ocena redakcji
9.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Kosmiczna cywilizacja – recenzja gry Endless Space

Osiem ras, cztery filary rozgrywki i jedna galaktyka w niemal nieskończonej liczbie konfiguracji. To tylko przystawka do prawdziwej uczty zaserwowanej przez Amplitude Studios w Endless Space.

14 lipca 2012Ferrou (gry-online.pl) 9.0/10
• strony: 1234

Prawie jak planeta Ziemia.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PLUSY:
  • klimat;
  • muzyka;
  • solidne AI;
  • losowo generowana galaktyka;
  • mnogość technologii;
  • przejrzystość interfejsu;
  • rozgrywka liczona w dziesiątkach godzin.
MINUSY:
  • wspólna kolejka budowy dla opcji eksploracji, produkcji i tworzenia statków;
  • tylko cztery rodzaje eksploracji;
  • nikły wpływ gracza na przebieg walk;
  • handel w wymiarze symbolicznym.

Endless Space jawi się jako podręcznikowy przykład gry strategicznej określanej mianem 4X, której filozofię rozgrywki, sposób jej prowadzenia, mechanikę i założenia opisują cztery kluczowe słowa: explore (odkrywaj), exploit (eksploatuj), expand (rozszerzaj) oraz exterminate (eksterminuj). Całość została wprzęgnięta w system turowy oraz niemal nieograniczoną kreację terenu przyszłej rozgrywki, czyli galaktyki. Przypomina to mechanizm, z jakim można spotkać się w serii Cywilzacja. Endless Space nie oferuje kampanii w powszechnie rozumianym znaczeniu tego słowa. Nie ma tu miejsca na epickie wprowadzenie, przerywniki filmowe czy podział na misje. Endless Space to strategia proponująca kampanię długofalową, w której to gracz, decyduje o kierunku rozwoju, badań czy podboju kolejnych systemów planetarnych.

Tak na dobrą sprawę cała zabawa rozpoczyna się już menu głównym, gdzie poza wyborem poziomu trudności i jednej z ośmiu istniejących ras musimy określić niemało parametrów, mających bezpośrednie przełożenie na charakter rozgrywki oraz cechy samej galaktyki: jej wielkość, kształt, zagęszczenie systemów planetarnych, ilość i wielkość planet w każdym z nich, liczbę oraz typ przeciwników – to tylko niektóre przykłady. Możemy również określić paletę płaszczyzn, na jakich dane nam będzie pokonać rywali. Poza klasycznym podbojem to właśnie dominacja w nauce, dyplomacji, technologii lub ogólnym prestiżu pozwoli uzyskać pierwsze miejsce w tym galaktycznym peletonie.

Zróżnicowanie nie ominęło też głównych bohaterów międzyplanetarnych starć. Krótką charakterystykę oraz poszczególne zdolności każdej z ośmiu ras ujęto w zgrabnej tabelce, gdzie liczbą plusów oraz minusów wyceniono biegłość danej frakcji w nauce, dyplomacji czy uprzemysłowieniu. Dodatkowo każda z nich wyróżnia się całkiem oryginalnym garniturem atrybutów, mających niebagatelne znaczenie dla prowadzonej kampanii. Dla przykładu może to być naturalny brak możliwości pokojowego współistnienia z innymi rasami w galaktyce lub całkowite jej odkrycie już na starcie kampanii. Trzeba przyznać, że to ostatnie rozwiązanie jest dość kontrowersyjne. Czy wyobrażacie sobie rozgrywkę w takich Heroesów, w której od pierwszej tury macie całą planszę jak na dłoni, znacie położenie wszystkich kopalń, zamków, w tym wrogich metropolii?

Endless Space wyeliminuj cały opór

Endless Space wyeliminuj cały opór [1:19]

Film stanowi fabularne wprowadzenie do realiów rozgrywki w kosmicznej strategii z rodziaju 4x - Endless Space.

