The Elder Scrolls III: Morrowind [PC]

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia część znakomitej serii cRPG, rozwijanej przez studio deweloperskie firmy Bethesda Softworks. Główny wątek fabularny koncentruje się wokół przepowiedni o wybawicielu Morrowind, zwanym Nerevarejczykiem. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji, gracze mają jednak dużą swobodę w eksploracji terenu i wykonywaniu misji. Rozgrywka przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a atmosferę pełnego życia fantastycznego świata Tamriel potęguje nastrojowa muzyka.

wersja językowa:
z polskimi napisami

The Elder Scrolls III: Morrowind data premiery gry na PC:

01 maja 2002 ( światowa data premiery )

04 grudnia 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do The Elder Scrolls III: Morrowind:

Mount & Blade: Warband
Gothic 3
Wiedźmin

RPG, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls, RPG akcji

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel. Jest ono podzielone na osiem prowincji, z których każda zamieszkiwana jest przez inną rasę, posiadającą odrębną kulturę, religię i politykę. Cała seria wyróżnia się dużą swobodą pozostawioną graczom w prowadzeniu postaci i kolejności wykonywania zadań.

Możemy stworzyć praktycznie każdy rodzaj postaci według własnego uznania. Możemy zostać szlachetnym rycerzem walczącym ze złem, przebiegłym złodziejem zabiegającym o wpływy dla swojej gildii, magiem pracującym nad potężnymi i niszczycielskimi czarami lub zwyczajnym uzdrowicielem szukającym lekarstwa na śmiertelną zarazę. Nasze poczynania ściśle wpływają na postać oraz przebieg gry, który ewoluuje i zmienia się. Bohater, oprócz zadań związanych z głównym wątkiem gry, może wykonywać tysiące pobocznych misji w większych i mniejszych miastach czy wielopoziomowych labiryntach, odkrywając urok olbrzymich prowincji Morrorwind.

Równocześnie z niesamowitą elastycznością gry otrzymujemy trójwymiarowy świat wykonany z wykorzystaniem najnowszej technologii 3D, oferującej bogactwo szczegółów i efektów wizualnych oddających realizm fantastycznej krainy. Do gry dołączony jest zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set, pozwalający na edycję świata Morrorwind, zmianę atrybutów postaci lub potworów, dodanie nowego labiryntu lub przedmiotu, a nawet stworzenie całkowicie nowego świata.

Tryb gry: single player   Nośnik: 2 CD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 11183 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry (PC)

"Bohatera, jak przystało na przyzwoity role-play, stwarzasz sam. Decydujesz o jego siłach i słabościach, wadach i zaletach oraz zainteresowaniach. Wybór masz naprawdę spory, a dla uatrakcyjnienia zabawy możesz wziąć udział w swoistym psychoteście, dzięki któremu program dobierze postać najbardziej odpowiadającą twojemu charakterowi. Jednak, chociaż to recenzja, a nie poradnik, pozwolę sobie na małą radę: opracuj postać swego herosa samodzielnie od A do Z, wybierając mu rasę, cechy, zdolności oraz wyznaczając znak, pod którym się urodził. A przedtem dokładnie przeczytaj instrukcję i upewnij się, że ją zrozumiałeś."  więcej

Royal Quest

Royal Quest

Zagraj za Darmo!

Clash of Swords

Clash of Swords

Zagraj za Darmo!

King's Bounty: Wojownicza Księżniczka - PC - 65,90 zł

kup w sklepie

PC 65,90 zł

The Banner Saga - Edycja Kolekcjonerska - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

The Elder Scrolls Online: Gold Edition - PC - 148,90 zł

kup w sklepie

PC 148,90 zł

Komentarze Czytelników (590)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.11.2015 23:38
odpowiedz
NapalonyPrawiczek
6
Legionista

@ Riverflow_Zero - Każdy miał problem z zadawaniem ciosów dla przeciwników z odległości 1cm, ta gra po prostu już jest taka upośledzona ;) Im masz więcej punktów w danej specjalizacji tym większa szansa trafienia. Czyj to był pomysł? Wole nawet nie myśleć :D

27.11.2015 09:50
odpowiedz
elathir
11
Konsul

Typowo RPG-owy

Ta gra to nie gra action-RPG jak Skyrim czy Gothic, to stricte RPG opierające się na statach. Sorki, tutaj decyduje rozwój postaci a nie zręczność. I to jest dla mnie zaleta tej gry. By nie było, action-RPG tez lubię i sporo w nie gram, ale właśnie ta rozbudowana mechanika była tym czymś co mnie w Morrowindzie wraz z genialnym klimatem wciągnęło po uszy.

29.11.2015 23:57
26.12.2015 20:16
odpowiedz
kylo19
47
Agent Tremere

boy3
Dobrze kylo napisałeś, SANDBOX, bo morrowind jest rpg bardzo słabym.

No to mi napisz co według Ciebie jest warunkiem tego, czy dana gra jest dobrym cRPGiem.

04.01.2016 17:46
3
odpowiedz
WerterPL
55
Pretorianin
8.0

Że Morrowind to jedna z najlepszych części Elder Scrolls, to prawda, ale nie zgodzę się z ludźmi, którzy chcieliby udowadniać, że gra zasługuje na 10/10.

Na pewno w sferze zalet znajdziemy mnóstwo punktów, które można nazwać "tym czymś" co ma wyłącznie Morrowind. Przede wszystkim świat poza murami miast. Jest bardzo wciągający i w wielu miejscach intryguje, czasem nawet przeraża. Dzięki temu, że nie ma opcji szybkiej podróży (poza Łazikami), możemy zanurzyć się w intrygi mrocznego i tajemniczego Vvardenfell. Krypty jeżą włos na głowie a dwemerskie ruiny budzą w nas dusze archeologii. Idziemy wąską drogą i nagle w oddali widzimy stojącą postać. Natychmiast zadajemy sobie pytania w rodzaju - kto to jest? Co tutaj robi? Czy jest niebezpieczny? Czy można się do niego zbliżyć? itp. To właśnie super klimat świata Morrowind. Podobnie wyspa Solstheim z zaśnieżonymi lasami. Muzyka buduje klimat a fabuła (poza początkami) naprawdę zachęca aby ją przechodzić dalej.

Jednak wad ma też ta gra mnóstwo i to nie tylko technicznych, takich jak CTD w losowych momentach gry, nieważne od sprzętu na jakim gramy. Bethesda słynie z tego, że jeszcze nie do końca spatchuje swoje gry a już je rzuca w cholerę i bierze się za następny tytuł.
To co w Morku wkurza najbardziej, to przede wszystkim mnóstwo wad początku gry. Rozumiem, że jest to RPG gdzie liczy się rozwój postaci, ale kurde BEZ PRZESADY! Nie można być aż taką kaleką życiową, żeby skakać max 5 cm. w górę i nie trafiać mieczem wroga który jest 2 cm. od twojej twarzy. A taka właśnie jest postać na początku. Ponad to główny wątek chociaż się genialnie rozwija, to na początku odstrasza, bo za dużo jest zadań w rodzaju "zapieprzaj na drugi koniec wyspy po jeden dialog".
O ile świat poza miastami zachwyca, tak w miastach już jest tragiczny. Postacie 24 godziny na dobę albo stoją jak kołki w jednym miejscu, albo kręcą się bez celu w lewo i prawo. Nie wykazują w ogóle jakiejkolwiek inteligencji i nie ma żadnego usprawiedliwienia, że gra stara. W tamtych czasach już się dało stworzyć lepszą sztuczną iteligencję.
Skrzekacze to kolejna poważna wada tej gry, bo na potęgę psują zwiedzanie wyspy. Co 5-8 minut jak jesteś w podróży atakują cię 1-3 skrzekacze, a jak dodać do tego notoryczne nie trafianie wroga na początku gry, to jest to straszliwie irytujące. Skrzekacze już przeszły do legendy, jako najbardziej znienawidzone stworzenia przez graczy i do tej pory nie było w serii innego stwora, który byłby równie uciążliwy. Nawet Zachwycony Fan z Obliviona i Niedźwiedzie ze Skyrim nie pobiły Skrzekaczy.
Grafika? Moim zdaniem nie postarzała się specjalnie i w dzisiejszych czasach nie odrzuca jak to jest np. w przypadku pierwszego Hitmana, ale jednak uważam, że porażką są animacje. Postać biega jak paralityk na palcach nóg a chodzi jak na defiladzie podczas parady w Moskwie. I nie mówcie mi, że w tamtych czasach nie dało się tego zrobić bardziej normalnie. Jak jeszcze rozwiniemy postać bardzo mocno w szybkości, to wygląda to tak niedorzecznie, że się opisać nie da. Można chodzić szybciej niż kolarze jeżdżą w maratonach, a jak zaczniemy biegać, to by nas Ferrari nie dogoniło. Jednak w animacji jest jedna rzecz, która pomimo że nielogiczna, to bardzo pomaga w gameplayu. Gdy prowadzimy kogoś gdzieś, to zawsze będzie on szedł takim samym szlakiem jak my. Np. biegniemy prosto i zrobimy kółko, to potem postać towarzysza też zrobi. Niedorzeczne, ale to bardzo pomocne, bo towarzysz nigdy nie utknie nam za skałą albo za rogiem i nie trzeba po niego wracać.
Wampiryzm w tej grze jest totalnie bezsensowny, a Wilkołactwo, którym się napaliłem w dniu premiery Bloodmoon na dłuższą sprawę jest uciążliwe. Co noc musisz uciekać z miasta (polecam wyleczyć się i zdobyć pierścień Hircyna), słuchać jak z kilometra krzyczą do ciebie o kościach dla psów, a zaczynają uciekać jak dobiegniesz na centymetr od nich, a jak ktokolwiek nawet gdzieś na totalnym odludziu zobaczy naszą przemianę, to w jednej sekundzie o nocnej naturze dowie się całe Tamriel i Akavir, co czyni już grę totalnie bezsensowną, bo każdy na wyspie będzie nas atakował jak tylko zobaczy.
Dziennik jest bardzo tępy. Czasami musisz przekartkować 10-12 stron, żeby znaleźć zadanie, którego szukasz a nawet to czasami ci mało mówi, co tak dokładnie masz teraz zrobić. Przydałaby się tam jakaś strona, gdzie możesz sobie sam zapisać gdzie już byłeś i co zrobiłeś, ale nie możesz.

Mimo wszystko gra zachwycała w swoich czasach. Cieszyły w niej nawet najbardziej głupie drobiazgi, takie jak postać zasłaniająca twarz dłonią jak wchodzi w burzę śnieżną itp. W Skyrim tak już nie ma.

Gra legendarna ale moim zdaniem nie zasługująca na te 10/10, które dają niektórzy. Ja z czystym sercem daję 8/10. bo o ile jestem w stanie wybaczyć większość jej wad, to nie wybaczam niezrozumiałych CTD w losowych momentach, bugów z zadaniami i Skrzekaczy na każdym kroku.

22.01.2016 17:27
odpowiedz
jęczmienię
20
Chorąży
9.0

Gra wiecznie żywa a moderzy wciąż polepszają zawartość, modów i patchy. Swoją drogą jakby ktoś nie znał, to polecam nieoficjalnego patcha 'Code Patch' (autor pisze iż działa z Polską wersją), dostępny ofcoz na nexusmodach. Moim zdaniem w nowszysch produkcjach zdecydowanie zabrakło klimatu. Morrowind był bardzo mroczny, i jak ktoś pisał powyżej, nie było udebilniania.

28.01.2016 15:43
odpowiedz
Comrade_Zyga
2
Junior

Jeden z moich najulubieńszych RPG-ów. Masa zadań do wykonania, ogromny świat wypełniony przeróżnymi jaskiniami i ruinami, wspaniała muzyka towarzysząca podczas przygody, świetny klimat i całkiem ciekawy główny wątek. Moim zdaniem jest to najlepszy TES jaki wyszedł i jedna z najlepszych gier RPG. Ocena 10/10

post wyedytowany przez Comrade_Zyga 2016-01-28 15:45:09
11.02.2016 12:54
odpowiedz
Irek22
74
Legend

WerterPL [553]
Postacie 24 godziny na dobę albo stoją jak kołki w jednym miejscu, albo kręcą się bez celu w lewo i prawo.

Dokładnie. Za każdym razem, gdy czytam/słyszę w recenzjach o "żyjącym świecie Morrowinda", to pukam się w czoło i zastanawiam się czy Morrowind jest pierwszym zetknięciem się danego recenzenta (zwłaszcza recenzującego tę grę po latach) z elektroniczną rozrywką.

post wyedytowany przez Irek22 2016-02-11 12:55:06
20.02.2016 15:21
1
odpowiedz
Esoteric_Orange
4
Legionista

Gra absolutnie cudowna. Dzięki niej pokochałem gry na poważnie, aczkolwiek cRPG pokochałem dzięki innej grze. Klimat ma dwie warstwy - lukier jest magiczny, lecz nie kolorowy, a kiedy głębiej dokopiemy się widelcem tym jest mroczniej, poważniej i nawet trochę dołująco. Nie zapomnę kiedy po raz pierwszy zabrałem się na poważnie za wątek fabularny i miałem do czynienia z Szóstym Rodem, jego zwolennikami i kryjówkami. Owiana tajemnicą fabuła wygrywa jeżeli chodzi o serię, a świat - mimo iż z każdą nową grą czuję się jak w domu - wciąż oferuje mi nowe sekrety i miejsca, a reszta którą już odkryłem nie daje mi wrażenia wtórności, nie wyliczam jak w Skyrimie: "Tu byłem, tu pułapka, to pamiętam". Szczerze, żaden świat z gry mnie tak nie pociąga jak Vvardenfell. Do tego dochodzi bogata historia, mitologia, pełno pojęć, nazw, ksiąg, NPC to chodzące encyklopedie - mimo iż powtarzalne, za każdym razem czytam dokładnie i wszystko co mają mi do powiedzenia. Nasz bohater może się rozwinąć na multum sposobów, kiedyś ten ogrom umiejętności mnie przerażał, teraz jest to piaskownica. Walka, jak za młodu mi przeszkadzała, to teraz nabrałem tej cierpliwości i chęci do małych wyzwań, więc system walki mi nie przeszkadza. Dla mnie jest to jeden z najlepszych cRPG i arcydzieło w grach ogólnie, lecz nie najlepsza gra w moim zestawieniu. Daję 10/10 z czystym sumieniem, oraz tytuł lidera serii. Co do odwiecznej walki Morrowind-Gothic, to według mnie ten pierwszy wygrywa, lecz Gothic to również wspaniała przygoda, którą niedawno zacząłem doceniać.

post wyedytowany przez Esoteric_Orange 2016-02-20 15:24:08
22.02.2016 10:27
-5
odpowiedz
1 odpowiedź
Nimfos
14
Chorąży
8.5

Morrowind dobry RPG, choć nie najlepszy. Sztywne postacie i ruchy. Rozmowa w postaci długich dialogów, styl walki jest dramatyczny. Fabuła rozwija się w wolnym tempie, po długim czasie zaczyna przynudzać. Gra jest monotonna i "szaro-biała". Chociaż w tamtych czasach była na pewno hitem i czymś nowym. Dziś już jest inaczej, wychodzą Wiedźminy i Skyrimy i powrócić do takiej gry? Graczowi rzygać by się chciało. Rozumiem, że niektórzy z pewnością przechodzą ją i dziś, owszem ze względu na sentyment.

18.04.2016 12:00
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Maldiniak
4
Legionista
9.0

Do tej gry wracam z przyjemnością i z wielką regularnością! Jeśli współcześni twórcy RPG-ów potrzebują weny i natchnienia to jest tutaj z czego czerpać (i to garściami). Model rozgrywki jak na tamte czasy po prostu wgniatał w fotel, a teraz mimo upływu lat z wielkim sentymentem można bawić się dalej. Jedyne co lekko kuleje to walka...
Bardzo podobał mi się dziennik w którym zapisywały się zadania. Nieco przypominało to pamiętnik, gdzie raczej ciężko doszukiwać się składu i ładu, ale miało to swój magiczny urok. Cóż teraz producenci gier chcą nas prowadzić za rączkę, a tam postawiono na brak szczegółowych wskazówek i rozwiązywanie zagadek (nawet tych prostych w formie "gdzie teraz iść?" ) pozostawiono w 100% graczom.
Jeśli ktoś jeszcze nie grał (czy w ogóle istnieją takie osoby?) to bardzo polecam! Na pewno się nie zawiedziesz..!

20.04.2016 09:38
odpowiedz
xMAXIMx
105
Rallye driver

Chętnie wrócę do gry po wyjściu Skywind...

23.05.2016 19:14
1
odpowiedz
Volgart
2
Centurion

Jedna z najlepszych gier w jakie grałem.

31.05.2016 10:38
odpowiedz
Maksymilianowicz
5
Legionista
9.5

Bardzo fajna giera, udana część The Elder Scrolls. Ciekawam niezły klimat. Stara ale jara.

14.07.2016 16:35
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Karol0018
9
Pretorianin
3.5

Lubię niemal wszystkie RPG, grałem w Wiedźmina, Gothica, Fable, Risen i wiele innych ale przed serią The Elder Scrools długo się broniłem. Oglądałem screeny i filmiki i nigdy żadna z części nie przypadła mi do gustu ale ze względu na to jak dużo osób chwali tą serię zmusiłem się do gry.
Zacząłem od Obliviona w którego pograłem może z dwie godziny, według mnie gra totalnie bez klimatu a na dodatek nudna. Teraz zacząłem grą w morrowinda i skończyło się na niecałej godzinie gry a następnie to odinstalowałem. Nie rozumiem za co te gry są chwalone, fabuła słaba, system walki to jakaś totalna porażka a klimatu jakoś w tym wszystkim wyczuć nie potrafię. W jakim celu dodano tak duży otwarty świat skoro przemarzając z jednej osady do drugiej totalnie nic nie ma, przez jakieś 15 minut drogi spotkałem dwóch przeciwników w których tym kańczastym mieczem nie dało się trafić. Rozumiem że to 2002 rok ale mogli zamiast tych tysięcy jednakowych kamieni wrzucić kilku wrogów. A wybór postaci na początku gry to jakaś masakra przez 10 minut próbowałem stworzyć postać która nie byłaby ohydna i odrażająca co mi się oczywiście nie udało. Według mnie z tej serii jedynie Skyrim jest warty uwagi choć go też nie ukończyłem...wracanie do tych samych lokacji (jaskiń) i bicie tych samych potworów oraz wykonywanie misji typu biegnij na drugi koniec świata i przynieś mi gówno na patyku które nic nie wnosi do gry nie jest ciekawą rozgrywką.

Jest ktoś taki kto uważa jak ja że Gothic, Fable, Risen i wiele innych gier RPG są świetnymi grami i przeszedł je dziesiątki razy a seria The Elder Scrolls jest zwyczajnie słaba i monotonna?

Co do morrowind to jedyny plus mógłbym dać za duży otwarty świat ale co z tego skoro praktycznie nic w nim nie ma i nic się nie dzieje?

14.07.2016 16:49
-1
odpowiedz
BladeRunner
0
Centurion

Komentarz z 2002 roku..

Jak wyszedlem ze statku i zobaczylem pierwsze miasto to normalnie szczena mi opadla takie grafy to ja w zyciu nie widzialem!!!I

Wybornie czyta się takie komentarze po latach :D

18.07.2016 14:27
odpowiedz
dax1225
4
Legionista

Najlepszy TES w całej, długiej historii tego cyklu. Do tej pory mam ciary na plecach, gdy słucham motywu głównego, dla którego siedziałem zapatrzony w ekran menu.

20.07.2016 18:18
-1
odpowiedz
Dhubleidd
12
chaotyczny neutralny

Ja nie oceniam The Elder Scrollsów źle za system walki, który i tak jest kijowy, ani za grafikę, ale za to, że te gry są drewniane, postacie nie mają żadnego charakteru i ekspresji uczuć. Fabułę i lore w Morrowindzie uważam za genialne, ale zmarnowane i ograniczane przez sztywność, którą TESy się charakteryzują. Jedyne co mógłbym uznać za plusy to klimat i muzykę.

post wyedytowany przez Dhubleidd 2016-07-27 09:14:29
20.08.2016 17:05
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
Ahtek84
4
Chorąży
1.0

Nieda się w to grać !! No takie ścierwo to jest że niedam się przekonać nigdy instalowałem to już z pięć razy albo i więcej zawsze licze że coś z tego wyjdzie ale Dno 1 godzina gry i żygam tym ,niechodzi o Grafike nie jest taka Obrzydliwa na Pathu MGE 1920x1200 ,Ale tu chodzi że gra to Gówno ,Mnóstwo bessensownych przedmiotów ,Interfejs Kretyński najdurniejszy jakikolwiek widziałem,po huu.... tyle tych domów i postaci,Nasrane krain miast powymyślanych że nieidzie się połapać NUDA,SYF,DNO DNA !!!

24.08.2016 17:46
1
odpowiedz
Jasonix12
2
Legionista

Gra jest cudowna Trolu, i jak się coś niepodoba to napisać z klasą że się nie podoba a nie besztać bo to hejtowanie jest a takich jak ty nie brakuje w sieci. Cudeńko które oceniam 9/10. Chyba najlepsza gra Bethesdy.

24.08.2016 18:36
odpowiedz
Ragn'or
138
mortificator minoris
9.5

Swego czasu grałem w Morrowinda chyba z 1000 godzin (mody), najlepsza część Elder Scrolls. Mieści się wysoko w mojej dziesiątce najlepszych gier w jakie grałem.

post wyedytowany przez Ragn'or 2016-08-24 18:38:40
28.08.2016 14:09
odpowiedz
Ahtek84
4
Chorąży

A teraz na spokojnie,dla mnie seria The elder scrols jest po prostu słaba na tle innych RPG-ów :dlaczego :
1.Po co tyle tych przedmiotów ,talerzy,ziół które do niczego nie służą niemmal w każdym worku ,wiem że chcieli pokazać jakie możliwości ma gra ,ale to wogóle niepotrzebne.
2.Na tym Interfejsie nic niewidać nawet ikony ekwipunku ,mieczy zbroi itp.na sztuke zrobiony,aby był ,jest po prostu brzytki,nieczytelny i mało wyraźisty.
3.Walka to Szok ! nie WOW tylko błeee .powyżej w poscie karol 0018 napisał że przebył 15 minut rejsu natrafił na dwóch przeciwników i dotego tym kanćiastym mieczem niemógł ich trafić.! To prawda bo tak jest ,nasz bochater wymachuje tym mieczykiem jak szalony i nietrafia wogóle,Jedyne co to te czary jeszcze jakotako wyglądają.
4.Niepotrzebne jest wymyślonych tyle tych imion w dodatku z nazwizkami i tyle tych domów na mapie do których można wejść ,też tylko dla picu tak żeby było więcej ,A jest gorzej bo to tylko dezorientuje gracza.
5.Po przełączeniu na widok z 3 osoby ta posta wygląda tragicznie porusza się sztywno ,bo tak chciałem grać jak w Cudownym Gothicu 2 ale tutaj to jakieś nieporozumienie mimo to że gry z tej samej Epoki.
Niewidze plusów dla tej gry Praktycznie żadnych jest takie to nudne ,nic się niedzieje ,skąd tak wysokie oceny ,w 90 % co do innych gier z innymi się zgadzam ,ale to coś bo trudno to nazwać grą , totalna porażka rozważna ocena to góra 2.5

28.08.2016 14:15
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jasonix12
2
Legionista

Teraz oceniłeś świetnie i z klasą. Rozumiem cie bo w tu wszystkiego zdecydowanie za dużo jest ale gra jest mega grywalna według mnie. Oczywiście z modem nowe textury i rozdzielczość na maxa bo bez tego śmisznie wygląda. Wiesz, mi niepójdzie Skyrim bo lapciak słaby to może dlatego tak wysoko ją oceniam.

post wyedytowany przez Jasonix12 2016-08-28 14:19:13
29.08.2016 16:22
odpowiedz
Jasonix12
2
Legionista

To zależy od gustu. Gothic jest super ale ma bardzo ograniczony świat, nadrabia to dubbingiem bardzo dobrym polskim i klimatem. Jakbyśmy mieli iść na kompromis to moja ulubiona gra Rpg jaka powstała to Fallout 2.

29.08.2016 20:58
odpowiedz
RobmalYetiowskiTheGracz
5
Chorąży
8.5

Gra na modach to arcydzieło.

12.09.2016 11:38
odpowiedz
1 odpowiedź
Esoteric_Orange
4
Legionista
10

Ta ocena podpada pod hejt.

1. Akurat w grze RPG i sandboxie, mnogość przedmiotów - nie zawsze potrzebnych - jest na plus. Wzmacnia to immersję i szczegółowość świata świata innego niż w którym żyjemy, która jest ważna w RPG.

2. Interfejs jest normalny, nie jest jakoś rewolucyjny i nie daje powodów aby go zachwalać, ale nie dał mi powodu do narzekań.

3. System walki wydaje się niedopracowany i jest kilka absurdów w stylu niemożności trafienia strzałą przystawiając łuk ofierze do twarzy, ale oznacza to, że wszystko zależy od statystyk jak w staroszkolnych cRPG i chciałbym zauważyć, że na normalnym poziomie trudności w Baldur's Gate pierwsze walki to też festiwal machania bronią.

4. Tego w ogóle nie rozumiem, jak to może być problemem? Nie da się niektórym dogodzić - albo zbyt pusty świat, albo za dużo.

5. Zawsze gry z tej serii były bardziej nastawione na immersję, wsiąknięcie w postać gracza = widok z pierwszej osoby. Widok TPP służył raczej do podziwiania bohatera, jeżeli ktoś chce to rzeczywiście do grania, ale jest to tylko opcja, więc też krytyka mnie dziwi. Ale...

...użycie słów "bo tak chciałem grać jak w Cudownym Gothicu 2" tłumaczy wszystko, hate fanboya Gothica który widzi, że inna gra cRPG z początku lat 2000 może się podobać innym bardziej niż Gothic i może zostać bardziej uznana, w wyniku czego coś go boli. Ech.

14.09.2016 14:59
odpowiedz
1 odpowiedź
Jasonix12
2
Legionista

Zgadzam się z tobą w 100%. Morrowind to wspaniała baśniowa gra z gigantycznym światem. Nierozumiem jak ktoś ją może hejtować. To chyba tacy których boli głowa od myślenia i którym niechcę się czytac co ludzie mają do powiedzenia czyli fanii-Dooma i Quake. Morrowind+nowe textury i rozdzielczość to najlepsza gra w jaką grałem i Bethesdy na pewno nr-1. Ja oceniam 9.5/10.

16.09.2016 20:27
odpowiedz
Ahtek84
4
Chorąży

Zwracam honor gra ma klimat ! ale dopiero za X razem go poczółem Ale i tak Nuda 98 na długie ostza Miecz umbry dwuręczniak ,wszystkich tniesz 0 Trudności gra nie kuśi bo jest za prosta ,w Gotiku ciężko było walczyć z 2 Przeciwnikami a tutaj 15-stu rozpier--- ja tylko chcesz ,Po co robić Questy skoro można wszystko Kraść 120 tys sprzedawałem w twierzy smutku pomału ,Zdacydowanie za Prosta Ale dam jej na dzień dzisiejszy 7.0 :-)

16.09.2016 20:31
odpowiedz
Ahtek84
4
Chorąży

Dlatego sprubuje szans w Oblivionie

23.09.2016 08:59
odpowiedz
Irek22
74
Legend

Ahtek84 [577]
Dlatego sprubuje szans w Oblivionie

Oblivion jest gorszy od Morrowinda (a także Skyrima). Bez modów to już w ogóle padaka. I piszę to jako gracz, który nie lubi i nie ceni gier z serii The Elder Scrolls, więc nie traktuj mojej wypowiedzi, jako ostrzeżenia pochodzącego od zaślepionego fanatyka Morrowinda.

post wyedytowany przez Irek22 2016-09-23 09:01:39
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze