Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Hearts of Iron IV PC

Hearts of Iron IV to kolejna odsłona serii niezmiernie popularnych gier strategicznych stworzonych przez Paradox Development Studio, pozwalających graczom pokierować losami państw i imperiów w okresie II wojny światowej.

Strategiczne, II wojna światowa, RTS, wojenne, multiplayer, strategiczne wojenne, Dwudziestolecie międzywojenne.

Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317787Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317786Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317785Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317784Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317783Hearts of Iron IV - screen - 2016-03-17 - 317782Hearts of Iron IV - screen - 2016-01-14 - 313674Hearts of Iron IV - screen - 2016-01-14 - 313673Hearts of Iron IV - screen - 2016-01-14 - 313672

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Hearts of Iron IV | PC

6czerwca2016

6czerwca2016

premiera PL

PC Windows
Okładka Hearts of Iron IV (PC)
Hearts of Iron IV

Hearts of Iron IV jest następną odsłoną serii popularnych gier strategicznych, w której gracze kierują polityką jednego z państw okresu międzywojennego oraz czasów II wojny światowej – za granice chronologiczne epoki uznano lata 1936–1948. Od nas zależy wybór strategii, rozwój wojska i decyzje o sojuszach czy wojnie. Za produkcję odpowiada szwedzkie studio Paradox Development, znane ze złożonych historycznych gier strategicznych. Firma z siedzibą w Sztokholmie wyprodukowała i wydała m.in. serię Europa Universalis czy nawiązujące do niej w wielu aspektach Crusader Kings oraz cykl Hearts of Iron. Najnowsza część działa na tym samym, nowym silniku co Europa Universalis IV oraz posiada odświeżony, bardziej czytelny interfejs użytkownika.

Cechą charakterystyczną czwartej odsłony serii gier Hearts of Iron, podobnie jak poprzedniczek, jest wierne odtworzenie realiów historycznych, połączone z pełną swobodą kreowania alternatywnej przyszłości. W Hearts of Iron IV gracze spotykają wiele autentycznych postaci czasów wojny (premierów, ministrów, dowódców), dokładnie odwzorowane są także wojska i technologie poszczególnych krajów. W produkcji pojawiają się również słynne wydarzenia historyczne – jako mini misje, kolejne etapy naszej rozgrywki, które możemy sobie wyznaczać. Ich wykonywanie zapewnia nam szybki zastrzyk punktów potęgi politycznej – kolejnej nowości w czwartej części. Stały zapas punktów jest nam potrzebny choćby po to, by wpływać na ministrów w rządzie lub wybierać kolejne mini etapy naszej kampanii.

Podobnie jak we wcześniejszych częściach, gracze mogą kierować zarówno państwem aktywnie zaangażowanym w II wojnę światową (np. Wielką Brytanią czy Francją), jak i z obrzeża ówczesnych wydarzeń, np. z Ameryki Południowej. Twórcy postanowili rozłożyć akcenty w kwestii zarządzania wojskami nieco inaczej niż poprzednich częściach. Uproszczono strukturę dowodzenia, pozostawiając jedynie dywizje i armie, a także jednostkę organizacyjną zwaną teatrem działań. W zamian zaś pojawiły się nowe możliwości planowania taktycznego, takie jak wytyczanie linii frontu i wyznaczanie kierunków natarcia, a następnie automatycznego wykonania tych rozkazów przez naszych generałów.

W Hearts of Iron występuje zarówno cykl dnia i nocy, jak również zmieniające się pory roku, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu działań wojennych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 32  

Ocena gry 8.065 / 10 na podstawie 572 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 729 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Hearts of Iron IV

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Hearts of Iron IV

Rekomendowane: Intel Core i3-2100 3.1 GHz/AMD Phenom II X4 850 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti/Radeon 6850 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Quad 9400 2.66 GHz/AMD Athlon II X4 640 3.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows Vista/7/8

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim stylu

Recenzja 7 czerwca 2016, 11:38

Rozgrywkę w Hearts of Iron IV można z grubsza podzielić na dwie części – prowadzenie wojny oraz całą resztę, w skład której wchodzi ekonomia, handel, badania nad nowymi technologiami, polityka międzynarodowa itp. Oczywiście nie oznacza to, że któreś aspekty są tu nieistotne. W tej grze wszystko musi działać jak dobrze naoliwiony mechanizm, zaś zaniedbanie choćby jednej kwestii natychmiast powoduje brzemienny w skutkach efekt domina, odbijający się w końcu na sprawności naszej armii.

Komentarze Czytelników (424)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
12.06.2016 16:22
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
Generall140
1
Junior

Widzę tu powtarzające się komentarze, że gra została uproszczona, że interfejs jest bardziej przejrzysty... A ja mam zupełnie inne odczucia, w HoI 3 wszystko było klarowne, nad wszystkim miałem dokładną kontrolę. Tutaj mam wrażenie, że gra próbuje zbyt wiele robić automatycznie za mnie, przez co nie kontroluję w 100% sytuacji na mapie.

Po kupnie HoI IV... mam ochotę wrócić do wcześniejszych części. Mam nadzieję, że to minie i to poprostu ja jestem tak tępy i nie ogarniam tych zmian.

16.06.2016 23:30
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
bboy
28
Pretorianin

Eeech, gra ma niemal wyłącznie pozytywne opinie na Steamie, tyle że od niedzielnych strategów. Jak się jednak wczytać w recenzje weteranów serii to gra jest w wiekszości mieszana z błotem. Ktoś nawet nazwał ją "HoI dla dzieci". Coż, widać, że potwierdzają się wszystkie moje obawy, które narastały we mnie wraz z kolejnymi dev diary i preview gameplayami na youtube.
Trzeba będzie znowu przeprośić się z HoI3.

23.06.2016 16:39
5
odpowiedz
1 odpowiedź
dyszka89
30
Chorąży

Skusiłem się i jednak zagrałem. Musze trochę poprawić swoją poprzednią wypowiedź. Ogólnie gra tak jak pisałem wcześniej jest uproszczona i to strasznie.Polityka,ekonomia - praktycznie nie istnieją co jest absolutnym minusem jeśli chodzi o grę w której gracz kieruje państwem. Kolejnym minusem jest bardzo mało intuicyjny interfejs.W trójce był o wiele prostszy.I w tym momencie nie rozumiem twórców: Z jednej strony upraszczają kluczowe elemnty gry a zdrugiej strony utrudniają w interfejsie. Co do samej gry jest schematyczna(poprzednie części były takie same) i po pewnym czasie po prostu zaczyna się nudzić.Kolejny raz podkreślę,że oczekiwałem na rozbudowanie gry,większej możliwości manewrowania.Cóż.Rozczarowanie.

17.09.2016 13:59
odpowiedz
6 odpowiedzi
Jaro89
16
Chorąży

Zna ktoś może sposób jak przetrwać Polską bez dołączania do Osi lub komunistów? Interesuje mnie opcja międzymorza lub aliantów. Jak próbowałem grę po stronie aliantów to zawsze kończyło się to tak jak się to skończyło chodź trochę dłużej to trwało. W przypadku próby tworzenia międzymorza kończy się to zawsze tak, że ZSRR w końcu mnie skończy.

Dołączenie do frakcji Osi lub komunistów to taki bardziej cheat niż strategia :)