Pierwsza krew

Galaktyka stworzona, rasa wybrana – czas na 4X! Na wstępnie trzeba zaznaczyć, że wrażenie, jakie robi Endless Space przy pierwszym uruchomieniu, jest – delikatnie rzecz ujmując – zniechęcające. Mnogość opcji, parametrów, współczynników, ikonek oraz opisów może skutecznie zrazić odbiorcę. Jednak członkowie ekipy Amplitude nie urodzili się wczoraj i wiedzą, że przystępny samouczek dla początkującego imperatora to podstawa. W tym wypadku system, ucząc zabawy, nie każe nam wykonywać poszczególnych komend, a jedynie skupia się na skrupulatnym objaśnieniu każdego elementu z ekranu galaktyki, drzewka technologicznego czy okna zarządzania flotami. Oczywiście taki wykład w dowolnym momencie można przerwać, jednak z punktu widzenia późniejszej i bezstresowej rozgrywki posunięcie to może okazać się niefortunne.

Interfejs gry został wykonany w niezwykle przyjazny sposób. Trochę trudno mówić o tzw. intuicyjności, jednak ergonomia systemu pozwala na bieżące zapoznanie się z niemal każdą opcją czy ikoną – wystarczy najechać na cel kursorem myszki, by od razu otrzymać wyjaśnienie.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Kozacy 3 – kulą w płot

Recenzja gry Kozacy 3 – kulą w płot

W dźwiękach piszczałek i huku armat wracają Kozacy. Niestety, trzecia odsłona ukochanej nad Wisłą serii to tylko odświeżona „jedynka” – z tymi samymi zaletami i wadami, co szesnaście lat temu.  recenzja gry

Recenzja gry Stronghold Legends: Steam Edition – legendarnej klapy druga odsłona

Recenzja gry Stronghold Legends: Steam Edition – legendarnej klapy druga odsłona

Remastery kojarzą się z odnawianiem arcydzieł, z których przystępniejszą wersją mogą zaznajomić się nowi gracze. Ze Stronghold Legends jest jednak inaczej – bo nie mówimy ani o arcydziele, ani dobrym gry odświeżeniu.  recenzja gry

Sid Meier's Civilization V - recenzja gry

Sid Meier's Civilization V - recenzja gry

Mimo blisko dwudziestu lat na karku królowa strategii potwierdza, że znajduje się w wyśmienitej formie. Ryzyko kolejnego wybuchu epidemii Jeszcze Jednej Tury bardzo prawdopodobne.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252643Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252642Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252641Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252640Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252639Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252638Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252637Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252636Endless Space - screen - 2012-11-29 - 252635Endless Space - screen - 2012-10-03 - 248255
Might & Magic Heroes Online

Might & Magic Heroes Online

Zagraj za Darmo!

Forge of Empires

Forge of Empires

Zagraj za Darmo!

Commandos: Behind Enemy Lines - PC - 7,90 zł

kup w sklepie

PC 7,90 zł

Might & Magic Heroes VII – Trial by Fire - PC - 119,90 zł

kup w sklepie

PC 119,90 zł

Commandos 3: Kierunek Berlin - PC - 7,90 zł

kup w sklepie

PC 7,90 zł

Komentarze Czytelników (42)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.07.2012 18:38
odpowiedz
Wredniak2003
21
Centurion

IMO Jedna z najlepszych 4x gier ostatnich lat. Zaskoczyło mnie to, że tutaj naprawdę każdą frakcją gra się inaczej... Dyplomacja jest ciekawa, naprawdę mi się podoba fakt, że jeśli opanowało się 50% galaktyki to można zapomnieć o dyplomacji bo nikt nie będzie chciał z nami rozmawiać... natomiast jeśli posiadamy mniej systemów nie jesteśmy skazani na porażkę gdyż łatwiej będzie zawrzeć sojusze z AI. Walka z czasem jest lekko monotonna ale mimo to gra wciąga. System ostatniej tury trzymał mnie do 5 nad ranem ;)

14.07.2012 19:07
odpowiedz
Piotr44
132
Generał

Gra naprawdę świetna i klimatyczna nie żałuję ani jednego euro wydanego na Emperor Special Edition:-) Niektórzy krytykują walkę, że nie mogą sterować okrętami w bitwie. Dla mnie tak powinno wyglądać zarządzanie flotą imperialną, wydaje rozkaz flocie aby np. broniła konkretnego systemu, a nie pilnuje każdego okręciku z czego i kiedy ma strzelać. Tak samo zarządzanie planetami, tak właśnie wyobrażam sobie władzę imperatora tj. wydaję polecenia dla całych systemów planetarnych co do kierunków rozwoju, a nie planuję położenia stodoły, spichlerza i tartaku:-)

14.07.2012 19:43
odpowiedz
b4r4n
105
Uliczny Samuraj

@Ogarniacz

Jest różnica pomiędzy wysokim poziomem trudności, a kiepsko zaprojektowaną grą. Poziom easy to poziom easy. Nie każdy ma czas lub możliwości poświęcać grze miliony godzin na rozpracowanie systemu. Zmienia się też społeczeństwo graczy, wiek się podnosi i producenci biorą pod uwagę klienta, który grę kupi a nie pożyczy lub "pożyczy".

