Shadowrun Returns [PC]

Taktyczne turowe RPG korzystające z licencji popularnej stołowej gry fabularnej. Akcja toczy się w 2054 roku, w świecie, gdzie cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Gracze obejmują kontrolę nad doskonale wyszkoloną grupą najemników, którzy za pieniądze podejmują się realizacji najbardziej niebezpiecznych misji.

wersja językowa:
angielska

Shadowrun Returns data premiery gry na PC:

25 lipca 2013 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

25 lipca 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Shadowrun Returns:

Wasteland 2
Fallout 2
Satellite Reign

RPG, cyberpunk, fantasy, turowe, widok izometryczny, 2D, Kickstarter, indie, klasyczne RPG

Shadowrun Returns to cRPG w starym stylu, z turowym systemem walki i dwuwymiarową grafiką. Jest to pierwszy duży projekt firmy Harebrained Schemes - do tej pory zespół zajmował się produkcją gier mobilnych i niezależnych. Studio założone zostało jednak przez prawdziwych weteranów branży, w tym Jordana Weisman, czyli człowieka, który współtworzył grę fabularną Shadowrun oraz światy Battletech i Crimson Skies. Tytuł został sfinansowany na Kickstarterze.

Akcja toczy się w 2054 roku, w rzeczywistości, w której cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Magia powróciła do świata, a wybuch plagi znanej jako VITAS spowodował, że z ludzkości wyodrębniły się takie rasy jak m.in. orki, trolle, elfy czy krasnoludy. Z kolei inna plaga (HMHVV) wywołała mutacje, które przeobraziły zarażonych w m.in. gobliny, ghoule, wampiry czy wilkołaki. Natomiast smoki stały się jedną z największych sił na rynku finansowym. W tym uniwersum żyją i pracują tytułowi shadowrunnerzy. Są to najemnicy skłonni za odpowiednią sumę wykonać każde zadanie. To właśnie grupą takich profesjonalistów pokieruje gracz w kampanii. Gwarancją wysokiej jakości fabuły jest fakt, że w produkcję zaangażowanych było siedmiu autorów, którzy zajmują się pisaniem przygód i suplementów do papierowego pierwowzoru.

Shadowrun Returns to RPG w starym dobrym stylu. W trakcie zabawy dowodzimy drużyną shadowrunnerów i mamy pełną kontrolę nad każdym z jej członków. Starcia rozgrywane są w systemie turowym i wymagają sporego sprytu taktycznego. W świecie Shadowrun przenikają się cztery rzeczywistości - fizyczna, cyfrowa, mistyczna i astralna. W zależności od wybranej klasy postaci możemy wykorzystać zdolność dostrzegania niektórych z nich. Przykładowo, Uliczny Samuraj zobaczy znaczniki podpowiadające, które miejsca zapewniają osłonę, skąd mogą nadejść wrogowie oraz statystyki wykorzystywanych w walce broni. Z kolei Mag Bojowy posiada wzrok wychwytujący nadnaturalne aury, dzięki czemu z łatwością odszuka magiczne przedmioty. Potrafi też przewidzieć jaki czar zostanie za chwilę rzucony przez przeciwnika. Natomiast hakerzy rozumieją przepływ danych i informacji, dzięki czemu manipulując światem cyfrowym mogą wpływać na rzeczywisty.

Podstawowa kampania w grze opowiada historię pewnego shadowrunera, któremu nie wiedzie się najlepiej. Ratunkiem okazuje się nagrana na taśmę prośba nieżyjącego już znajomego o rozwikłanie zagadki jego śmierci. Podczas tej misji gracz może wykreować postać, chociaż nie otrzymuje zbyt wiele swobody – lokacje są niewielkie, wybory fabularne występują sporadycznie, a walki nigdy nie stają się skomplikowane. Osoby, które nie czują się usatysfakcjonowane tą przygodą mogą jednak sięgnąć po scenariusze stworzone przez fanów lub stworzyć własne. Umożliwia to prosty w obsłudze edytor.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 6.6 / 10 na podstawie 1156 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 98 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera (PC)

"Jak pisałem, w Shadowrun Returns grało mi się dobrze, bo fabuła utrzymywała równy poziom do samego końca. Miło oglądało się też lokacje, które cieszą oczy swoją szczegółowością, kolorami i kierunkiem artystycznym – to dowód na to, że rzut izometryczny wcale nie jest reliktem przeszłości i nie trzeba go unikać w obawie przed tym, co pomyślą młodsi gracze (wyobrażam sobie, że tak właśnie sądzą ważne osoby w dużych firmach wydawniczych). Szkoda tylko, że trud włożony w pracę nad mapami został zmarnowany. Chodzi o to, że większość z nich jest wręcz klaustrofobiczna i kompletnie pusta. Ot, parę postaci, jeden przedmiot do podniesienia i trzy obiekty, z którymi trzeba wejść w interakcję, żeby rozwinąć fabułę. Jeśli ktoś liczy na możliwość „eksplorowania” bogatego świata, niech lepiej wybije to sobie z głowy.więcej

Gramy w Shadowrun Returns

Gramy w Shadowrun Returns [14:01]

Cyberpunkowe elfy. Gęsta mieszanka fantasy z cyberpunkiem i oldschoolowy posmak prawdziwego RPG. Tym właśnie jest Shadowrun Returns - zobaczcie, czy tytułowy powrót okazał się udany.

