The Elder Scrolls III: Morrowind [PC]

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia część znakomitej serii cRPG, rozwijanej przez studio deweloperskie firmy Bethesda Softworks. Główny wątek fabularny koncentruje się wokół przepowiedni o wybawicielu Morrowind, zwanym Nerevarejczykiem. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji, gracze mają jednak dużą swobodę w eksploracji terenu i wykonywaniu misji. Rozgrywka przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a atmosferę pełnego życia fantastycznego świata Tamriel potęguje nastrojowa muzyka.

wersja językowa:
z polskimi napisami

The Elder Scrolls III: Morrowind data premiery gry na PC:

01 maja 2002 ( światowa data premiery )

04 grudnia 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do The Elder Scrolls III: Morrowind:

Gothic 3
Gods: Lands of Infinity
Might & Magic IX: Writ of Fate

RPG, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls, RPG akcji

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel. Jest ono podzielone na osiem prowincji, z których każda zamieszkiwana jest przez inną rasę, posiadającą odrębną kulturę, religię i politykę. Cała seria wyróżnia się dużą swobodą pozostawioną graczom w prowadzeniu postaci i kolejności wykonywania zadań.

Możemy stworzyć praktycznie każdy rodzaj postaci według własnego uznania. Możemy zostać szlachetnym rycerzem walczącym ze złem, przebiegłym złodziejem zabiegającym o wpływy dla swojej gildii, magiem pracującym nad potężnymi i niszczycielskimi czarami lub zwyczajnym uzdrowicielem szukającym lekarstwa na śmiertelną zarazę. Nasze poczynania ściśle wpływają na postać oraz przebieg gry, który ewoluuje i zmienia się. Bohater, oprócz zadań związanych z głównym wątkiem gry, może wykonywać tysiące pobocznych misji w większych i mniejszych miastach czy wielopoziomowych labiryntach, odkrywając urok olbrzymich prowincji Morrorwind.

Równocześnie z niesamowitą elastycznością gry otrzymujemy trójwymiarowy świat wykonany z wykorzystaniem najnowszej technologii 3D, oferującej bogactwo szczegółów i efektów wizualnych oddających realizm fantastycznej krainy. Do gry dołączony jest zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set, pozwalający na edycję świata Morrorwind, zmianę atrybutów postaci lub potworów, dodanie nowego labiryntu lub przedmiotu, a nawet stworzenie całkowicie nowego świata.

Tryb gry: single player   Nośnik: 2 CD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 10847 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry (PC)

"Bohatera, jak przystało na przyzwoity role-play, stwarzasz sam. Decydujesz o jego siłach i słabościach, wadach i zaletach oraz zainteresowaniach. Wybór masz naprawdę spory, a dla uatrakcyjnienia zabawy możesz wziąć udział w swoistym psychoteście, dzięki któremu program dobierze postać najbardziej odpowiadającą twojemu charakterowi. Jednak, chociaż to recenzja, a nie poradnik, pozwolę sobie na małą radę: opracuj postać swego herosa samodzielnie od A do Z, wybierając mu rasę, cechy, zdolności oraz wyznaczając znak, pod którym się urodził. A przedtem dokładnie przeczytaj instrukcję i upewnij się, że ją zrozumiałeś."  więcej

komentarze czytelników (527)


panTicTac  2015-02-21 - 15:15

kajetan30--> To że te rejony występowały w Arenie i Daggefallu to nie znaczy że nie mogę pojawić się w przyszłych częściach. A do tego 16 czerwca prawdopodobna zapowiedź nowej części lub Fallouta 4. Mniam!

10

Nefarian  2015-02-21 - 15:20

Najlepszy TES :)

10

Killaherz  2015-03-22 - 14:05

Gra lepsza od skyrima i obliviona ale jako rpg might&magic VI bije morrowind na glowe. natomiast morrowind mial lepsza grafike, obsluge 3dfx - owczesnej rewolucyjnej technologii

boy3  2015-03-22 - 18:11

Trochę taki nudnawy c-rpg. I strasznie dziwnie się rozmawia z NPC. :x

verify  2015-03-22 - 21:27

Obsluge 3dfx'a to mial Tomb Raider, ale to bylo z 8 czy 9 lat wczesniej i wtedy byla to nowa technologia...

10

kotek22222  2015-03-30 - 01:23

Najlepszy rpg w jakiego grałem,a zmodowany graficznie to normalnie bajka.Obecnie nie robią takich gier z takim klimatem gdzie gram po 12h dziennie.Wielki szacunek dla ludzi robiących modyfikacje gier tego typu po czternastu latach.

8.5

MaXXii  2015-03-30 - 01:49

Gra lepsza od skyrima i obliviona ale jako rpg might&magic VI bije morrowind na glowe. natomiast morrowind mial lepsza grafike, obsluge 3dfx - owczesnej rewolucyjnej technologii Nie po prostu M&M nie był w pełnym 3D w odróżnieniu od Morowinda. Choć tu nie można się nie zgodzić Oblivion czy Skyrym mocno uproszczona rozgrywka względem Morowinda, choć nie ukrywajmy Oblivion jeszcze jakoś się trzymał z tymi ułatwieniami, zaś przepaść jest pod tym względem jeżeli chodzi o Morrowinda a Skyrima, widać że przez 8 lat jak uległa zmianie rozgrywka w grze na tyle że stała się z wyzwania (morrowind) na banalną (Skyrim) Bardzo wiele bym oddał aby robiono znowu te staro szkolne RPG gdzie dziennik jest naszym kierunkowskazem/wyznacznikiem gdzie,co i jak. W to się kiedyś grało i szukało, gdzie była to boczna droga i gdzie ta jaskinia. A przy tym ile frajdy było, choć Morrowind pojawił się też na Xboxie i jakoś za bardzo się nie różnił względem PCta, choć trzeba przyznać że wsparcie modów na PC jest imponujące.

ShockWave20  2015-04-12 - 12:37

@kylo19 Znam tą gre bardzo dobrze i wiem, że wraz ze wzrostem umiejetności wzrasta szansa na trafienie nie musisz mi tego tłumaczyć :) i co ma do tego wyobraznia to jest po prostu nie logiczne czemu w kolejnych częściach nie zastosowali tej metody? W Skyrim np już tak nie jest mimo iż nie zadajesz prawie żadnych obrażeń silnemu przeciwnikowi to uderzenia są przynajmniej celne, być może w morrowindzie takie rozwiązanie miało na celu utrudnienie rozgrywki jednak w moim przypadku tylko ją zniesmaczyła. Tak pozatym to ten morrowind trzymał jeszcze chociaż jakiś poziom, bo obliviona i skyrima to ogarnia 4 latek w pampersach :/

kylo19  2015-04-12 - 13:02

ShockWave20---> W Skyrim już tak nie jest, bo seria (mimo, że nadal trzyma wysoki poziom) z części na część robi z graczy większych idiotów. Szybka podróż wszędzie, znaczniki na mapach i ogólne prowadzenie za rączkę. Starsze TESy przynajmniej zakładały, że odbiorca będzie rozumny, od Obliviona seria chce po prostu trafić do najszerszego grona odbiorców.

7.5

banan1000  2015-04-12 - 13:20

Według mnie Morrowind jest dużo gorszy od Obliviona i Skyrima. Nudny główny wątek fabularny i świat trochę gorszy od tego z Obliviona. Już Darggerfall jest lepszy (ale to tylko moje zdanie).

ShockWave20  2015-04-12 - 20:54

@kylo19 Otóż to, z każdą kolejną częścią jest coraz łatwiej. Jednak muszę przyznać, że w skyrim mimo bardzo niskiego poziomu trudności rozgrywka jest bardzo przyjemna :) Akurat szybka podróż jest w porządku przy tak wielkich rozmiarach mapy nie musimy pokonywać 10x tej samej drogi, bo to po prostu byłoby nudne. Wielkim minusem jest umieszczanie znaczników na mapie, aby dotrzeć do celu misji, sprawia to że gracz nie musi nad niczym sie zastanawiać, a czar który pokazuje jeszcze droge gdzie mamy iść to już lekka przesada. Pytanie brzmi komu to jest potrzebne skoro gra jest 18+, chyba ludzie w tym wieku potrafią korzystać z mózgu przynajmniej na poziomie elementarnym, aż strach pomyśleć co mogą jeszcze dowalić w kolejnej części :D

boy3  2015-04-15 - 19:26

Ale szybką podróż i konie mogli dodać w morku. Sory, ale to nie dla mnie poświęcanie 2h żeby dojść z punktu a do b. To jest tylko zapychacz czasu, nic więcej. W takim falloucie 1 i 2 cały czas poświęcało się, na rozmawianiu z npc, i robieniu zadań, a nie jeżdżeniu po pustym w świecie. Tak samo gothic pod tym względem przebija TESY.

Irek22  2015-04-15 - 19:37

boy3 [519] Ale szybką podróż i konie mogli dodać w morku. Przecież między głównymi lokacjami jest szybki transport w postaci teleportacji i łazików - to w zupełności wystarczy. Tak jak nie przepadam za klimatem i światem tej części TES, tak zaliczam tej grze na plus, że twórcy nie udebilnili wcześniej wspomnianego aspektu podróżowania, jak to zrobili w Oblivionie i Skyrimie.

9.0

holmes27  2015-04-15 - 19:49

Hehe no prosze, właśnie sobie pogrywam w Morrowinda i ta gra jest świetna. Otwarty świat, gildie, wolność wyboru itp. w każdy razie gra ma wszystko czego potrzeba do pełni szczęścia.

Wonder_Boy  2015-04-15 - 20:30

Ja się od tej gry mocno odbiłem swego czasu. Setki identycznych, nudnych dungeonów i okropny system dialogów. Szczególnie rozmowy z NPC-ami to koszmar, ale nie tylko. Blaszani się śmiali jak to menusy w Skyrimie uproszczono pod konsole, tak tutaj to jakiś śmiech na sali. Małe czcionki i jakieś nieczytelne długaśne listy, np. "czarów". Szkoda gadać. Chyba tylko sentyment , z dawnych , "lepszych" lat, gdzie entuzjazm do gier był większy może tłumaczyć stawianie tej gry powyżej Skyrima.

boy3  2015-04-16 - 10:01

Owszem Irek, ale wciaz to nie to samo ;P Szybka podroz rozumiem, ale brak koni? o.O. C'mon

verify  2015-04-16 - 11:50

Mozna sobie zaklac kilka przedmiotow (np. pierscienie i amulety), zeby dawaly bonus do szybkosci i smigasz 5x szybciej niz na koniu. Dodatkowo, z tego co pamietam, mozna znaleazc buty dajace +200 do szybkosci. Poza tym, w Morrowindzie jest rowniez dostepna lewitacja, takze jezeli chodzi o poruszanie sie pomiedzy lokacjami, korzystajac ze wszystkich opcji wcale nie zajmuje to jakos strasznie duzo czasu.

boy3  2015-04-16 - 12:07

Dzięki za info, przyda się ;d

saito123  2015-05-07 - 15:00

Gra jest naprawdę dobra. Dużo ludzi uważa, że Morrowind jest lepszy niż Skyrim, ale ja tak nie sądzę. Morrowind jest dobry, ale nie tak dobry jak Skyrim. [moim zdaniem].

boy3  2015-05-27 - 18:21

Ta gra jest tak toporna, że odechciewa się w ją grać -.-