14.07.2012 22:20
odpowiedz
Ferrou
36
Centurion

@Salko:
Trafiony-zatopiony :/ Masz rację, jednak miażdżąca większość modułów jest do opracowania w militarnej działce drzewka technologicznego. Zainteresowanych przepraszam za brak precyzji w tym względzie.
Co do poziomu trudności, powiem tak: komp gra na tyle, na ile mu się pozwoli :) Może porównanie takiego mechanizmu do multika w takiego StarCrafta II będzie mocno przesadzone, jednak takowe oddaje istotę rzeczy;)
@b4r4n - moim zdaniem kiepsko zaprojektowaną grą w kontekście wyśrubowanego poziomu trudności był choćby Stronghold 3, gdzie dostawało się w ciry nie ze względu na mechanikę a przez całą chmarę bugów i baboli.
Aha - też nie mam za wiele czasu na granie. Uwierz mi, nie taki Endless Space straszny jak go malują. Zerknij na YouTube - jest tam kilka gamelplayów z tej gry wraz z komentarzem.

A tak ogólnie rzecz biorąc, niech za swoiste memento w całym tym zamieszaniu z trudnością rozgrywki, posłużą komentarze pod tekstem UV Impalera dotyczącym ogrania dema nadchodzącego UFO. Jak dla mnie konkluzja jest następująca: gra wymagająca - źle, gra uproszczona - jeszcze gorzej... ;)

15.07.2012 00:01
odpowiedz
Gileadrael
28
High Admiral

Ja nie rozumiem tych zachwytów.
Trudna? Ta gra jest prostacko łatwa. Komplikacja żadna, typowa produkcja dla casuali.
W porównaniu do Stareńskiego Sword of the stars odstaje we wszystkim poza może prostotą interfejsu. Ale to wynika z niezwykle małej komplikacji samej gry także.

15.07.2012 00:48
odpowiedz
Keaw
10
Legionista

Jestem po trzech pełnych partiach, z czego ostatnią udało mi się wygrać. Wydaje mi się, że jak już wiadomo co i jak to gra trudna nie jest. Kluczem do zwycięstwa jest projektowanie odpowiednich statków. Poziom trudności zależy też moim zdaniem od wielkości galaktyki, na której gramy i ilości graczy. AI łatwiej zapanować nad dużym imperium,
przy tym wszystkim przeraźliwie szybko zasiedla nowe światy...

Na małej galaktyce gra się prościej.

Bitwy strasznie mi się podobają.

15.07.2012 00:49
odpowiedz
Sasori666
95
Korneliusz

Takie gry nigdy mnie nie przekonają

15.07.2012 10:25
odpowiedz
Lothers
107
Generał

Gra jest świetna, jakiś powiew świeżości na rynku strategii - 8/10 przez skopany system walki, gdyby to zrobili jak w Homeworld byłoby 10. Zresztą ma kilka niedociągnięć, m.in. jak wymienił recenzent system handlu - jednak wciąga niemiłosiernie. ps. Przy okazji dla miłośników kosmicznych mixów strategii z rpg ;), których nie zniechęca słowo "indie" polecam serię Smugglers od Niels Bauer Games.

15.07.2012 11:46
odpowiedz
A.l.e.X
92
Alekde

@Lothers - gdyby gra miała turowy system walki w kosmosie (bitwy kosmiczne) z większą jeszcze liczbą modyfikacji uzbrojenia to gra była by idealna, system kart jest niezły, ale każdy lubi sterować swoimi statkami sam, w takich grach można wygrać sprytem nawet z dużo silniejszym przeciwnikiem, a tutaj niestety wszystko jest oczywiste. Nie mnie i tak ES jest świetną grą !

15.07.2012 13:58
odpowiedz
xsas
108
SG-1

Przyznam, że gierka mnie zainteresowała, a opis zachęcił do głębszego przyjrzenia się tej produkcji. :)
Mam tylko kilka pytań co do tej gry - tak czy siak w niedługim czasie mam zamiar zobaczyć gameplay itp. jednak te info byłoby pomocne. ;)
A mianowicie:
1) jest osiem ras do wyboru, czyli są to tylko grywalne rasy i co za tym idzie jedyne?, czy może są jeszcze inne?
2) jak to jest z zapisywaniem gry? (możliwość w każdym momencie, autosave, lub.. ?)
Jako, że mało interesuję się tego typu grami (turowe) i szczerze powiedziawszy nie bardzo za takimi przepadam, jednak ta przyciągnęła moją uwagę ;P
Z góry dzięki.

15.07.2012 14:18
odpowiedz
Ferrou
36
Centurion

@xsas - jest osiem grywalnych ras oraz piraci. Ci ostatni nie są grywalni, nie mają swoich systemów a ich floty pojawiają się losowo (z obecności piratów można zrezygnować zaznaczając odpowiednią opcję w menu głównym).
Zapisu można dokonać w dowolnym momencie; również istnieją autosavey (identycznie jak w Heroesach czy Total War).

15.07.2012 15:59
odpowiedz
xsas
108
SG-1

@Ferrou
Jakby nie patrzeć to nieźle to wygląda.
A odnośnie tych ras (bo trochę może źle się wyraziłem) to chodziło mi o to czy jest tylko osiem ras (cywilizacji) z którymi można handlować/zawierać sojusze/toczyć wojny, czy też może poza nimi są jeszcze inne rasy (niegrywalne oczywiście - npc)
Bo jeśli nie, to np. wybieram (jedną z tych 8) rasę "kosmicznych jaskiniowców" (my wszystko niszczyć) i wtedy inna rasa "zajmuje" ich miejsce jako tych złych? (czyt. którzy nie uznają sojuszu)
Cała reszta jest już zachęcająca, nawet bym pewnie przebolał tą turowość...
W każdym bądź razie dzięki za odpowiedź.

15.07.2012 21:01
odpowiedz
Hyde911
50
Pretorianin

@xsas
Jest jedna rasa, która jest w stanie permanentnej wojny. Z pozostałymi rasami można prowadzić rozbudowaną dyplomację. Ras niegrywalnych poza piratami nie ma. Dodatkowo można sobie stworzyć własną rasę - wybiera się dowolne cechy w dostępnej puli. Oczywiście liczba cech jakie można na raz wybrać jest ograniczona.

15.07.2012 21:09
odpowiedz
Ferrou
36
Centurion

@xsas - nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem ale w tej grze nie ma czegoś takiego jak rola (jaką musi odegrać) danej rasy. Każda z nich ma swoje atrybuty, cechy, zdolności i są one przypisane tylko jednej konkretnej rasie.

16.07.2012 14:12
odpowiedz
OMG
16
Legionista

Dziwie się niektórym opiniom. Ta gra to zubożona kalka Master of Orion II. Takie porównanie mogłoby być olbrzymią nobilitacją, ale Endless go niestety nie wytrzymuje. Przegrywa z grą sprzed 16 lat (!!!) na bardzo wielu polach, no i nie ma w tej grze żadnego systemu walki (który w MoO 2, odpowiadał za połowę frajdy z gry). Nie wiem po co próbuje się komuś wmówić, że baaardzo dlugie animacje strzelających statków (bez żadnej interakcji poza mało sensownym zagrywaniem kart w 3 fazach) to "system". Te walki to po prostu złodziej czasu, a często ciężko je ominąć, bo trzeba ręcznie np. uciec - co jest banalne, ale zabiera dobre kilka minut np. dla każdej zagubionej jednostki skauta.
Cała mechanika gry jest oparta na prostackich mechanizmach i nie stanowi żadnego wyzwania. Praktycznie nie ma wyborów albo albo. Np. dyplomacja, tak tu chwalona, polega na prostym współczynniku siły. Jeśli szybko się rozwijasz to wszyscy cie nienawidzą. Koniec dyplomacji. Jest tylko ten jeden skrypt. Nie liczcie na to, że ktoś się was będzie bał, albo was wykorzysta do zniszczenia kogos innego, albo zostanie sojusznikiem żeby wbić potem nóż w plecy.

Jak gra która nie ma połowy zawartości swojego pierwowzoru może dostać tak wysoką ocenę? Nie mam pojęcia. Ktoś napisał, że nie ma czasu by grać w gry inne niz łatwe i proste. Ja napiszę, że nie mam czasu, by go tracić na granie w gry prostackie.

16.07.2012 15:37
odpowiedz
A.l.e.X
92
Alekde

@OMG weź pod uwagę, że jest w ciągłym developingu i co chwilę są do niej aktualizację, na prośbę fanów można liczyć że sporo rzeczy się zmieni z czasem. Fakt dyplomacja mogłaby być ciekawsza, ale naprawdę poza jedynie tylko wadą (walka) ta gra w niczym nie ustępuje MoO2, a wielu aspektach jest lepsza, tj. ma świetnie nakreślone rasy którymi o dziwo gra się zupełnie inaczej, warto też poprawić trochę bohaterów bo są dość mocno przegięci jeśli chodzi o ich udział w grze.

16.07.2012 16:45
odpowiedz
Azazell3
107
Legend

A moim zdaniem Endless Space już jest ciekawsze niż MOO 2 :). Więcej technologii, lepszy interfejs i jest fajne Multi!

Gra jest ciągle ulepszana i będzie jezscze lepsza. Szykują się nowe rasy :) itp.

16.07.2012 17:22
odpowiedz
Alvarez
159
Carbon Based Lifeform

Szkoda, że brak tak jak w MoO 3 orbitalnego bombardowania. Jest tylko inwazja, która kończy się przejęciem planety. Problem w tym, że często chcemy tylko zniszczyć przeciwnika bez przejmowania po nim układów. Szczególnie po Cravers'ach kiedy wyczerpią zasoby planety.
Ogólnie gra jest przyjemna ale za mało rozbudowana. MoO3 w dalszym ciągu jest królem w swojej niszy.

16.07.2012 17:32
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

MoO3? HahahahahAHAHAHAHHAHAHAAHAHHAHA. Sorki, ale Excel jest bardziej grywalny niz MoO3. I ma lepsza grafike.

16.07.2012 17:36
odpowiedz
Alvarez
159
Carbon Based Lifeform

Asmo --> Zapomniałeś dopisać IMHO. HAHAHAHAHA itd itp ;)

16.07.2012 17:39
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Wyjatkowo nie jestem odosobniony w tej opinii. Podejrzewam, ze 99% ludzi, ktorzy kiedykolwiek mieli stycznosc z MoO3 mysli podobnie. Moze wiecej. Zreszta proponuje ci na reddicie zapytac o opinie dotyczace MOO3. Albo na gamefaqs. Albo na jakimkolwiek innym forum internetowym :)

Albo moze u zrodla:
http://www.gog.com/en/gamecard/master_of_orion_3#reviews=1

Have fun :)

16.07.2012 17:59
odpowiedz
Alvarez
159
Carbon Based Lifeform

Asmo --> Tylko w jakim celu? Jedyna opinia, która mnie interesuje (jeżeli chodzi o gry) to moja własna. Grając w MoO 2 i 3 tak samo dobrze się bawiłem, jednak dłużej grałem w trzecią część. Wiadomo, że mogła być lepsza ale na bezrybiu...

Pozdrawiam i jakiś Nervosol polecam. :)

16.07.2012 18:53
odpowiedz
emce101
5
Legionista

Gra jest niezła, na poziomie Galactic Civilizations 2, które, mimo, że już ma trochę lat na karku, bardzo gorąco polecam fanom 4X. Jednak pomimo paru fajnych elementów grze brakuje pewnych urozmaiceń.

1) Lepsza dyplomacja, a mianowicie większa ilość opcji do umów i traktatów. Do tego brakuje czegoś w stylu międzyrasowego ONZ, gdzie ustalałoby się drogą głosowań pewne rezolucje. Takie rozwiązanie urozmaicało rozgrywkę w GC2.
2) Bardziej taktyczne starcia. Obecne rozwiązania zbytnio przypominają grę w papier-kamień-nożyce.
3) Czegoś na kształt cudów z Cywilizacji, unikalnych budynków, które można zbudować tylko raz w galaktyce.
4) Bardziej rozbudowanego systemu handlowego, embarg i faktorii handlowych.
5) Więcej wydarzeń losowych.
6) Większego skomplikowania polityki wewnętrznej. Zmiany ustroju, etyki itp.
7) Stacji kosmicznych!

20.07.2012 00:31
odpowiedz
niklot
1
Junior

Wysokie oceny dla tej gry, na jakie natrafić można w sieci, to kolejny dowód na postępującą merkantylizację dziennikarstwa w internecie. Buzz, hype, lunch, charge.

Endless Space jest niestety grą obarczoną kilkoma poważnymi wadami. Streamlining i świetny (co bardzo dyskusyjne) UI to tylko fasada za którą kryje się zwyczajna kosmiczna pustka. Co z tego, że zrezygnowano z micromanagementu, skoro w jego miejsce nie zaproponowano nic, co mogłoby wpłynąć na atrakcyjność rozgrywki. Zamiast istotnych wyborów i decyzji podejmowanych przez gracza, repetytywny i responsywny upgrade planet, bohaterów, flot. Gry zbudowane w ten sposób, dają graczowi iluzję panowania nad rozgrywką, bo przecież niby wciąż coś się dzieje: muszę zbudować to, tamto, bo jest nowa technologia, posłać flotę tu, tam, bo pojawili się piraci, psubraci etc. Niestety w ogromnej większości wypadków to tylko reakcja na akcję AI.

Nuda, dłużyzna, aż się chce wyjść ze Steama.

20.07.2012 23:51
odpowiedz
muhabor
145
Zielony

cóż, napaliłem się na grę jak szczerbaty na suchary, ale wychodzi na to iż się rozczaruję, dokładnie tak samo jak było z Warlock Master of the Arcane...

21.08.2012 21:57
odpowiedz
sokoleokoo2
12
Junior

Witam,

Panowie przecież to kaszan, daleko mu do MoO czy Frigile Alligance już o Reunion i Ascedency nie wspomnę.

21.10.2012 11:31
odpowiedz
Maciek_RPG
28
Chorąży

Kupiłem, grałem i powiem tak - gra jest prosta i repetytywna, daje frajdę na ok 3-5 gier. Inteligencja komputera jest przewidywalna wszystko poniżej poziomu Master of Orion 1, gry z 1993, nawet cutscenes - tam był filmik, jeśli można to tak nazwać, początkowy i końcowy a tu jest pokaz slajdów. Walka, rozwój technologiczny, zarządzanie w MoO1 były dużo bardziej rozbudowane, AI jest podobne. Jak będzie <20 zł to będzie to dobra cena. Nawiasem mówiąc dziwi mnie ostatnio sposób oceniania gier w recenzjach, mam wrażenie, że albo recenzenci grają w gry tylko godzinkę na poziomie easy, albo mają z góry ustaloną ocenę (bo są np. fanami serii) i wystawiają ocenę nieadekwatną do tekstu recenzji.

25.12.2012 13:44
odpowiedz
fenfir
88
Generał

Gra jest obecnie w promocji na steamie i w związku z tym jak ktoś w to jeszcze gra to niech da znać czy przez ten czas od wyjścia gra zmieniła się na lepsze przez patche/dodatki.

I czy opłaca się to kupić nie będąc fanem tego typu gier.

02.06.2013 13:50
odpowiedz
Evander
19
Legionista

@Asmodeusz
MoO 3 ma do dyspozycji coś takiego jak patch zrobiony przez community oraz troszkę modów (graficznych i grywalnościowych).

Po zaaplikowaniu jest całkiem grywalny (szczerze, to ta gra trudna jakaś nie jest) i nadal pomimo upływu lat pozostaje jedną z najlepszych strategii kosmicznych.

02.06.2013 13:59
odpowiedz
Degnar*
46
Generał

Zakupiłem sobię dwójeczkę MoO (+ jedynka w pakiecie) i cholera, gra jest ciągle grywalna, interfejs przyjemny i przejrzysty, zasady proste i zrozumiałe... Remake w HD by się przydał :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze