Verdun [PC]

Sieciowa strzelanina odtwarzająca realia jednej z najważniejszych bitew I wojny światowej. Stając po dowolnej ze stron tworzymy 4-osobowy oddział żołnierzy różnych specjalności i uczestniczymy w walkach na wiernie odwzorowanych terenach okolic Verdun.

wersja językowa:
angielska

Verdun data premiery gry na PC:

28 kwietnia 2015 ( światowa data premiery )

28 kwietnia 2015 ( gra dostępna dla Polski )

28 kwietnia 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Verdun:

RAID: World War II

Akcji, FPP, I wojna światowa, FPS, multiplayer, indie, kooperacja, strzelanki

Verdun to sieciowa gra akcji/FPS przenosząca nas w czasy I wojny światowej, a dokładniej - rozgrywanej między lutym a grudniem 1916 roku bitwy pod Verdun. Trwająca kilka miesięcy obrona kluczowej francuskiej twierdzy pokrzyżowała plany niemieckiego dowództwa, zamierzającego doprowadzić do szybkiego upadku wroga.

Verdun oferuje nam cztery tryby gry, w których możemy stanąć po stronie Francji lub Niemiec i samodzielnie, bądź w kooperacji z innymi graczami, wziąć udział w słynnej bitwie. Głównym rodzajem rozgrywki jest walka w 4-osobowych drużynach, złożonych z żołnierzy różnych oddziałów i specjalizacji. Każdego z nich cechują inne umiejętności i rodzaj używanej broni, dlatego aby osiągnąć sukces wymagana jest ścisła współpraca całej grupy. Za zwycięstwa i wykonywanie wyznaczanych nam podczas misji celów otrzymujemy punkty doświadczenia, które pozwalają na rozwój naszej postaci oraz korzystanie z coraz to nowszych zdolności, zarówno czynnych, jak i biernych, oraz lepszych rodzajów uzbrojenia. Możemy również zdecydować się na grę w klasycznym modelu free-for-all, choć wtedy znacznie wolniej zdobywamy doświadczenie i nasz żołnierz nie rozwija się tak szybko.

Twórcy gry postawili na realizm i wierność faktom historycznym. Z fotograficzną wręcz dokładnością odwzorowano miejsca, w których toczyły się walki, takie jak Vauquois, Argonne, Vosges czy Caures. Wszystkie wykorzystane w grze bronie oraz mundury są wierną kopią tych rzeczywistych. Co ciekawe, nasz rynsztunek zmienia się wraz ze zdobywanym doświadczeniem - rozpoczynamy grę w mundurze z początku wojny, zaś w miarę rozwoju postaci zdobywamy ekwipunek, z jakim wojska niemieckie i francuskie kończyły działania wojenne w 1918 roku. Zgodnie z zamysłem autorów ma to odwzorowywać gigantyczny postęp, jaki dokonał się w uzbrojeniu i wyposażeniu wojsk podczas czterech lat wojny. Bardzo realistycznie przedstawiono również obrażenia zadawane w grze, np. celny strzał w głowę czy klatkę piersiową może od razu wyeliminować przeciwnika z dalszych walk.

Verdun pozwala na cross-platformową grę posiadaczom pecetów, a także użytkownikom komputerów firmy Apple. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest umożliwienie gry w tzw. chmurze, dzięki czemu znikają problemy z wyszukiwaniem i konfiguracją serwerów, a każdy gracz zasiadający przed ekranem dowolnego komputera może od razu rozpocząć zabawę bez konieczności pobierania i instalacji gry.

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 8.5 / 10 na podstawie 87 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows Vista/7/8
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 8600/Radeon X1800 XL lub lepsza, 15 GB HDD, Windows Vista/7/8

Verdun trailer

Verdun trailer [1:31]

komentarze czytelników (28)


baqjazda  2014-06-25 - 14:48

Nie stracila by sensu, poniewaz tak wygladaly bitwy podczas I WOJNY SWIATOWEJ. Biegla masa ludzi przeciwko drugim.

7.5

baqjazda  2014-07-14 - 11:46

Ja bym tą gre inaczej widzial. Jakbym mial fundusze na gre to zrobilbym to w stylu MMORPG FPS. Powiedzmy dla 200-300 graczy na serwer. Gra opierala by sie na zasadzie "przeciaganiu liny" czyli zdobywaniu okopow na zachod lub wschod w zaleznosci od strony konfliktu. Pomiedzy okopami walki toczyly by sie rowniez w lasach, miastach i wioskach. Posiadalibysmy swoj ekwipunek, zbieralibysmy, odkupowali od innych graczy np. lepsze buty, jedzenie co wzmacnialo by nasza postac. Zwiekszala by sie wytrzymalosc co pozwalalo by na dluzszy czas utrzymywania gracza w biegu. Zwiekszenie celnosci sprawialoby, ze podczas strzelania bylby mniejszy odrzut oraz reka by nie trzesla sie w zaleznosci od rozwoju postaci. Mozna by dorabiac pieniadze dowozac amunicje na front bryczkami, powozami, opancerzonymi wozami, itp. z obwodow. Francuzi posiadali by Paryz, a Niemcy Berlin jako swoje glowne stolice. Widok bylby First person lub do wyboru third person zza naszego zolnierza. Za zdobyte pieniadze kupowalibysmy (oczywiscie bardzo drogi, zeby malo ich bylo) czolg lub samolot, ewentualnie dzialo artyleryjskie, do ktorego moglibysmy dokupic pociski z gazem musztardowym ;-) ! Gra dzialala by na zasadzie surv ...

JihaaD  2014-07-28 - 22:02

Opłaca się to kupić? Bardzo kamperska ta gra? Jest teraz w promocji na Steam z okazji setnej rocznicy wybuch 1 WŚ.

Mikikam  2014-07-30 - 18:08

To od premiery będize darmowe co nie?

8.5

krauserPL  2014-08-02 - 10:54

Mikikam - Absolutnie bardzo kurwa nie. A do tej gry trzeba być szybszy od przeciwnika. Po prostu trzeba w tej grze mieć skilla.

Samotny Wilk  2014-08-04 - 15:11

Podobają mi się nowe mundury i animacje, myślę jednak że twórcy powinni skupić się na podstawowych problemach gry towarzyszących od początku tj. brak fizyki pocisków, zbugowane bagnety. Do tego bezużyteczne karabiny tj. gewehr z okropnym celownikiem i powolny 07/15 Berthier ze śmiesznymi 3 kulamii (w rzeczywistości istniały wersje z 5) w stałym magazynku.

8.5

NiszczycielZombie123  2014-11-13 - 14:04

Do wszystkich pamietac ze gra opowiada o bitwie pod verdun 1916 wiec niestety nie bedzie waszych czołgów które zostały użyte dopiero później w Bitwie pod Sommą ale samoloty moga wprowadzic jak najbardziej i niepodoba mi sie pomysl baqjazda gdyz wyobraz sobie co bedzie gdy bedzie wzmacnianie postaci high levele bedą wbiłały na serwy i będa kosiły nowych graczy za jednym strzalem a low levele beda w nich ladowaly 2 i i tak nie zgina

9.0

nelson7  2015-01-18 - 14:26

Gra jest fajna,jeszcze teraz gdy na dniach poprawili engine.Przebudowali w dużym stopniu grafikę,poprawili optymalizację co najmniej o około 20 klatek chodzi szybciej,przynajmniej u mnie.Generalnie w ogóle gra sympatyczna,taka miła odskocznia od BFów i CODów i ma swój swoisty klimat,bo nie ma żadnych bajerów,perków,czy innych udziwnień,tylko dostajesz karabin w łapę i dalej liczy się już tylko skill. Tym bardziej że udało mi się kupić za 24zł normalną,legalną,steamową wersję,bez żadnych aktywacji typu VPN itd.

Alamar  2015-04-20 - 01:20

Fajnie ze wreszcie I wojna w fpsie ale rzeczywiscie szkoda ze nie bedzie czolgow i innych podobnych pojazdow, bo bardzo mi sie podobaja te pierwsze czolgi przynajmniej jak gralem w strategie ;) No i gaz oczywiscie. Ile map jest? Poza tym moglby byc single player.

NiszczycielZombie123  2015-04-24 - 17:30

@Alamar map jest 4.Dwie w Francji jedna w Niemczech i jedna w Belgii

Aranir  2015-04-26 - 23:45

Wkrotce premiera, ale cena na steamie i tak bedzie odstraszajaca

n0rbji  2015-04-28 - 11:50

Gra zapowiada się fajnie. Wgląda ładnie i klimatycznie ale szkoda że nie ma kampanii singleplayer bo chciałbym taką zagrać w okresie I wojny światowej.

FanGta  2015-04-29 - 17:04

Nie pierdolcie że to tylko multi

Aranir  2015-05-01 - 13:17

Szkoda ze nie ma singla, ale nie wymagajmy zbyt wiele od malego studia robiacego indyki

FanGta  2015-05-02 - 10:17

Jak taka gra nie ma singla to powinna być free to play

Zarek00  2015-05-02 - 17:35

Czyli w końcu co-op czy multiplayer? Gra się przeciwko botom czy o co chodzi? Bo niewiele można zrozumieć z tekstu.

9.0

Kvachu  2015-05-03 - 01:32

Chyba jedna z lepszych gier o Wielkiej Wojnie. Nie dla gimbusów. Byłoby super gdyby w przyszłości zrobili jeszcze Front Wschodni czyli coś z rodzinnych stron. Ale i tak gra zasługuje na pochwałę. Solidny i klimatyczny fps sieciowy, trzeba pamiętać, że to małe studio a i tak sobie świetnie poradzili - kawał dobrej roboty.

frycek18  2015-05-05 - 10:57

Niema singla to do bani, kurde wszystkie gry dziś są robione pod rozgrywkę sieciową, o graczach wolących zabawę w samotności w ogóle się nie myśli

Aranir  2015-05-05 - 15:41

@Zarek00, jest multiplayer przeciwko prawdziwym graczom, tylko ci wyzej sie rozmazyli. Nie ma tu trybu singleplayer

Aranir  2015-05-05 - 15:43

@FanGta, tu sie zgodze, bo gdyby bylo jak w TF2, gdzie ni9e ma ulepszen, a zmienia sie tylko wyglad (a kazda "niestandardowa" bron ma swoje minusy , a i tak mozna ja za darmo znalezc) to byloby fajnie. Tyle ze to zrobilo jakies male studio, a nie Valve