Warhammer 40,000: Dawn of War III PC

Warhammer 40,000: Dawn of War III to opracowana z myślą o pecetach gra RTS. Produkcja oferuje kampanię i tryb multiplayer, pozwalając na pokierowanie jedną z trzech bardzo odmiennych frakcji. Zabawa obraca się wokół toczenia bitew w dużej skali, ale jednocześnie dostępny jest także rozbudowany system modyfikowania i ulepszania jednostek.

Strategiczne, fantasy, science fiction, RTS, Warhammer 40,000, multiplayer.

Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339914Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339913Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339912Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339911Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339910Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339909Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339908Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339907Warhammer 40,000: Dawn of War III - screen - 2017-03-08 - 339906

Relic Entertainment | producent

SEGA | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Warhammer 40,000: Dawn of War III | PC

27kwietnia2017

27kwietnia2017

premiera PL

27kwietnia2017

Steam

PC Windows
Okładka Warhammer 40,000: Dawn of War III (PC)
Warhammer 40,000: Dawn of War III

Warhammer 40,000: Dawn of War III to wydana na platformę PC Windows strategia czasu rzeczywistego (RTS). Produkcję opracowało studio Relic Entertainment, czyli ten sam zespół, który stał za dwiema poprzednimi odsłonami cyklu.

Fabuła

Zgodnie z tytułem, gra przenosi nas do mrocznego uniwersum Warhammera 40,000, opracowanego na potrzeby stołowych gier bitewnych przez brytyjskie wydawnictwo Games Workshop. Produkcja oferuje kampanię fabularną – aby się nią cieszyć, nie jest wymagana znajomość wydarzeń z poprzednich dwóch odsłon Dawn of War.

Historia obraca się wokół starcia trzech frakcji – kosmicznych marines z zakonu Krwawych Kruków (Blood Ravens) pod przywództwem Gabriela Angelosa, eldarów, prowadzonych do boju przez prorokinię Machę, oraz orków, rządzonych żelazną pięścią przez watażkę Gorgutza. Wszystkie trzy grupy przeprowadzają inwazję na planetę Acheron, próbując dotrzeć przed konkurencją do ukrytej tam potężnej broni.

Mechanika

Wydane na platformę PC Windows Warhammer 40,000: Dawn of War III opracowano tak, aby łączyło rozwiązania z poprzednich odsłon serii. Otrzymujemy więc grę, która koncentruje się na toczeniu bitew, rozgrywających się na rozległych mapach i angażujących dziesiątki jednostek. Naszym zdaniem jest takie pokierowanie rozwojem bazy i jednostkami na polu bitwy, aby ostatecznie pokonać przeciwnika.

Powróciły znane z pierwszej części serii mechanizmy budowy bazy. Gracz musi konstruować generatory energii oraz zajmować specjalne punkty na mapach, co zapewnia mu surowce potrzebne do stawiania budynków, szkolenia i rozwijania możliwości jednostek. Fanów kosmicznych marines ucieszy wiadomość, że mogą transportować swoich ulubieńców na pole bitewne zarzucając ich w kapsułach na głowy wrogów.

Jednocześnie, wzorem Warhammer 40,000: Dawn of War II, duży nacisk położony został na dysponujących przydatnymi zdolnościami i znacznie lepszymi statystykami bohaterów (np. Gabriel Angelos czy Imperial Knight po stronie kosmicznych marines). Każdy gracz wybiera przed bitwą trzy elitarne jednostki, a są one tak potężne, że decyzja ta kształtuje w istotny sposób możliwości całej armii. Wszystkich tych herosów możemy rozwijać, odblokowując dla nich nowe umiejętności, aczkolwiek do bitwy możemy wybrać tylko jedną z nich. Przed rozpoczęciem starcia musimy zdecydować również o wyborze trzech doktryn armii, czyli specjalnych premii, które wzmacniają naszych żołnierzy. Łącznie jest ich ponad 20 dla każdej frakcji, a ich różnorodność, wraz z wyborem jednostek elitarnych, powoduje, gracze mają spore możliwości kształtowania swoich armii pod kontem preferowanego stylu rozgrywki (np. skupić się na piechocie, albo odwrotnie – wybrać tylko bonusy do pojazdów).

W grze pojawia się znany z kilku wcześniejszych gier studia Relic Entertainment system osłon, ale został on uproszczony i sprawdza się do z góry umiejscowionych na mapie bunkrów. Zapewniają one skuteczną ochronę przed ostrzałem, że kontrola nad nimi ma duże znaczenie w trakcie potyczek. Dostępna jest również opcja prowadzenia ostrzałów za pomocą laserów orbitalnych. Współgra z tym rozbudowany silnik gry, który sprawia, że możemy zniszczyć niektóre elementy otoczenia.

Tryby gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III oferuje kampanię fabularną, w której co misję kierujemy inną frakcją – pozwala nam to spojrzeć na konflikt z szerszej perspektywy, a jednocześnie wymusza opanowanie taktyk skutecznych dla wielu rodzajów wojsk, co ułatwia start w rozgrywkach multiplayer. Te ostatnie obejmują zarówno starcia PvP przeciwko innym graczom, jak i tryb kooperacyjny, w którym kilka osób łączy siły przeciwko armiom sterowanym przez sztuczną inteligencję.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.78 / 10 na podstawie 25 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 227 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Warhammer 40,000: Dawn of War III

16+

Wymagania sprzętowe Warhammer 40,000: Dawn of War III

Rekomendowane: Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce 770/Radeon 7970 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 460/Radeon 6950 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Graliśmy w Dawn of War 3! Nazbyt komiksowa wersja Warhammera 40 000?

