ocena redakcji
7.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Brink - recenzja gry

Twórcy Enemy Territory i Quake Wars powracają z nową strzelaniną. Sprawdziliśmy, czy Brink wyróżnia się w tłumie innych popularnych gier tego typu.

20 maja 2011 7.5/10
• strony :123

Ekipa Splash Damage zasłynęła za sprawą gry Enemy Territory, czyli jednej z popularniejszych sieciowych strzelanin w historii, cieszącej się większym uznaniem niż podstawowa wersja Return to Castle Wolfenstein. Talent młodych twórców został dostrzeżony i zespół z grupy amatorów szybko przekształcił się w komercyjne studio. Jego pierwszym dużym projektem było Quake Wars i choć tytuł ten nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei, to i tak zaskarbił sobie sympatię dużej liczby graczy. Teraz, po czterech latach, Splash Damage powraca z nowym FPS-em. Brink nie tylko jest pierwszą stworzoną od zera (a nie bazującą na istniejącej licencji) produkcją studia, ale deweloper ma też podpisaną długoletnią umowę o współpracy z firmą Bethesda Softworks. Zapewnia mu to solidniejsze wsparcie finansowe niż to, na które mógł liczyć w przeszłości. Dlatego oczekiwania graczy są tym razem znacznie większe.

Akcja Brinka toczy się w niedalekiej przyszłości, po globalnej katastrofie ekologicznej. Fabuła koncentruje się wokół olbrzymiego pływającego miasta znanego jako Arka. Pierwotnie miał to być ośrodek badawczy i luksusowy kurort, ale po drastycznym podniesieniu się poziomów oceanów miejsce to stało się jedynym ratunkiem dla mieszkających tam ludzi. Wkrótce do portów zaczęły przybywać też statki z uchodźcami i niestety – było ich więcej, niż dryfująca metropolia mogła pomieścić. Społeczeństwo szybko podzieliło się na dwie grupy – cieszących się luksusem założycieli oraz żyjących w biedzie gości. Przez kolejne lata tarcia pomiędzy tymi frakcjami stawały się coraz mocniejsze, aż w końcu część przybyszy utworzyła ruch oporu. Ich celem jest otwarcie Arki dla wszystkich i nawiązanie kontaktu ze światem zewnętrznym.

Gra oferuje szeroki wybór opcji zmieniających wygląd,uzbrojenie i umiejętności naszej postaci.

Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci – jednej dla wszystkich trybów zabawy, zarówno tych dla pojedynczego gracza, jak i wieloosobowych. Mamy tu sporo różnych modeli twarzy i ubrań – nie ma tego może aż tak dużo jak w najlepszych RPG, ale jak na strzelaninę wybór jest naprawdę niemały. Dużą rolę odgrywa budowa ciała wpływająca na nasze poruszanie się oraz wytrzymałość na obrażenia. Początkowo możemy wcielić się tylko w średniaka, a pozostałe opcje (ciężka i lekka) odblokowują się dopiero po zdobyciu odpowiedniego poziomu. Punkty doświadczenia i ukończenie konkretnych zadań są wymagane również do kupienia lepszych typów broni i nabycia specjalnych umiejętności. Następnie decydujemy o klasie naszej postaci. Każda z nich dysponuje własnymi cechami i zdolnościami. Żołnierz podkłada ładunki wybuchowe i dzieli się z innymi amunicją, inżynier stawia wieżyczki strażnicze i naprawia maszyny, szpieg potrafi hakować systemy bezpieczeństwa i podszywać się pod żołnierzy z przeciwnej drużyny, a medyk oczywiście leczy. To tylko przykłady, ponieważ wszystkie klasy posiadają multum umiejętności, które możemy zakupić za uzyskane punkty. Jednocześnie żaden z tych wyborów nie jest ostateczny, zawsze możemy swobodnie zmienić uzbrojenie, budowę ciała, ubrania czy klasę postaci, nawet podczas samych meczów. Jedynie sprzedając umiejętności, tracimy poziom doświadczenia. Jest to o tyle ważne, że na każdej z map jest kilka zadań do zrealizowania i większość z nich wykonać może tylko określona klasa, więc opcja jej zmiany w trakcie meczu okazuje się bardzo przydatna. Początkowo lepiej skoncentrować się na jednej profesji, ale doświadczony gracz będzie dysponować postacią posiadającą ulepszenia we wszystkich klasach i świetnie sprawdzającą się w każdej roli.

Musimy również zdecydować, do której z frakcji przystępujemy – sił bezpieczeństwa czy rebeliantów, co ma wpływ na wygląd naszego bohatera i noszonego przez niego uzbrojenia. Ponadto oddziałuje również na przebieg kampanii. Każda ze stron konfliktu posiada własną ścieżkę fabularną rozgrywaną na przestrzeni ośmiu misji – w tym sześciu należących do głównego scenariusza i dwóch odpowiadających na pytanie „co by było, gdyby”. Niestety, sporo misji jest lustrzanym odbiciem ich odpowiedników dla drugiej strony.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Call of Duty: Advanced Warfare - CoD wkracza w przyszłość

Recenzja gry Call of Duty: Advanced Warfare - CoD wkracza w przyszłość

Jak każdego roku zapowiedzi twórców Call of Duty były szalenie śmiałe – szereg rewolucji, jeszcze większa grywalność a do tego znacznie poprawiona oprawa graficzna. Co z tych hucznych obietnic faktycznie znalazło się w Advanced Warfare?  recenzja gry

Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Far Cry 3 to dowód na to, że Ubisoft wyciągnął wnioski po nieco rozczarowującej "dwójce". Nowe dzieło studia z Montrealu jest świetne w każdym aspekcie: singlu, co-opie i trybie multiplayer, co udowadnia też nasza recenzja.  recenzja gry

Recenzja gry Battlefield 4 - wkraczamy na pole walki nowej generacji

Recenzja gry Battlefield 4 - wkraczamy na pole walki nowej generacji

Battlefield 4 nie jest grą idealną, ale w swojej kategorii multiplayerowych strzelanin nie ma sobie równych.   recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Brink w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

7.9

ocena czytelników

683 ocen czytelników

8.8

oczekiwania przed premierą

451 głosów czytelników

Brink - screen - 2011-08-08 - 216064Brink - screen - 2011-08-08 - 216063Brink - screen - 2011-08-08 - 216062Brink - screen - 2011-08-08 - 216061Brink - screen - 2011-08-08 - 216060Brink - screen - 2011-08-08 - 216059Brink - screen - 2011-08-08 - 216058Brink - screen - 2011-08-08 - 216057Brink - screen - 2011-08-08 - 216056Brink - screen - 2011-08-01 - 215615

komentarze czytelników (34)


p0zdr0  2011-05-20 - 22:41

Gra świetna, dawno się tak dobrze nie bawiłem na publicu. Homefront, CoD, Breach i inne gó$%^ sie chowają Gra wymaga skilla bo mały damage broni i szybka rozgrywka Jeżeli ktoś chce pograć zespołowo ligi i turnieje, zapraszam na www.1stCav.pl

TobiAlex  2011-05-21 - 06:46

A.l.e.X zgadzam się z Tobą odnośnie multi w Crysis 2 tzn. dla mnie na chwilę obecną niedoścignione. Ale na pewno Brink nie jest na poziomie Homefront'a. Brink jest świetny w multi i potrafi nieźle wciągnąć. Ja polecam!

Misisko  2011-05-21 - 09:48

W multi rzeczywiście z ziomkami gra się cudnie , wślizg jest bardzo przydatny jesli jesteś medykiem i musisz szybko dostać się do rannego kompana , pieknie wygląda i cudnie potem jest Mistrz Reanimacji :P A co do noża , to jesli masz zwykły pistolet i V nacisniesz to wtedy z nożyka daje. Są też pistolety z bagnetem (oczywiście bagnet do odblokowania)

Mepha  2011-05-21 - 12:20

Mi się wgl nie spodobało, 5/10

Henrar  2011-05-21 - 16:33

Poważnie się zastanawiam nad zakupem Brinka. Przegrałem mnóstwo czasu w stare ET. Warto kupić?

WlodarW  2011-05-21 - 16:53

"Doom3 leciwa technologia" pfff, a technologia z CoD jest moze mniej leciwa? Toż to przecież Quake3 engine, a pozostale gry to na UE3, ktory chyba mniej wiecej wyszedł, w tym czasie co Doom3 sie pojawi. "Doom3 engine" nie nazywalbym leciwym, enginem. Patrzac na to na jakich enginach sie robi gry obecnie - UE3 oraz Q3. Pozostale to mniej lub bardziej udane silniki. Tylko taki Crysis2, Battlelfield3 i Rage moga sie pochwalić jakimś wkładem w rozwój grafiki (no ten pierwszy to mniej, bo względem Crysis1 to troche odstaje graficznie). Dam sobie rękę uciąć, żę gdyby taki CoD był robiony na Doom3 engine, to mógłby wyglądać o wiele lepiej niż obecnie (oczywiscie po zmianach enginu). A zapomniałbym jeszcze o Arma i w mniejszym stopniu, ale jednak gry na wyłączność PS3, mające własne silniki.

Lukas172_Nomad_  2011-05-21 - 17:22

WlodarW -> UE3.0 wyszedł w 2007 roku, przez cały czas jest modyfikowany. Tak więc jest to zdecydowanie nowszy silnik niż id tech 4.

szarzasty  2011-05-21 - 17:28

Poważnie się zastanawiam nad zakupem Brinka. Przegrałem mnóstwo czasu w stare ET. Warto kupić? ...

meatinaplasticsack  2011-05-21 - 18:39

W minusach: "mapy składające się głównie z ciasnych korytarzy;" a pod ostatnim screenem: "Poziomy są bardzo pomysłowe i zróżnicowane." Gratuluję konsekwencji...

TobiAlex  2011-05-21 - 21:57

WlodarW gier na engine Doom3 wyszło zaledwie 8: ...

WlodarW  2011-05-22 - 01:25

@Lukas172_Nomad_ - Masz racje, Doom3 wyszedl w tym samym czasie co Half Life 2 na tym sorce, a Gears of War na UE3 duzo pozniej. UE3 jest lepszym silnikiem graficznym. ...

gracz651  2011-05-22 - 07:00

co w tej grze sie robi?

Barthez x  2011-05-22 - 11:19

Ja z gry jestem bardzo zadowolony i strasznie mi się podoba :)

Econochrist  2011-05-22 - 11:28

WlodarW wyjdzie Rage, a potem Doom 4 i idTech5 pozamiata ten "wspaniały" UnrealEngine. ...

TobiAlex  2011-05-22 - 22:12

Econochrist sorry, ale już w tej chwili idTech5 jest przestarzały. Taka prawda.

Econochrist  2011-05-23 - 18:02

TobiAlex a to może Unreal3Engine to powiew świeżości? No proszę Cię! Poza tym co masz na myśli twierdząc, że idTech5 jest w tej chwili już przestarzały?

TobiAlex  2011-05-23 - 21:36

Econochrist jest, bo jest non-stop aktualizowany i już dawno powinien się nazywać przynajmniej UE5 (albo i więcej). Gdyby EPIC teraz zmienił nazwę na jakąś wyższą to wprowadziłby tylko zamieszanie, bo każdy wiec, że UE3 = PC + XBOX360 + PS3 + iPod / Android, UE4 = PC + next geny od Microsoft i Sony. Odnośnie idTech5 - zobacz, co potrafi UE3, CryEngine3 a co idTech5.

RedCrow  2011-05-24 - 03:16

W sklepiku sram.pl strzelili małego (acz całkiem znaczącego) babola: ...

Nolifer  2011-05-31 - 22:58

Gra mi bardzo przypomina połączenie mirror's edge z TF 2

JÓZEK2  2014-01-05 - 12:37

Nie chcę nikogo obrazić ani oceniać ale... ta gra to jakaś pomyłka. Mordy postaci, że tylko cegły się proszą. Ruchy... wczesne gry City były lepsze. Pasek życia przeciwników - głupota totalna. Nawet w singlu ekran jest pełen znaczków, napisów i "ułatwień". Nabyłem ją ale chyba miałem pomroczność jasną !! Podziwiam tych co w to grają. Ja zwątpiłem po 10 min.