Wiedźmin 3 – wysokie wymagania, różnice między platformami. Przepytaliśmy Adama Badowskiego, szefa CD Projekt RED

O fabule i zawartości świata w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon napisaliśmy naprawdę sporo. Rozmawiając z Adamem Badowskim, szefem studia CD Projekt RED, postanowiliśmy się skupić na kwestiach technicznych oraz tych związanych z samym procesem tworzenia gry.

26 stycznia 2015Łukasz Malik (gry-online.pl)
następna

Nie boisz się, że po premierze powtórzy się casus Watch_Dogs, kiedy to był porównywany pierwszy zwiastun z aktualną wersją gry?

Jeżeli ktoś będzie ten trailer oglądał, zobaczy, że modele postaci w grze wyglądają lepiej, nawet Geralt, on jest doskonalszy – ma na przykład lepsze shadery. Dorobiliśmy masę szczegółów, znacznie poprawiliśmy mimikę i synchronizację ruchów ust z wypowiadanymi kwestiami. Mamy dubbing w siedmiu językach, więc nie jesteśmy w stanie nagrać zmian na twarzy aktora technologią performance capture, jak np. w Call of Duty. Nie zmieściłoby się to na trzech Blu-rayach. Zastosowaliśmy więc system dynamiczny bazujący na głoskach, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, gdzie wypadł słabo. W Wiedźmine 3 jest to nieporównywalnie lepiej wykonane, podnieśliśmy poprzeczkę dla całego przemysłu w porównaniu z grami, które muszą korzystać z tego systemu (m.in. gry BioWare – przyp. red.) i tego też nie było widać w tym trailerze.

Wiedźmin 3: Dziki Gon E3 2013 - zwiastun rozgrywki (PL)

Wiedźmin 3: Dziki Gon E3 2013 - zwiastun rozgrywki (PL) [1:53]

Efektowny zwiastun gry Widźmin 3: Dziki Gon, wieńczącej trylogię o przygodach Geralta z Rivii. Pokazuje m.in. piękno otwartego świata gry, taktyczną i dynamiczną walkę oraz bohatera o złożonej osobowości. Materiał prezentowany był podczas targów E3 2013.

Natomiast sprawą subiektywną pozostaje jakość oświetlenia i doświetlenie tego zwiastuna. Popełniliśmy błąd polegający na tym, że część ujęć była wyrenderowana w barwach ciemnych i szaroburych. Po prostu taka opcja została wylosowana przez silnik. Myślę, że znajdą się miejsca, które będą wyglądać oszałamiająco dobrze i nikt nam nie zarzuci, że różnią się one od tych z pierwszego trailera. Niestety będą też fragmenty, gdzie gra będzie wyglądała gorzej. Tak też jest w GTA – jak przyjdzie szkwał i jest szaro, szczególnie w lesie, grafika wyda się z pewnością gorsza od tej z żyjącego miasta rozświetlonego neonami.

Czy na Xboksie One gra będzie wyświetlana w rozdzielczości 900p?

Tak, 900p z upscalingiem do 1080, ale niewykluczone, że uda nam się poprawić te warunki.

Wiedźmin 3 na PC ma dość wysokie wymagania sprzętowe, te minimalne są zbliżone do rekomendowanych w GTA V.

Wymagania, które podajemy są prawdziwe, nie zaniżamy ich. O to walczyli u nas programiści, optymalizacja jest lepsza z dnia na dzień.

Na polecanych wymaganiach dla PC osiągniemy 30 czy 60 klatek?

Myślę, że będziemy wyświetlać 30 klatek. Do samego końca zamierzamy pracować nad wydajnością, to niezwykle istotne, maszyny są bardzo zróżnicowane. Programiści niezwykle zabiegali o to, abyśmy nie uprawiali demagogii i nikogo nie oszukiwali, podciągali ogłoszone wymagania pod niższe specyfikacje. Jest jak napisaliśmy, może być tylko lepiej.

Nie za wcześnie ogłosiliście Cyberpunk? Czy to nie był zabieg pod akcjonariuszy, żeby pokazać im, że CD Projekt RED ma bogatsze portfolio?

Nie do końca, oczywiście ważne jest, żeby mieć plany i je realizować. Chcieliśmy w ten sposób zaprezentować wizję siebie. To jest ważne dla firmy, zwłaszcza takiej jak nasza, która jest zarówno deweloperem, jak i wydawcą. Z momentem gdy ogłosiliśmy Cyberpunka, faktycznie się za niego wzięliśmy. Potem okazało się, że trzeba kończyć Wiedźmina 3 i potrzebowaliśmy pomocy, ostatnio w dużej mierze wykorzystywaliśmy nasz zespół na potrzeby Wiedźmina, a po jego premierze koncentrować się będziemy na Cyberpunku. Oczywiście nie ogłosiliśmy daty wydania, więc nikt nam nic nie może zarzucić.

Na tegorocznym E3 zobaczymy Cyberpunk?

Ten rok należy do Wiedźmina.

Łukasz Malik

następna
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

popularne artykuły