Graliśmy w Dawn of War 3! Nazbyt komiksowa wersja Warhammera 40 000? [8:32]

RTS wygładzony Dawn of War 3 to gra, na którą fani RTS-ów czekali lata. Do premiery coraz mniej czasu i na targach gamescom 2016 mieliśmy okazję zagrać w aktualną wersję przedpremierową. Co się nam podoba a co wzbudza wątpliwości? O tym rozmwawiają Mateusz Araszkiewicz i Adam Zechenter.

13:00
E3 2016 - rozgrywka z komentarzem

PC

13:0030 grudnia 1899

2:06
Fragmenty wojny

PC

2:0630 grudnia 1899

2:25
E3 2016 - gameplay

PC

2:2530 grudnia 1899

Recenzja gry Warhammer 40,000: Dawn of War III – klasyczny RTS z twistem

Recenzja 20 kwietnia 2017, 16:00

Bohaterowie nie tylko są potężni, ale też efektownie wyglądają. Widok imperialnego rycerza (ang. imperial knight), który górując nad hordą orków, dziesiątkuje ich za pomocą działka, robi świetne wrażenie i nieźle komponuje się z pełnym patosu uniwersum Warhammera 40,000. Tym razem tracimy znacznie więcej jednostek niż w „dwójce”, co jest jakimś nawiązaniem do pierwszej odsłony, a przy tym nieźle wpisuje się w mroczny świat „Czterdziestki”. Dowodzenie takimi jednostkami to rzadkie doświadczenie w RTS-ach – kiedy dodatkowo możemy skupić się tylko na nich w misjach kampanii, gdzie nie mamy innych jednostek, całość sprawia masę frajdy.

Komentarze Czytelników (103)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.02.2017 11:39
-1
odpowiedz
Psychosocial
64
SlipknoT

Oczywiście, tradycyjnie jebane ścierwa musiały przerzucić premierę o kolejne 2 miesiące!

03.03.2017 14:56
odpowiedz
Bezduszny
3
Junior

siema. Dostałem klucz do bety, niestety gram się nie otwiera.
"Brakujacy plik wykonywalny". Sprawdzalem zgodnosc, reinstalowalem gre, steama, res kompa. niestety nic nie pomaga, ktos wie jak pomoc ? Elo pozdro

06.03.2017 17:11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Yanek1982
24
Legionista

Premiera 27.04.2017! Oficjalne info!

06.03.2017 19:39
odpowiedz
SpecShadow
44
wiZARD of OZ

Jest na Steamie.
€59,99 za 3 rasy? Postoję. Podobno mają dojść Nekroni. Może wtedy będzie taniej...

10.03.2017 22:01
odpowiedz
grzyb111
34
Pretorianin

Ktoś pisze o Skitari inny o Chaosie a jeszcze inny o Nekronanach plotki i marzenia żadne z tych a przynajmniej w najbliższym czasie. Ale ale na ruskich portalach są ciekawe przecieki IRy dostaną wreszcie prawilną tarczę, istnieje szansa na dojście Gwardii Imperialnej jako DLC, jako że tej jednostki podstawowe pojawią się w kampanii. Smutne info to te że ciężcy Marins to nadal baletnice a Eldarzy zamiast pul maskujących jakie powinni posiadać w większości posiadają pola ochronne oryginalnie należące do Imperium (Czyżby problem z balansem.). Mapy są wreszcie tak duże a także i większe jak w jedynce oraz tak szczegółowe jak w dwójce. Skala ma zachwycać. Do wad znowu dużo zapożyczeń z gier moba nie bolące to te jak np; trawa po wejściu w którą dostajesz efekt kamuflażu puki nie zaatakujesz, a jeden z minusów to umiejętności i model rozgrywki który mimo wszystko że posiada spuściznę starych strategii (DOWów) to wyraźnie jedzie mobą gdzie armia służy jako mięso armatnie a 3 do 2 jednostek specjalnych jako tacy OP bohaterowie ala moba. Graficznie zaszły pewne poprawy nie jest aż tak kolorowo choć nadal to nie to ale jest to już do przyjęcia.

spoiler start

TRAILER_usunąć_@; https://www.you@tube.com/watch?v=q0XnU0xaqsY

spoiler stop

post wyedytowany przez grzyb111 2017-03-10 22:03:08
11.03.2017 16:00
odpowiedz
1 odpowiedź
RinzlerPL
17
Legionista

Zgadzam się, ale minus to mało powiedziane według mnie jest to najgorsza opcja robić wielkie armie i dawać potem kilka op jednostek, jak w tych japońskich grach dla mnie bez sens chyba że jest to super zbalansowane ale znam tylko jedną taką gre - rise and Fall ciwilization at war - osobiście polecam grafika nie powala ale takto świetna zabawa w kilka osób to już nie będzie ten sam DOW 1 a i nawet 2
ps. skoro SM od tak padają i nic nie robią prawie to co będzie z IG jak dadzą? W dodatku widzę już z tymi grami to zaczyna sie całkowicie dno sprzedaży, 3 frakcje?? Nawet już tego haosu nie chciało im się dac, ręce opadają

11.03.2017 17:50
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Gh_H4h
7
Centurion

W grze od samego początku powinny być wszystkie rasy jakie kiedykolwiek pojawiły się w cyklu DOW. Do tego powinny być dobrze zbalansowane.

18.03.2017 04:06
2
odpowiedz
1 odpowiedź
multigry
79
Konsul

Taki napalony bylem na te gierke jeszcze z pol roku temu (chyba nie tylko ja) a tu sie okazuje ze to bedzie jakis SCAM. Strasznie gownianie wygladaja te gameplaye z bety, a dotychczas pokazne misje kampanii nie zachwycaja roznorodnoscia zadan i ciekawoscia (cos w stylu zniszcz x baze, przejmij dany punkt itp.) No nic, zostalo czekac nam na DoW4 o ile kiedykolwiek sie ukaze po pewnej klesce finansowej tej czesci :(

16.04.2017 18:59
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Mnemoniczny Johnny
1
Legionista

Gra mi się nie totalnie nie podoba. Trailer (pomimo przedstawienia chudych Kosmicznych Marines - ot, szczegół) był dobry, mroczny, warhammerowy. Wojna, mrok, wojna, nie ma nadziei, wojna, potężni wrogowie, śmierć, ciała sypiące się z niebios itd.

Sam Dawn of War 3 jest po prostu żałosny. Nie zrozumcie mnie źle - gra jest dobra (no... średnia), ale nie jako strategia osadzona w realiach Warhammera 40 000. Totalnie nie tego się spodziewałem. Uważałem że skoro w Dawn of War 2 system osłon (pomimo nagonki na za małą skalę walki) się sprawdził i został ciepło przyjęty przez znaczną większość fanów i nowych graczy tejże serii, to pójdą tą drogą. Nie poszli, woleli poeksperymentować z nowym systemem na myśl przywodzącym dosłownie League of Legends. Bardzo nie podoba mi się:

1) Grafika. Sama nie jest aż taka zła (z początku wyglądało to gorzej, teraz jest OK), modele wyglądają ładnie, ale dobrane barwy, wszechobecnie świecące się jakieś rozbłyski, kolorowe wybuchy, wielobarwne efekty są po prostu głupie. Totalnie ujmują ten ciężki, charakterystyczny dla Warhammera 40k klimat, mrok. Tego tu nie widzę. Bardziej kojarzy mi się to z o wiele lżejszym klimatycznie Starcraftem. Nawet w wypowiedzi pracownik przyznał że gra straciła na mrocznym klimacie, ale... dodali więcej krwi! CO TO ZA ROZWIĄZANIE DO JASNEJ CIASNEJ?! Sposób poruszania jednostek również umniejsza klimat, ale o tym później.

2) System osłon i "obrażeń". Co by tu nie mówić system osłon jest po prostu beznadziejny. Albo inaczej: raczej praktycznie go nie ma. Nie będę jakimś uszczypliwym fanem i nie uczepię się tego że takich bąbelków w WH40k po prostu nie ma, w końcu uniwersum jest obszerne... ale po prostu są bez sensu. Ot, wprowadzasz armię na chwilę w swego rodzaju bańkę, dzięki czemu może przetrwać. Strategia przeciwnika staje się klarowna: tam nie idziemy, bo się skryje w bańce. Nie mam oddziału, który by zrobił coś w bańce, to nie idę. Nie ma np. krycia jednostek za obiektami (uwzględniając ich rozmiar jak to było w 2), kreowania na szybko osłon (drop pod, murek, pole siłowe itd), przez co gra jest prostą naparzanką w której tylko trzeba ewentualnie wysłać 1 może 2 oddziały pod bańkę, żeby nie obrywały. Odrzucenie konwencji osłon DoWa 2 nie powinno mieć miejsca, bo rozgrywka stała się jeszcze prostsza niż w DoWie 1 przez nieuszkadzanie własnych jednostek. Ot możemy walić w armię przeciwnika czymkolwiek i ile wlezie, nie zważając na nic, nawet na własne oddziały.

3) Jednostki. Jeśli ktoś uważa że jednostek w DoWie 3 wraz ze zwiększeniem skali przybędzie, to się myli. Oh... przecież jest ich więcej, co ja piszę? TYLKO ŻE TYCH SAMYCH. Różnią się jedynie uzbrojeniem. W DoWie 2 były to jedne i te same jednostki, a uzbrojenie im dobieraliśmy. W DoWie 3 po prostu w ten sposób sztucznie pomnożyli armię "ma inną broń? No to inna jednostka! I mamy więcej!". W 2 jedynie z działem plazmowym tak zrobili bodajże. Pomijającą kwestią jest fakt że np. Imperialni Rycerze nie mają osłon, z których w uniwersum słyną, inne jednostki je mają a mieć nie powinny itd. - to po prostu kwestia bycia fanem i można to bez problemu przeboleć.

4)Budynki. "Co? Będą budynki w DoWie 3 jak w 1?! Fantastycznie!" Nie. Budynki budujesz jak w Polsce: nie wszędzie możesz, a to że masz teren nie znaczy że możesz tam postawić. Wieżyczki stawiasz tylko w odpowiednim miejscu itd. Mam wrażenie że ta opcja była dodana tylko po to żeby przyciągnąć fanów w stylu "tęskniliście? To macie", a w rzeczywistości to obietnica w stylu No Man Sky.

5)Charakter jednostek. Nie wiem jak to nazwać... jednostki poruszają się jak w jakiejś mandze, czy anime (bez urazy, sam czasem oglądam :]). GORGUTZ MACHA RĘKĄ I ODBIJA POCISKI ŁOOO! JAKI BADASS. To wygląda głupio i bajkowo. Gabriel Angelos skacze 5 m w górę w prawie najcięższym pancerzu w uniwersum, podrzuca jeszcze młot i upada z wdziękiem baletnicy ważącej 3 tony... JAKI BADASS! Właśnie nie. I to również wygląda głupio, sprawia że zastanawiam sie czy to faktycznie w realiach 40k, ujmuje drastycznie klimatowi. Straszne i takie dziecinne. Rozumiem, rozumiem. Komuś może to nie przeszkadzać, ale dla mnie klimat w grze jest bardzo ważny. Chcę widzieć batalię mrocznej i odległej przyszłości, a nie starcia superbohaterów z anime.

6) Balans. I nie chodzi o balans między rasami, a w naszej własnej armii. Jednostki typu dowódza, elite i super jednostka są po prostu ponad wszystko. Po co mi armia marines, jak mam Gabriela Angelosa? Po co mi taktyka, skoro zawsze będę wysyłał Gabriela/Machę/Gorgutza itd na przód, w końcu mają więcej hp niż 10 oddziałów razem wziętych. Bańki? Niech se siedzą, nie wyslę tam oddziałów, ale Angelos i tak ich rozwali. Grając ma się wrażenie że NIKT nie wysyła jednostek bez bohatera. Jedynie na początku... ale tylko na początku. Potem i tak zawsze musi sie pojawić, bo sama armia NIE DA RADY. Zawsze na przodzie. Zawsze likwiduje wszystko wokół siebie. To on jest armią, nie reszta jednostek. Po co mi one? 3 bohaterów wszystko załatwi. Już nie wspominam o tym że nie zadajemy obrażeń nawet minimalnych własnej armii... Umniejszyli tak rolę zwykłych jednostek i uprościli tak system że przypomina to grę w stylu MOBA i to nie jest żaden żart.

7) Brak sync killi. Sprawiają DLA MNIE że bitwa jest taką pustą naparzanką. Oczywiście niektórzy uważają że były lekko oszukane, bo czyniąc specjalną animacje zabijania jednostka nie otrzymywała obrażeń. I ja to rozumiem i traktuję brak sync killi jako taki opcjonalny minus. Bez problemu to przeboleję.

8) Rasy. Tylko Orkowie trzymają fason - są wręcz fantastyczni (poza dowódcą...). Nie podoba mi sie dobór i brak podstawowych jednostek jak np. Rihno, ale kto wie? Może dodadzą w DLC... no i fakt że za 180 zł dostaję tylko 3 rasy.

GRY-Online. Mam nadzieję że tuż przed wydaniem tej gry to przeczytacie. Albo jak będziecie ogrywali DoWa 3. Jak ktoś mi powie że gra jest "fantastyczna" albo "bardzo dobra!" 'Dałbym 8/10!" to....ehhh mnie zawiodła w całej linii, poza orkami i modelami jest beznadziejna. Jako fan Dawn of War i Warhammera 40k dałbym jej 2.5/10. Jako fan Dawn of War dałbym jej 3/10. Jako gracz patrząc na grę z pełną surowością i nie zwracając uwagi na poprzednie części, nie patrząc na klimat i uniwersum dałbym jej 5, może 6/10. Na więcej nie zasługuje... wiem, skala liczebna nie jest dobra, ale to obrazowo.

REASUMUJĄC. Gra jest dobra, ale jest słabą strategią. A jeszcze słabszą strategią z serii Dawn of War. Wręcz żałosną: zupełnie nie trzyma klimatu, wprowadza dziwne konwencje i nie wyciąga fajnych rzeczy z poprzednich odsłon i zbyt mocno stawia na bohaterów, a do tego jest słabym eksperymentem by wbić się w e-sport.
JEŚLI jesteś graczem, który grał w gry pokroju DOTA czy LoL i chciałbyś wbić się jakoś w tę serię, albo przestawić na strategie RTS bo nigdy w nie nie grałeś to bez obaw! Gra ci się spodoba i nie ma tu krzty sarkazmu.
JEŚLI jesteś fanem Warhammera 40 000, albo grałeś w któregoś Dawn of War'a to UNIKAJ JAK OGNIA I NIE DOTYKAJ BO CI RĘKA USCHNIE! Gra jest wówczas nie warta 180zł. Jest czystą abominacją, ten ich "eksperyment" jest typowym eksperymentem w Sci-Fi, który okazał się katastrofalny i zrodził monstrum, czyli DoW 3. Gra jest w fazie Beta, więc wiele się już nie zmieni.

Niech Imperator ma was w opiece. Amen.

18.04.2017 18:03
odpowiedz
Paindemonium
28
Chorąży

Miałem kupić w premiere, lub przed, nawet wersje kolekcjonerską. Zobaczyłem cenę za wersję standardową i poziom OKROJENIA tej gry, to odpuściłem. A jestem mega fanem tej serii. Wracam do Vermintide, tam jest klimat.

21.04.2017 07:31
odpowiedz
Kacprelop1
9
Legionista

Zarejestrowałem się do bety 12 kwietnia i do dziś nie otrzymałem żadnego emaila, wie ktoś o co do jasnej cholery chodzi?

23.04.2017 12:10
2
odpowiedz
1 odpowiedź
AciDrinker
16
Legionista

Mimo, że jestem ogromnym fanem uniwersum ... a może właśnie dlatego ..... to nie sięgnę po najnowszą odsłonę DOW. Open beta tylko mnie w tym utwierdziła. Plastikowa grafika, zatracenie znaczenia pojedynczych oddziałów (teraz tylko liczą się jednostki pokroju Gabriela Angelosa i dłuugo dłuugo nic), bańki obronne, obszary niewidzialności, jeden punkt do obu rodzajów surowców. Wszystko to takie jakieś miałkie jest i dziecinne. Próbowali stanąć rozkrokiem między DOW1 i 2, starali się dogonić obecnie modne trendy i przy tym wszystkim im te nogi za bardzo się rozjechały, i zamiast stać stabilnie z własną, silną pozycją, to plasnęli o glebę z zatraconą tożsamością gry, która mam wrażenie, że sama nie wie już do czego się upodobnić. Jak narazie rysuje mi się obraz najsłabszej odsłony z całej serii. Cóż, gramy dalej w Dawn of War 1 wraz z modem Ultimate Apocalypse albo Titanium Wars.

23.04.2017 17:37
-1
odpowiedz
A.l.e.X
100
Alekde

Jedno jest pewne MP nie będzie dla każdego tutaj praktycznie liczy się jak najszybsze zajęcie głównego węzła i potem spam w ilości hurtowej, a następnie czekamy na nabicie pkt aby wezwać titana. Może i jest to fajne na początku potem jakby brakuje czegoś innego niż dążenie do powielenia znanego schematu. Niby każdy RTS ma podobnie ale tutaj nie czuje się niczego więcej niż presji czasu aby spamować jak najwięcej i jak najszybciej. W SP nie grałem więc gry nie oceniam, ale MP znudziło mnie b. szybko.

26.04.2017 11:45
odpowiedz
MiniWm
159
PeaceMaker

Pogadamy za 2 dodatki :)

28.04.2017 06:49
odpowiedz
1 odpowiedź
RinzlerPL
17
Legionista

Witam niech mi ktoś teraz po premierze powie czy " warhammer 40 k NEXUS " to przyjemna gierka bo nie ukrywając lubie sobie czasami pograć w mobe także z połączeniem warhammera może być to dobra gra także jak ktoś łaskaw niech powie jak wygląda ta gra patrząc tylko i wyłącznie na nią, oraz może ktoś pamieta był wydany taki warhammer 40k w ktorym graliśmy podobnie jak w diablo który dział się w mieście na arenie mrocznych Eldarow było tam kilka ras z tego co kojarzę ps. Wiecie może kiedy wyjdzie DOW 3? Chyba że jakimś cudem "NEXUSA" uda sie na niego przerobić albo chociaż upodobnić. bo kur*a nie mogę tego pojąć jak robi się kilka gier a potem chce się wydać jedną flagowa to chyba każdy normalny spróbuję wyciągnąć wszystko co najlepsze z poprzednich ( wielkie bitwy, zbalansowane jednostki, mroczny klimar, osłony, budynki, bazy, ulepszanie jednostek itp) zamiast tego oni chyba zrobili całkowicie na odwrót jeszcze by było ok jak by nazwali tą gre inaczej i powiedzieli że właśnie chcą taką gre wydać w świecie warhammer zbliżonym do dowa... A później mogli by dać dowa 3 "prawdziwego " ps znów mam chociaż nadzieję że " nexusa " wypełni masa ras i nowych armi..

29.04.2017 17:39
odpowiedz
Noctis06
1
Junior

Opinie o DoW III jeszcze przed premierą były bardzo entuzjastyczne i ciekawi mnie jak sytuacja wygląda po premierze.
Ja osobiście mam mieszane uczucia, o ile nie mogę przyczepić się do kampanii (ewentualnie do systemu zapisów gry) a zmiany w mechanice gry względem DoW II są na plus to jednak zawartość gry biorąc pod uwagę cenę (60 euro na steam) pozostawia wiele do życzenia. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to interfejs, który jest bardzo uproszczony, w grze jest mało map i brakuje dodatkowych trybów oraz trybu rankingowego. Grafika też nie powala a do tego zdarzają się drobne błędy techniczne. Jak na produkt z górnej półki to jest bardzo wybrakowany i nie chodzi o to, że coś nie funkcjonuje tak jak byśmy sobie tego życzyli tylko o to co gra oferuje.
Po wydaniu niemałych pieniędzy czuję wielki niedosyt, ale cóż prawdziwy fan nigdy się nie poddaje ... więc trzeba czekać na dodatki.

post wyedytowany przez Noctis06 2017-04-29 17:39:56
29.04.2017 17:48
odpowiedz
RinzlerPL
17
Legionista

Dzięki noctis06 za odpowiedź, szkoda że gra już nie działa bo według mnie dość ciekawie zapowiadało się myślę że też zagram kiedyś tam w tego dowa 3 nexusa również jako fan ale nie mam w ogóle do tego brania jak do dow 2 mi osobiście bardzo sie podobał dow 2 oraz dow 1 kazda miała swój klimat dow 2 był mniejszy ale kampanie to epicką miał, to akurat kwestia gustu kto co lubi

01.05.2017 14:40
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
100
Alekde
9.0

No i wiemy co będzie w dodatku -> z radością przywitamy Necronów :) Kampania skończona po 45 godzinach - poziom trudny. Największy problem na trudnym to ostatni boss, ale nawet z nim udało się uporać.

03.05.2017 11:40
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zalasow
2
Legionista
7.0

Przeciętna. Grałem w otwartą betę i wiele mnie rozczarowało. Między innymi:
-grafika, która była naprawdę świetna w 2 i według mnie powinni się trzymać tego.

-Do tego malarz armii. Kolejny gwóźdź do trumny. Nie dość, że modele małe to jeszcze jest ich kilka. Jak by nie wystarczył jeden duży, którym można swobodnie manipulować.

-Kolejna rzecz jaka mnie zdenerwowała podczas rozrywki to bilans jednostek. Błagam. Drużyna Wyjących base i dwie drużyny strażników rozwaliły mi predatora w ponad minutę. Czy to jakiś żart? To co w takim razie z Imperialnym rycerzem? Rozwali go sam Gargatus. czy może arcy prorokini?

-Kolejna porażka to pozyskiwanie zasobów. energię i punkty rekwizycji trzeba teraz zdobywać w specjalnych punktach. Żenada po prostu.

-Brak możliwości potyczki z komputerem, żeby samemu sobie przećwiczyć grę poza samouczkiem.

No a żeby cały czas nie krytykować to może teraz parę plusów:

+Ciekawe zdolności głównych bohaterów.

+Głównych bohaterów można teraz wybierać trzech z bogatego wachlarza, a nie jak wcześniej, że tylko jeden z trzech dostępnych.

+Powrócił system budowy baz. Przeciętny, ale jednak.

+Ciekawie zrobione menu

+Dużo bardziej zwiększony limit jednostek

Podsumowanie: Podsumowując to wszystko w jedną wielką całość. Dawn of war 3 było wychwalane, że wyciągi z obu części to co najlepsze i połączyli w jedną całość. W rzeczywistości Twórcy poszli w własnym kierunku i dodali to co oni chcieli, a nie na podstawie poprzedniczek. Gdyby połączyć te dwie części to po mojemu, to ja bym pogłębił jeszcze bardziej atmosferę i zrobił bardziej mroczną, wziął system baz żywcem z jedynki, bo był tak doskonały, że nie trzeba było go zmieniać, oraz dodał bym do tego kluczowe pozycje oraz relikty, a także jeszcze bardziej poprawiłbym system wykończeń, bo te wnętrzności, które pozostawały po sobie ciała w dark crusade i soulstorm jednak dodawały klimatu rzezi. Ja bym w tym wypadku zostawił wybebeszone ciała, a nie taka dziecinada, że znikają.W końcu to jest Dawn of War. Najkrwawszy RTS na świecie. Z dwójki pogłębił bym obecną grafikę i zrobił bym bardziej mroczną, wziął bym radiolatarnie, dodałbym kuźnie i stworzył bym na nowo tryb dominacji, który pojawił się w kompanii Dawn of war soulstorm, I najważniejsze... Zwiększyłbym mapy 10x niż obecne i tutaj właśnie służyły by radiolatarnie, aby nie musieć cały czas wysyłać nowych jednostek z bazy na środek mapy tylko je najzwyczajniej w świecie regenerować w takich punktach. Dodałbym jeszcze system osłon, który był genialny w dwójce oraz jednak zachować już przynajmniej tamte dwie rasy z dodatku do II chaos rising czyli chaos i tyranoidów i może jeszcze gwardię imperialną z retribution. Aby to wszystko miało całość odświeżyłbym tekstury, aby nie było widać, że coś jest stąd, a coś stamtąd. Do tego te świetne kombosy. Gdyby to wszystko ze sobą połączyć to wyszedł by godny następca dwójki i jedynki, a tak to mamy kolejną grę, która zatrówa tak dobrą markę. Zresztą do trzech razy sztuka. Saga nie ma doświadczenia z RTSami. Jedyne co mi sie podobało od nich to unchated i powinni w tym kierunku, ale czy to nie jest ironia losu. Tak samo skończyły takie serie jak Gothic czy Flat Out. Czyli dla przypomnienia Arcania Gothic i Flat Out 3. Wszystkie te poraszki dzięki zmianie studia. Według mnie bez problemu można powiedzieć, że Dawn of War III podzielił los tych krapów. Moderzy apeluję do was. Ocalcie imię tej serii jak twórcy nie potrafią tego zrobić!!!

Ocena 7/10 jest związana z sętymentem do serii Dawn of War. Bez niego gra dostaje ode mnie 3/10. 3 za to, że jak by nie było twórcy starali się zrobić coś dobrego.

03.05.2017 19:30
odpowiedz
2 odpowiedzi
Janekkenaj
0
Junior

Pierwsza gra z serii Dawn of war, która ma potencjal esportowy!
Myślę, że jest to bardzo dobra alternatywa dla SC2 dla ludzi kochajacych WH40k
Relic naprawił błędy poprzednich dwóch cześci, ktore zabijał tryb multi: Sync Kills oraz losowe ataki specjalne. które były fajne tylko w kampanii.
Grafika jest bardzo blizzardowa co oczywiscie jest wielkim plusem i pozwoli wydlużyć żywotnosc gry. Animacje są genialne szczególnie imperial knightow!!
Mechanika bohaterów jest bardzo dobrze zaprojekotwana, tak samo jak w Dota strata 2/3 w late game praktycznie konczy gre, więc trzeba bardzo uważać.
10/10!

04.05.2017 13:11
odpowiedz
Big Boss_88
13
Pretorianin
9.5

Zapraszam ludzi którzy chcą pograć w gierkę razem w multi na grupę steam: http://steamcommunity.com/groups/dow3pl
Oraz na Facebooka. Mamy swojego discorda. Wystatczy 2 osoby do pogrania w multi. Zapraszam na grupę oraz do pisania swoich nicków w komentarzu.

04.05.2017 16:13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zalasow
2
Legionista

Kto uważa, żeby SEGA więcej nie wtrącała się w RTSy niech zalajkuje komentarz, albo napisze w odpowiedzi.

08.05.2017 20:44
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mnemoniczny Johnny
1
Legionista

Wystarczy spojrzeć na steam albo na metacritic jak Dawn of War został przyjęty przez graczy a jak przez recenzentów. Recenzenci: 79/100, gracze... 49. Część to oczywiście bezpodstawny hejt ale reakcja jest jak widać jednoznaczna.
Na steamie to lepiej widać bo tam jest: polecam, albo nie. Naprawdę słabo wychodzi.
Rozumiem recenzentów bo nie oceniali aż tak przez pryzmat poprzednich odsłon, a tym bardziej nie przez pryzmat Wh 40k.
Dobry RTS ale słaby Dawn of War... dodanie najgorszych rzeczy z serii (nastawienie na bohaterów, elementy MOBA, brak systemu osłon, mała ilość jednostek itd), a system budowania to kpina - tylko żeby przyciągnąć uwagę weteranów serii. Gdyby zrobili coś takiego bez nazwy "Dawn of War" to ani nie naraziliby się graczom co mieli kontakt z DoW'ami i zyskaliby nowych rasowym RTS'em (troszkę mobowym ale jednak)... oczywiście niestety kosztem rozgłosu i esportu o który tak uparcie walczy SEGA, bo to jedyna gałąź esportu gdzie widnieje stary Starcraft i SEGA tu upatrzyła szansę
A tak stanęli rozkrokiem między fanami serii, a popularnością i esportem. No i się rozkraczają, ale podejrzewam że haj$ i tak będzie... więc gratulacje i czekam na kolejną odsłonę za ładnych parę latek, a tę trójeczkę sobie daruje - grałem i nie przypadła mi do gustu.

09.05.2017 05:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Jeyhard
10
Centurion
8.5

Najlepsze w tym całym hejcie na DoW3 jest to, że gdyby wyłączył na steamie możliwość wystawiania ocen po refundowaniu gry, to nagle 2/3 negatywnych recenzji by zniknęło, bo są wystawione przez osoby, które nie spędziły z grą nawet godziny (rekordzistą jest koleś, który ma 0.1h i stwierdził, że kampania ssie :D). Taki hejt na DoW3 jest, a ludzie zapomnieli, jaka była gównoburza w momencie premiery "dwójki", że to nie jest podobna do poprzedniej części, że nie da się budować bazy, że zrobili z tego RPGa. A teraz takie ubóstwianie...

Co do czepialstwa, to są w większość wyssane z palca rzeczy:

Mała ilość frakcji? Bo pewnie DoW 1 i 2 miały od razu po 8 dostępne, nie wychodziły dodatki, nie?
Gra to MOBA, bo są tarcze, wieże i rdzeń? A czym to się różni od zniszczenia bazy wroga w poprzednich częściach? Jedyne, co to zmienia, to uniemożliwia skuteczny rush i skończenie gry w ciągu kilku minut, ale wprawni gracze są i tak w stanie to obejść. Nie mówiąc o tym, że nie trzeba już biegać po mapie i szukać zakitranego budynki jakiegoś głąba, co to chce się z nami bawić w berka.
Mała ilość jednostek? Szczególnie, że jest w grze kilkadziesiąt doktryn na frakcje, z których część wzmacnia czy nawet zmienia działanie jednostek. Nie mówiąc o sporej różnorodności elit.
Brak rozbudowy bazy? Szczególnie w stosunku do DoW2. W porównaniu do DoW1 nie ma też aż takiej różnicy, bo nie da się tak naprawdę budować generatorów i wież (co mogą i tak Orkowie)
To może brak trybu Last Stand? Szkoda, że w DoW2 też nie było go na premierę, pojawił się dopiero później - tutaj też tak będzie.

Jedyne mankamenty to brak balansu i zbyt duży nacisk na niektóre doktryny, a także mała ilość map. To się jednak zmieni wraz z poprawkami od Relica, nowymi mapami od nich i tymi przygotowywanymi przez społeczność. Co więcej, Relic zapowiedział wydawanie DLC za darmo - co z tego wyjdzie jeszcze się przekonamy, ale to podważa kolejny argument, że "na grę będę musiał wydać 500 zeta, żeby cieszyć się pełnym produktem". Bo pewnie do Starcrafta 2 nie wyszły 2 dodatki, które dodały za każdym razem po kilka jednostek, miałką kampanię i kosztowały 150 złotych, a na wszystko trzeba było czekać milion lat, by na końcu rozczarować się lipnym finałem.

Jak napisał Janekkenaj, dobrze, że Relic eksperymentuje, bo gatunek RTSów jest na wymarciu - niedawna próba wskrzeszenia przez Gray Goo spaliła na panewce, bo ludzie już chyba nie potrafią ogarnąć bardziej zaawansowanej rozgrywki, w której trzeba trochę pomyśleć. Ale nie, to Soulsy są mega trudną grą - tja...

post wyedytowany przez Jeyhard 2017-05-09 05:19:57
09.05.2017 18:08
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jeyhard
10
Centurion

DoW 1 miał 4, ta ma 3 - o jejku jejku, jedna rasa różnicy. Jak wspomniałem, Relic deklarował się, iż DLC do gry będą darmowe - jeśli w przeciągu paru miesięcy wyjdzie dodatek z Necronami albo Gwardią Imperialną, ten argument odejdzie do lamusa

Cena w dniu premiery była ustawiona na 99 złotych, ale to nie kwestia tego, że DoW3 jest droższy, a że gry ogólnie są w Polsce teraz bardziej dostosowane do tych europejskich, bo wydawcy nie traktują już nas jak 3 świat.

Więcej jednostek? Dla porównania, DoW1 Space Marines posiadają 17 jednostek, z czego 3 są "bohaterami/dołączanymi do oddziałów". W DoW3 Marines mają 13 jednostek (wliczając budowniczego, który robi jako detektor, scout, bo może odkrywać mapę i rzucać wykrywające miny), plus 9 jednostek elitarnych. I nie, nie powiesz mi, że elity nie wszystkie się zawsze używa - w DoW1 nie używało się w każdej grze każdej jednej jednostki.

Co jest uproszczone? Spróbuj spamować jednostkami w grze w mutli, bez mikrozarządzania, zobaczymy jak długo pociągniesz przeciwko nawet średnio zaawansowanemu graczowi.

W DoW3 też możesz ustawiać miny (choć jedynie Space Marinami), możesz teleportować jednostki i budynki Eldarów, możesz wzmacniać jednostki Orków, możesz zrzucać jednostki Space Marinów, nie mowiąc już o mechanice Złomu, gdzie możesz ulepszać jednostki Orków i dawać im dodatkowe zdolności. No i są jeszcze doktryny, które dodają nowe rzeczy do praktycznie wszystkiego.

Czym różni się system budynków DoW3 od tego z DoW1 od tego, że nie można robić z gry tower defensa, stawiając wszędzie wieżyczki?

Nastawienie na bohaterów było także i w Warcrafcie 3 (tam nawet bardziej, bo były przedmioty i levele) a jakoś gra się podobała. W DoW3 są po prostu wzmocnione jednostki, które z palcem w nosie da się szybko ubić, jak ktoś przykozaczy.

System osłon faktycznie się różni, choć niekoniecznie jest zły. Krzaki i cienie to nowość, która też daje nową mechanikę, która niekoniecznie pojawiła się w MOBAch.

A DoW2 nie był taki shejtowany, bo gdy wyszedł nie było możliwości refundowania po tym, jak wystawiło się ocenę po przegraniu w grę 0.1h. Przejrzyj negatywne recenzje na steamie i zobaczysz, że przynajmniej 1/4 wystawiona jest przez ludzi, którzy nie ugrali nawet 2h, wystawili negatywną i zwrócili grę. I nie, nie da się grać przez famly sharing, bo opcja ta jest niedostępna dla DoW3 - więc nie można wykręcić się, że grało się przez share więcej.

post wyedytowany przez Jeyhard 2017-05-09 18:13:13
09.05.2017 18:16
2
odpowiedz
10 odpowiedzi
Big Boss_88
13
Pretorianin

Mnemoniczny Johnny - to zapraszam na partyjke w multi ty będziesz spamil czym popadnie tak jak mówisz a ja będę grał po swojemu. Zobaczymy kto wygra. Przecież to DoW 1 był wielkim spamem jednostek mimo że był bardzo dobrą grą. W DoW 3 trzeba kontrowac jednostki, używać umiejętności, bohaterów, kontrolować osłony i utrzymywać punkty. Poza tym rozgrywka jest Odświeżona i chwała im za to

10.05.2017 13:46
odpowiedz
2 odpowiedzi
Big Boss_88
13
Pretorianin

W d...ie mam te wasze sprzeczki itd ale powiedz szczerze ile grałeś w tą grę?

11.05.2017 16:55
-2
odpowiedz
kajter
16
Chorąży
10

Grę kupiłem po tygodniu od premiery i ... był to duży błąd, bo straciłem jeden tydzień ze świetną grą !

Bardzo dobry RTS. Bardzo w klimacie W40K. I bardzo w klimacie DoW !

Zalety:
- Świetna realizacja każdej z trzech ras, a Orki są po prostu genialne ! :D
- Bardzo udana mechanika Herosów i Elit, są bardzo silne - i dobrze, takie powinny być - co sprawia, że są naturalnymi "liderami" armii (mimo to nie jest prawdą jakoby nie dało się ich zabić, czy też były substytutami całych armii ... bzdura)
- Piękna grafika, genialne efekty bitwy, bardzo efektowne postacie największych Herosów
- Świetna ścieżka dźwiękowa, jakość i nastrój - łapka w górę!
- Bardzo dobry single player, udany pomysł rotacji trzech różnych ras w kolejnych misjach => świetne jako trening przed Multi
- Bardzo dobry Multi, grywalność, elementy MOBA, każda rasa ciekawa, dobrze zaprojektowane mapy - brawo!
- Fantastyczny trailer otwierający grę !!!

Wady (nic poważnego, patch załatwi sprawę):
- skróty jednostek (Ctrl-#) - skok do jednostki (dwu-klik) nie zawsze działa poprawnie, czasem trzeba zaspamować 1..2 razy więcej
- czekamy na Ranked Multi !

Ocena ode mnie: 10/10. :)

12.05.2017 19:20
odpowiedz
Yari
130
Juventino
7.0

Gra fajna, ładna, lekka i przyjemna. Niestety mechanika prosta do bólu. Jestem zły , że twórcy posłuchali osób, które świata nie widzą po za pierwszą odsłoną serii. Z gry bardziej taktycznej ( jaką była dwójka ) stworzyli pod względem mechaniki archaiczną grę. Gra się dobrze, ale jeśli ktoś oczekuje uczty dla szarych komórek to niech odpuści.

24.05.2017 18:09
odpowiedz
grzyb111
34
Pretorianin

Do jedynki temu sporo brakuje a zacznijmy od tego że niczym w rasowej mobie twoim celem jest zniszczenie 1.generatora 2.wieży 3.nexusa brzmi znajomo no bo tak jest elitarki to nic innego jak bohaterowie i to oni stanowią podstawę rozgrywki pojazdy czy piechota nie ma znaczenia co wyprodukujesz zaraz zginie z rąk elitki budynki to też niezły szajs niby da się je postawić wszędzie gdzie masz koło dostępu a niektóre nawet leczą ale też nie mają jako takiego znaczenia ich zniszczenie nie jest celem gracza celem jest nexus plansze są małe i jest ich ledwie 7 a jedyny tryb gry to właśnie zabawa w niszczenie nexusa nie ma innych które faktycznie mówiły by iż jest to strategia nawet jak podczas gry w trybie nexusa na siłe zniszczysz przeciwnikowi wszystkie budynki poza nexusem gra się nie kończy mimo że ten nie może wtedy nic zrobić można wtedy grę tak na złość trzymać do upadłego albo puki cię nie zbanują, ogólnie rzecz biorąc gry nie polecam chcesz grać w strategie w tym uniwersum zagraj w jedynkę albo po prostu chcesz pograć w jaką kol-wiek strategię rts to polecam po prostu poszukać ale tytuły z lat starszych bo takich bardziej aktualnych to jest ledwie garstka.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze