zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Assassin's Creed Origins PS4

Assassin's Creed: Empire

Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii Assassin's Creed, będąca prequelem całego cyklu i przenosząca graczy w najodleglejsze jak dotąd czasy starożytnego Egiptu. W trakcie zabawy wcielamy się w postać Bayeka - nubijskiego wojownika, a zarazem jednego z założycieli bractwa tytułowych Asasynów.

Akcji, TPP, science fiction, skradanki, sandbox, starożytność, Egipt, przygodowe gry akcji.

Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347658Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347657Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347656Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347655Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347654Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347653Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347652Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347651Assassin's Creed Origins - screen - 2017-06-12 - 347650

Ubisoft | producent

Ubisoft | wydawca

Ubisoft GmbH | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Assassin's Creed Origins | PS4

27października201766dni

27października2017

premiera PL

27października2017

PSN

Sony PlayStation 4
Okładka Assassin's Creed Origins (PS4)
Assassin's Creed Origins

Firma Ubisoft opiera swoją działalność zarówno na zupełnie nowych markach, jak i na sprawdzonych seriach święcących triumfy popularności na całym świecie. Jedną z tych drugich jest bez wątpienia Assassin’s Creed – cykl rozwijany od 2007 roku, którego kolejne odsłony zabierały nas w podróż do odległych zakątków globu: od Ziemi Świętej z czasów krucjat, przez renesansowe Włochy i Paryż w okresie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, aż po XIX-wieczny Londyn. Opisywane tutaj Assassin’s Creed: Origins wydane między innymi na platformę PlayStation 4, przenosi nas do starożytnego Egiptu, gdzie możemy prześledzić początki bractwa Asasynów, wcielając się w jednego z jego założycieli – Bayeka. Pozycja jest przy tym swego rodzaju nowym początkiem dla serii, oferując większy i bogatszy świat oraz szereg nowych rozwiązań w mechanice rozgrywki.

Fabuła

Akcja Assassin’s Creed: Origins toczy się w starożytnym Egipcie, gdzie swoje początki miało bractwo tytułowych Asasynów. Za powstaniem owego ugrupowania stała intryga, którą gracze poznają w toku przygody, wcielając się w Bayeka z Siwy. Bohater był jednym z nubijskich wojowników, którzy przez wieki służyli faraonom jako agenci i elitarni stróże prawa. On i jemu podobni żołnierze stali się jednak reliktem przeszłości, kiedy do głosu zaczęły dochodzić greckie wpływy wprowadzane przez dynastię Ptolemeuszy – w obliczu zmian protagoniście nie pozostało nic innego, jak dostosować się do nowych realiów.

Podobnie jak miało to miejsce w większości wcześniejszych gier z serii, oprócz wątku historycznego w opisywanej produkcji pojawiają się epizody osadzone w czasach współczesnych. Gracz odkrywa w nich kolejne tajemnice firmy Abstergo Industries, będącej jedynie przykrywką dla działalności zwaśnionego z Asasynami zakonu Templariuszy.

Mechanika

Assassin's Creed: Origins na platformie PlayStation 4 oddaje w nasze ręce rozległy, otwarty świat dorównujący pod względem rozmiarów obszarowi z Assassin's Creed IV: Black Flag. Kraina obejmuje miasta (pokroju Gizy, w której można znaleźć Piramidy i Sfinksa), mniejsze i większe oazy (jak Fajum i Siwa) oraz Deltę Nilu. Tym razem mapa nie została podzielona na mniejsze sektory doczytywane w toku przygody; dotyczy to również rzecznego dna, gdzie można znaleźć podwodne ruiny i wraki zatopionych statków. Istotną rolę odgrywa więc eksploracja, którą uskuteczniamy zarówno na piechotę (po raz kolejny możemy skorzystać z systemu freeruningu, dzięki któremu protagonista wspina się na elementy otoczenia i przeskakuje po nich w zręczny, parkourowy sposób), jak i na grzbiecie wierzchowca – konia lub wielbłąda, które można przyzwać do siebie gwizdnięciem. Oprócz tego w toku przygody możemy powozić rydwanem lub podróżować na pokładzie łodzi.

Świat gry zamieszkują nie tylko dzikie zwierzęta (które Bayek może oswajać i jeśli zajdzie taka potrzeba, wykorzystać jako wsparcie w walce), lecz także postacie neutralne (po raz pierwszy w historii serii ich życie jest podporządkowane cyklowi dnia i nocy oraz indywidualnemu terminarzowi obowiązków). To właśnie od NPC-ów przyjmujemy zadania fabularne i misje poboczne, będące motorem gry. W porównaniu ze zleceniami, jakich podejmowaliśmy się we wcześniejszych grach z serii, questy mają o wiele bardziej otwartą strukturę.

Kolejne zmiany objęły system walki. Autorzy zrezygnowali ze schematu opartego na wyprowadzaniu widowiskowych kontr na rzecz stosowania uników i blokowania ataków tarczą oraz wykorzystywania momentów, kiedy przeciwnicy odsłaniają się na ciosy. Ponadto ataki podzielono na dwie kategorie – lekkie wykorzystujemy przede wszystkim podczas potyczek ze słabszymi oponentami, z kolei stosowanie ciężkich jest jednym ze sposobów na pokonanie opancerzonych wrogów (tyczy się to również bossów). Dodatkowo po naładowaniu specjalnego paska adrenaliny Bayek może wyprowadzić niszczycielski atak zdolny powalić nawet najpotężniejszego oponenta. Na podorędziu bohatera znajdują się zróżnicowane narzędzia mordu – z przeciwnikami radzimy sobie zarówno w zwarciu, przy użyciu broni białej (topory, kije, miecze, sztylety, maczugi), jak i dystansowej (kilka rodzajów łuków); wzorem wcześniejszych odsłon cyklu, oponentów można eliminować również z zaskoczenia, przy użyciu ukrytego ostrza, oraz wykorzystywać wymyślne gadżety pokroju bomb dymnych. Należy też wspomnieć, że elementy ekwipunku można ulepszać w oparciu o rozbudowany system craftingu.

Wyraźnie zarysowane elementy RPG obejmują także rozwój postaci. W toku przygody zdobywamy doświadczenie i awansujemy na kolejne poziomy, a pozyskane punkty zdolności wydajemy na zakup skilli ulokowanych na rozbudowanym drzewku. Umiejętności podzielono na trzy grupy odpowiadające preferowanemu stylowi zabawy: Master Warrior obejmuje talenty dotyczące walki w zwarciu; Master Hunter pozwala opanować korzystanie z łuku i cichą eliminację wrogów; Master Seer z kolei dotyczy narzędzi wykorzystywanych przez Bayeka i manipulacji środowiskiem. Niejako ponad nimi stoi Senu, czyli oswojony orzeł, a zarazem wierna towarzyszka prowadzonego do boju herosa. Ptaka posyłamy na niezbyt odległe zwiady (co pozwala zapoznać się z topografią terenu i pozycjami zajmowanymi przez przeciwników), a rozwijając jego zdolności, gwarantujemy sobie możliwość oznaczania wypatrzonych przez niego adwersarzy, a nawet odwracania ich uwagi.

Kwestie techniczne

Assassin's Creed: Origins działa w oparciu o technologię AnvilNext 2.0 – nowa wersja rozwijanego przez twórców silnika pozwoliła na poprawę jakości oprawy graficznej; uwagę przykuwa zarówno pełne detali otoczenie, jak i bogato animowane postacie. Standardowo dla serii, w przygodzie towarzyszy nam klimatyczny soundtrack.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.4 / 10 na podstawie 338 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Assassin's Creed Origins

18+

Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian

Przed premierą 19 czerwca 2017, 15:10

Warto nadmienić, że Bayek będzie dysponować też umiejętnością pulsacji, zapewne aktywowaną poprzez wykupienie jej na ekranie rozwoju postaci. Działa ona prawie tak samo jak w Assassin’s Creed: Unity, a więc po uderzeniu pulsu oznaczone zostają wszystkie znajdźki w niewielkim promieniu od bohatera.

Komentarze Czytelników (38)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.01.2016 00:18
4
Masterczolki
19
Legionista

Mam nadzieje ze to bedzie bardzo podobne do AC: IV Black Flag Bo wedlug mnie byla to najladniejsza najciekawsza pod wzgledem fabularnym i najbardziej rozbudowana seria mozna by rzec ze to GTA tyle ze w wersji pirackiej :)

post wyedytowany przez Admina 2017-06-29 11:21:42
19.01.2016 10:45
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
czaroo19
3
Junior

@Masterczolki
ze sie tak wyraze
chyba cie pojebalo. AC Black Flag nie ma prawie nic wspolnego z fabula AC. Czesc pod wzgledem grywalnym byla zajebista 11/10, ale pod wzgledem fabularnym nic nie wniosla. Ludzie zamiast odpowiedzi dostali jeszcze wiecej pytan.

13.02.2016 17:16
odpowiedz
SpaYKY96
2
Junior

To już jest pierd... przesada!!! Od AC Chronicless India zapowiedzieli kolejne TRZY części tego żałosnego gówna. Kiedyś uwielbiałem tą grę, do AC Black Flag. Teraz to jest gówno. Jak zapowiedzieli AC Empire to mogli pomysły jakie już mają na tą serię dać do AC Syndicate. Jak można zepsuć tak wspaniałą grę (Wspaniała to ona była do 2013 roku)
To jest żałosne. Wypuszczają Assassina a chu... w nim już robią.

14.02.2016 19:38
odpowiedz
1 odpowiedź
ZamożnyPan
1
Junior

Ubi zdecydowanie przesadza! wydaje 5 assasynów na jeden rok, tego zrobi w 2 lata więc może będziemy mieć ulgę...z mojej perspektywy jako fan jest to głupie a z perspektywy mnie jako gracza nudzące i irytujące

28.02.2016 20:48
2
odpowiedz
Rudy_1212
10
Legionista

Mógłby być starożytny Egipt tylko że tworzysz własną postać i masz jakiś licznik czy co w którym wskazówka macha się pomiędzy tempalriuszem a assassinem wedle twoich wyborów. To by było coś. Dopiero na koniec okazuje do kogo należysz.

07.03.2016 17:15
odpowiedz
Dhampire
27
Chorąży
8.5

Mam przeczucie (i nadzieję), że ta część będzie naprawdę dobra! Nie wiem za bardzo czego się spodziewać po takim skoku w tył (w sensie Egipt), ale kto wie - coś nowego i Ubi nas może zaskoczy.
Nie znudziłam się jeszcze, ani nie wkurzyłam ;) Musze przyznać, że Unity było zajebiście słabe (chociaż miło, że wprowadzili morderstwa i szukanie wskazówek - podobało mi się), ale już Syndicate i bardzo przypadło do gustu.
Oczywiście Ezio to klasyka gatunku, ale myślę, że Ubi nam jeszcze coś ciekawego pokaże :)

09.05.2016 16:00
odpowiedz
syrius200
5
Legionista

zobaczymy co z tego będzie

12.05.2016 23:06
odpowiedz
Kakarotto1894
3
Junior

Grając we wszystkie części Assassina (poza tymi chronicle) dają wszystko to samo większość histori takich samych kiedy ktos cos dokańcza po swoich ojcach badz sie mści za zabicie swojej rodziny itd.fajne bylo czesc rogue kiedy to wcielales w templariusza to taka mila odskocznia :) jednyna rzecza której mi brakuje w assassinie to brak naszego języka czyli dubbingu :) nic mnie nie wkurza tak jak wykonuwanie misji i prowadzenia dialektu z inna postacią :/ milo by bylo zagrać w ta nowa wersje ale zdubbingowaną:)

21.05.2016 12:31
odpowiedz
1 odpowiedź
Korniszonek1234
23
Chorąży

Fajnie by było, jakby historia tego asasyna przedstawiona była w bardziej skomplikowany sposób. Nie tak jak przykładowo w AC2, gdzie całą historię Ezio masz przedstawioną od początku do końca. Nie mówię tu nawet o jego narodzinach, ale, że w pierwszych misjach byłeś zwykłym człowiekiem, który dopiero po śmierci ojca staje się asasynem. Tutaj oczekuję, że gra rozpocznie się przykładową sceną, gdzie torturują jakąś kobietę, a nasz bohater podchodzi od tyłu i zabija tych co ją torturowali. Ucieka z nią gdzieś, wykonuje ileś tam misji i dopiero kiedy się z nią dobrze pozna i po upojnej nocy, ta zapyta o jego historię. I zacznie się retrospekcja. Przedstawione zostanir jego dzieciństwo, potem jakie wydarzenia doprowadziły do zostania asasynem (lepiej żeby było to coś innego niż śmierć rodziny). Oczywiście najlepiej aby nie ograniczało się to do samych filmików, a mozna bylo faktycznie pokierowac mlodym asasynem, jako nawet jedna czy dwie sekwencje. Po czym bylby powrot do terazniejszosci i dalsze misje. Potem znowu retrospekcja z innego etapu życia. Żeby ta jego historia była przedstawiona, ale nie w tak banalny sposób. A na koniec, nie wiem, walka z Kleopatrą... To by było dobre.

27.05.2016 15:05
odpowiedz
Mr_Dog_PL
8
Legionista
8.5

Kolejne patrzenie na glitche (latający przechodni, spadający z dachów nieśmiertelni policjanci), a w Empire pewnie będzie glitch na nieumarłą mumię. Black Flag (czułem się bardziej jak pirat, niż assasyn). Unity (chyba najlepsza część jaką grałem w AC). Syndicate (fajna fabuła, przejmowanie dzielnic, tylko znów czułem się jak gangster). Empire liczę, że będzie dużo lepszy od poprzedniczek.

10.07.2016 09:52
odpowiedz
1 odpowiedź
cyctheplayer_PL
3
Legionista
5.0

Kolejny Assassin's nie wierze. To była jedna z moich ulubionych gier do AC Black Flag którego uważam za najlepszą odsłonę serii. A teraz kurwa wychodzą po trzy, cztery AC na rok. W których tylko poprawiają grafikę i zmieniają realia. Ubisoft zjebał tą serie.

30.09.2016 20:03
1
odpowiedz
Snake Solid
56
Pretorianin

tak tak tylko zauwaz ze to wyjdzie moze nawet w 2018 roku kolego to kupa czasu by dopiescic gre na ac 2 z ac1 starczylo im dwa lata by zrobic o wiele lepsza gre jezeli zrobili przerwe to maja powod i widocznie chca przywrocic serii zycie, to na chuja tu wchodzisz skoro to zjebana seria i komentujesz

14.10.2016 15:21
odpowiedz
premium900426
13
Chorąży

oby miała ta gra wymagania jak sydycais

14.10.2016 15:21
odpowiedz
premium900426
13
Chorąży
10

mam nadzieję że będą wymagania jak w syndycais

25.10.2016 19:30
odpowiedz
ungFears
1
Junior

To będzie ciekawe :) Ciekawe czy wciągnie mnie tak jak AC3 i Black Flag

30.10.2016 16:49
1
odpowiedz
PSXFAN
63
Last Samurai

3 razy większy świat niż w AC4?
O matko to musi być epickie, uwielbiam takie gry

15.01.2017 19:30
1
odpowiedz
MikoJL
6
Chorąży

Świetnie. Liczyłem na to :)

08.03.2017 14:05
odpowiedz
dandro86
11
Chorąży
5.0

Szczerze mówiąc, wypuszczając co rok kolejnego Assassina - zrobili z tej serii pasztet, który cały czas smakuje i wyglada tak samo...

Black Flag było swoistym odświeżeniem serii, mniej Assassina, więcej otwartego świata, okręty, bitwy morskie..
Wolałbym, żeby odstawili na razie serię Assassina - a wydali grę w stylu Black Flag.
Ulepszyć mechanikę walki morskiej, rozbudować świat, więcej róznorodnych misji... po prostu zrobić takie GTA w klimacie piractwa...

Ale nie... dostaniemy kolejnego Assassina, znowu skradanie, chowanie po krzakach, zabijanie z ukrycia, uciekanie z czerwonego obszaru na mini mapie, i biegiem do kolejnej misji... po drodze odhaczyć znajdźki typu list/kokarda/uciekająca kartka.... i powórzyć 40 razy.... i masz te 40 h rozgrywki.. zapakować, skasować 249 PLN...

Assassin się już znudził...
To jak z Fast and Furious, pierwsze 2 były ok, ale to nie znaczy że kolejne 6 części było konieczne...

post wyedytowany przez dandro86 2017-03-08 14:06:47
23.03.2017 11:45
1
odpowiedz
MikoJL
6
Chorąży

Ciekawe jak poradzą sobie z odwzorowaniem Kairu :D I dodajmy do tego klimat jaki tam panuje - nie wyobrażam sobie asasyna biegajacego w łachach jak do tej pory.

14.05.2017 20:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
Natano18
19
Chorąży

Kurcze niewiem jak zacząć grałem w AC 1",pozniej black flag i było super spladrowalem cała mapę, ostatnio grałem w unity i szczerze to mizeria a te misję poboczne To śmiech na sali...

21.05.2017 02:18
1
odpowiedz
christbrando
43
Antyhejter
9.0

Wszyscy utyskują, a i tak prawie każdy kupi. Bo powiedzmy sobie szczerze: gry z cyklu Assassin's Creed - jakie by nie były - to z całą pewnością produkcje, bijące na głowę większość współczesnych gier w swoim gatunku... I tyle w temacie.

post wyedytowany przez christbrando 2017-05-21 02:19:25
21.05.2017 14:27
odpowiedz
Freekson
3
Junior

Wszyscy tak chwalą czwartą część, ale według mnie to była najgorszy assasyn jaki powstał i jedyny jakiego nie ukończyłem bo był tak słaby i nudny, że nie dało się w niego grać. Myślę, że nowy assasyn przyniesie dużo świeżości i będzie się dobrze w niego grało

19.06.2017 16:44
odpowiedz
bombowiec93
8
Legionista

Wygląda jak każdy z ostatnich dwóch asasynów,mogli by chociaż bardziej parkour rozbudować,powinni dłuższą przerwę zrobić z tą marką

20.06.2017 10:31
odpowiedz
5 odpowiedzi
burzol5000
8
Centurion

czy każdy assassin to muzułmanin ?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze