

Spacecom
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiadają rodzimi deweloperzy ze studia Flow Combine, do którego należą również byli pracownicy CD Projekt RED (Wiedźmin).
producent: Flow Combine wydawca: 11 bit studios Strona oficjalna
Rozgrywka nastawiona jest na multiplayer dla maksymalnie sześciu osób. Podczas gry dowodzimy kosmiczną armadą, złożoną z trzech rodzajów statków, a zadaniem każdego z graczy jest zdobycie systemów gwiezdnych, należących do przeciwnika. Jednocześnie musimy też zadbać o bezpieczeństwo własnych układów planetarnych, które mogą pełnić istotną rolę fabryk, stoczni lub warsztatów. Punktem newralgicznym jest zaś stolica naszego uniwersum, której utrata oznacza automatycznie koniec gry.
Akcja rozgrywana jest w czasie rzeczywistym i wymaga od zainteresowanych pełnego skupienia, strategicznego myślenia, planowania działań i sprawnego wdrażania wymyślonych taktyk w życie. Rozgrywka jest trudna, ale nie przekombinowana, a uzyskiwane rezultaty zależą nie od szczęścia, a wyłącznie od naszych umiejętności.
Oprawa audiowizualna Spacecom została zaprojektowana w taki sposób, aby nie odwracać uwagi od samej rozgrywki. W związku z tym oparta na militarnym wzornictwie grafika gry jest dość minimalistyczna, a ścieżka dźwiękowa stworzona została z myślą o pobudzaniu szarych komórek.
Minirecnejza Spacecom – rozbudowana strategia kosmiczna prosto z Polski
- Bardzo proste zasady, które pozwalają na rozpoczęcie zabawy nawet największym strategicznym laikom;
- Gameplay oferuje jednak sporo zależności i daje ogromne pole do popisu, zapewniając wciągającą rozgrywkę.
- Single player nie jest zbyt angażujący – prawdziwa zabawa zaczyna się w multiplayerze;
- Minimalistyczna oprawa graficzna i interfejs czasami powoduje problemy, chociażby z rozpoznawalnością poszczególnych jednostek.
Spacecom, kosmiczna strategia od zespołu Flow Combine, było pierwszą produkcją wydaną w ramach 11 bit launchpad, czyli akcji polskiej firmy 11 bit, która postanowiła wspomóc niezależnych twórców w wypuszczaniu ich projektów. Debiut nowego gracza na wydawniczym rynku udał się całkiem nieźle i okazał się bardzo ciekawą produkcją dla fanów gier strategicznych.
Zasady rozgrywki są bardzo proste i opierają się na klasycznych RTS-ach. Mamy więc kilka budynków odpowiadających chociażby za produkcję kolejnych jednostek, czy pozyskiwanie surowców, a możliwości poruszania się ograniczone są tylko do wyznaczonych linii. Naszym zadaniem jest pokonanie przeciwnika, jednocześnie broniąc swojej „stolicy”. Nie oznacza to jednak, że tytuł nie ma nic więcej do zaoferowania i hardkorowi gracze nie mają tu czego szukać. Szybko bowiem okazuje się, że prosta rozgrywka daje duże pole do popisu i faktycznie wymaga niezłego strategicznego sklilla, zwłaszcza podczas potyczek z żywymi graczami.
Projekt ma jednak pewne wady. Do minusów można zaliczyć m.in. kampanię dla jednego gracza, która jest zdecydowanie mniej angażująca niż tryb multiplayer. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to zwykły trening przed zmaganiami z innymi osobami. Dodatkowo interfejs produkcji i oprawa graficzna może powodować na urządzeniach mobilnych pewne problemy, np. z rozpoznawalnością poszczególnych jednostek, które symbolizowane są kolorowymi trójkątami, co na niewielkich ekranach nie sprawdza się zbyt dobrze.
Pomimo pewnych wad, Spacecom jest tak naprawdę doskonałym przedstawicielem kosmicznych strategii. Proste zasady sprawiają, że swoich sił spróbować może każdy. Jednocześnie gameplay jest na tyle głęboki, że nawet weterani gatunku nie powinni narzekać podczas zabawy.
Ostatnia modyfikacja 29 kwietnia 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1 - 6
Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)
Ocena użytkowników: 1,9 / 10 na podstawie 32 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Spacecom: 12+
Spacecom Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Core 2 Duo 1.8 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza)
- 300 MB HDD
- Windows Vista(SP2)/7(SP1)/8.1