The Elder Scrolls III: Morrowind [PC]

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia część znakomitej serii cRPG, rozwijanej przez studio deweloperskie firmy Bethesda Softworks. Główny wątek fabularny koncentruje się wokół przepowiedni o wybawicielu Morrowind, zwanym Nerevarejczykiem. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji, gracze mają jednak dużą swobodę w eksploracji terenu i wykonywaniu misji. Rozgrywka przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a atmosferę pełnego życia fantastycznego świata Tamriel potęguje nastrojowa muzyka.

wersja językowa:
z polskimi napisami

The Elder Scrolls III: Morrowind data premiery gry na PC:

01 maja 2002 ( światowa data premiery )

04 grudnia 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do The Elder Scrolls III: Morrowind:

Gothic 3
BorderZone
Might and Magic IX: Writ of Fate

RPG, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls, RPG akcji

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel. Jest ono podzielone na osiem prowincji, z których każda zamieszkiwana jest przez inną rasę, posiadającą odrębną kulturę, religię i politykę. Cała seria wyróżnia się dużą swobodą pozostawioną graczom w prowadzeniu postaci i kolejności wykonywania zadań.

Możemy stworzyć praktycznie każdy rodzaj postaci według własnego uznania. Możemy zostać szlachetnym rycerzem walczącym ze złem, przebiegłym złodziejem zabiegającym o wpływy dla swojej gildii, magiem pracującym nad potężnymi i niszczycielskimi czarami lub zwyczajnym uzdrowicielem szukającym lekarstwa na śmiertelną zarazę. Nasze poczynania ściśle wpływają na postać oraz przebieg gry, który ewoluuje i zmienia się. Bohater, oprócz zadań związanych z głównym wątkiem gry, może wykonywać tysiące pobocznych misji w większych i mniejszych miastach czy wielopoziomowych labiryntach, odkrywając urok olbrzymich prowincji Morrorwind.

Równocześnie z niesamowitą elastycznością gry otrzymujemy trójwymiarowy świat wykonany z wykorzystaniem najnowszej technologii 3D, oferującej bogactwo szczegółów i efektów wizualnych oddających realizm fantastycznej krainy. Do gry dołączony jest zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set, pozwalający na edycję świata Morrorwind, zmianę atrybutów postaci lub potworów, dodanie nowego labiryntu lub przedmiotu, a nawet stworzenie całkowicie nowego świata.

Tryb gry: single player   Nośnik: 2 CD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 10879 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry (PC)

"Bohatera, jak przystało na przyzwoity role-play, stwarzasz sam. Decydujesz o jego siłach i słabościach, wadach i zaletach oraz zainteresowaniach. Wybór masz naprawdę spory, a dla uatrakcyjnienia zabawy możesz wziąć udział w swoistym psychoteście, dzięki któremu program dobierze postać najbardziej odpowiadającą twojemu charakterowi. Jednak, chociaż to recenzja, a nie poradnik, pozwolę sobie na małą radę: opracuj postać swego herosa samodzielnie od A do Z, wybierając mu rasę, cechy, zdolności oraz wyznaczając znak, pod którym się urodził. A przedtem dokładnie przeczytaj instrukcję i upewnij się, że ją zrozumiałeś."  więcej

komentarze czytelników (540)


9.0

holmes27  2015-04-15 - 19:49

Hehe no prosze, właśnie sobie pogrywam w Morrowinda i ta gra jest świetna. Otwarty świat, gildie, wolność wyboru itp. w każdy razie gra ma wszystko czego potrzeba do pełni szczęścia.

Wonder_Boy  2015-04-15 - 20:30

Ja się od tej gry mocno odbiłem swego czasu. Setki identycznych, nudnych dungeonów i okropny system dialogów. Szczególnie rozmowy z NPC-ami to koszmar, ale nie tylko. Blaszani się śmiali jak to menusy w Skyrimie uproszczono pod konsole, tak tutaj to jakiś śmiech na sali. Małe czcionki i jakieś nieczytelne długaśne listy, np. "czarów". Szkoda gadać. Chyba tylko sentyment , z dawnych , "lepszych" lat, gdzie entuzjazm do gier był większy może tłumaczyć stawianie tej gry powyżej Skyrima.

boy3  2015-04-16 - 10:01

Owszem Irek, ale wciaz to nie to samo ;P Szybka podroz rozumiem, ale brak koni? o.O. C'mon

verify  2015-04-16 - 11:50

Mozna sobie zaklac kilka przedmiotow (np. pierscienie i amulety), zeby dawaly bonus do szybkosci i smigasz 5x szybciej niz na koniu. Dodatkowo, z tego co pamietam, mozna znaleazc buty dajace +200 do szybkosci. Poza tym, w Morrowindzie jest rowniez dostepna lewitacja, takze jezeli chodzi o poruszanie sie pomiedzy lokacjami, korzystajac ze wszystkich opcji wcale nie zajmuje to jakos strasznie duzo czasu.

boy3  2015-04-16 - 12:07

Dzięki za info, przyda się ;d

saito123  2015-05-07 - 15:00

Gra jest naprawdę dobra. Dużo ludzi uważa, że Morrowind jest lepszy niż Skyrim, ale ja tak nie sądzę. Morrowind jest dobry, ale nie tak dobry jak Skyrim. [moim zdaniem].

boy3  2015-05-27 - 18:21

Ta gra jest tak toporna, że odechciewa się w ją grać -.-

kylo19  2015-06-18 - 12:38

Wonder_Boy [522]---> "Chyba tylko sentyment , z dawnych , "lepszych" lat, gdzie entuzjazm do gier był większy może tłumaczyć stawianie tej gry powyżej Skyrima." Oj, uwierz, że nie. W Morka zagrałem już po tym jak grałem w Skyrima i Obliviona i uważam tę część za zdecydowanie najlepszą (no cóż, w Daggerfalla i Arenę nie grałem). Praktycznie pod każdym aspektem rozgrywki piąta część musi oddać pokłon "trójce". Zdecydowanie lepszy rolplej, uczucie przygody, podróży. Brak "udebilniania" gracza. Znacznie większe możliwości (szczególnie podczas gry magiem - w kolejnych częściach granie tą klasą to jakiś żart). Lepsza główna linia fabularna. Więcej wszelkich smaczków. Brak skalowania przeciwników, dungeonów i itemów. Długo by wymieniać. boy3 "Ta gra jest tak toporna, że odechciewa się w ją grać -.-" Na czym polega owa toporność?

boy3  2015-06-19 - 12:47

@UP Interfejs, system rozmów, chodzenie i walka. Do tego dochodzą puste miasta. Gra ma po prostu dużo archaicznych rozwiązań. To, że gra odrzuciła mnie na samym starcie to coś znaczy.

Nelad  2015-06-19 - 14:45

To, że gra odrzuciła mnie na samym starcie to coś znaczy. O grze czy o Tobie?

boy3  2015-06-19 - 16:43

Chyba wiadomo że o grze? I dużo osób co grało w morrowinda twierdzi to samo. I z starszymi crpg jak ultimia, albo bard tale pewnie byłoby tak samo. Po prostu są archaiczne, w porównaniu do baldura albo fallouta. @DOWN Postać za wolno chodzi jak dla mnie, patrząc że koni nie ma ;-;

kylo19  2015-06-19 - 16:50

" system rozmów" OK. Mogę zrozumieć, że komuś się on nie podoba. Można go bez problemu skarcić za archaizm. "chodzenie" Co? Dobrze zrozumiałem? Jak to chodzenie? Za wolno przebiera się nogami, czy co ^^? "Interfejs" Znacznie wygodniejszy na myszkę i klawiaturę niż dzisiejsze interfejsy przystosowane pod pada. "walka" To też potrafię zrozumieć. Wiele osób odrzuca od siebie ten pomysł, że postać za każdym razem nie trafia. Ja już pisałem na ten temat. Świetny RPGowy i realistyczny system. Jak dobijesz do 100 zręczności, jestem pewien, że trafisz każdego wroga bez problemu (może prócz prawdziwych kozaków z wykozaczonymi unikami). PS. "Po prostu są archaiczne, w porównaniu do baldura albo fallouta." Cuda i dziwy. O ile zarówno D&D, jak i setting z Fallouta są bardzo rozbudowane, to same gry zawierają masę archaizmów. Mi one nie wadzą, ale jeśli chodzi o np. dialogi, to czasem z Baldura mam ochotę buchnąć gromkim śmiechem. Co oczywiście nie zmienia faktu, że gra jest świetna i niezwykle grywalna, ale momentami jest okropnie infantylna. PPS. "Postać za wolno chodzi jak dla mnie, patrząc że koni nie ma ;-;" Taka sama sytuacja. Podbij szybkość i atletykę do 80-100, a będz ...

boy3  2015-06-19 - 18:06

,, Mi one nie wadzą, ale jeśli chodzi o np. dialogi, to czasem z Baldura mam ochotę buchnąć gromkim śmiechem'' Kurde gościu, co dialogi mają wspólnego z archaizmem? Ty wiesz do czego chociaż się odnosi to słowo? Chodzi o mechanikę gry i gameplay, a nie o jakieś dialogi.

kylo19  2015-06-19 - 18:48

Sam piszesz, że system rozmów jest toporny :-).

boy3  2015-06-19 - 19:47

Yyyy, ale same dialogi a system rozmów to chyba co innego prawda? :v

kylo19  2015-06-19 - 22:31

Bez wątpienia, jednak nadal nie wiem o co jest ta pseudo-awantura. Ponadto, ja pod pojęciem "dialogi" rozumiem zarówno kwestie wypowiadane przez bohaterów, jak i sam system rozmów. Ty możesz to sobie postrzegać jak tam sobie chcesz.

10

Cohle  2015-07-26 - 15:25

Nie rozumiem. W Planescape: Torment, czy Baldurach rozmowy z randomowymi mieszkańcami również zawierały te same dialogi. Tak samo z voice-overem, za dużo dialogów by wszystkie, wszystkie nagrać.

10

Krzemien_o.O  2015-07-27 - 00:08

Kocham ...

kisiek153  2015-08-12 - 10:33

Huh. Trzeba z upgrade'ować PC :/

Irek22  2015-08-26 - 17:48

The Elder Scrolls III (jak i kilka innych gier, do których prawa ma Bethesda, m.in. pierwsze Fallouty, pierwsze TESy, pierwsze Doomy i pierwszy Quake) dzisiaj trafił na GOG.com. Szkoda tylko, że bez OST. Ogromny PLUS zarówno dla GOG.com, że co jakiś czas zawiera umowy z największymi wydawcami tej branży, jak i dla Bethesdy, że zgodziła się zawrzeć taką umowę! Oby GOG.com rósł w siłę, a DRM-Steam nie był jedynym wyjściem dla graczy chcących grać legalnie. :)