Wyszukiwarka gier
Red Faction II

Red Faction II

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 15 października 2002

Akcji, FPP, Science fiction, FPS, Na 2 osoby, Remaster/remake, Strzelanki, Podzielony/wspólny ekran, Multiplayer, Singleplayer, LAN

Kontynuacja ciepło przyjętego FPS-a z 2001 roku, opracowana przez studio Volition. Akcja gry Red Faction II toczy się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze – tym razem trafiamy na Ziemię, w sam środek wojny domowej w państwie znanym jako Wspólnota.

6.6

GRYOnline

6.7

Gracze

5.3

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń
PlayStation 4

PlayStation 4

29 sierpnia 2017

Angielskie napisy i dialogi.

PC Windows

PC Windows

9 kwietnia 2003

Angielskie napisy i dialogi.

GameCube

GameCube

31 marca 2003

Angielskie napisy i dialogi.

Xbox

Xbox

31 marca 2003

Angielskie napisy i dialogi.

PlayStation 2

PlayStation 2

15 października 2002

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

148graczy grało w tę grę.

85graczy ukończyło tę grę.

66 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Red Faction II to kontynuacja ciepło przyjętej strzelanki z 2001 roku. Produkcja, za której opracowaniem stoi studio Volition, zadebiutowała na PlayStation 2 pod koniec 2002 roku, a kilka miesięcy później pojawiła się również na komputerach osobistych, pierwszym Xboksie i konsoli Nintendo GameCube. Po piętnastu latach tytuł doczekał się reedycji wydanej na PlayStation 4.

Fabuła

Akcja gry Red Faction II toczy się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Produkcja przenosi nas na Ziemię, a dokładnie – do państwa znanego jako Wspólnota (ang. Commonwealth), gdzie od piętnastu lat rządy twardej ręki sprawuje skorumpowany Victor Sopot. Gracze wcielają się w Aliasa – eksperta od wyburzeń, będącego członkiem elitarnego, sześcioosobowego oddziału superżołnierzy ulepszonych dzięki nanotechnologii opracowanej jeszcze przez korporację Ultor. Po latach walki w prowadzonej przez Sopota wojnie z sąsiednią Zjednoczoną Republiką (ang. United Republic) bohaterowie zwracają się przeciwko swemu mocodawcy, podejmując się próby obalenia jego dyktatury i przywrócenia pokoju.

Czytaj więcej

Gry z serii

Red Faction II
Red Faction II
Red Faction II

7GIER

Gry z serii Red Faction

Utrzymana w realiach science-fiction seria gier akcji z elementami strzelaniny. Cykl wykreowany został przez studio Volition, Inc. przy wsparciu wydawniczym ze strony koncernu THQ. Po ogłoszeniu upadłości tego ostatniego prawa do marki wykupiła firma Nordic Games.

Gry z serii Red Faction

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Red Faction II

Red Faction 2 to sequel bardzo dobrej gry akcji z roku 2001, która jako jedna z pierwszych w tym gatunku oferowała bardzo interaktywny świat, gdzie modyfikacji, uszkodzeniu czy zniszczeniu mógł ulec niemal każdy element otoczenia, w tym nawet ściany...

Red Faction II - recenzja gry
Recenzujący:
Piotr Szczerbowski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
18 lipca 2003
Opinie

7 kwietnia 2003

Red Faction II - przed premierą

Sequel bardzo dobrej gry akcji/FPS z roku 2001, która jako jedna z pierwszych w tym gatunku oferowała bardzo interaktywny świat, gdzie modyfikacji bądź uszkodzeniu czy zniszczeniu mógł ulec niemal każdy element otoczenia, w tym nawet ściany.

Red Faction II - przed premierą

Wiadomości

Games with Gold na sierpień – m.in. Red Faction 2 i Portal Knights

Firma Microsoft poinformowała, jakie gry zostaną udostępnione w ramach usługi Games with Gold. Posiadacze Xboksa One otrzymają m.in. Red Faction 2. Osoby korzystające z Xboksa 360 dostaną m.in. Portal Knights.

promocje

Agnieszka Adamus

28 lipca 2020 18:38

Games with Gold na sierpień – m.in. Red Faction 2 i Portal Knights

Homeworld w rękach studia Gearbox, Darksiders przejęte przez Nordic Games - wyniki drugiej aukcji aktywów THQ

Poznaliśmy rezultaty drugiej aukcji aktywów firmy THQ. Studio Gearbox Software kupiło markę Homeworld i szykuje się do wyprodukowania trzeciej części. Natomiast szwedzki wydawca Nordic Games przejął prawa m.in. do serii Darksiders i Red Faction.

gry

Adrian Werner

23 kwietnia 2013 09:10

Homeworld w rękach studia Gearbox, Darksiders przejęte przez Nordic Games - wyniki drugiej aukcji aktywów THQ

Seria Red Faction przeceniona na Steamie

W ramach tygodnia poświęconego produkcjom z katalogu firmy THQ na Steamie przeceniono wszystkie odsłony serii Red Faction o 75%.

gry

Marek Oramus

13 października 2011 09:01

Seria Red Faction przeceniona na Steamie

Red Faction podbije telewizję w dwugodzinnym filmie

Na początku kwietnia potwierdziliśmy, że seria Red Faction zostanie podjęta przez amerykańskich producentów filmowych, dzięki staraniom właściciela marki, czyli firmy THQ. Zgodnie z doniesieniami serwisu Broadcasting & Cable, produkcja zostanie zrealizowana przez stację Syfy (w Polsce - Sci Fi Channel) i jest traktowana jako pilot ewentualnego serialu.

pozostałe

Szymon Liebert

27 kwietnia 2010 08:37

Red Faction podbije telewizję w dwugodzinnym filmie

Red Faction trafi na duży ekran

Danny Bilson z firmy THQ przekazał, że Red Faction i jeszcze jedna marka firmy zostaną zaadaptowane do postaci filmowej. Pomysł jest przykładem nowej polityki wydawcy, który postanowił dołączyć do grona koncernów wspierających swoje produkcje w różnych mediach. Obraz kinowy stworzony na podstawie Red Faction będzie towarzyszył następnej odsłonie serii.

pozostałe

Szymon Liebert

3 kwietnia 2010 10:45

Red Faction trafi na duży ekran

Red Faction: Guerilla - znamy dewelopera

Zapewne wielu graczy z nutką nostalgii wspomina znakomitą, jak na swoje czasy strzelaninę Red Faction. Teraz, pełni obaw oczekujemy na każdą, najmniejszy nawet przeciek dotyczący trzeciej części.

gry

Przemysław Zamęcki

15 lutego 2008 08:58

Red Faction: Guerilla - znamy dewelopera

Trzecia odsłona cyklu Red Faction z podtytułem Guerrilla?

Z oficjalną zapowiedzią trzeciej odsłony cyklu Red Faction zapoznaliśmy się przy okazji publikacji raportu finansowego koncernu THQ. Pozycja widniała w nim jako Red Faction III i tak też przedstawiliśmy ją naszym Czytelnikom. Wiele wskazuje jednak na to, że kolejny RF ukaże się na rynku pod nieco innym tytułem.

gry

Piotr Doroń

11 lutego 2008 10:30

Trzecia odsłona cyklu Red Faction z podtytułem Guerrilla?

THQ przedstawia raport finansowy i zapowiada kolejną część Red Faction

Przy okazji ujawnienia przez koncern THQ raportu finansowego za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego światło dzienne ujrzało kilka ciekawych informacji, z którym teraz chcielibyśmy się z Wami podzielić. Nim jednak przejdziemy do meritum, warto przedstawić nieco szerszy obraz sytuacji.

gry

Przemysław Zamęcki

6 lutego 2008 10:30

THQ przedstawia raport finansowy i zapowiada kolejną część Red Faction

Gry z serii Red Faction, MX, Stuntman i Saint's Row głównymi pukntami planu wydawniczego firmy THQ

Brian Farrell ujawnił przyszłe plany firmy THQ, w której piastuje stanowisko prezesa. Dokonał tego w trakcie wczorajszej konferencji zorganizowanej z myślą o inwestorach.

gry

Piotr Doroń

3 lutego 2007 10:36

Gry z serii Red Faction, MX, Stuntman i Saint's Row głównymi pukntami planu wydawniczego firmy THQ

Nadchodzi The Punisher

Już jesienią przyszłego roku posiadacze konsol PS2 oraz Xbox i jednocześnie fani bohatera marvelowskich komiksów z serii The Punisher będą mogli zobaczyć ulubioną postać na ekranach swoich zabawek. Firma THQ podała do informacji pierwsze szczegóły dotyczące gry komputerowej zatytułowanej po prostu The Punisher.

gry

Maciej Myrcha

7 grudnia 2003 16:29

Nadchodzi The Punisher
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Red Faction II.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Red Faction II:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 1.1 GB HDD.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.6

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
6.7

Ocena Graczy

Średnia z 521 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

5.3

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 1235 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
PC

Piotr Szczerbowski

Recenzent GRYOnline.pl

2003.07.18

Red Faction 2 to sequel bardzo dobrej gry akcji z roku 2001, która jako jedna z pierwszych w tym gatunku oferowała bardzo interaktywny świat, gdzie modyfikacji, uszkodzeniu czy zniszczeniu mógł ulec niemal każdy element otoczenia, w tym nawet ściany...

5.5
PC

ShadyYo

Ekspert

2022.12.14

Dziwny sequel. Druga część Red Faction graficznie prezentuje się gorzej od wydanej dwa lata wcześniej jedynki. Widać, że ta część powstała z myślą o konsolach, a wydana została na peceta tylko przy okazji. Niestety odbija się to na warstwie wizualnej. Kanciaste, rozpikselowane scenerie nie przystają grze wydanej (na PC) w 2003 roku... Równie brzydko wyglądają cutscenki i niektóre animacje.I tak właśnie się w Red Faction II gra - jakby był stworzony pod konsolę. Rozgrywka jest bardzo szybka, dynamiczna i skupia się praktycznie tylko na pokonywaniu kolejnych przeciwników i wybieraniu właściwej broni do tego celu. Fajnie, że tak jak w pierwszej części, tak i tutaj często zasiadamy za sterami jakiegoś pojazdu (czy też robota), bo są to momenty gdy gra nabiera w końcu trochę zróżnicowania. Jak wspomniałem, poza tymi epizodami bez zastanowienia brniemy przed siebie i eliminujemy kolejnych rywali. Okej, może ma to taki klasyczny charakter FPS'ów, ale znów, jak na 2003 roku, to można by chyba oczekiwać nieco większej kreatywności.Muszę jednak przyznać, że tak jak gra trochę przeraża swoją szatą graficzną i prostotą na samym początku, tak z upływem kolejnych rozdziałów jest coraz lepiej. Tak, ta gra jest coraz lepsza wraz z upływem kolejnych godzin. Szkoda, że tych godzin jest tak mało...Na plus oddaję autorom arsenał broni, który jest naprawdę bogaty i który to fajnie się użytkuje. Mówiąc w skrócie: jest czym strzelać i każda broń ma swój odrębny charakter, który lepiej sprawdza się przy okazji konkretnego rodzaju przeciwnika. Niektóre z broni mają dwa tryby strzału. Dodatkowo oczywiście mamy do dyspozycji granaty oraz miny, ale o używaniu tych drugich szczerze mówiąc całkowicie zapomniałem, a i nie okazały się niezbędne. Doskonałym uświadomieniem tego, że ta gra ma być po prostu frajdą płynącą z rozwałki i niczym więcej jest to, że już od początku po epicko krótkim intro przystępujemy do naparzanki. Nie ma czasu na oswojenie się ze sterowaniem czy też HUD'em. Gdy pogramy kilkanaście minut dłużej okaże się, że można (a raczej trzeba) się z tym wszystkim oswoić błyskawicznie. Okaże się również, że kolejne levele i rozdziały mkną bardzo szybko, a niewiele później, że gra się kończy. Tak, to jedna z krótszych gier w jakie miałem okazję zagrać. Wprawni gracze poradzą sobie w 3 godziny. Ja potrzebowałem raczej 4, może 5. Po drodze zaskoczyć może nas przeniesiony rodem z konsoli system zapisu gry... polega to na tym, że gdy zginiemy musimy zaczynać cały poziom od nowa. Całe szczęście, jak wspomniałem, nie należą one do najdłuższych. Mimo to i tak do dziś nie wiem w jaki sposób działa opcja "Save progress" w menu podczas rozgrywki skoro i tak musimy powtórzyć level od początku. Ten mankament okazał się najbardziej denerwujący przed ostatnią w grze walką z bossem. Tuż przed nią należy obejrzeć krótką cutscenkę, której nie da się w żaden sposób przeskoczyć. A że walka nie należy do najłatwiejszych, to przy każdym jej powtórzeniu trzeba oglądać od nowa ten sam filmik... Wspominając bossów... trzeba przyznać, że w tej grze są oni dosyć wymagający. Ale te levele były moim zdaniem najlepsze w całej grze. Nawet jeśli tylko w niewielkim stopniu, to wprowadzały one jakiś element taktycznego myślenia do walki. I tak, czasem musiałem podchodzić do walki z nimi po kilka razy, naprawdę odporne skurczybyki!Oczywiście nie sposób wspomnieć o kontynuacji tzw. geomod, który zarówno w jedynce jak i w dwójce pozwala nam niszczyć chociażby ściany, dzięki czemu jesteśmy w stanie przedrzeć się do jakiegoś pomieszczenia tym czy innym sposobem. Niemniej, mam wrażenie, że w jedynce jakoś bardziej miało to ręce i nogi. Tutaj naprawdę niewiele jest takich miejsc, gdzie trzeba tego użyć, a już najgorsze jest to, że niektóre ściany z łatwością poddają się rozwałce, a inne, wydawałoby się znacznie delikatniejsze, stoją niewzruszone. Brak jest tu konsekwencji w wykorzystaniu takiego "moda" i przez to wydaje się to mocno oskryptowane. Możemy użyć geomoda, ale tylko tam, gdzie chcą tego autorzy, czyli prawdę mówiąc w bardzo ograniczonej przestrzeni.Fabuła w tej grze jest banalna i opiera się na motywie zemsty. Jedynkę w tym względzie śledziło się z dużo większą przyjemnością. Tutaj fabuła (mimo twistu mniej więcej w środku) jest tylko pretekstem do masakrowania kolejnych wrogów. Co ciekawe, gra może zakończyć się na jeden z czterech sposobów. Albo inaczej, w zależności od tego jak dobrze się spiszemy, na końcu gry włączy nam się jeden z czterech filmików. Również ciekawe jest to, że gdy otworzymy z poziomu menu "Extras" to okaże się, że jest tam dosłownie kilkaset różnych elementów do odblokowania grając na różnych poziomach trudności. Jednak nie ukrywam, że jakoś nie chce mi się bawić w tę grę po raz drugi. Podsumowując, Red Faction II jest dziwnym tworem, który jakby się trochę odkleił od rzeczywistości i nie pasował do swojego rocznika. Jednak jeśli przebrnięcie przez początki, to jest szansa, że kolejne rozdziały was wciągną, a wy jeszcze tego samego wieczora ukończycie grę wychodząc z tego, o dziwu, bez wielkiego bólu.5/10.

Ocena STEAM

5.3

Mieszane (1 235)

[title]

Główne zalety gry

  • Czynnik nostalgii: Wielu graczy docenia grę za jej wartość nostalgiczna, przypominając sobie miłe wspomnienia z grania na starszych konsolach, takich jak PlayStation 2.
  • Doświadczenie wieloosobowe: Offline'owy tryb wieloosobowy z botami jest podkreślany jako mocny aspekt, oferując przyjemną rozgrywkę na różnych mapach.
  • Grafika i design: Niektórzy użytkownicy zauważyli, że grafika była lepsza niż w oryginalnej grze, a niektóre projekty broni i zbroi uznano za atrakcyjne.
  • Akcja i różnorodność rozgrywki: Kilku graczy cieszyło się elementami akcji i różnorodnością broni, mimo pewnych krytyk dotyczących ich skuteczności.
  • Destrukcyjne środowiska: Choć mniej wpływowe niż w pierwszej grze, funkcja destrukcji nadal istnieje i dodaje trochę zabawy do rozgrywki.

Główne wady gry

  • Słaba fabuła: Narracja jest często opisywana jako słaba, chaotyczna i pozbawiona znaczących powiązań z pierwszą grą. Wielu graczy uznało ją za mało angażującą lub mylącą.
  • Problemy z rozgrywką: Rozgrywka jest krytykowana za liniowość, powtarzalność i brak głębi. Wiele osób zauważyło, że strzelanie wydawało się niezadowalające, z słabym odczuciem uderzeń broni i kiepską sztuczną inteligencją wrogów.
  • Projekt poziomów: Recenzenci zwrócili uwagę, że projekt poziomów był mało inspirujący i często mylący, co prowadziło do frustracji podczas rozgrywki.
  • Problemy techniczne: Gracze zgłaszali różne problemy techniczne, w tym błędy, słabą optymalizację dla nowoczesnego sprzętu oraz brak opcji szybkiego zapisu, co sprawiało, że gra wydawała się przestarzała.
  • Spotkania z wrogami: Ciągłe pojawianie się wrogów często było postrzegane jako przytłaczające i szkodliwe dla eksploracji świata gry.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Głębia w rozgrywce: Użytkownicy wyrazili pragnienie bardziej angażujących i zróżnicowanych mechanik rozgrywki, szczególnie w zakresie destrukcji środowiska, która wydawała się bardziej sztuczką niż kluczową cechą.
  • Poprawiona narracja: Wielu graczy pragnęło bardziej spójnej i wciągającej fabuły, która lepiej łączyłaby się z poprzednią odsłoną.
  • Ulepszona AI i projekt wrogów: Pojawiły się wezwania do lepszej sztucznej inteligencji wrogów i bardziej zróżnicowanego designu wrogów, aby uczynić spotkania bardziej wymagającymi i interesującymi.
  • Funkcje poprawiające komfort gry: Gracze zauważyli brak nowoczesnych udogodnień, takich jak szybkie zapisywanie i jaśniejsze cele, co poprawiłoby ogólne doświadczenie.
  • Lepsza eksploracja poziomów: Często wspominano o pragnieniu mniej liniowego projektu poziomów, który umożliwiałby eksplorację i strategiczną rozgrywkę.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, podczas gdy niektórzy gracze znaleźli przyjemność w Red Faction II, szczególnie dzięki jego elementom wieloosobowym i nostalgii, większość recenzji odzwierciedla rozczarowanie jego wykonaniem w porównaniu do poprzednika.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl