The Elder Scrolls Online [PC]

The Elder Scrolls Online to produkcja należąca do gatunku MMO, w której duży nacisk położono na ogromny, zróżnicowany i w pełni otwarty świat. Gra pozwala inaczej spojrzeć na krainy wykreowane między innymi w takich bestsellerach jak The Elder Scrolls Skyrim. Alias: ESO, TESO, The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited.

wersja językowa:
angielska

The Elder Scrolls Online data premiery gry na PC:

04 kwietnia 2014 ( światowa data premiery )

04 kwietnia 2014 ( data wydania w Polsce )

04 kwietnia 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls Online:

Devilian
Land Of Britain
EverQuest II

RPG, FPP, TPP, fantasy, PvP, PvE, MMORPG, The Elder Scrolls

Uaktualnienie: Od 17 marca 2015 roku do gry w The Elder Scrolls Online nie jest wymagane opłacanie abonamentu. Wystarczy jednorazowy zakup gry, analogicznie jak w przypadku konkurencyjnego Guild Wars 2. Ponadto w sklepach pojawiło się specjalne wydanie zatytułowane The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited, wzbogacone o wszystkie wydane wcześniej dodatki i rozszerzenia.

The Elder Scrolls Online to gra z gatunku MMO, której akcja umiejscowiona została w świecie przedstawionym w grach z serii The Elder Scrolls. Nad jej produkcją pracował od 2007 roku 250-osobowy zespół ZeniMax Online Studios.

Akcja gry toczy się na milenium przed wydarzeniami przedstawionymi w The Elder Scrolls V: Skyrim. Fabuła kręci się wokół paktu, który został podpisany pomiędzy rodziną Thern a potężnym nekromantą Mannimarco. Umowa ta związana jest z próbą odzyskania przez Imperium utraconej potęgi oraz rozciągnięcia jego wpływów na dodatkowe terytoria. Przedstawiciele arystokracji kontynentu Tamriel nie wiedzą jednak, że Mannimarco zawarł sojusz z potężnym demonem Molag Balem, którego celem jest zdobycie władzy nad światem. Dzięki temu mrocznemu przymierzu polegli w walce bohaterowie mogą zostać przywróceni do życia i wrócić do toczenia kolejnych bitew. W założeniu twórców, jest to wstęp to o wiele bardziej skomplikowanej historii.

Gracze mogą wybrać, do której frakcji należeć będzie ich bohater. Do wyboru są trzy stronnictwa, z których każde walczy z Imperium i znajduje się w posiadaniu potężnej armii. Frakcje te to Pakt Ebonheart (zrzeszający rasy Nordów, Dunmerów i Argonian), Dominium Aldmeru (Altmerowie, Bosmerowie i Khajiitowie) oraz Przymierze Daggerfall (Orkowie, Bretoni, Redgardowie). Ostatecznym celem każdej z nich jest zdobycie stolicy kraju. Przywódca grupy, która tego dokona, zostaje mianowany cesarzem i korzysta ze specjalnych przywilejów. Oprócz tego protagonista może dołączyć do jednej z kilku organizacji zrzeszających postacie o odpowiednich umiejętnościach. Są to m.in. Gildia Magów, Złodziei czy Wojowników.

Świat gry, który gracz może bez skrępowania i pośpiechu zwiedzać, jest o wiele większy niż ten, po którym poruszaliśmy się w The Elder Scrolls V: Skyrim. Dzięki temu po raz pierwszy w historii cyklu można udać się na przykład do ojczyzny rasy Khajiitów – Elsweyr. Sama rozgrywka przypomina krzyżówkę podobnych tytułów MMO z dotychczasowym stylem The Elder Scrolls. Gracze wykonują fabularyzowane zadania i poznają dalsze wydarzenia składające się na wątek główny lub poboczne. Deweloper położył też duży nacisk na losowe zajścia, które mogą się bohaterowi przydarzyć w każdej chwili – jednym z przykładów jest niespodziewany atak bandytów.

Walka, niezwykle istotny element gier z serii The Elder Scrolls, jest oparta na systemie znanym z jednoosobowych części cyklu – lewy przycisk myszy odpowiada za atak, prawy za blok. Dzięki temu jest ona o wiele bardziej atrakcyjna i dynamiczna niż w przypadku tradycyjnych MMORPG-ów. Studio ZeniMax Online pokusiło się o system rozwoju bohaterów, czerpiący z dwóch źródeł: serii The Elder Scrolls i innych reprezentantów gatunku MMO. Postacie wciąż ćwiczą te umiejętności, których używają najczęściej, ale do zabawy wprowadzono też punkty doświadczenia. Warto wspomnieć także o trybie PvP, w ramach którego gracze mogą wziąć udział w zdobywaniu zamków i twierdz z wykorzystaniem maszyn oblężniczych, przejmowaniu kopalń, farm itp. W tego rodzaju bataliach może uczestniczyć aż do 200 graczy.

Oprawa graficzna tytułu prezentuje się znakomicie i na pierwszy rzut oka przypomina te znane z takich gier MMO jak Star Wars: The Old Republic, RIFT czy też Everquest II. Na uwagę zasługuje również fakt, że wszystkie dialogi i wypowiedzi w grze zostały nagrane w formacie audio.

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 6.2 / 10 na podstawie 1889 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 2278 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7/8), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 60 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO

Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO (PC)

"Tamriel wypełnione po brzegi innymi graczami, z którymi można przeżywać przygody, walczyć i po prostu wymieniać się przedmiotami? Prawda, że to brzmi świetnie? Sam podchodziłem do The Elder Scrolls Online nastawiony pozytywnie, bo mój główny zarzut wobec solowych odsłon tej serii dotyczył odczucia martwego świata – takiego, w którym tylko jedna osoba ma cokolwiek do gadania. Paradoks polega na tym, że sieciowa gra, przygotowana przez studio ZeniMax Online, cierpi na niemal identyczne bolączki co Morrowind. Oblivion, czy Skyrim. Przemierzając wycinki Tamriel, bo gra rozgrywa się tylko w wybranych miejscach, trudno nie odnieść wrażenia, że stąpamy po jeszcze bardziej zacementowanych gruntach niż w grach solowych. Ten świat i jego mieszkańcy stoją w miejscu, czekając na herosa. Niby to norma, a jednak dzisiaj oczekuje się więcej – gry, w której PvE nie będzie tylko statycznym odgrywaniem scenek, ale równie pasjonującym doznaniem jak chaotyczne w swojej naturze PvP. Tymczasem The Elder Scrolls Online jest w tym względzie absolutnie niemrawe – to świat, w którym nic tak naprawdę się nie dzieje."  więcej

The Elder Scrolls Online: zdobywamy zamki w PvP – MMO w 5 minut!

The Elder Scrolls Online: zdobywamy zamki w PvP – MMO w 5 minut! [5:00]

Błyskawiczne spojrzenie na tryb PvP w The Elder Scrolls Online. Jedną z atrakcji The Elder Scrolls Online jest tryb PvP, rozgrywany pomiędzy trzema frakcjami graczy. W nim walczymy o zamki i twierdze, by koronować własnego cesarza i zdobyć bonusy. Prezentujemy podstawowe założenia PvP w nowej serii programów: MMO w 5 minut. Szybciej się nie dało!

4:50

Video The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

rozwój postaci (PL)

2:49

Video The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

The Imperial City

3:13

Video The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

Exploring Tamriel

komentarze czytelników (863)


Kejdzi  2015-03-28 - 21:26

Witam. Czy da się jeszcze kupić tanio tą grę? Sprawdzałem w Empiku, ale niestety podnieśli już cenę do 200zł.

lubie_grac  2015-03-30 - 06:52

Nie podnieśli ceny, masz wydanie kompletne ze wszystkimi dodatkami bez suba, tani preorder za 40zl znikną bo nie ma już abonamentu, nie wiem nawet czy po zmianie polityki dało by się go bez suba zainstalować. Tez się zastanawiam czy teraz gry nie kupić ale obawiam się że za jakiś czas przejdzie na F2P albo będą jakieś obniżki wiec poczekam jeszcze.

Kejdzi  2015-03-30 - 13:56

@lubie_grac Tja, tylko że nie ma czegoś takiego jak wydanie kompletne, są wersje Standard i Imperial (dokładnie takie same co przed przejściem na B2P). Nowe wersje różnią się chyba jedynie uaktualnionym klientem gry i pudełkiem, a mimo to wszędzie podnieśli kilkukrotnie ceny. Co do przejścia na F2P to praktycznie nie ma na to szansy.

lubie_grac  2015-03-30 - 15:14

@Kejdzi na stronie producenta masz napisane ze wersja B2P zawiera wszystkie wydane do tej pory dodatki, za nowsze trzeba będzie zapłacić, jak płaciłeś suba to samo masz po konwersji konta. Nikt nie podniósł ceny, tamta wersja za 40zl wymagała suba i była to cena promocyjna, normlanie gra kosztowała więcej. Gra na stronie producenta kosztuje 230zl wiec tak czy siak empik jest tańszy. Ten zapis ze są wszystkie dodatki mi sugeruje ze gra w podstawce przejdzie na F2P a wszystkie dodatki będą płatne ekstra jak w innych grach F2P. Pamiętam że w czasie premiery gra kosztowała jakieś 160zl co mnie wraz z subem odrzuciło od tej gry więc cena jest nieco podniesiona ale nie masz konieczności płacenia suba wiec to nic niezwykłego, długo po premierze GW2 kupiłem za 185zl i nie robiłem z tego problemu bo nie ma abonamentu.

Kejdzi  2015-03-30 - 16:56

@lubie_grac Poprzez "dodatki" producent tutaj najprawdopodobniej ma na myśli patche (które i tak są darmowe), ponieważ nie kojarzę by do ESO wyszedł jakikolwiek większy płatny dodatek. Wiem jedynie o 1 dlc i opcji ulepszenia konta do edycji imperialnej, które wg FAQ-u na oficjalnej stronie właśnie NIE wchodzą w skład standardowej wersji B2P. Co do ceny to się zgodzę - raczej nie ma co liczyć by pozostawili cenę 40zł, gdy gra zrezygnowała z abonamentu. Nie tylko w grach F2P dodatki są płatne, w B2P sytuacja wygląda przecież identycznie, np. nadchodzący dodatek GW2 też będzie płatny. Tak samo zapewne będzie tutaj. Problemem z ceną ESO są bardzo mieszane opinie oraz moje doświadczenia z betą, po prostu nie chce "przepłacić" za grę, która okaże się mierna.

lubie_grac  2015-03-30 - 17:39

Ja tez nad cena się zastanawiam ale chyba się zdecyduje:), dodatku do GW2 nie kupie, gra mi się podoba (gameplay, grafika) ale z czasem nudzi i są głupie przerwy miedzy fabularnymi zadaniami 5-10lvl w których tylko odkrywamy mapę i robimy pojawiające się zadania, mnie to irytuje, wole bardziej tradycyjne MMO z questami od NPC które tez są powtarzalne i nudne w sumie ale progres jakoś tak mi lepiej idzie:)

lubie_grac  2015-03-31 - 07:41

Jestem zdecydowany kupić dziś grę ale mam pytanie do grających o samą walkę, do jakiej innej gry walka jest podobna?, mi się najbardziej podoba walka w Neverwinter, nie ma spamowania 1-9, trzeba biegać, robić uniki i nie ma tego odczucia że zaznaczam wroga i wale jak szalony 1-9 aż kolo padnie. Owszem bardziej tradycyjne nawalnie nie przeszkadza mi np. w SWOTOR czy GW2 ale w Rift już kompletnie nudzi a questy są jeszcze nudniejsze (przynieś, wynieś, pozamiataj). Czytałem recki, oglądałem YT ale tak czy siak dalej nie wiem czy walka mi podejdzie, gram obecnie na zmianę w NV,GW2 i SWOTOR, jak te gry mi pasują czy nie ma obawy że odbije się od TESO?, oczywiście to nie Skyrim którego przechodziłem 2-3 razy z dodatkami ale to uniwersum mnie przyciąga do siebie.

Dogmaticus  2015-04-07 - 14:36

W ESO walka nie jest jak w innych MMO. Chyba Neverwinter jest najbardziej podobne. Trzeba ruszać sie, myślec, walka jest aktywna. Do tego rewelacyjny system klas, który pozwala stworzyć jedyna w swoim rodzaju postać. Poza wszystkim questy, które warto czytać, słuchać postaci itd, bo swietnie budują atmosferę gry i po prostu sie chce w nie grać. Po przejściu gry na B2P jest sporo graczy i gra sie naprawdę swietnie.

7.5

lubie_grac  2015-04-07 - 19:01

Mam grę od paru dni i jest spoko jak na B2P, tak samo jak GW2, trochę pogram, odłożę i wrócę, fajne widoczki i niektóre zadania aż się chce wypytywać NPC o detale ale wiele to "przynieś-wynieś-pozamiataj" jak w każdym MMO, mi to nie przeszkadza, największy atut gry to wielka mapa która można zwiedzać, zbierać różne śmieci i robić z nich coś przydatnego, tyle że ta wielka mapa razi statycznością i pustą, za mało zwierząt i życia, 2 kraby i jeden jeleń na krzyż nie oddają atmosfery życia na tak rozległych terenach. Czytanie/słuchanie zadań nudzi się po paru godzinach tak samo jak w SWOTOR, niektóre czymś zaciekawią ale po czasie wiele się przeklikuje i śmiga się robić co NPC od nas chciał:) Walka faktycznie trochę dynamiczna ale w sumie ogranicza się do paru uników i nawalaniu 1-4 w przypadku mojego łucznika i w zasadzie tyle, mi to nie przeszkadza w sumie, przyzwyczaiłem się już do stylu walki MMO, jest ok. Dużo jeszcze nie widziałem bo mam jakiś tam 11-12lvl ale będę grać dalej, mimo wszystko bawię się dobrze i o to chodzi.

8.5

LinHaX  2015-04-20 - 14:36

W gre gram od okolo dwoch tygodni, i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - mocno odpychaly mnie pierwsze recenzje, ale do gry namowil mnie kolega, i musze powiedziec ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Walka jest naprawde dynamiczna, dungeony robi sie bardzo fajnie. Gra troche rozni sie od innych mmo w ktore gralem do tej pory, wiec do niektorych rzeczy ciezko mi sie przyzwyczaic, ale jak najbardziej jestem na tak. Przy okazji gracze ktorzy potrafia sie poslugiwac jezykiem angielskim napewno docenia bardzo fajne community. :)

LinHaX  2015-05-02 - 11:19

Mam tylko jedno pytanie - ma ktos namiary na jakas polska gildie?

9.0

castillo20  2015-05-26 - 15:25

Aktualnie gra wymiata, moim zdaniem najlepsze MMORPG na rynku. Ludzi przybywa, a patche robione z rozwagą i przemyślane

karnisterniak  2015-06-02 - 19:19

Ta gra nadal ma abonament? Dziś wyczytałem, zapewne tylko plotkę, że od marca miała być B2P. Jeśli nie to czy wie ktoś czy są takie plany.

bimber55  2015-06-05 - 19:17

Witam wszystkich. Ta niska ocena od użytkowników (5,5) jest z powodu abonamentu, czy może rzeczywiście TESO jest w zasadzie tak słabe?

9.0

stefanel  2015-06-11 - 13:06

naprawdę jestem mile zaskoczony, niezła gierka i poza tym jest darmowa, nie posiada abonamentu :)

pawlotti  2015-06-28 - 21:20

A ja czytałem gdzieś że trzeba opłacać w tej grze abonament nie pamiętam czy chodzi o wersje na pc czy którąś konsole

Dinner  2015-06-28 - 21:21

[link] O wiele lepsza gra. Gorąco polecam.

saito123  2015-07-16 - 23:51

Dla mnie jest to bardzo dobre MMO :) 10/10.

Antizpuszczy  2015-07-17 - 21:01

Ktoś pogra w Teso? Nick: Antizpuszczy

7.5

Nefil92  2015-07-18 - 14:35

Ach polaczki, dają 5/10 bo gra jest płatna. Gra była żałosna w czasie bety, w ciągu tego czasu poczynili niesamowite postępy, tak jak zakładałem, gra przeszła na tryp F2P. Różni się jednak od Star Wars, czy LotR, które bez płacenia abonamentu są niegrywalne.