Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat [PC]

Sid Meier's Civilization V: Brave New World. Drugi pełnoprawny dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Główną cechą rozszerzenia jest dodanie kolejnych dziewięciu cywilizacji, w tym także polskiej, której wodzem jest Kazimierz III Wielki. Oprócz tego twórcy wprowadzili nowe cuda, dwa dodatkowe scenariusze i kilka innych elementów. Alias: Sid Meier's Civilization 5: Brave New World.
To jest dodatek do gry Sid Meier's Civilization V.

wersja językowa:
polska i angielska

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat data premiery gry na PC:

09 lipca 2013 ( światowa data premiery )

12 lipca 2013 ( data wydania w Polsce )

09 lipca 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Sid Meier's Civilization V: Brave New World:

Anno 2070
Endless Space

strategiczne, ekonomiczne, turowe, sandbox, multiplayer, strategiczne wojenne

Brave New World to drugie duże rozszerzenie do popularnej gry strategicznej - Sid Meier's Civilization V. Za tytuł odpowiada studio Firaxis Games, twórcy podstawowej wersji gry i pierwszego dodatku - Gods & Kings. Produkcja wprowadza szereg nowości do zabawy, w tym także polską cywilizację.

W Brave New World deweloper postanowił dodać dziewięć nowych cywilizacji. Każda z nich posiada własne cechy specjalne i wodzów. Specjalnością naszych rodaków jest Solidarność, a wodzem Kazimierz III Wielki, który był królem Polski w latach 1333–1370. Nowe narody to także kolejne typy jednostek (np. polska husaria) oraz budynki. Do gry wprowadzono ponadto nowe ustroje społeczne i technologie oraz dodano złożony system ideologii.

Twórcy umożliwili także pielęgnację kultury, poprzez wchodzenie w interakcję z artystami, którzy tworzą dzieła sztuki. Dzięki temu możemy rozsławić swoją cywilizację na cały świat. Wpływ na jej rozwój będzie mieć także dobre połączenie transportowe między miastami, zaistniałe dzięki szlakom handlowym. Rozbudowana sieć wymiany pozwoli nam czerpać ogromne zyski, a nasza kultura i religia dotrze w najdalsze zakątki globu.

Do gry wprowadzono osiem kolejnych cudów świata, w tym grecki Partenon, nowojorski Broadway czy Galerię Uffizi we Florencji. Ponadto umożliwiono branie udziałów w posiedzeniach Światowego Kongresu. Podejmowane są tam ważne dla całego świata decyzje, dotyczące chociażby użycia broni masowego rażenia.

Oprócz tego wszystkiego, wprowadzono także dwa dodatkowe scenariusze, które umożliwiają wzięcie udziału w Wojnie Secesyjnej (opowiadamy się po jednej ze stron – Unią lub Skonfederowanymi Stanami Ameryki) i podbijaniu terenów Afryki.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna / gorące krzesło  
Ocena gry 9.0 / 10 na podstawie 393 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7900 GS lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Recenzja dodatku Nowy wspaniały świat do gry Sid Meier's Civilization V - doskonała robota!

Recenzja dodatku Nowy wspaniały świat do gry Sid Meier's Civilization V - doskonała robota! (PC)

"Co ciekawe, gra jest skonstruowana w taki sposób, aby dawać turystycznym potentatom coraz nowszy oręż do ręki – czy to w postaci korzystnego wpływu dróg handlowych i otwartych granic, czy też internetu lub przemysłu hotelarskiego. Dodatkowy smaczek stanowią przy tym trzy światowe ideologie (pełniące funkcję „superpolityk społecznych”), które są wzajemnie sprzeczne i wywierają dwustronny wpływ dzięki turystyce. Za ich sprawą możliwe jest nawet wszczęcie rewolucji we wrogim mieście, o ile jest ono podatne na nasze wpływy i przypisane do wrogiej ideologii. Wynika z tego, że jeśli społeczeństwo przeciwnika opowie się po naszej stronie, to możemy wygrać wojnę dzięki idei, a nie wojsku (co jest ciekawym nawiązaniem do historii I wojny światowej)."  więcej

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat dyplomacja (PL)

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat dyplomacja (PL) [1:44]

Materiał video prezentujący nowości w drugim oficjalnym dodatku do strategi Civilization V. Tym razem twórcy raczą nas opisem nowości i mechanizmów dyplomatycznych.

16:02

Video Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat

prezentacja dema (PL)

1:31

Video Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat

szlaki handlowe (PL)

1:03

Video Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat

zwiastun na premierę

komentarze czytelników (98)


loco_666  2013-11-23 - 16:45

Jęsli lubisz CIV V musisz zagrać w podobna gre przegladarkowa. Wojny, sojusze, rozbudowa swojego imperium. Zaloguj sie z mojego linku a gwarantuje pomoc (porady dla poczatkujacych oraz w miare mozliwosci pomoc materialna poprzez surowce w grze) http://pl.grepolis.com/invite-163579-pl38?invitation_id=501998&invitation_mac=0a20e19a&ref=player_invite_linkrl

Dessloch  2013-11-23 - 18:02

Maciej-> pamietaj ze dyplomacja nie jest dwustronna. wystarczy ze twoj przyjaciel jest nakloniony przez swojego przyjaciela, twojego wroga, do denouncea.... i on to zrobi. zreszta ostatnio mnie rzym zaatakowal, bo przy budowie 3 miasta zajalem wazny teren obok niego (wykupilem)... i mimo declaration of friendship mnie zaatakowal. ale wiele gier udalo mi sie bez nawet jednej wojny zrobic. wystarczy miec armie powyzej 80% od najsilniejszego

Maciejolol  2013-11-30 - 01:04

Nie umiem może za bardzo się do tego odnieść żebyście zrozumieli o co mi chodzi. Tutaj nie chodzi o nieprzewidywalność. AI po prostu robi rzeczy tak głupie, że to masakra. Wczoraj sobie grałem zdobyłem 2 miasta Nabuchodonozora, ten chciał za wszelką cenę podpisać pokój i oddał mi w tę cenę 6 kolejnych ze swoich miast. Podpisaliśmy pokój i w następnej turze mnie potępił (a powinien mieć pretensje do siebie przecież sam mi oddał te miasta). Zostając z jednym miastem za 10 tur wypowiedział mi wojnę, bo chciał odzyskać miasta które sam mi oddał. Oczywiście nie miał szans na zrobienie czegoś takiego, więc zakończył grę. Albo przypadek drugi. Jak się ustawi "Całkowita eliminacja" (tj. przeciwnik musi stracić nie tylko miasta, ale i jednostki żeby przegrać). Bot stracił wszystkie miasta i mając raptem 3 jednostki ocalałe zawiera pokój. Po 10 turach wypowiada mi wojnę z takim oto tekstem: "Wkrótce nasze imperia się ze sobą zmierzą, ciekawe czy podołasz." mając de facto tylko 3 jednostki i 0 miast. I powiedzcie mi czy to nie jest idiotyczne? Handel z AI. Chcesz od niego 1 surowiec luksusowy a on w zamian chce całe twoje złoto i wszystkie twoje surowce strategiczne i luksusowe. Czy ...

7.0

secretservice  2013-12-01 - 14:34

Nie licząc manipulacji cyferkami, AI wciąż głupie jak but. W multi też nie za bardzo da się pograć, wieczne problemy i niedoróbki techniczne powodują najwyżej ciągłą frustracje.

9.5

spiderlg  2014-02-01 - 11:27

Polecam gra wciąga i jest świetna , dodatek super

noszetrampki  2014-02-06 - 21:22

Lepiej wziąć Europa Universalis IV czy Civilization V z dodatkiem Nowy Wspaniały Świat?

WrednySierściuch  2014-02-06 - 21:36

A czemu by nie brać obu? https://www.humblebundle.com/ EU IV masz w zakładce Humble Store, a civki w Humble Bundle Razem to będzie 30$ Jesli musisz się zdecydować na 1 - to trudno powiedzieć :D

noszetrampki  2014-02-07 - 10:04

Wiem właśnie że obie są na bundlu, ale chcę wybrać tylko jedną.

9.0

timon104  2014-02-11 - 20:40

Czuć duży powiew świeżości w tym rozszerzeniu. Oczywiście jednym z największych plusów jest nasza nacja jak i husaria. Niestety dalej się zawiodłem na sztucznej inteligencji. AI jest głupie jak but. Ze zwiększeniem poziomu trudności gra tak samo głupio jak na każdym z poziomów tylko ma większe bonusy. Np. ostatnio grając, zawarłem prawie od początku sojusz z Danią. Nawet dwa razy wysłałem im surowce luksusowe za free ponieważ mnie o to prosili ("Nie wiedzie nam się najlepiej. Odwdzięczymy się gdy będziesz nas potrzebował"). Do renesansu byliśmy najlepszymi sojusznikami, po czym mnie zaatakował z tekstem "Nigdy nam się dobrze nie układało bla bla bla". Po wygranej przeze mnie wojnie i zawarciu pokoju dalej miałem z Danią status "Przyjaźń". Dwa razy mnie jeszcze atakowali, gdzie przy ostatnim razie nie przebierając w środkach wyjaśniłem sytuacje bombą termojądrową. Inna sprawa to są absurdalne umowy o surowce luksusowe, które są zupełnie nielogiczne. Na plus można zaliczyć poprawienie aspektów kultury, sztuki i dyplomacji, jak i wpływy z państw-miast. Fajnie też twórcy rozwinęli handel czego mi bardzo brakowało w podstawce. Gra broni się bardzo dobrze, tylko ta sztuczna inteligencja ...

Guauld  2014-04-29 - 16:36

timon104 Generalnie dyplomacja zarówno w podstawce, jak i w rozszerzeniach to zwyczajny żart. AI nie pojmuje czegoś takiego jak przyjaźń (jakkolwiek rozumieć tu słowo "pojmuje"), ponieważ zostało zaprojektowane tak, aby imitować zachowanie innego gracza, któremu przede wszystkim zależy na zwycięstwie i po trupach dąży do celu. Jedne cywilizacje są mniej, inne bardziej agresywne, ale generalnie nie ma takiej, która nie byłaby gotowa wbić swojemu najlepszemu sojusznikowi(z którym ma tuzin traktatów dla niej korzystnych i szlaki handlowe, a jak) nóż w plecy, jeśli uważa, że stanowi on dla niego zagrożenie, ma sąsiednie ziemie, albo z jakiegoś mniej lub bardziej jasnego powodu uznaje to za korzystne. Są mody, które to trochę poprawiają, ale przede wszystkim takie, które zmniejszają kary za poczynania gracza (np. za zwykłe wojny terytorialne nie zostaje się już potępionym przez cały świat, ale za zdradę przyjaciela już owszem). Chociaż sam lubię wyzwania i nie gram na poziomach trudności niższych niż cesarz, to jednak zbyt często mnie krew zalewa, gdy po prostu chcę stworzyć cywilizację mogącą stać na równi z tymi przypakowanymi bonusami przeciwnikami i zwyczajnie z nimi współżyć, gdzi ...

Matmax_57  2014-05-03 - 14:24

ja mam następujące pytanie: dlaczego nie mogę stworzyć wielkiego dzieła jeśli mam wolne miejsce na to dzieło? bardzo mnie to denerwuje bo już mógłbym generować turystykę a gra mi to uniemożliwia i niewiem czym to jest spowodowane, czy to bug czy o czymś nie wiem proszę o odpowiedź

Guauld  2014-05-03 - 22:17

Matmax_57 Jest tak, ponieważ pusty slot musi odpowiadać typowi dzieła, a są ich trzy rodzaje. Więcej info. tutaj: http://civilization.wikia.com/wiki/Great_work_(Civ5)

Matmax_57  2014-05-04 - 15:34

Guauld wiem doskonale o tym i mam wiele miejsc na dzieła literackie jak i malarskie jednak odpowiednio wielcy pisarze i artyści nie mają wogule opcji tworzenia wielkiego dzieła (nawet niema nieaktywnej ikonki) chyba jednak jest to bug :(

Guauld  2014-05-04 - 18:06

Matmax_57 Faktycznie, wygląda to na błąd interfejsu, które zaczynają występować po dłuższym czasie rozgrywki. Kiedyś sam doświadczyłem ich tyle, że dalsza gra stała się zwyczajnie niewykonalna. Nie jest to niestety Cywilizacja II, w którą można było grać 10 lat na jednej mapie ;) . Jedyne co mogę poradzić to próba pogrania jakiś czas w widoku taktycznym (jeśli jeszcze tego nie robisz), bo mi osobiście czasami to pomagało. Możesz również wczytać wcześniejszy zapis jeśli takowy posiadasz. Być może ktoś wystąpi z lepszą poradą.

Matmax_57  2014-05-04 - 20:16

dzięki za sugestie, wypróbuje ten sposób ale jeśli nie pomoże to skończe aktualną runde bo miałem zamiar wygrać zwycięstwem kulturowym ;D

8.5

lennonek18  2014-06-18 - 14:41

Dobre! Szkoda że nie przyciąga na dłużej niż godzinę.

emiltukan  2014-07-02 - 10:45

Od długiego czasu grałem w podstawową wersję gry. Doszedłem do poziomu Bóstwo, ale granie na tym poziomie to spore wyzwanie. Ostatnio zakupiłem jednak dodatek Brave New World i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Dodano wiele opcji, które ułatwiają nam utrzymywanie dobrych stosunków z sąsiadami, co w podstawowej wersji było, moim zdaniem trudniejsze. Kasa wydana na ten dodatek na pewno nie jest stracona i zapewni mi wiele godzin super rozrywki.

rakim89  2014-07-16 - 10:52

Ja mam pytanie: czy po zwycięstwie np naukowym można kontynuować grę? Tak żeby np podbić wszystkie inne cywilizacje dla zabawy?

Dexter88  2014-07-28 - 12:01

@lennonek18 Nie wcale... jak zasiada czlowiek wieczorem do tego to ani sie obejrzy, a juz po 3ciej w nocy jest.

Zeex  2014-07-31 - 02:07

Swoją przygodę z serią zacząłem własnie od Brave New World odrazu mnie zassało, świetna giera.