Total War: Rome II [PC]

Strategia należąca do jednej z najpopularniejszych serii. W tej części wracamy do Rzymu, aby jeszcze raz walczyć o władzę i dominację w regionie. Rozgrywka łączy turową kampanię z widowiskowymi, dynamicznymi bitwami, w których biorą udział dziesiątki tysięcy jednostek. Alias: Rome II: Total War.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Total War: Rome II data premiery gry na PC:

03 września 2013 ( światowa data premiery )

03 września 2013 ( data wydania w Polsce )

03 września 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Total War: Rome II:

Grand Ages: Rome
The History Channel: Great Battles of Rome

strategiczne, RTS, turowe, starożytność, multiplayer, strategiczne wojenne

Total War: Rome II to kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego należącej do znanej i lubianej serii Total War. Gra została stworzona przez brytyjskie studio Creative Assembly, które odpowiada za jej poprzednie części (np. Shogun, Medieval czy Empire) oraz kilka innych tytułów (Viking: Battle for Asgard, Stormrise). Po wojnach napoleońskich i próbach zjednoczenia feudalnej Japonii seria ponownie zabiera graczy do starożytnego Rzymu.

W Total War: Rome II wcielamy się w przywódcę państwa rzymskiego (lub dowolnego innego kraju), który staje do walki o władzę oraz dominację terytorialną. W otwartej kampanii, rozgrywanej w systemie turowym, możemy określić styl rządzenia oraz podbijać inne prowincje, aby rozwijać własne włości. Okres historyczny obejmuje całe wieki, począwszy od powstania Republiki Rzymskiej. Wraz z upływem czasu gracz może zdecydować czy obronić republikę, czy też uczynić z Rzymu imperium. W tym burzliwym okresie mądry przywódca spodziewa się ataku z każdej strony – nawet dotychczasowych przyjaciół. Gracz musi liczyć się z wszechobecną zdradą, bowiem rozgrywka kładzie spory nacisk na relacje między wpływowymi osobistościami.

Mapa strategiczna podzielona została na setki regionów pogrupowanych w większe prowincje. Każdy region trzeba osobno podbić, ale już zarządzanie nimi odbywa się w skali całych prowincji – dzięki takiemu rozwiązaniu, gracz nie traci czasu na zajmowanie się zbyt dużą ilością szczegółów, a zamiast tego może obrać politykę dla danego rejonu i skupić się na dowodzeniu armiami.

Oprócz dowodzenia z perspektywy mapy strategicznej, wielokrotnie prowadzimy swoje wojska do bitew toczonych w czasie rzeczywistym, w których uczestniczą nierzadko dziesiątki tysięcy żołnierzy. Mogą w nich brać udział jednocześnie zarówno jednostki lądowe jak i flota. Daje to ciekawe możliwości taktyczne – przykładowo okręty uzbrojone w katapulty osłaniające żołnierzy lądujących na plaży. Bitwy rozpoczynają się w różny sposób, zależny od okoliczności, jak choćby przez wspomniane wcześniej lądowanie na plaży. Choć rozstawienie oddziałów w polu nie zniknęło, to twórcy zdecydowali się być pod tym względem bardziej elastyczni.

Do dyspozycji otrzymujemy również różne machiny oblężnicze – katapulty, balisty, wieże oblężnicze, tarany i inne. Ułatwieniem w dowodzeniu armiami w boju jest nowy widok kamery. W dowolnym momencie można ją oddalić – obserwujemy wówczas pole bitwy z góry, a nasze jednostki przedstawione są w formie uproszczonych ikon. Ze względu na wielkość miast, ich zdobycie nie ogranicza się do utrzymania centralnego placu przez kilka minut. Walki trwają w różnych dzielnicach, a przejęcie kontroli nad metropolią wymaga zrealizowania kilku dynamicznie przyznawanych celów.

Total War: Rome II wykorzystuje unowoczesniony silnik graficzny Warscape engine, oddający najdrobniejsze szczegóły starć. Gra pozwala dosłownie zawiesić kamerę nad ramieniem poszczególnych żołnierzy – zmienia się wówczas perspektywa na trzecioosobową, a obraz nieraz się trzęsie jak w dobrym filmie akcji. Twórcy duży nacisk położyli na ogromną szczegółowość postaci – każda z nich ma własny szkielet animacji i mimikę twarzy. Pojedynki między wojownikami zostały zaprojektowane w oparciu o autentyczne techniki starożytnych stylów walki – żołnierze dźgają, unikają ciosów przeciwnika, atakują wrogów tarczą.

Przerywniki filmowe przed co większymi bitwami stworzone zostały na silniku gry, a generałowie przemawiają do swoich podwładnych. Również otoczenie zostało oddane z dużą pieczołowitością – miasta mają specyficzną dla regionu architekturę, mury pokryte są malunkami, budynki walą się pod ostrzałem katapult, dym rozprasza światło słoneczne, a ekwipunek walczących ulega zniszczeniu i zabrudzeniu. Podbite miasta zmieniają wygląd na mapie strategicznej – po przybliżeniu można dostrzec zrujnowane budynki, ciała poległych i krążące nad nimi sępy.

W grze powraca tryb dla wielu graczy w którym gracze toczą ze sobą indywidualne bitwy lub prowadzą całe kampanie.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 2507 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core i5 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 35 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu (PC)

"Miasta otrzymały limitowaną liczbę miejsc na nowe budowle: stolica może posiadać sześć konstrukcji, zaś osady maksymalnie cztery. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło: każdy budynek da się ulepszyć (np. willa, farma, rowy nawadniające, latyfundium), zaś konstrukcja nie jest już kolejkowana. Jeśli mamy wystarczająco dużo pieniędzy, możemy jednocześnie wznieść nawet osiemnaście nowych konstrukcji w obrębie jednej krainy, co pozwala na błyskawiczną zmianę priorytetów w danej lokacji. Wystarczy zaledwie kilka tur, aby z granicznej prowincji nastawionej na rekrutację wojska i produkcję machin wojennych stworzyć spichlerz Cesarstwa Rzymskiego, który jest w stanie wyżywić całe imperium."  więcej

Gramy w Total War: Rome II

Gramy w Total War: Rome II [12:40]

Najlepsza część serii? Przedstawiamy różne aspekty rozgrywki w Total War: Rome II. Od kampanii, poprzez bitwy morskie, a na walkach na lądzie kończąc. Czy gra faktycznie jest najlepszą odsłoną serii?

1:12

Video Total War: Rome II

Black Sea Colonies DLC - trailer

2:32

Video Total War: Rome II

Imperator Augustus Campaign Pack trailer

8:50

Video Total War: Rome II

Perils of Empire

komentarze czytelników (986)


Assassyn07  2014-10-13 - 19:20

@Zawodowiec_M, akurat ja mam intel i5 4570s i kartę grafiki z 3 gb więc.... Na szczęście edycja cesarska poprawiła wydajność (przynajmniej u mnie). A tak to co dokładnie daje uaktualnienie do ed. cesarskiej???

modzel18  2014-10-14 - 09:58

Up --> przeciez ten twoj procek jest slaby niby ma 4 rdzenie ale te rdzenie lipne są moj i5 2500 jest lepszy od tej "czwartej generacji" http://www.futuremark.com/hardware/cpu/Intel+Core+i5-4570S/review

Assassyn07  2014-10-14 - 15:47

Haahahahah ty jesteś słaby i tępy xD. Trzeba mieć nieźle poprzewracane żeby tak pisać XDDDDD. hahaah czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

modzel18  2014-10-15 - 21:32

No nie wiem człowieku w obliczaniu fizyki jest słaby a chyba obliczanie fizyki jest w grach najważniejsze. Do tego jeszcze "s" na koncu to tym bardziej szajs

Hypkov  2014-11-15 - 20:17

Siema! Mam pytanie. Pojawił mi się problem w postaci braku możliwości poruszania klawiszami bądź myszka ekranu mapy świata. Inne klawisze działają, próbowałem pogrzebać w sterowaniu, ale nic z tego. Niby mały problem, ale nie da sie normalnie grać. Proszę o pomoc

MrBlue212  2014-12-05 - 21:12

Bardzo fajna gierka 10/10 świetnie się gra i do tego nie nudzi

Adexx  2014-12-12 - 09:56

Jóź trochę po premierze wiec wróciłem do gry. W miedzy czasie grałem w shoguna 2 i nie żałuje ale ROME II wreszcie jest Grywalne w 100 %. Na uLtra gra śmiga jak ta lala. To co lubie w rome a co mnie odstraszało w innych odsłonach to spektakularne nie trwające kilku minut bitwy. Grając Spartą w pozycji obronnej wytrzymałem napór 2x większej armii a bitwa trwała naprawdę długo. Do tego górzyste tereny i dobra strategia dały mi w 1 bitwie to czego w shogunie nie doświadczyłem podczas gry. Chociaż S2 jest genialny i uwielbiam czasy samurajów to rome się poprawiło wielokrotnie. Teraz całowałbym po stopach CA jakby dali w nowej odsłonie medieval'a 3 gdyż 2jka na moim nowym kompie strasznie źle jest zoptymalizowana a jednak czasy średniowieczne wg mnie są the best. Rycerstwo bez armat i tych podobnych. Zamki, grody. Oczywiście w Rome także oblężenia są świetne i jeśli ktoś się zawiódł podczas premiery to teraz jest świetnie

Sabl  2014-12-18 - 21:18

rome 2 to bardzo dobra gra na wiele godzin (nie jak assasyny czy cody skierowane do młodszych graczy)

Assassyn07  2014-12-23 - 14:35

@modzel , wmawiaj sobie że mój jest gorszy. BF4 mi chodzi na ultra w 70 fps.

7.5

Assassyn07  2014-12-23 - 16:14

@Sabl. "skierowane do młodszych graczy" xD +18 lat

modzel18  2014-12-24 - 13:43

Asasyn porownaj sobie http://www.futuremark.com/hardware/cpu/Intel+Core+i5-4570S/review http://www.futuremark.com/hardware/cpu/Intel+Core+i5-2500+Processor/review

Assassyn07  2014-12-27 - 00:22

Czy nie wiesz mądralo że to są suche testy? Wykresy słupkowe i nic więcej? Ja gdybym się kierował słupkami statystycznymi z takich stron jak ta czy benchmark to musiałbym wydać na sprzęt 3 razy więcej niż wydałem. Widziałeś wykresy słupkowe dotyczące bf4 w multi? Według nich to na mojej karcie (hd 7950) na ultra mam mniej niż 50fps. Nie chce mi się dalej przekomarzać ja się cieszę że gry mi chodzą na wysokich i ultra bez żadnych ścin, a suche wykresy to jest teoria, a liczy się praktyka. Każdy sprzęt jest inaczej złożony i inaczej współpracuje ze sobą.

premium308499  2015-01-02 - 20:00

Jak na razie jestem zawiedziony.Wychowany na Rome 1, Medievalu 1 & 2 z radością odpalam Rome 2 i kupa. Nie łapię połowy opcji, nie rozumiem skąd się w oblężeniach miast biorą nagle jednostki wspierające totalnie z dupy. Śmieszy mnie że walki między oddziałami trwają w nieskończoność a jednostki wroga które niby uciekają zaraz po odstąpieniu pogoni (dosłownie zaraz) przestają uciekać i od razu wracają do ataku zreorganizowane. Kolejna rzecz, nie da się oddzielić części z jednostek od generała, każda armia, nawet 2 osobnikowa musi mieć generała- jeżeli się da oddzielić jednostki od generała tak aby funkcjonowały bez niego to posypuje głowę popiołem. Graficznie nie musi mnie powalać, to nie musi być gra z plenerami. Medievala 2 znam na pamięć nie wiem czy tego będę i czy będzie mi się chciało.

Asmodeusz  2015-01-02 - 20:15

Nie łapię połowy opcji, nie rozumiem skąd się w oblężeniach miast biorą nagle jednostki wspierające totalnie z dupy. Poza broniaca armia masz do czynienia z milicja (armia wspierajaca) oraz ew. z dodatkowymi armiami z mapy swiata. Jesli na mapie miedzy armiami jest strzalka to znaczy ze beda siebie wspierac. Śmieszy mnie że walki między oddziałami trwają w nieskończoność a jednostki wroga które niby uciekają zaraz po odstąpieniu pogoni (dosłownie zaraz) przestają uciekać i od razu wracają do ataku zreorganizowane. Dlatego dobijaj je szybszymi oddzialami i nie pozwol na zebranie sie. Psy np. sa mordercze na takie jednostki - w kilka sekund caly iddzial sie sklada. A jesli chodzi o 'historycznosc" rozwiazania? Wiekszosc walka tak wygladala. Jak dlugo obie strony sie trzymaly tak walka mogla trwac "nieskonczonosc". Jak tylko zaczynala sie panika, walka konczyla sie doslownie w kilkanascie minut. Kolejna rzecz, nie da się oddzielić części z jednostek od generała, każda armia, nawet 2 osobnikowa musi mieć generała- jeżeli się da oddzielić jednostki od generała tak aby funkcjonowały bez niego to posypuje głowę popiołem. Nie da sie. Chodzilo o wyeliminowanie pojedynczych oddzi ...

10

Rumcykcyk  2015-01-06 - 14:54

Kurcza podnieśli poziom trudności większość bitew które kiedyś bym wygrał 1-ręką to na patchu 2.2 z dodatkiem "wrath of sparta" bitwy są wymagające i trudne, większość przegrywam :D fajnie że jest tak trudno bo wcześniej milicją można było pogonić lepsze jednostki.

Assassyn07  2015-01-07 - 21:21

Tak czy siak chore jest to że trzeba dopłacić 50 zł żeby mieć inne frakcje. A "najlepsze" w tym jest to że nawet z dodatkowymi frakcjami, frakcji jest połowę mniej niż w M2 TW. Jak dla mnie to oni powinni zrobić M3TW bez jakichś bzdurnych dlc typu Blood and Gore gdyż takie rzeczy normalnie zawsze były w podstawce.

9.0

OleJ96ldz  2015-01-11 - 10:23

procesor 2.4 GHz intel Core 2 duo grafika intel GMA X3100 144MB pojdzie chociaz na najniższych ?

9.0

rhemek  2015-01-16 - 01:04

Mozecie mi w czyms pomoc? Wczoraj podczas grania w Rome II zresetowal mi sie komputer . Od tego momentu gra zawiesza sie na ekranie startowym ( ten bialy z napisem RTW Imperial Campain) . Po prostu caly czas kreci sie tam kolko i nic zrobic nie moge poza resetem. Dzis odinstalowalem gre i jeszcze raz sciagnalem ze steamu i zainstalowalem na innym dysku, to samo. Zawiesza sie zawsze w tym samym miejscu... Jak to ominac i naprawic?

coranq  2015-01-18 - 23:15

Mam pytanie bo po pobraniu zawartosci edycji cesarskiej podczas starc jednostek sa przycinki co sugeruje że procek nie wyrabia... a poprzednio tak nie bylo i na domiar tego ciupalem na wysokich z rozdzielczoscia 1920-1080 i duza skala jednostek a teraz tez tak moge grac no ale podczas walki i tylko wtedy przycina... jak by co mam rowniez dlc wrath the sparta czy jakos tak.

coranq  2015-01-18 - 23:18

aha zapomnialem podac staty kompa : procek intel pentium G645 @ 2.90ghz 2.90 ghz . ram 4GB i karta AMD radeon HD 6670. Chciałbym zaznaczyc ze nawet sie przycina jak walcza 1 jednostka generala na 1 jednostke generala i tylko i wylacznie podczas walk lol...