadzieję, że wyjdzie demo na pc, bo mam ochotę na tą grę.

Stra Moldas  2012-11-17 - 20:18

Ja natomiast jestem strasznie konserwatywny, jeśli chodzi o Mikiego. Uznaję tylko komiksy. Wszelkie filmy animowane czy gry mnie odrzucają, uwielbiam natomiast czytać o nowych przygodach w rysunkach Włochów czy Duńczyków. :) Komiksy górą! :)

żelazna_pięść  2012-11-18 - 22:24

Grałem w demo i gra nie spodobała mi się. Ma grafikę jak gra na Wii z podbitą rozdzielczością, toporne sterowanie i tragiczne AI kompana.

Apokalipsis  2012-11-19 - 20:43

O. Świetna jako odskocznia od "codziennych" zawiłości i problemów związanych z wszelkim homonimem (nie dosłownie) wobec sytuacji na rynku.. ;) Powinna się sprawdzić.

Azorsky2  2012-11-20 - 08:43

Chciałem córce na mikołajki kupić. Jaką platformę wybrać pc czy PS 3? Chodzi mi o to czy ktoś sterowanie porónywał?

Nolifer  2012-12-01 - 10:25

Taka niepozorna gierka , a wydaje się bardzo sympatyczna , dobrze że wychodzi też na PC