Strategic Command: European Theater PC

Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.

Strategiczne, turowe.

Strategic Command: European Theater - screen - 2003-01-22 - 13529Strategic Command: European Theater - screen - 2003-01-22 - 13528Strategic Command: European Theater - screen - 2003-01-22 - 13527Strategic Command: European Theater - screen - 2003-01-22 - 13526Strategic Command: European Theater - screen - 2003-01-22 - 13525

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Strategic Command: European Theater | PC

21czerwca2002

PC Windows
Okładka Strategic Command: European Theater (PC)
Strategic Command: European Theater

Strategic Command: European Theater to gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się w tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Niewątpliwe osiągnięcia tego producenta to takie gry jak: Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem, seria TacOps oraz seria Combat Mission. Strategic Command to strategia rozgrywana systemem turowym. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym. Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i tym samym swoimi posunięciami może zadecydować o losach tego konfliktu. Decyduje dosłownie o wszystkim, zarówno o ruchach wojsk, jak i posunięciach politycznych, technologicznych, gospodarczych, itp.

Autorzy przygotowali sześć kampanii, które możemy przejść każdą ze stron. Wszystkie zaczynają się w przełomowym momencie wojny, a kończą w momencie całkowitej kęski bądź zwycięstwa, nawet po roku 1945. Pierwsza rozpoczyna się w 1939 roku w przededniu inwazji na Polskę, druga w roku 1940 w chwili gdy Niemcy zaatakowały Francję, Belgię, Holandię i państwa sąsiadujące, początkiem trzeciej jest słynna Operacja Barbarossa (1941 rok – atak na Rosję), czwartą rozpoczynamy na Wschodzie w 1942 roku, gdzie armia niemiecka próbuje zdobyć Stalingrad, zaś w piątej nasza rozgrywka rozpoczyna się bitwą pod Kurskiem w 1943 roku. Ostatnia, szósta kampania ma swój początek w 1944 roku, w chwili rozpoczęcia Inwazji w Normandii.

Każda tura odpowiada, w zależności od pory roku, jednemu tygodniowi, bądź jednemu miesiącowi czasu rzeczywistego. Jak wspomniano w pierwszych zdaniach tego tekstu, powstaniu Strategic Command przyświecało jedno priorytetowe zagadnienie, mianowicie Realizm. Dlatego też podczas rozgrywki spotkamy się ze wszystkimi rodzajami wojsk jakie brały udział w IIWŚ, w tym partyzantką rosyjską i jugosłowiańską oraz oddziałami wolnej Francji. W grze zawarto opcję „fog of war”, uwzględniono też takie istotne rzeczy jak: transport morski, operacje (ataki) wodno-lądowe, bombardowania strategiczne, wydajność przemysłu danego kraju, postęp w badaniach naukowych, różne pakty i sojusze międzynarodowe oraz wiele innych.

  • Olbrzymia mapa strategiczna rozpościerająca się od wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych do Uralu w Rosji, oraz od Północnego Koła Podbiegunowego aż do wybrzeży Afryki. Uwzględniono na niej wszystkie typy terenu, miasta, porty, fabryki, pasma górskie, rzeki, lasy, itd.
  • W grze możemy dowodzić siłami 25 różnych krajów w tym Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Francji, Włoch, Hiszpanii, Kanady, Polski, Węgier, Rumunii, Grecji, Finlandii, itd.
  • W grze znajdują się autentyczni dowódcy (jednostki HQ) z czasów IIWŚ i cechują się oni identyczną skutecznością jak to miało miejsce w rzeczywistości. Znajdziemy tu m.in. takie słynne postacie jak Kesselring czy Manstein.
  • Niezwykle zaawansowana sztuczna inteligencja.
  • Szereg opcji statystycznych, różnego rodzaju raporty i wykresy obrazujące potencjał militarny, gospodarczy, itp.
  • Możliwość gry wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet, sieci lokalnej oraz poczty elektronicznej.
  • Zaimplementowany edytor scenariuszy.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena gry 6.4 / 10 na podstawie 139 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe Strategic Command: European Theater

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Wymagania sprzętowe Strategic Command: European Theater

Rekomendowane: Pentium II 266MHz, 64MB RAM

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL552VW

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamięć: DDR4 2133 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 960M z 2G/4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Strategic Command: European Theater - recenzja gry

Recenzja 20 marca 2003, 11:58

Na początku rozgrywki możemy ustalić, czy opcja "fog of war", czyli nieznajomości strategii i rozmieszczenia wojsk przeciwnika będzie włączona, czy też nie. Możemy również zwiększyć aktywność partyzantów. Niestety, co trzeba zauważyć ze smutkiem, nie ma żadnych możliwości dyplomatycznych, z którymi mieliśmy niedawno do czynienia w Hearts of Iron, choć też w dość ograniczonym i bardzo spłyconym poziomie. Jedynymi naszymi posunięciami politycznymi jest możliwość wypowiedzenia wojny obcym państwom, co raczej ma cechy kampanijno-wojenne, niż dyplomatyczno-polityczne.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.08.2008 22:47
LedZeppelin
25
Konsul

pamietam jak moj kuzyn w to gral a ja nie wiedzialem o co b;p

26.10.2008 13:19
odpowiedz
pz220
0
Pretorianin

Gra została wydana przez OniGames po 2 latach od premiery światowej.

23.01.2010 15:48
odpowiedz
Dart Wafel
41
Der letzte Ritter

Zagrywało się kiedyś

12.08.2015 00:26
odpowiedz
CyboRKg
34
Robocop
8.0

Gra ma archaiczna grafike, ale grywalnosc niesamowita! Mozna siedziec dzien i noc, a rano dzwonic po wolne ;)
W dodatku mozna w opcjach zaznaczyc zgodnosc z faktami historycznymi. Np. gra pokazuje jak po kapitulacji Polski wkracza Armia Czerwona i zabiera pol kraju. Nawet na najnizszym stopniu trudnosci wygrac nie jest latwo. Przed chwila zapodalem sobie kilkugodzinna rozgrywke. U mnie historia przebiegla troche inaczej. Norwegia i Grecja pozostaly neutralne. Niemcy skapitulowaly przed Wlochami. Anglicy do konca wojny nie znalezli srodkow na badania nad zaawansowanym radarem, a Wlosi pierwsi doszli do odrzutowcow! Gralem Aliantami. Przed atakiem na ZSRR i wlaczeniem sie USA do wojny dostawalem straszne lanie. Myslalem, ze nie mam szans... Mimo, ze Niemcy zajeli Moskwe sytuacja odwrocila sie po przybyciu armii syberyjskiej. Pokonalem Finlandie, pozniej Rumunie, Bulgarie i Wegry. Wyzwolilem Jugoslawie i Danie. Amerykanie i Anglicy po ciezkich bojach zdobyli Afryke Pln i wyzwolili Francje i kraje Beneluksu. Przydaly sie amerykanskie badania nad bombowcami strategicznymi i odrzutowcami. Ale to Rosjanami zdobylem Berlin, a pozniej Rzym - bez pomocy zachodnich Aliantow. Rosjanami opracowalem ciezkie czolgi i bron rakietowa. Wojna skonczyla sie w 44r.

18.03.2016 16:13
odpowiedz
Stryjek26
8
Legionista
8.5

Może gra wygląda dziś dla niektórych nieciekawie, ale mimo to jest mocno wciągająca i trudna. Brakuje tu kilku przydatnych opcji ale mimo to jest bardzo fajna. Polecam