Recenzja gry 23 maja 2012, 13:42

autor: Czarny

Z這 powr鏂i這 - recenzja gry Diablo III

Dzie豉 Blizzarda zawsze dojrzewa造 d逝go na nowe Diablo czekalimy a dwanacie lat. Chocia gra zrywa z niekt鏎ymi wzorcami poprzedniczek, to nie ma w靖pliwoci, 瞠 zostanie tak sam legend.

Recenzja powsta豉 na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • wci鉚aj鉍a, zr騜nicowana, pe軟okrwista rozgrywka;
  • dobrze rozplanowany multiplayer;
  • ciekawa zabawa zar闚no dla niedzielnych graczy, jak i poszukiwaczy wyzwa;
  • questy poboczne i opcjonalne elementy RPG;
  • zr騜nicowane poziomy trudnoci;
  • prosty i intuicyjny interfejs;
  • stylowa, charakterystyczna oprawa;
  • crafting i dom aukcyjny;
  • bardzo solidna polonizacja.
MINUSY:
  • wymaga sta貫go po章czenia z Internetem;
  • powtarzalno niekt鏎ych lokacji;
  • system rozwoju postaci sprawdza si dopiero na pnym etapie gry.

Dwanacie lat czekalimy na nast瘼n cz serii Diablo. Wyczekiwanie by這 tym bardziej nerwowe, im wi璚ej otrzymywalimy informacji na temat gry. Nowy system umiej皻noci, bardziej kolorowa stylistyka, rozwini皻y crafting i oficjalny dom aukcyjny to tylko niewielka cz kontrowersyjnych innowacji, jakie pojawi造 si w toku prac nad najnowszym Diab貫m. Kiedy gra zosta豉 w ko鎍u wydana, napi璚ie osi鉚n窸o apogeum Internet zala造 zachwyty, kl靖wy i najr騜niejsze (na og馧 sprzeczne) opinie. W ca造m tym zamieszaniu 豉two zagubi odpowied na najwa積iejsze pytanie: czy warto by這 czeka.

Po gruntownym przetestowaniu tytu逝, zapoznaniu si z r騜nymi poziomami trudnoci i ograniu wszystkich postaci mog ju napisa: tak, by這 warto.

Dwulicowo Diab豉

To, co najbardziej rzuca si w oczy podczas przygody z Diablo, to jego z這穎ny charakter. Zupe軟ie inaczej wygl鉅a rozgrywka na samym pocz靖ku zabawy, a inaczej na jej ko鎍u (czyli na najwy窺zych poziomach trudnoci). Najlepiej wida to na przyk豉dzie umiej皻noci bohatera. Wielu graczy narzeka這, 瞠 system rozwoju herosa zosta nazbyt uproszczony. Faktycznie, kiedy przechodzi si gr po raz pierwszy, brak drzewek ze zdolnociami potrafi by dra積i鉍y. Pniej jednak okazuje si, 瞠 pomys Blizzarda jest naprawd mistrzowski. Polega on na prostym schemacie bohater co poziom otrzymuje pewne z g鏎y ustalone umiej皻noci, mo磧iwe do ulepszenia dzi瘯i runom, r闚nie zdobywanym wraz z dowiadczeniem. Zrezygnowano tu z jakichkolwiek drzewek, daj鉍 graczowi dost瘼 do wszystkich umiej皻noci (o ile je odblokowa) i pozwalaj鉍 na swobodn ich wymian w trakcie rozgrywki. Sprawia to, 瞠 mo積a niemal w locie dostosowywa si do wyzwa, jakie serwuje gra. A jest to niezb璠ne, poniewa ju na Piekielnym poziomie trudnoci przeciwnicy dysponuj wieloma odpornociami i atakami, wobec kt鏎ych sztywno ukierunkowany bohater by豚y bezsilny. Rozwi頊uje to te problem wyst瘼uj鉍y w Diablo II, w kt鏎ym gracze cz瘰to inwestowali w jeden tylko rodzaj zdolnoci, przez co pniej nie radzili sobie z nietypowymi wyzwaniami. Chocia wi璚 pocz靖kowo by貫m przeciwnikiem nowego rozwi頊ania, tak teraz musz odda Blizzardowi honory mia racj.

Rozgrywka momentami przybiera form walki o przetrwanie.

Aby tym bardziej uatrakcyjni endgame, autorzy wprowadzi do niego ciekaw nowink, nazwan M瘰twem Nefalem闚. Po osi鉚ni璚iu 60, maksymalnego poziomu postaci zabicie ka盥ego elitarnego przeciwnika (niebieskiego lub 鄴速ego) skutkuje w章czeniem specjalnego bonusu, zwi瘯szaj鉍ego szans na znalezienie rzadkich i magicznych przedmiot闚. Efekt ten dzia豉 przez p馧 godziny i kumuluje si do pi璚iu razy (w sumie mo積a mie 75% szans na wartociowy sprz皻!), chyba 瞠 gracz wy章czy aplikacj albo zmieni kt鏎 z umiej皻noci. Ma to na celu zach璚enie uczestnik闚 zabawy do szukania optymalnych kombinacji zdolnoci. Mi這nicy pot篹nych build闚 powinni wi璚 czu si usatysfakcjonowani, a pozostali c騜, nie musz si w to bawi, jeli nie chc.

Diablo III czym jest? (PL)

Diablo III czym jest? (PL) [3:57]

Materia wideo z gry Diablo III. Doskonale podsumowuje najwa積iejsze informacje dotycz鉍e tytu逝, wspominaj鉍 przy okazji o ka盥ej z klas, dost瘼nych trybach rozgrywki i pozosta造ch istotnych dla gracza kwestiach.

Z powy窺zego akapitu mog這by wynika, 瞠 Diablo III przeznaczone jest dla hardcorowych u篡tkownik闚, kt鏎zy chc jak najszybciej dotrze do maksymalnego poziomu postaci. Pogl鉅 ten jest jednak ca趾owicie b喚dny. Gra zosta豉 skonstruowana tak, aby zadowoli zar闚no sezonowc闚, jak i starych wyjadaczy. Przejawia si to przede wszystkim w wygodzie interfejsu i prostocie prowadzenia rozgrywki wszystko jest jasne i klarowne, a przy tym bardzo przemylane. Sprawia to, 瞠 nawet wielogodzinne sesje nie s w 瘸dnej mierze m璚z鉍e a dzi瘯i r騜norodnoci zada bardzo satysfakcjonuj鉍e i wci鉚aj鉍e. Mniej tu jest bezmylnego rzezania potwor闚, wi璚ej wyzwa i misji. Przyk豉dowo pojawiaj si tu zlecenia polegaj鉍e na ochronie postaci niezale積ych albo na przetrwaniu odpowiedniego czasu w sali pe軟ej umarlak闚. Do tego dochodz najr騜niejsze ciekawostki, takie jak polowanie na chochlika-z這dzieja czy eskortowanie cywil闚 do bezpiecznej lokacji. Takie umilacze w znacznym stopniu uatrakcyjniaj gr, kt鏎a i bez tego sprawia niesamowit frajd i jest zaskakuj鉍o r騜norodna. Zr騜nicowanie to polega przede wszystkim na bardzo cz瘰tych zmianach scenerii i przeciwnik闚 naprawd nie spos鏏 si tu nudzi. Jeli dodamy do tego mo磧iwo niekonwencjonalnego eliminowania wrog闚 (np. poprzez zawalenie na nich ciany) oraz spor ilo opcjonalnych dialog闚 i postaci niezale積ych, stanie si jasne, 瞠 jest to co wi璚ej ni zwyk貫 klikad這. Blizzardowi uda這 si z prostej sieczki uczyni rozgrywk wr璚z doskona章 bo nienudz鉍 si nawet po kilkudziesi璚iu godzinach.

Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - kr鏊 hack'n'slash na padzie
Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - kr鏊 hack'n'slash na padzie

Recenzja gry

W Diablo III mo瞠 ju gra konsolowa bra i mimo obaw, piek這 nie zamarz這. Pecetowy produkt przeprowadzk na kanap zni鏀 dzielnie, a jako konwersji nie pozostawia wiele do 篡czenia.

Recenzja gry Pokemon Sun  zas逝穎ny sukces Nintendo
Recenzja gry Pokemon Sun zas逝穎ny sukces Nintendo

Recenzja gry

Pokemon Sun, podobnie jak ksi篹ycowa edycja Moon, to kolejna wietna ods這na popularnej serii studia Game Freak. Nintendo nie unikn窸o paru wpadek, ale ca這 bawi i wci鉚a.

Recenzja gry Tyranny - RPG dramatycznych kontrast闚
Recenzja gry Tyranny - RPG dramatycznych kontrast闚

Recenzja gry

W oczekiwaniu na sequel Pillars of Eternity oferuje gr Tyranny, gdzie wcielamy si w role z貫go bohatera. Sklecony napr璠ce RPG zaskakuje mnogoci mechanik i pomys堯w, ale nie wszystkie mo積a nazwa udanymi.

Komentarze Czytelnik闚 (741)

Dodaj sw鎩 komentarz
Wszystkie komentarze
29.05.2012 07:22
odpowiedz
Tuminure
82
Senator

jak dojd, to napisz, co s鉅z o inferno i czy daj rad z mobkami/czempionami/bossami monkiem
Nie dasz. Nie musisz pisa.

29.05.2012 13:00
odpowiedz
Yaerius
3
Junior

@Tuminure
"Nie dasz. Nie musisz pisa."

Mnie pierwsze wejcie na inferno te nieco przestraszy這. Byle jaki elite si pojawia i nie mia貫m szans. Ale czego si spodziewa po sprz皻ach znalezionych w 2 tygodnie. Wystarczy這 troch pomyle, zmieni build, kupi kilka itemk闚 na ah (i to wcale nie tych end-game'owych za miliony, tylko za pieni鉅ze, kt鏎e mo積a odrobi w 2h grania), kilkoma si powymienia ze znajomymi i ju spokojnie mo積a cisn寞. I to w豉nie monkiem. Postacie ranged maj jeszcze 豉twiej, nawet ze s豉bszym gearem s w stanie spokojnie robi akt 1. A jak ju tutaj s, to mog si dogearowa na kolejne akty. Zgadzam si w ogromnej czci z autorem recenzji. Gra jest genialna, a wiemy, 瞠 Blizz nie olewa fan闚 po wypuszczeniu produktu. Doczekamy si jeszcze szlif闚 do idea逝.

29.05.2012 15:47
odpowiedz
Dran00
27
Pretorianin

Akurat zaczynam 1 akt inferno barbem i srednio to widze, bez dobrego zaopatrzenia sie w AH. Prawda jest, ze ludzie wchodza na inferno ze zbyt slabym sprzetem, ale tez i Blizzard przyznal juz, ze szpice dmg sa wieksze niz chcieli. Pojawiaja sie juz pierwsze informacje o nadchodzacych zmianach:
- wzmocnienie itemow legendarnych
- obnizenie kosztow treningu kowala i jubilera, obnizenie kosztu laczenia klejnotow
- zmiany w balansie inferno

29.05.2012 18:54
odpowiedz
Mr.Jingles
46
Centurion

Po pierwsze nie powiedzia貫m, 瞠 D3 nale篡 da wysok not za pi瘯ne oczy. Po drugie odnonie chochlika - nie pisa貫m, 瞠 by w Diablo, pisa貫m tylko, 瞠 jest element, na bazie kt鏎ego omawianie podobie雟tw jest bez sensu. Napisa貫m za, 瞠 to Dungeon Siegie jest kopi Diablo. Po trzecie termin cRPG jest moim zdaniem niew豉ciwy odnonie Diablo. Diablo to nie RPG, a nawet action - RPG. To po prostu hack n slash, a gatunek ten upraszczaj鉍 nieco rozw鎩 gier, stworzy Blizzard i od kiedy wydano Diablo 2 瘸den tytu praktycznie nie robi 瘸dnych zmian w gatunku. Loki, Sacred, Titan Quest, Legend, Torchlight - wszystkie to by造 wietne tytu造, ale w pe軟i powiela造 standard. D3 to za zmiany - jednakowo tutaj jestem got闚 do dyskusji czy dobre czy nie (bo jak sam pisa貫m wczeniej daleko mi do pisania pean闚 na cze tej czci).

29.05.2012 19:10
odpowiedz
inc09nito
18
Centurion

@Mr.Jingles
Diablo (podobnie jak Sacred, Torchlight, itd.) to nie hack&slash, tylko action RPG.
H&S to przyk豉dowo Devil May Cry albo X-Blades.

29.05.2012 19:31
odpowiedz
Mr.Jingles
46
Centurion

Devil May Cry to raczej scheda po beat'em up, w kt鏎e niegdy gra這 si na automatach (ja osobicie pami皻am jak jeszcze w podstaw闚ce nad morzem grywa貫m w takich "spelunkach", heh). Diablo jest ulokowane w konwencji RPG (jest rozw鎩 postaci, chocia w "tr鎩ce" ju bardzo pozmieniany i ci篹ko tu m闚i o RPG), ale jest wyprane z wi瘯szoci jego element闚 (eksploracji wiata, dialog闚). Aczkolwiek hack n slash czy action RPG to w sumie p造nne poj璚ie, wi璚 nie ma co tworzy kolejnego w靖ku o to. Zwa jak zwa - to tak jak dyskusje o death metal, progresywny death metal, industrialny metal i inne tam. Czy to a tak wa積e, heh? Diablo to Diablo ze wszystkimi wadami tego poj璚ia i zaletami.

29.05.2012 20:11
odpowiedz
Persecuted
55
Genera

inc09nito

Bo wsp馧czenie to wszystko pokie豚asili...
Dawniej Diablo (i jemu podobne) okrela這 si mianem Hack and Slash. DMC, GoW i inne, zwa這 si Slasherami - i tak by這 dobrze.

Teraz (co prawdopodobnie jest podyktowane trendem upraszczania wszystkiego do granic mo磧iwoci) diablopodobne awansowa造 do miana action-cRPG, co jest moim zdaniem sporym nadu篡ciem... Dawniej action-cRPGami by造 gry pokroju Gothica, Risena, czy Wiedmina 2. Innymi s這wy by造 to pe軟okrwiste cRPG (pod wzgl璠em mechaniki), ale z domieszk akcji (zazwyczaj w obr瑿ie walki czy poruszania si postaci).

No a skoro Diablo dumnie nosi miano action-cRPG, to co zrobi z w/w grami? Przecie takie Diablo i Gothica (pod wzgl璠em mechaniki) dziel lata wietlne i nie wyobra瘸m sobie, by mo積a je by這 upchn寞 do jednego worka.

No dobra, mo積a je awansowa i zrobi z nich po prostu cRPG (bez action), ale co wtedy zrobi z grami, kt鏎e pierwotnie dzier篡造 ten tytu? Co zrobi z takim Falloutem, Baldur's Gatem czy KOTOR'em? Przecie one tak瞠 odbiegaj (znacznie) od powiedmy Wiedmina 2 czy Risena, i szczerze m闚i鉍 nie widz ich w tej samej kategorii.

Z reszt co tak na prawd Diablo ma wsp鏊nego z cRPG? Poza rozwojem postaci (w 3 czci to ju nieaktualne...) praktycznie nic.

Inna sprawa, 瞠 wsp馧czenie za pe軟okrwistego cRPG uwa瘸 si takiego Mass Effecta, kt鏎y jeszcze kilka lat temu z trudem 豉pa si do grupy action-cRPG...

Sami widzicie 瞠 to dosy z這穎na kwestia ;). Dlatego ja (jako staromodny gracz), wol pozosta przy klasycznym oznaczeniu:

1. cRPG (Fallout, Baldur, KOTOR, Neverwinetr itp).
2. action-cRPG (Gothic, Risen, Wiedmin, Arcania itp).
3. H&S (Diablo i jego klony).
4. Slashery (DMC, GoW, Castlevania, Dante's Inferno itp).

Jasno i przejrzycie, nie s鉅zicie?

29.05.2012 20:30
odpowiedz
Mr.Jingles
46
Centurion

Ano, zgadzam si z owym podzia貫m. Mass Effect to przedziwna hybryda swoj drog, a ju trzecia cz to Gears of War po prostu tylko s豉bsze jak dla mnie. Obecnie panuje moda na eklektyzm wr鏚 gatunk闚 i chyba nale篡 zarzuci tradycyjne mylenie. Wi瘯szo z nas wychowa豉 si pewnie na Baldur's Gate, Tormencie i to uwa瘸my z RPG. Dla innych to ju b璠 dziwne produkcje (jeli grali w Eye of the Beholder czy Might & Magic). Teraz za Mass Effect jest czo這wym RPG, a Diablo 3 hack n slash, cho chyba nowej generacji. Oj Panie, co si dzieje, co si dzieje...

29.05.2012 22:20
odpowiedz
Dran00
27
Pretorianin

Mi tam sie takie upraszczanie podzialow niezbyt podoba, wlasnie dlatego, ze niedlugo bedzie sie wrzucac do jednego worka najrozniejsze gry i okreslac je jednym terminem. Tylko co to komu powie? To tak jakby na pytanie o jakis tytul odpowiedziec "to jest gra". Bez szerszego opisu i wyjasnien nie da sie krotko przekazac komus, jakiego rodzaju rozgrywke on prezentuje.
Ale co poradzic, granica sie przesuwa, bo gier w stylu starych tytulow juz prawie nie ma, wiec nikt sie nie przejmuje, a czyms trzeba wypelnic pustke.
Za pare lat ktos zapyta "Co to byl ten Baldur's Gate"? uslyszy odpowiedz "cRPG" i powie "a czyli taka rabanka".

29.05.2012 22:23
odpowiedz
Inquisitio
77
Neoclassical Liberalism

IMO recenzja bardzo przypad豉 mi do gustu , z ocen zgadzam si w 100% .

30.05.2012 10:34
odpowiedz
dweYn
8
Legionista

Nierzetelna, nieprawdziwa, wr璚z g逝pia. Co za idiotyzmem jest gadanie "Diablo III podoba mi si tak bardzo, 瞠 mam du瞠 problemy z dostrze瞠niem jego s豉bych stron. Jasne, cz瘰to widuj te same pomieszczenia, ale ich po這瞠nie i ko鎍owy kszta速 labiryntu r騜ni si na tyle, 瞠 za ka盥ym razem zwiedzam inn, unikaln pod wzgl璠em konstrukcji lokacj." - Przecie "klocki", mo瞠 inaczej modu造 (bardziej profesjonalnie), z kt鏎ych sk豉daj si lokacje wyst瘼uj tylko w kilku wersjach (np. Katedra Tristram posiada mo瞠 4-5 modu堯w, kt鏎ych po章czenie cz瘰to jest niemal identyczne i zdarza si, 瞠 trzy, cztery znajduj si zaraz obok siebie) przez co ci鉚le, bez znaczenia, na kt鏎ym poziomie lokacji si znajdujemy wszystko jest praktycznie takie same i ulega znudzeniu przez zdrowo psychicznego gracza po kilku godzinach (a Wy piszecie, 瞠 ludzie b璠 po tym 10 lat biega? Musz by chyba ostro popier...). Problem mo積a by這 豉two rozwi頊a. Programici mogli napisa wyj靖ki a projektanci zrobi wi璚ej modu堯w ale co? Przecie wystarczaj鉍o si napracowali! Co do optymalizacji - hm... A jak ta gra mia豉 dzia豉 skoro modele postaci sk豉daj si z sk雷ej iloci wielok靖闚 a gra opraw nie zachwyca (jedynie FMV stoj na zachwycaj鉍ym poziomie). Sama gra wygl鉅a s豉bo i to nie podlega dyskusji. Diablo III jest gr dobr i tylko dobr. Myl, 瞠 zdaje sobie z tego spraw ka盥y fan drugiej czci. Wam widocznie reklamy i dwunastoletnie obiecywanie tak zamydli這 oczy, 瞠 przestajecie patrze na gry obiektywnie. Teraz b璠 to 豉ta latami, PvP wypuszcz mo瞠 pod koniec roku, auction house zaliczy znaj鉍 (WIELKIEGO blizza) jeszcze jedn wpadk i to wszystko na temat Diablo III, za kt鏎ym stoi tylko wielki marketing i reklama a nie "perfekcja" jak to co nie kt鏎zy prawi...

30.05.2012 15:03
odpowiedz
MagicArt
18
Centurion

Mr.Jingles - napisa貫m aRPG, a nie cRPG. ;) Odnios貫m sie do tej wypowiedzi:
"Dungeon Siege (swoj drog wietna gra), z kt鏎ego zapo篡czono jakiego pierdo這watego chochlika zosta w ca這ci zer積i皻y z Diablo, zatem odwr鏂i豚ym kolejno Twojego mylenia, heh. "
Wi璚 skoro piszesz jednym ci鉚iem dwa r騜ne wnioski wiec nie spodziewaj si 瞠 kto to zrozumie. Czy to samo powiesz o Diunie2 i innych grach RTS 瞠 to s klony Diuny? Te gry zacz窸y trend zwany RTS czy H&S. Ale ka盥a nastepna gra pr鏏owa豉 wnie co nowego do tego stylu, lepiej gorzej ale co tam by這. Wi璚 dalej obstaje przy swoich wnioskach: ze Blizz skopiowa pomys造 z innych gier, wrzuci to do swojej, poprawi lokacje z D2 i dorzuci kilka nowych, zrobi naci鉚an fabu喚 (ale niczego po tych grach si nie spodziewam, wi璚 mo瞠 by - tylko mia mi si chce jak mahda m闚i gdzie s nast瘼ne czci, to tak jakbym m闚i na travianie gdzie atakuje moja koalicja bo mo瞠 tam nikt defa nie postawi ), nazwa gr D3 i za to ma mie 10? Gdzie potem to wieje nud, bo questy to nie ma sensu robi, bo tylko s potrzebne tylko do tego aby odblokowa wy窺zy poziom. Gdy nagrody s takie same za ka盥ym razem. No faktycznie pomys godny dania maksymalnej oceny. Gra jest nastawiona na bezmylny farming i liczenie na to 瞠 mo瞠 wypadn lepsze przedmioty, a jak nie to mamy AH. A wypowiedzi ze gra zyskuje dopiero na hellu, czy inferno to sorry. Nie gram po to 40-50 godz, aby czerpa dopiero po jakim tam czasie z tej gry przyjemno gdy w tym czasie wole sobie odpali cRPG albo pogra w EU, a nie klika tylko po to aby zobaczy jak gra wygl鉅a na wy窺zych poziomach. Wi璚 mo瞠 nale篡 co zrobi aby te ni窺ze poziomy jednak by造 bardziej wci鉚aj鉍e.

Sam prowadz papierkowe RPG, dlatego nie bawi si w podzia造 jak to Persecuted i dziel jedynie na te dwie kategorie, gdy przez to tylko wi瘯sze zamieszanie si robi. A nie widz r騜nicy miedzy Kotorem a Gothiciem aby je dawa w dw鏂h ro積ych kategoriach, gdy w obydwu grach jest fabu豉 o wiele bardziej rozbudowana ni w Diablo. W obydwu grach jest rozbudowany rozw鎩 bohatera i jaki tam wp造w na rozw鎩 fabu造, wiec jedynie te gry r騜ni si liniowoci. Jedyna powa積a r騜nica to czy to jest gra z dru篡n czy z jednym bohaterem.

Dalej sprawa zabezpiecze kont na BN: sam sie mia貫m z tego, dop鏦i mi wczoraj nie w豉mali sie na konto w trakcie gry, gdzie wylogowa這 mnie z aktywnej sesji. Straci貫m jedynie z這to, bo szybko zmieni貫m has這. Blizz jako rozwi頊anie podaje wykupienie autentyfikatora za 10 euro. blizz sam da pozwolenie na takie zagrywki tworz鉍 Ah za realna kase, wi璚 ile bedzie jeszcze w豉m闚. W jaki spos鏏 has這 wyci鉚neli to nie wiem, na maila nic przysz這, link闚 nie otwieram. Jedynie jestem aktywny od czasu do czasu na stronie oficjalnej Blizza. Wiele os鏏 twierdzi 瞠 to przez AH, ze sa podpiete skrypty, Blizz tego si wypiera. Jaka prawda to w靖pie zebysmy sie dowiedzieli.

30.05.2012 16:01
odpowiedz
Mr.Jingles
46
Centurion

Przyk豉d z Diun to nieco inna sprawa - gatunek hack n slash jest gatunkiem do wolno si rozwijaj鉍ym i jak dla mnie 瘸den nast瘼ca Diablo nie wprowadzi do mechaniki zmian, kt鏎y by chcia造 co pogrzeba w hack n slash. W RTS za nast雷i bardzo dynamiczny rozw鎩 i szybko Diuna sta豉 si jedynie archaicznym pomnikiem. Diablo i Diablo 2 by造 jak dla mnie grami wie篡mi a po dzi dzie. Mo瞠 to wynika z prostoty gatunku i jego nieskomplikowanych za這瞠?

Faktycznie Diablo jest nastawione na farming. Trzeba pochodzi, poszuka, poszpera na aukcjach jaki przedmiot闚 by dostawa lania na piekle i inferno. Czym瞠 jednak by這 Diablo 2 po sieci? Sacred, w kt鏎ego te gra貫m jaki czas wymaga szukania item闚. C騜 poradzi.

Fabularnie gra jest w porz鉅ku - gorzej z narracj. M璚z mnie r闚nie tandentne i wyprane z jakiegokolwiek klimatu teksty Mahdy za Azmodan to najwi瘯szy wapniak dekady chyba. Nie zgodz si, 瞠 gra jest ciekawa dopiero od piek豉. Gram na koszmarze i jak najbardziej gra mi si dobrze, cho irytuje plejada krety雟kich "z造ch" z wy瞠j wymienionymi na czele.

Co do podzia堯w. R闚nie gram w papierowe i to od wielu, wielu lat (cho obecnie mam przerw niestety) i jednak uwa瘸m, 瞠 pewnie podzia造 by musz. Nawet w opowiada鎍ach jest rozr騜nienie na gatunki, style rozgrywki itd. Mi璠zy Kotorem a seri Gothic jest za taka r騜nica jak mi璠zy dwoma ulubionymi s這wami Polak闚 - "przynajmniej" a "bynajmniej". To s po prostu dwie inne gry, niemal瞠 na ka盥ej p豉szczynie.

30.05.2012 17:52
odpowiedz
MagicArt
18
Centurion

Mo瞠 odrzuca mnie ta cz Diablo bo wol swobodn eksploracje, 瞠 tak powiem zmieni造 mi si gusta i ju mnie nie bawi klepanie na masse mob闚. Dlatego w moim rankingu Sacred stoi wy瞠j od Diabe趾a z powodu rozbudowanego wiata, i pobocznych quest闚. Jedynie 瘸逝je 瞠 jest takie kiepskie wsparcie wydawcy, bo w innym przypadku to ciekawe jak ta potyczka miedzy tymi dwoma grami by si zako鎍zy豉. I pewnie dlatego te ci鉚nie mnie do GuildWars. Dla mnie liczy si fabu豉, dru篡na a nie PvP.

A mnie dra積i kiepskie wywa瞠nie mob闚 elitarnych, przedmiot闚, bezu篡teczny crafting, ko鎍owe nagrody za questy, bo to moim zdaniem zabija t gr. To si zrobi wycig szczur闚, a nie gra.

Z papierkowym jest ten problem ze trzeba mie ekip i czas. A wiadomo, ludzie dorastaj i maj inne zaj璚ia. ;)
Co do podzia堯w gier RPG to i tak na to ju nie mamy wp造wu patrz鉍 na obecne trendy wydawc闚 (wystarczy sobie przypomnie sytuacje gdy blizz pisa 瞠 musz od nowa tworzy samouczki dla WOWa, bo nowi nie wiedz ze trzeba z這to z ziemi podnosi i zmienia przedmioty dla postaci). Gry coraz mniej maj z samym rpg, bo teraz jakakolwiek gra z expem, rozwojem postaci g這no krzyczy ze jest RPG-iem. A 瞠 jest sp造cona, coraz bardziej uproszczona to wp造w obecnych czas闚, gdy nowi, m這dzi gracze oczekuj czego innego od starszych. No c騜 takie czasy. Dlatego staram si gr ocenia por闚nuj鉍 je do innych czci, czy innych gier tego typu ( a gram du穎 wi璚 mam do czego por闚nywa). A na Diablo si zawiod貫m i tyle. Jak to si m闚i o gustach si nie dyskutuje, tylko toleruje ;)

30.05.2012 18:58
odpowiedz
Mr.Jingles
46
Centurion

Ale ja w pe軟i toleruj - ba! - zgadzam si z tym co m闚isz. Mnie r闚nie Diablo 3 zawiod這 w wielu aspektach. C騜 jednak poradzi - wzi像em Diablo jakim jest i nadal doskonale si bawi, pomimo tego, 瞠 widz wiele bol鉍zek. 疾by jednak powr鏂i do gier z這穎nych i okrelanych jako fabularne trzeba obecnie niestety odpali klasyki. Wielu graczy z m這dszego pokolenia ni ja i Ty (MagicArt, jak wnioskuj mamy pewnie do podobny wiek, heh) mog這by nie zdzier篡 trwaj鉍ych p馧 godziny dialog闚 w Tormencie. Mnie a tak nie irytuje polityka upraszczania gier, cho to co sta這 si z Mass Effect 3 jest na pewno pora磬 BioWare. Dop鏦i niekt鏎e elementy s upraszczane, ale nie "sprostaczane" to dla mnie ok. Nie oszukujmy si - niekiedy 豉dowanie stos闚 tabelek i liczb to po prostu swego rodzaju snobizm nie zawsze maj鉍y prze這瞠nie na gr. Z drugiej jednak strony - jak odpali貫m po raz pierwszy Diablo 3 i zobaczy貫m, 瞠 sam nie mog rozwija atrybut闚 to od razu us造sza貫m g這s ks. Natanka "wiedz, 瞠 co si dzieje...".

30.05.2012 19:17
odpowiedz
dweYn
8
Legionista

Mr.Jingles - nawet Natanek by豚y zawiedziony gdyby dowiedzia si ile "Diablo" jest w nowym "Diablo".

30.05.2012 20:32
odpowiedz
MagicArt
18
Centurion

mr.jingles - co do wieku to pewnie masz racje, skoro znamy takie starocie jak Eye of Beholder, Torment i inne z tamtych czas闚 gry ;). Moje pierwsze konto na GOLu to by這 w豉nie "Kajdorf" ale wtedy ma這 si udziela貫m (bo g堯wnie pisa貫m na starym forum CDProjektu), to po pewnym czasie zapomnia貫m has豉. I nie pami皻am czy to by這 wtedy ze nie by這 opcji odzysku has豉, bo to chyba pniej wprowadzili, czy to by jaki inny pow鏚 - nie mog貫m odzyska starego konta. Za這篡貫m obecne, a 瞠 jest mo磧iwo wpisania swojego opisu w profilu wi璚 wpisa貫m swojego oficjalnego nicka.

Statystyki mi nie przeszkadzaj, ale pod warunkiem ze s dodane z g這w i tam gdzie one naprawd si przydadz tak jak to w mojej ulubionej serii gier z X-uniwersum ;). Co do dalszej komentowania recenzji to zobaczymy co Blizz wykombinuje, bo ju zapowiadaj zmiany. Miedzy innymi dlatego dzi serwer pad, znowu :P

09.06.2012 21:37
odpowiedz
erolux
1
Junior

Najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra tego roku :)

07.07.2012 13:24
odpowiedz
hugo
83
Trubadur

Ta recka to bezpodstawny hurraoptymizm.

Zach璚a豚ym autora do powrotu do pocz靖ku -- napisania recenzji raz jeszcze, po tych paru miesi鉍ach od premiery, kiedy community w D3 mocno chyli si ku opinii, 瞠 pr鏂z najbardziej oczekiwanej gry roku, jest to r闚nie najwi瘯sze rozczarowanie roku.

Gameplay, cho miodny na pocz靖ku szybko przemija i zwyczajnie zaczynamy si nudzi... gra nie ma celu, nie ma powodu dla kt鏎ego mo積a brn寞 dalej po dotarciu (lub ukonczeniu) Inferno. W D2 mielismy kolejne levele do wbicia, kolejne PP do przydzielenia... kt鏎ych nigdy nie bylo dosc. Ale nie w D3...

Gr w pniejdzych etapach zjada bardzo powa積a plaga, kt鏎a jest totalnym zaprzeczeniem dobrego tytu逝: upierdliwy grind za z這tem i gearem, kt鏎y jest pusty, bezcelowy, niesatysfakcjonuj鉍y i... i niepotrzebny, bo nic nowego do zabicia nie ma, a jedynie szybsze ubijanie tego, co juz sie wykonczylo zadnej satysfakcji nie przynosi.

17.07.2012 19:53
odpowiedz
foull
1
Junior

Grafika spoko ale za kr鏒ka gra Polecam wam gre sacred 2 dodatek i czekam na sacred 3

25.07.2012 20:49
odpowiedz
oldboykun
4
Junior

jeden z najwi瘯szyh niewypa逝w bardzo krutka ro瞟rywka oraz durzo b喚duw w grze robisz 60 poziom i koniec gry w morzna bylo d逝rzej cie bawic nawet do rozwiniecia postaci na maksa
pozdrawiam

10.08.2012 16:18
odpowiedz
zlotowinfo
1
Junior

diablo 3 to totalny niewypa, szczerze 瘸逝j wydanych pieni璠zy

brak prawdziwych rozgrywek online (mmorpg), wypada這by ju w tych czasach

s豉bszy klimat ni wczeniejsza wersja

to nie jest wog鏊e diablo 3, tylko jaka inna gra
mniej klas, brak lubianych klas

dla tych co jeszcze nie kupili polecam titan quest
naprawd szkoda kasy na diablo 3

22.08.2012 17:44
odpowiedz
Ishida12
1
Junior

A mi Diablo III , bardzo si podoba . Wci鉚aj鉍a i 豉dna grafikaa . Ma貫 wymagania . Cz瘰te patche co poprawiaj grywalno . Wielkim + jest dom aukcyjny . W diablo II z這to nie gra這 roli , a w diablo III ma du蕨 warto.

Taka jest moja opinia.

Pzdr

28.11.2012 19:10
odpowiedz
Melantiq
0
Junior

Gra wypierdzielona w kosmos i tyle w temacie !

17.12.2012 22:20
odpowiedz
luck24
1
Junior

bardzo przecietna zostaje przy Diablo 2

23.12.2012 14:24
odpowiedz
NieWeszles
1
Junior

9.5?! Ocena 9.5?! Czy kto okaza si sprzedajn szmat czy nigdy w 篡ciu ani przez chwile nie gra w diablo2?!
Ta gra nie ma w sobie NIC, NIC! z prawdziwego diablo... To bardzo smutne

23.12.2012 15:10
odpowiedz
Tuminure
82
Senator

@up
Chyba zatem nigdy nie gra貫... albo ja nie gra貫m w "prawdziwe diablo".

05.01.2013 11:25
odpowiedz
icichacal
43
Pretorianin

Gra super - inna ale super. Praktykujacy wielki fan Diablo 1,2,3. Polecam.. tyle.

09.11.2013 23:39
odpowiedz
tomzkat
52
Konsul
5.0

畝l wydanych pieni璠zy . Dw鎩ka to by這 co ...

07.08.2014 17:51
odpowiedz
rzaba89nae
50
Aes Sedai

9.5?! Ocena 9.5?! Czy kto okaza si sprzedajn szmat czy nigdy w 篡ciu ani przez chwile nie gra w diablo2?!

Ale co to ma do rzeczy? Recenzent ocenia gr przez pryzmat tego jaka jest, ile radoci/ frajdy/satysfakcji daje, a nie jak bardzo jest podobna do Diablo 2. Czyli gdyby ta gra nie mia豉 w tytule "Diablo" mog豉by dosta wysok ocen jako wietny H&S na wiele, wiele godzin, ale 瞠 ma w tytule "Diablo" i nie jest dokladn kopi poprzedniej czci, to zaraz musi dosta -5 do oceny?

Dobra gra i tyle, poprzednie czci nie powinny mie jakiegokolwiek wp造wu na jej ko鎍ow ocen, gdy stanowi zupe軟ie osobny produkt.

Dodaj sw鎩 komentarz
Wszystkie komentarze