21.09.2016 05:32
odpowiedz
4 odpowiedzi
wwad
45
Konsul
4.0

Poczatek gry bardzo przyjemny z super muzyka i wlasciwie od 36 do 38 bylo fajnie dolaczylem polska do osi i wszystko bylo pieknie do puki wlochy nie zaatakowaly grecji i nie zaczeli plywac armiami dookola Afryki i przez morze bautyckie i tereny niemiec isc do swojego kraju walczyc z francja, a niemcy sobie stali i czekali na swoje skrypty celow zamias pomagac sam wziolem wszystko co mialem z polski i poszedlem im pomoc i nawet podbilismy kawalek francji w tym czasie brytyjczycy podbili srodek wloch , skrypt tez ukradl mi bez walki pol polski dla ruskich , gdy w koncu po pol roku niemcy zaatakowali francje to zamiast pomoc mi odbic wlochy oplyneli je dookola. Cala masa skryptow rzadzi ta gra i nie wiem czego jeszcze. Gre dokoncze choc pewno gdy ruskie uderza to bedzie jej koniec bo wlochom z 140 zostalo 35 dywizji a ai niemcow tez lami ladnie. Niestety o pomoc moze poprosic tylko ten kto rozpoczol wojne a wlochy zrobily to gdy dostali wpiernicz a ja mimo ze podbilem kawalek francji to ziemie sa wloskie zal. Moje fortyfikacje co robilem na ruskich niestety ukradly skrypty :( a mialo byc tak pieknie. ( przepraszam za pisownie nie chcialo mi sie na tablecie wciskac tyle guzikow )

post wyedytowany przez wwad 2016-09-21 05:41:49
24.09.2016 23:18
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Rithven
8
Legionista
8.5

Osobiście wolę CK2 ale i ta gra dostarczyła mi kilka chwil uśmiechu. Wada? Po prostu się nudzi szybko - cele narodowe powodują iż po kolejnych kilku rozgrywkach już wiem co zrobią główni gracze - sami sprawdźcie - zagrajcie rzeszą a później polską...macie włączony z miejsca tzw 6 zmysł...

22.10.2016 15:07
odpowiedz
Jaro89
16
Chorąży

Czym więcej gram tym więcej błędów :D Dziś po prostu błąd przebił wszystko. W pewnym momencie gry Bułgaria, która była neutralna podzieliła się. Jedna część dołączyła do Osi, a druga najpierw pojawił się komunikat, że dołącza do frakcji ZSRR, a od razu po tym komunikacie, że do Aliantów. Od razu zaznaczę, że puki co miedzy tymi frakcjami jest pokój.
Naglę patrzę, a tu Grecja atakuje Bułgarię. Kliknąłem na nią i zresztą sami patrzcie na obrazku :). Bułgaria jest w sojuszu i prowadzi wojnę z tymi samymi państwami. Obszar dyplomacji wskazuje, że jestem z nimi w stanie wojny ale mogę też poprosić o przekazanie mi prowincji lub ja mogę przekazać ją im.

post wyedytowany przez Jaro89 2016-10-22 15:09:05
23.11.2016 09:28
odpowiedz
FbO'Up3k
13
Chorąży
9.5

Witam ludki :) mam pytanko do was. Czym waszym zdaniem spowodowane są ceny HoI IV, które sięgają prawie 200 zł i trochę poniżej aa można też kupić tą samą wersję za np 85 zł? Piszę tutaj o wersji Colonel Edition gdzie o ile dobrze się rozeznałem D-Day (cena od 119 do 149 zł) było premierowe i jest to chyba podstawa całej gry. Jeśli się mylę poprawcie mnie. Mi się osobiście wydaje, że to bardziej chwyt marketingowy z tymi Colonel Edition, Marshal Edition itd

25.11.2016 18:45
odpowiedz
bartek2380
7
Chorąży

Taka sobie średnia

03.12.2016 17:05
odpowiedz
marcin0218
50
Pretorianin

JA nie jestem super taktykiem nic z tych rzeczy i zastanawia mnie tylko jedne rzecz. Np. grają szwabami podbijam francje anglie holandie belige a np w 43 ide na szwjcarow a oni maja tyle dywizji że ja i komputer wochami meczymy sie z nimi kilka miesiecy... ALbo zauwazyłem też że gdy ja oszukuje to komputer tez :D Np zapisuję grę, wczytajuę ją np Anglia usuwam wszystkie jednostk ibrytyjskie i produkcje itp. Zapisuje gre uruchamiam ponownie niemcami a vrytole po chwili znowu maja pełno dywizji floty itp pomimo iż usunąłem..?? Why?

06.12.2016 14:51
odpowiedz
FbO'Up3k
13
Chorąży

Hearts of Iron IV - A Brave World v.0.0.8b - Wiecie Panowie jaki to mod pytanko moje jest takie czy działa on na wersji PL czy trzeba zmienić język na ANG ?? Pytam ponieważ spotkałem się z kilkoma modami gdzie nie działały poprawie na polskiej wersji językowej

17.12.2016 17:59
odpowiedz
Warzkins
2
Junior
9.0

Jakby ktoś chciał pograć multika w miłym gronie na tsie i fajnej atmosferze może napisać na warzkins2@o2.pl i na pewno jakoś się zgadamy ;)

18.12.2016 11:02
odpowiedz
Rumcykcyk
39
Pan Kopiuj Wklej

Zacząłem grać w dodatek i fajnie że dodali nowe państwa przerobione (brakuje jeszcze dużo znanych w tym Chin, Hiszpanii, Turcji itd) ale zastrzeżenia mam do tego że nie można sobie powalczyć z kimś na uboczu np grałem Australią faszyzm (Imperium Dziobaka, debilna nazwa państwa) i zawarłem sojusz z Japonią. Pokonaliśmy Chiny i po miesiącu Japonia wypowiedziała wojnę Holandii, walczyliśmy z całym światem + USA. Pierwsze co mnie wkurza to desanty aliantów na wyspy gdzie nie mają rozeznanego terenu, gdzie chcą tam sobie lądują a ja kilka wysepek dalej nie mogę bo piszę że teren nie znany. Wojny są mega męczące bo co to za przyjemność jak walczymy z 20 państwami które oszukują i te lądowania za plecami nim się obejrzę to wrogie wojska sobie hulają po moim terenie. Nawet jak atakujemy samotne państwo to one dołącza do Osi albo komuny i już mamy na karku Niemcy albo ZSRR.

Gram od początkowej wersji i myślę że na starcie grało się dużo lepiej.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2016-12-18 11:04:12
18.12.2016 12:06
odpowiedz
1 odpowiedź
Runnersan
166
Senator

Też się zastanawiam nad tymi desantami. Jako rozpoznanie wystarczy wprawdzie wysłać okręty patrolowe na trasę ewentualnego desantu, ale zastanawiam się, na ile komputera też to dotyczy. Trzeba tu jednak przyznać, że jak ja grałem Australią to flota Japonii rzeczywiście kontrolowała wybrzeże podczas dokonywania desantów.

21.12.2016 18:43
odpowiedz
marcin0218
50
Pretorianin

Też sprawa desantów. Umiem je tworzyć, czekać na przygotowanie i wysyłać. Ale Gram USA, zgadłem się z Niemcami ale co chcę zrobić desant to jest informacja: MAMY ZA MAŁO INFORMACJI BY WYKONAĆ DESANT. Panowanie na morzu 100%. Co mam zrobić

21.12.2016 19:22
odpowiedz
1 odpowiedź
gro_oby
152
Senator

jest podpowiedź przy opisie desantu gdzie masz za mało informacji, w ten rejon wyślij z patrolem statki oraz jeśli masz w zasięgu to i samoloty, po pewnym czasie się odblokuje desant

07.01.2017 21:43
odpowiedz
3 odpowiedzi
Mousyy
3
Legionista
7.5

Gra na Weteranie staje się w jakiś sposób trudna, bo na niższych poziomach da się podbić świat Belgią do roku 1939.
Grałem od pierwszego HOI'a, a więc Europy Universalis II Wojna Światowa, aż do teraz. Gra moim zdaniem jest bardzo zrównoważona pod kątem minusów i plusów. M. in. bardziej przejrzysty i ładniejszy interfejs od poprzednich części, więcej opcji, ale ten poziom gry, amebstwo ze strony paradoksu, coraz częściej wracam do gier 2010-, bo te gry miały trudność, np. Settlersy 3 czy 4. Daję naciągane 7.5

14.01.2017 22:23
odpowiedz
1 odpowiedź
mareczeklubigry
20
Pretorianin

Pytanie do weteranów serii. Jeśli nigdy nie miałem do czynienia z serią (za dzieciaka grałem tylko w którąś część Europy Universalis) to od której części zacząć przygodę z tą serią ? Jeśli kupię od razu IV to będę wiedział o co kaman ?

16.01.2017 22:00
odpowiedz
2 odpowiedzi
Axotte
16
Centurion

@mareczeklubigry Polecam zaczac od 4 najbardziej przystepna dla nowy graczy. Obejrzyj jakies poradniki na youtubie. A pozniej po jakis 200-300 godzinach polecam sprobowac HoI 3 tam to dopiero fajna zabawa jest.

31.01.2017 11:18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ruskov88
1
Junior

Ktoś potrafi mi powiedzieć dlaczego gra mocno zwalnia i zaczyna zamulać w późniejszym etapie? Ustawiłem wymagania na minimum i nic to nie dało. Gram na lapku Lenovo ideapad z710, więc chyba nie powinno być problemów. System też działa bardzo dobrze.

03.02.2017 19:35
1
odpowiedz
Balcio1
2
Junior
9.5

Bardzo dobra gra.

22.02.2017 17:29
odpowiedz
1 odpowiedź
jacwiez
3
Junior

Witam mam pytanie w 3 czesci była opcja przypisania AI do teatru, tutaj tego nie widzę, rozpocząłem wojnę ale armia nie walczyła.
I czy też można ustawić na automatyczną produkcję wojska itp i wykrywanie technologii?
Bo ja tego nie widzę ta cześć gry jest chyba mało czytelna :p

14.05.2017 08:17
odpowiedz
4 odpowiedzi
marcin0218
50
Pretorianin

Wiecie w co bym pograł. W hearts of iron ale zrobionym tak ze nie ma z gory zalozonego ze zsrr to komunisci, niemcy nazisci itp. Zrobic taka alternatywna rzeczywistosc. Zwiekszyc ilosc krajow np z terytorium zsrr wyłonić jeszcze z 3 jakies wymyslone kraje z usa to samo. Oczywiscie bron itp taka jak jest obecnie w hoi4. To by była ciekawa gra. Taka europa universalis ale na zasadach hoi i z bronią z hoi.

28.05.2017 10:30
odpowiedz
3 odpowiedzi
masterpolska1994
27
Pretorianin

Wracam tu po jakimś czasie i uważam, że ta gra to badziewie.
Jest strasznie prosta, będzie miała pewnie z 15 dodatków zanim stanie się w połowie grywalna.
Brak szpiegostwa, handel to kpina, USA nic nie robi.
Niemcy nawet nie kwapią się po zdobyciu ZSRR i mając przewagę na wodzie oraz w powietrzu, aby zając Wielką Brytanię.
Chiny wypychają Japonię ze swoich terenów mimo, że mają jakieś 30% mniej jednostek.
Państwa dalej pakują wszystko w Afrykę mimo wielu patchów.
Ostatnio jak grałem miałem sytuację w, której na jednej prowincji stała połowa armii francuskiej tak dosłownie połowa podczas, gdy oni stali przed jedną jednostką włoską Niemcy zdobyli Paryż.
Dno i wodorosty nie polecam i żałuję mojej oceny jaką było 9/10.
Teraz dałbym 6-7/10.

16.06.2017 21:54
odpowiedz
1 odpowiedź
masterpolska1994
27
Pretorianin

Wracam tu po patchu 1.4.0 i po wyjściu kolejnego dodatku.
Jestem zawiedziony i to bardzo, twórcy spieprzyli więcej niż naprawili.
A tutaj dwa przykłady tego co zepsuł paradox podczas swojej trzymiesięcznej pracy na wspomnianym dodatkiem i patchem, w którym usunęli możliwość budowy dywizji zmotoryzowanych przez AI.
Żenada dodam, że sytuacja z zdjęcia nr. 1 powtarza się w innych krajach np. w Chinach nie rządzi Chiang Kai Shek tylko jakiś randomowo wygenerowany przywódca (całe szczęście istnieje mod poprawiający ten błąd, ale żeby gracze musieli ponownie naprawiać błędy dewelopera, który wziął za to pieniądze to czyste skur*ysyństwo).
Tę żenadę dopełnia inteligencja Niemców, którzy stali na pustej granicy z Polską i czekali na zbawienie.

03.08.2017 23:10
odpowiedz
1 odpowiedź
lukas543
3
Junior

Czy wam też po ostatnim patchu tak laguje gra? Mam hoi 4 od roku i zawsze, nawet jak grałem USA lub ZSRR i miałem w polu ze 300 lub więcej dywizji to gra chodziła jak marzenie, a jeśli łapała ściny to tylko czasami. Teraz gram sobie Włochami i w 1939 roku, tuż przed wojną, mając 97 dywizji gra tnie się niemożebnie i staje się praktycznie niegrywalna, właściwie to przypomina jakiś upośledzony pokaz slajdów.

14.08.2017 23:10
odpowiedz
Zeus44444
1
Junior

Szkoda czasu i nerwów. Jedynymi plusami tej wersji są grafika, nowy system produkcji, dowodzenia lotnictwem oraz podział zdobyczy wojennych. Cała reszta jest albo gorsza albo porównywała z tym co było w poprzednich wersjach. Największym minusem jest debilizm sztucznej inteligencji. Komputer nie stosuje blitzkriegu i żadnej strategii (nie piszę tu o technologiach z gry) wypowiada wojny po kolei kolejnym państwom nawet jeśli na którymś z nich się zaciął. Potrafi również wysłać wermacht na granice z neutralnymi państwami, gdy np. sojusznik gracz wykrwawia się na bolszewikach lub pcha swe dywizje na pustynie, nie zajmuje nie pilnowanych cennych obszarów itd.… żal na to patrzeć. Z drugiej jednak strony dzięki debilnemu dowodzeniu przez SI armią czerwoną udało mi się Polską nie tylko obronić, ale też ZSRR podbić przy wsparciu Węgier i Rumunii

post wyedytowany przez Zeus44444 2017-08-14 23:15:08
16.08.2017 04:38
odpowiedz
wwad
45
Konsul

Powróciłem do gry po prawie roku dokupiłem do kompletu DLC Sabaton Soundtrack Vol. 2 ( niestety edycja Field Marshal nie zawiera tego DLC a szkoda bo łatwo przegapić coś niezbędnego do grania ) i taką grę to ja rozumiem muzyka to 90% klimatu w tej gierce :) Nie ma nic piękniejszego przy planowaniu inwazji jak dobra nuta wojenna.

Wciągająca się ta gierka zrobiła może dlatego że drugie podejście to już prościej ( możliwe że rzeszą gra się też łatwiej niż polską ) i 40h mi w niej przybyło nie wiadomo kiedy, AI jest ciut lepsze choć nadal bez rewelacji ale da się grać, nie jest za trudno ale bezmyślnie grać też nie można myślę że gra typowo pod grę 4fun po przebiciu się przez interfejs i sterowanie oczywiście (a różne ukryte kruczki znajduje się dość długo nawet po kilkudziesięciu h gry się coś znajdzie ), przyzwyczaiłem się też do dziwnej przynależności zdobyczy terytorialnych w czasie trwania konfliktu i nawet idzie to przeboleć, w USA przewrót zrobiłem niestety szkoda że po czymś takim państwo nie odchodzi od frakcji bo jednak mieli faszyzm a dalej byli w aliantach i musiałem ich podbić siłowo.
Podbój świata rzeszą zakończyłem pora pograć kimś mniejszym :)
Obecnie bym gierce dał śmiało 8.0 bo jednak parę niedociągnięć nadal jest ale gra się przyjemnie ja nie szukam wyzwania a jedynie klimatu, historii trochę ponaciąganej fikcyjnymi zdarzeniami oraz ekonomicznej strategi i to tu znajduję.

post wyedytowany przez wwad 2017-08-16 04:47:36
02.09.2017 11:13
odpowiedz
Jaro89
16
Chorąży

Takie pytanie :D Udało się komuś być na koniec gry na pozycji 1 na tablicy wyników :D?? Mój rekord to miejsce 2. Kuźwa sam podbijam 3/4 świata, najwięcej dywizji, najwięcej lotnictwa, największa marynarka i kuźwa Wielka Brytania jest na pozycji 1 :D albo USA zależy od tego jak pójdzie rozgrywka. Nigdy mi to nie przeszkadzało ale po prostu nie rozumiem liczenia. Przy czym tabela w ogóle nie ogarnia jakie dywizje masz :D Mogę mieć 2 dywizje pancerne takie, które walcem przejadą cały świat, a komputer uzna, że 10 gównodywizji kawalerskich jest lepiej punktowana w sumie :D. Tak samo dziwnie liczy przy lotnictwie tą dominacje powietrzną. Czy komputer wystawia wszystko co ma na każdym lotnisku czy jak?

17.09.2017 20:07
odpowiedz
1 odpowiedź
philip1
11
Legionista
8.5

Można było się spodziewać, że pójdą w kierunku zautomatyzowania i uproszczenia rozgrywki, oraz poprawieniu grafiki i uproszczeniu interfejsu. Nie wiem czy to wina graczy, że nie dają sobie rady z bardziej złożonymi strategiami, czy chcą ściągnąć fanów prostszych gier. W każdym razie HoI III jest lepszy, bardziej złożony, po prostu strategia na poziomie. Jeszcze da się grać w IV ale V części powaznie się obawiam.

22.09.2017 09:23
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
16
Chorąży

Zna ktoś może jakiś mod, który by proporcjonalnie zmniejszył ilość budowanych dywizji? A przede wszystkim floty? Mam bardzo dobry komputer ale i tak gra mocno zwalnia gdy tych dywizji jest dużo. Z tego co zauważyłem najwięcej problemów robi duża flota.

28.09.2017 20:21
odpowiedz
masterpolska1994
27
Pretorianin

Witam ostatnio grałem sobie Chinami będąc w chińskim froncie zjednoczonym. Oczywiście w Europie Niemcy dominują, ale powoli przegrywają z Aliantami wschodnimi (tj. ZSRR).
Podobnie jest z zachodnimi, jednak występuje pewien problem.
Ponownie debilne AI atakuje swoją debilną walką ze słabszym wrogiem.
Generalnie chodzi o to, że Alianci wylądowali od północy we Francji i odbili jej połowę, jednak w którymś momencie mimo przewagi liczebnej i sprzętowej stanęli w miejscu (patrzyłem po przełączeniu się na poszczególne państwa i stan sprzętu w Rzeszy był średni, a prawie wszyscy Alianci mieli sprzęt na plusie, organizacja tak samo była dosyć dobra).
I gdy ZSRR już prawie był w Berlinie to oni dalej stali w miejscu mimo k*rwa przewagi liczebnej i sprzętowej.
Chyba powodem tego jest to, że Niemcy, jako państwo mają dajmy na przykład 150 dywizji na froncie zaś Alianci są podzieleni na państwa i mają ich 200, ale poszczególne państwa np. UK ma 50 USA 100, Kanada 20, RPA 20, Australia 10.
I niestety każdy kraj ma taką blokadę, że nie zaatakuje dopóki nie będzie miał przewagi liczebnej tzn. USA mając 100 dywizji nie zaatakuje Niemiec mających 150 dopóki nie będą mieć ich 151 lub więcej.
Ciężko się w to gra skoro sojusze w praktyce nie działają.
(oczywiście to tylko moja teoria, ale taki wysnułem wniosek z swojej rozgrywki).

23.10.2017 21:33
1
odpowiedz
1 odpowiedź
EG2007_27630895
1
Junior

Grałem w każdą część gry, długo zastanawiałem się czy brać IV bo opinie były różne . Zainstalowałem ,próbowałem 3 podejść i totalna porażka wracam do 3 .Aż się boję czy instalować Civ 6 bo teraz wszystkie gry idą w kierunku zautomatyzowania i uproszczenia rozgrywki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze