The Elder Scrolls III: Morrowind [PC]

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia część znakomitej serii cRPG, rozwijanej przez studio deweloperskie firmy Bethesda Softworks. Główny wątek fabularny koncentruje się wokół przepowiedni o wybawicielu Morrowind, zwanym Nerevarejczykiem. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji, gracze mają jednak dużą swobodę w eksploracji terenu i wykonywaniu misji. Rozgrywka przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a atmosferę pełnego życia fantastycznego świata Tamriel potęguje nastrojowa muzyka.

wersja językowa:
z polskimi napisami

The Elder Scrolls III: Morrowind data premiery gry na PC:

01 maja 2002 ( światowa data premiery )

04 grudnia 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do The Elder Scrolls III: Morrowind:

Gothic 3
Gods: Lands of Infinity
Might & Magic IX: Writ of Fate

RPG akcji, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel. Jest ono podzielone na osiem prowincji, z których każda zamieszkiwana jest przez inną rasę, posiadającą odrębną kulturę, religię i politykę. Cała seria wyróżnia się dużą swobodą pozostawioną graczom w prowadzeniu postaci i kolejności wykonywania zadań.

Możemy stworzyć praktycznie każdy rodzaj postaci według własnego uznania. Możemy zostać szlachetnym rycerzem walczącym ze złem, przebiegłym złodziejem zabiegającym o wpływy dla swojej gildii, magiem pracującym nad potężnymi i niszczycielskimi czarami lub zwyczajnym uzdrowicielem szukającym lekarstwa na śmiertelną zarazę. Nasze poczynania ściśle wpływają na postać oraz przebieg gry, który ewoluuje i zmienia się. Bohater, oprócz zadań związanych z głównym wątkiem gry, może wykonywać tysiące pobocznych misji w większych i mniejszych miastach czy wielopoziomowych labiryntach, odkrywając urok olbrzymich prowincji Morrorwind.

Równocześnie z niesamowitą elastycznością gry otrzymujemy trójwymiarowy świat wykonany z wykorzystaniem najnowszej technologii 3D, oferującej bogactwo szczegółów i efektów wizualnych oddających realizm fantastycznej krainy. Do gry dołączony jest zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set, pozwalający na edycję świata Morrorwind, zmianę atrybutów postaci lub potworów, dodanie nowego labiryntu lub przedmiotu, a nawet stworzenie całkowicie nowego świata.

Tryb gry: single player   Nośnik: 2 CD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 10816 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry (PC)

"Bohatera, jak przystało na przyzwoity role-play, stwarzasz sam. Decydujesz o jego siłach i słabościach, wadach i zaletach oraz zainteresowaniach. Wybór masz naprawdę spory, a dla uatrakcyjnienia zabawy możesz wziąć udział w swoistym psychoteście, dzięki któremu program dobierze postać najbardziej odpowiadającą twojemu charakterowi. Jednak, chociaż to recenzja, a nie poradnik, pozwolę sobie na małą radę: opracuj postać swego herosa samodzielnie od A do Z, wybierając mu rasę, cechy, zdolności oraz wyznaczając znak, pod którym się urodził. A przedtem dokładnie przeczytaj instrukcję i upewnij się, że ją zrozumiałeś."  więcej

komentarze czytelników (514)


kylo19  2014-09-26 - 20:54

Racja, najlepsza część Starszych Zwojów. Nie będę się powtarzał za co ukochałem tę część, bo każdy już to wie. Mam nadzieję, że szósta część pozytywnie mnie zaskoczy.

panTicTac  2014-09-27 - 13:08

kylo19--> Ja mam nadzieję, że VI będzie dziać się w stolicy Khajiit, Elswyr byłaby to doskonała lokacja na nową część. Już widzę ten świetnie odwzorowany piasek!

kylo19  2014-09-27 - 14:48

Jeśli miałbym wybierać krainę, która najbardziej trafiłaby w moje gusta, to byłby Morrowind (poza Vvardenfell). Ale stawiam, że szóstka będzie się dziać na wyspach Summerset.

panTicTac  2014-09-27 - 16:51

Black Marsh, High Rock, Valenwood, Elsweyr. Jeszcze przynajmniej cztery TES-y :) Rozpłakałbym się ze szczęścia, gdyby miejscem akcjii VI było Valenwood. No po prostu bym oszalał, ze szczęścia. I te domki na drzewach... Ja, mój łucznik i ogromny świat. JA CHCĘ NOWEGO THE ELDER SCROLLSA!!!

10

kajetan30  2014-09-30 - 11:25

Z tesow ten jest najlepszy(z rpg nie mam najlepszej gry bo wiele mi sie podoba, nie istnieje dla mnie najlepszy rpg tylko dobry i do dupy :D) co do wiedzmina to nie podoba mi sie mechanika (tu jest idealna), nie wiem dlaczego wdg recenzentow ta gra jest gorsza od skyrim(chyba dostali kase za promowanie nowosci bo skyrim to zadna innowacja plus slaba fabula), jesli chodzi o inne krainy to pograjcie sobie moze we wszystkie tesy? np w arena bylo cale tamriel a w daggerfall high rock, dragontail montains i hammerfell. gadacie a nie wiecie. moja ocena jest wysoka bo gra jest swietna(fabula mechanika i jescze fabula - czyli wszystko) i licze ze bethesda zadowoli graczy a nie siebie nawzajem jakimis slabymi mmo z abonamentem.

10

Marrcinuss666  2014-10-05 - 10:53

Potrzebuje pomocy, szukam amuletu, który mógłbym zaklnąć, ale nigdzie nie mogę trafić. Gdzie dostanę najlepszy możliwy amulet?

9.0

Trygław  2014-10-08 - 16:09

TES III to rzeczywiście bardzo dobra gra na długie godziny. Świat i fabułą już w wersji podstawowej są dobre a po zainstalowaniu kilku "overhaulów" o wiele lepsze. Fani serii wiedzą o tym najlepiej.

kylo19  2014-10-21 - 21:03

Drogi kajetanie, jeśli można to przytocz mój cytat w którym napisałem, że jakaś kraina nie pojawiła się w TESie. Może w 2 pierwsze części nie grałem (jak kupię Antologię to zagram), ale jaki był świat przedstawiony to wiem bardzo dobrze. Przytaczając Ciebie " nie wiesz a mówisz. PS: Zdanie zaczyna się z wielkiej litery.

kajetan30  2014-11-11 - 14:29

@kylo19 nie pisałem do ciebie, lecz do pana tictaca, który jest niedoinformowany w sprawach zagospodarowanego terenu wglądem pozostałych części. nie pisze z dużych liter, gdyż zajmuje to więcej czasu, a zrozumienie jest raczej takie samo.

ShockWave20  2014-11-15 - 23:59

Wszystko ok jedna sprawa mi sie tylko nie spodobala machanie z 1cm w przeciwnika ktoremu nie zadajemy obrazen myslalem na poczatku ze to jakis bug jednak nie szkoda ze tak to rozwiazali i chyba nie znajde osoby ktora powie ze to jest dobre rozwiazanie do reszty nie mam zastrzezen mroczny klimat ciekawa fabula i to co daje nam kazdy TES mozliwosci to wielki + calej serii :)

kylo19  2014-11-22 - 12:14

Więc znalazłeś mnie. Tak jest to dobre rozwiązanie. Wystarczy odrobina wyobraźni. Czy zwykły kmieć przebije zbroję z każdym jego atakiem? Czy wszystkie jego ciosy będą celne? Jasne, że nie. Jest to bardzo dobre RPGowe rozwiązanie, a ze zręcznością w granicach 80-100 wszystkie ciosy są celne.

9.0

sebogothic  2015-01-12 - 15:56

Morrowind to mój pierwszy TES i wg mnie najlepszy (oczywiście biorę tutaj pod uwagę części 3-5). Muszę powiedzieć, że na początku ogrom świata i praktycznie nieograniczone możliwości przytłaczały. Już nie byłem ograniczany niewielkim światem czy tym co będzię w nim robić. Można najzwyczajniej w świecie zignorować główny wątek i poświęcić się karierze w którejś z gildii czy po prostu zająć się eksploracją świata w poszukiwaniu potężnych artefaktów. Już podczas kreacji bohatera mieliśmy masę możliwości począwszy od wyboru rasy, znaku zodiaku, klasy postaci (mogliśmy stworzyć własną)... A do tego to przebogate uniwersum stworzone na potrzeby tej serii. Historię świata, wierzenia, różne opowieści czy legendy, jeśli tylko chcemy możemy poznać z książek. Wyspa Vvardenfell wypełniona jest niezwykłymi stworzeniami, niespotykaną roślinnością, unikalną architekturą i świetnym klimatem. To nie jest typowe high fantasy, które możemy zobaczyć w Oblivionie, dzięki temu świat Morrowinda zapada w pamięć na długo. Podkreślony jest on dodatkowo rewelacyjnym soundtrackiem autorstwa Jeremiego Soule'a. Nie należy zapominać o świetnych dodatkach: Tribunal oraz Bloodmoon, które wydłużają rozgrywkę o do ...

10

saito123  2015-02-02 - 17:54

No i właśnie od Morrowinda zaczął się świetny RPG. Ale oczywiście poprzednie części też są dobre :)

panTicTac  2015-02-21 - 15:15

kajetan30--> To że te rejony występowały w Arenie i Daggefallu to nie znaczy że nie mogę pojawić się w przyszłych częściach. A do tego 16 czerwca prawdopodobna zapowiedź nowej części lub Fallouta 4. Mniam!

10

Nefarian  2015-02-21 - 15:20

Najlepszy TES :)

10

Killaherz  2015-03-22 - 14:05

Gra lepsza od skyrima i obliviona ale jako rpg might&magic VI bije morrowind na glowe. natomiast morrowind mial lepsza grafike, obsluge 3dfx - owczesnej rewolucyjnej technologii

boy3  2015-03-22 - 18:11

Trochę taki nudnawy c-rpg. I strasznie dziwnie się rozmawia z NPC. :x

verify  2015-03-22 - 21:27

Obsluge 3dfx'a to mial Tomb Raider, ale to bylo z 8 czy 9 lat wczesniej i wtedy byla to nowa technologia...

10

kotek22222  2015-03-30 - 01:23

Najlepszy rpg w jakiego grałem,a zmodowany graficznie to normalnie bajka.Obecnie nie robią takich gier z takim klimatem gdzie gram po 12h dziennie.Wielki szacunek dla ludzi robiących modyfikacje gier tego typu po czternastu latach.

8.5

MaXXii  2015-03-30 - 01:49

Gra lepsza od skyrima i obliviona ale jako rpg might&magic VI bije morrowind na glowe. natomiast morrowind mial lepsza grafike, obsluge 3dfx - owczesnej rewolucyjnej technologii Nie po prostu M&M nie był w pełnym 3D w odróżnieniu od Morowinda. Choć tu nie można się nie zgodzić Oblivion czy Skyrym mocno uproszczona rozgrywka względem Morowinda, choć nie ukrywajmy Oblivion jeszcze jakoś się trzymał z tymi ułatwieniami, zaś przepaść jest pod tym względem jeżeli chodzi o Morrowinda a Skyrima, widać że przez 8 lat jak uległa zmianie rozgrywka w grze na tyle że stała się z wyzwania (morrowind) na banalną (Skyrim) Bardzo wiele bym oddał aby robiono znowu te staro szkolne RPG gdzie dziennik jest naszym kierunkowskazem/wyznacznikiem gdzie,co i jak. W to się kiedyś grało i szukało, gdzie była to boczna droga i gdzie ta jaskinia. A przy tym ile frajdy było, choć Morrowind pojawił się też na Xboxie i jakoś za bardzo się nie różnił względem PCta, choć trzeba przyznać że wsparcie modów na PC jest imponujące.