ocena redakcji
7.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Brink - recenzja gry

Twórcy Enemy Territory i Quake Wars powracają z nową strzelaniną. Sprawdziliśmy, czy Brink wyróżnia się w tłumie innych popularnych gier tego typu.

20 maja 2011 7.5/10
• strony :123

Ekipa Splash Damage zasłynęła za sprawą gry Enemy Territory, czyli jednej z popularniejszych sieciowych strzelanin w historii, cieszącej się większym uznaniem niż podstawowa wersja Return to Castle Wolfenstein. Talent młodych twórców został dostrzeżony i zespół z grupy amatorów szybko przekształcił się w komercyjne studio. Jego pierwszym dużym projektem było Quake Wars i choć tytuł ten nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei, to i tak zaskarbił sobie sympatię dużej liczby graczy. Teraz, po czterech latach, Splash Damage powraca z nowym FPS-em. Brink nie tylko jest pierwszą stworzoną od zera (a nie bazującą na istniejącej licencji) produkcją studia, ale deweloper ma też podpisaną długoletnią umowę o współpracy z firmą Bethesda Softworks. Zapewnia mu to solidniejsze wsparcie finansowe niż to, na które mógł liczyć w przeszłości. Dlatego oczekiwania graczy są tym razem znacznie większe.

Akcja Brinka toczy się w niedalekiej przyszłości, po globalnej katastrofie ekologicznej. Fabuła koncentruje się wokół olbrzymiego pływającego miasta znanego jako Arka. Pierwotnie miał to być ośrodek badawczy i luksusowy kurort, ale po drastycznym podniesieniu się poziomów oceanów miejsce to stało się jedynym ratunkiem dla mieszkających tam ludzi. Wkrótce do portów zaczęły przybywać też statki z uchodźcami i niestety – było ich więcej, niż dryfująca metropolia mogła pomieścić. Społeczeństwo szybko podzieliło się na dwie grupy – cieszących się luksusem założycieli oraz żyjących w biedzie gości. Przez kolejne lata tarcia pomiędzy tymi frakcjami stawały się coraz mocniejsze, aż w końcu część przybyszy utworzyła ruch oporu. Ich celem jest otwarcie Arki dla wszystkich i nawiązanie kontaktu ze światem zewnętrznym.

Gra oferuje szeroki wybór opcji zmieniających wygląd,uzbrojenie i umiejętności naszej postaci.

Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci – jednej dla wszystkich trybów zabawy, zarówno tych dla pojedynczego gracza, jak i wieloosobowych. Mamy tu sporo różnych modeli twarzy i ubrań – nie ma tego może aż tak dużo jak w najlepszych RPG, ale jak na strzelaninę wybór jest naprawdę niemały. Dużą rolę odgrywa budowa ciała wpływająca na nasze poruszanie się oraz wytrzymałość na obrażenia. Początkowo możemy wcielić się tylko w średniaka, a pozostałe opcje (ciężka i lekka) odblokowują się dopiero po zdobyciu odpowiedniego poziomu. Punkty doświadczenia i ukończenie konkretnych zadań są wymagane również do kupienia lepszych typów broni i nabycia specjalnych umiejętności. Następnie decydujemy o klasie naszej postaci. Każda z nich dysponuje własnymi cechami i zdolnościami. Żołnierz podkłada ładunki wybuchowe i dzieli się z innymi amunicją, inżynier stawia wieżyczki strażnicze i naprawia maszyny, szpieg potrafi hakować systemy bezpieczeństwa i podszywać się pod żołnierzy z przeciwnej drużyny, a medyk oczywiście leczy. To tylko przykłady, ponieważ wszystkie klasy posiadają multum umiejętności, które możemy zakupić za uzyskane punkty. Jednocześnie żaden z tych wyborów nie jest ostateczny, zawsze możemy swobodnie zmienić uzbrojenie, budowę ciała, ubrania czy klasę postaci, nawet podczas samych meczów. Jedynie sprzedając umiejętności, tracimy poziom doświadczenia. Jest to o tyle ważne, że na każdej z map jest kilka zadań do zrealizowania i większość z nich wykonać może tylko określona klasa, więc opcja jej zmiany w trakcie meczu okazuje się bardzo przydatna. Początkowo lepiej skoncentrować się na jednej profesji, ale doświadczony gracz będzie dysponować postacią posiadającą ulepszenia we wszystkich klasach i świetnie sprawdzającą się w każdej roli.

Musimy również zdecydować, do której z frakcji przystępujemy – sił bezpieczeństwa czy rebeliantów, co ma wpływ na wygląd naszego bohatera i noszonego przez niego uzbrojenia. Ponadto oddziałuje również na przebieg kampanii. Każda ze stron konfliktu posiada własną ścieżkę fabularną rozgrywaną na przestrzeni ośmiu misji – w tym sześciu należących do głównego scenariusza i dwóch odpowiadających na pytanie „co by było, gdyby”. Niestety, sporo misji jest lustrzanym odbiciem ich odpowiedników dla drugiej strony.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Battlefield 4 - wkraczamy na pole walki nowej generacji

Recenzja gry Battlefield 4 - wkraczamy na pole walki nowej generacji

Battlefield 4 nie jest grą idealną, ale w swojej kategorii multiplayerowych strzelanin nie ma sobie równych.   recenzja gry

Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Far Cry 3 to dowód na to, że Ubisoft wyciągnął wnioski po nieco rozczarowującej "dwójce". Nowe dzieło studia z Montrealu jest świetne w każdym aspekcie: singlu, co-opie i trybie multiplayer, co udowadnia też nasza recenzja.  recenzja gry

Recenzja gry Counter- Strike: Global Offensive - kultowa strzelanina w nowych szatach

Recenzja gry Counter- Strike: Global Offensive - kultowa strzelanina w nowych szatach

Nawet najbardziej zatwardziali przeciwnicy zmian w Counter-Strike'u zdali sobie sprawę, że popularność ich ulubionej gry gaśnie. Czy nowe szaty i drobne zmiany w Global Offensive wystarczą, by przywrócić shooterowi Valve'a dawną świetność?  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Brink w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

7.9

ocena czytelników

673 ocen czytelników

8.8

oczekiwania przed premierą

451 głosów czytelników

Brink - screen - 2011-08-08 - 216064Brink - screen - 2011-08-08 - 216063Brink - screen - 2011-08-08 - 216062Brink - screen - 2011-08-08 - 216061Brink - screen - 2011-08-08 - 216060Brink - screen - 2011-08-08 - 216059Brink - screen - 2011-08-08 - 216058Brink - screen - 2011-08-08 - 216057Brink - screen - 2011-08-08 - 216056Brink - screen - 2011-08-01 - 215615

komentarze czytelników (34)


p0zdr0  2011-05-20 - 22:41

Gra świetna, dawno się tak dobrze nie bawiłem na publicu. Homefront, CoD, Breach i inne gó$%^ sie chowają Gra wymaga skilla bo mały damage broni i szybka rozgrywka Jeżeli ktoś chce pograć zespołowo ligi i turnieje, zapraszam na www.1stCav.pl

TobiAlex  2011-05-21 - 06:46

A.l.e.X zgadzam się z Tobą odnośnie multi w Crysis 2 tzn. dla mnie na chwilę obecną niedoścignione. Ale na pewno Brink nie jest na poziomie Homefront'a. Brink jest świetny w multi i potrafi nieźle wciągnąć. Ja polecam!

Misisko  2011-05-21 - 09:48

W multi rzeczywiście z ziomkami gra się cudnie , wślizg jest bardzo przydatny jesli jesteś medykiem i musisz szybko dostać się do rannego kompana , pieknie wygląda i cudnie potem jest Mistrz Reanimacji :P A co do noża , to jesli masz zwykły pistolet i V nacisniesz to wtedy z nożyka daje. Są też pistolety z bagnetem (oczywiście bagnet do odblokowania)

Mepha  2011-05-21 - 12:20

Mi się wgl nie spodobało, 5/10

Henrar  2011-05-21 - 16:33

Poważnie się zastanawiam nad zakupem Brinka. Przegrałem mnóstwo czasu w stare ET. Warto kupić?

WlodarW  2011-05-21 - 16:53

"Doom3 leciwa technologia" pfff, a technologia z CoD jest moze mniej leciwa? Toż to przecież Quake3 engine, a pozostale gry to na UE3, ktory chyba mniej wiecej wyszedł, w tym czasie co Doom3 sie pojawi. "Doom3 engine" nie nazywalbym leciwym, enginem. Patrzac na to na jakich enginach sie robi gry obecnie - UE3 oraz Q3. Pozostale to mniej lub bardziej udane silniki. Tylko taki Crysis2, Battlelfield3 i Rage moga sie pochwalić jakimś wkładem w rozwój grafiki (no ten pierwszy to mniej, bo względem Crysis1 to troche odstaje graficznie). Dam sobie rękę uciąć, żę gdyby taki CoD był robiony na Doom3 engine, to mógłby wyglądać o wiele lepiej niż obecnie (oczywiscie po zmianach enginu). A zapomniałbym jeszcze o Arma i w mniejszym stopniu, ale jednak gry na wyłączność PS3, mające własne silniki.

Lukas172_Nomad_  2011-05-21 - 17:22

WlodarW -> UE3.0 wyszedł w 2007 roku, przez cały czas jest modyfikowany. Tak więc jest to zdecydowanie nowszy silnik niż id tech 4.

szarzasty  2011-05-21 - 17:28

Poważnie się zastanawiam nad zakupem Brinka. Przegrałem mnóstwo czasu w stare ET. Warto kupić? ...

meatinaplasticsack  2011-05-21 - 18:39

W minusach: "mapy składające się głównie z ciasnych korytarzy;" a pod ostatnim screenem: "Poziomy są bardzo pomysłowe i zróżnicowane." Gratuluję konsekwencji...

TobiAlex  2011-05-21 - 21:57

WlodarW gier na engine Doom3 wyszło zaledwie 8: ...

WlodarW  2011-05-22 - 01:25

@Lukas172_Nomad_ - Masz racje, Doom3 wyszedl w tym samym czasie co Half Life 2 na tym sorce, a Gears of War na UE3 duzo pozniej. UE3 jest lepszym silnikiem graficznym. ...

gracz651  2011-05-22 - 07:00

co w tej grze sie robi?

Barthez x  2011-05-22 - 11:19

Ja z gry jestem bardzo zadowolony i strasznie mi się podoba :)

Econochrist  2011-05-22 - 11:28

WlodarW wyjdzie Rage, a potem Doom 4 i idTech5 pozamiata ten "wspaniały" UnrealEngine. ...

TobiAlex  2011-05-22 - 22:12

Econochrist sorry, ale już w tej chwili idTech5 jest przestarzały. Taka prawda.

Econochrist  2011-05-23 - 18:02

TobiAlex a to może Unreal3Engine to powiew świeżości? No proszę Cię! Poza tym co masz na myśli twierdząc, że idTech5 jest w tej chwili już przestarzały?

TobiAlex  2011-05-23 - 21:36

Econochrist jest, bo jest non-stop aktualizowany i już dawno powinien się nazywać przynajmniej UE5 (albo i więcej). Gdyby EPIC teraz zmienił nazwę na jakąś wyższą to wprowadziłby tylko zamieszanie, bo każdy wiec, że UE3 = PC + XBOX360 + PS3 + iPod / Android, UE4 = PC + next geny od Microsoft i Sony. Odnośnie idTech5 - zobacz, co potrafi UE3, CryEngine3 a co idTech5.

RedCrow  2011-05-24 - 03:16

W sklepiku sram.pl strzelili małego (acz całkiem znaczącego) babola: ...

Nolifer  2011-05-31 - 22:58

Gra mi bardzo przypomina połączenie mirror's edge z TF 2

JÓZEK2  2014-01-05 - 12:37

Nie chcę nikogo obrazić ani oceniać ale... ta gra to jakaś pomyłka. Mordy postaci, że tylko cegły się proszą. Ruchy... wczesne gry City były lepsze. Pasek życia przeciwników - głupota totalna. Nawet w singlu ekran jest pełen znaczków, napisów i "ułatwień". Nabyłem ją ale chyba miałem pomroczność jasną !! Podziwiam tych co w to grają. Ja zwątpiłem po 10 min.