Clash of Swords

Clash of Swords

Zagraj za Darmo!

Dragon Knight

Dragon Knight

Zagraj za Darmo!

Two Worlds II - Game of the Year - PC - 35,90 zł

kup w sklepie

PC 35,90 zł

Royal Quest - Edycja Premium  - PC - 45,90 zł

kup w sklepie

PC 45,90 zł

Dark Souls Prepare to Die Edition - PC - 63,90 zł

kup w sklepie

PC 63,90 zł

Komentarze Czytelników (109)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
29.07.2013 13:47
odpowiedz
Duality
66
Konsul

Nie wiem co masz na myśli przez wczuwanie się, bo jeśli ogladałeś godzinami lokacje dla wrażeń estetycznych, to rzeczywiście mogło tyle ci to zająć.
@Inalian
Dlaczego adresujesz to do mnie? Ja ci tylko tłumaczyłem, jakim cudem A.l.e.X'owi mogło to zająć tyle czasu. Sam jeszcze gry nie skończyłem. Muszę pierw przejść inną produkcję.

30.07.2013 08:22
odpowiedz
HansKupke
5
Legionista

Gra jest poprostu... super . Tyle akcji ,nie usnie sie a jeszcze wyjdzie kilka dodatków ... i spolszczenie to juz wogole gra epic ;)

30.07.2013 15:02
odpowiedz
Kobayashi
31
Chorąży
6.0

robak8 - zgadzam sie z twoja opinia.

gierka jest po prostu OK ale uproszczone na maxa rozwiazania po prostu nuza po pewnym czasie.

do np fallouta 1 czy 2 to nawet nie ma co porownywac, mimo lat, fallout wciaz kopie tylek nowym grom.

30.07.2013 15:53
odpowiedz
issewen
6
Pretorianin
7.5

I już jestem po - nie będę się rozpisywał. Shadowrun to hybryda przygodówki z rpg, ze świetną fabułą i bardzo ciekawym światem i postaciami. Grało mi się przyjemnie, walka też przyjemna. Za uboga jak na rpg, za prosta jak na przygodówkę, ale jako miks idealna. Daję 7,5/10 - przeszedłem na very hard w 23h jeśli ktoś zastanawia się jak długa jest gra, czytałem też wszystkie dialogi i opisy.

31.07.2013 01:22
odpowiedz
Ahaswer
42
ciwun

RPG w starym stylu, dwuwymiarowy, rzut izometryczny, z elementami turówki taktycznej? Dlaczego wcześniej o tej grze nie słyszałem?

01.08.2013 09:37
odpowiedz
djmaciek
116
Pretorianin
6.5

Gra ma duży potencjał, jednak na chwilę obecną doskwiera liniowość, znikoma interakcja z otoczeniem, prowadzenie gracza niemalże za rękę. Na plus grafika i rzut izometryczny (który chyba nigdy się nie znudzi) i walka dająca dużo możliwości w zakresie taktyki oraz osobliwy system rozwoju postaci.

12.08.2013 17:28
odpowiedz
Fallangel
8
Legionista

orientuje się ktoś czy jest robione spolszczenie do tej gry? Przez kogoś lub przez jakąś grupę?

12.08.2013 17:35
odpowiedz
A.l.e.X
88
Alekde

--->Fallangel - raczej nikt się za spolszczenie nie zabierze ponieważ do gry pojawiają się codziennie nowe mody i przygody, aczkolwiek główna kampania pierwsza ze względu na skalę jest najbardziej dopracowana. W październiku wychodzi DLC Berlin który ma być jeszcze dłuższy i ciekawszy. Poza tym jest kilka naprawdę ciekawych projektów więc Dead man's Switch można potraktować jako wspaniały wstęp.

Więc wszystkie zarzuty dotyczące liniowości itc. to w sumie dotyczą tylko głównej przygody, w inne jakie zagrałem jest obrót w tym kierunku o 180 stopni.

Kampanie dodatkowe z SW są oczywiście za darmo i każdy może sobie pobrać i grać.

12.08.2013 19:30
odpowiedz
Fallangel
8
Legionista

---> A.l.e.X acha,dzięki za info, a skąd można pobrać te dodatki?

12.08.2013 22:50
odpowiedz
reksio
140
bez budy

Zupełnie mnie to nie przekonało. Poczekam na jakąś sporą obniżkę i kupię. Choćby rok do wyprzedaży Steama ;p

14.08.2013 03:05
odpowiedz
yadin
77
Senator

Człowiekowi przypominajo się stare czasy. Tak wyglądały gry w latach 90.

26.08.2013 09:14
odpowiedz
AlkoPc
39
Pretorianin

Hmmmm. To może i ja sobie przypomnę, bo gra wygląda apetycznie. Widziałem gameplay i faktycznie rozgrywka zdaje się być bardzo uproszczona, ale to klimat ma chyba grać pierwsze skrzypce. Tak czy inaczej, szarpnę się i tenże tytuł zakupię. :)

26.08.2013 10:01
odpowiedz
dirty
44
Pretorianin

Co do spolszczenia to już jest. Przetestował ktoś je?
http://www.polskiegranie.pl/spolszczenie/spolszczenie-do-shadowrun-returns/

27.08.2013 11:09
odpowiedz
AlkoPc
39
Pretorianin

Orientuje się ktoś, czy grę można nabyć tylko na Steamie, czy są gdzieś do kupienia klucze?

14.11.2013 20:41
odpowiedz
donlucka
2
Junior

Ja przetestowałem i powiem że jest OK. Czekam na spolszczenie bo jest trochę czytania. Ci co uwarzają że gra jest płytka i prosta to powiem tak. Strona Nexus ( największa skarbnica modów w sieci ) ma już ją w profilu tak że będzie miodzio. Ta gra jest zrobiona dla graczy, i gracze będą dbać o jej dalszy rozwój, poprzez tworzenie misji, postaci, fabuły i kolosalnych zmian w rozgrywce. Kampania w singlu to tylko baza, dodatek :) Dodam że fani steampunku będą wniebowzięci, klimat wylewa się z ekranu

30.11.2013 11:47
odpowiedz
szczypiorofixpw
36
Pretorianin

@yadin: "przypominajo" ??? Po tych kilku napisanych przez ciebie słowach wnioskuję, że nie urodziłeś się nawet w latach 90tych więc co możesz wiedzieć o tych czasach i o grach wtedy wydawanych?

02.12.2013 09:15
odpowiedz
ThisPapa
50
Centurion

Kupiłem wersję na tablet i gra się świetnie (na telefony nie polecam bo za mała czcionka). Doskwiera brak savów i trzeba kończyć etap jak już się go zacznie. Gra jest świetna w porównaniu z "kulkowymi klikaczami". Polecam :)

04.12.2013 06:16
odpowiedz
standby
37
Umbrella Corporation
9.0

Gra się przyjemnie, klimat wciąga.

06.01.2014 13:06
odpowiedz
Ahaswer
42
ciwun

Klimat jest rzeczywiście fajny, ale co do trybu walki mam pewne zastrzeżenia. Tryb turowy mi bardzo odpowiada, ale wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie jest szczególnie rozbudowany. Zastosowano rozwiązanie znane z nowego XCOM (czy z Arma Tactics) czyli zamiast klasycznych punktów ruchu dostajemy dwie fazy akcji. Nasza postać ma w "drużynie" w danej bitwie niewielu ludzi, zwykle jednego bądź dwóch, co ogranicza nieco element taktyczny.

Liniowość fabuły razi. Nie wiem czy będę miał ochotę przechodzić tę grę drugi raz inną postacią. No i ten system zapisu, naprawdę irytujący. Ja gram z doskoku, czasem po 5 minutach muszę grę odstawić, dlatego taki brak kontroli nad zapisywaniem stanu rozgrywki jest dla mnie po prostu niekomfortowy.

06.02.2014 14:43
odpowiedz
ilovemetal
29
Centurion

Ocena użytkowników 4.4... Redakcji 7.0... skąd taka rozbieżność? Bo teraz nie wiem czy gra jest kiepska czy niezła

25.02.2014 09:22
odpowiedz
Sir Xan
58
Senator

[Jestem niesłyszący]

@ilovemetal -> Bo fanów cRPG przywykli się do nieliniowa fabuła i otwarty świat. Jak się okazuje, że Shadowruns jest bardziej liniowy "do bólu" i ograniczony zapisu stan gry, to fanów czuli się oszukani i wpadli w szału. Stąd te mocne zaniżone oceny.

25.07.2014 20:25
odpowiedz
subover
1
Junior

Zastanawiam się, jeśli planujesz rozpocząć solucja do Shadowrun Dragonfall także jak dzieje się w Shadowrun Return. Ponieważ Shadowrun Dragon ma kilka punktów decyzyjnych, które mogą zmienić historię. Tak więc, że byłoby dobrze, aby wiedzieć, lepsze decyzje i ich konsekwencje.

08.08.2014 11:57
odpowiedz
MarucinS
49
Pretorianin

Gra wydaje się ok dla tych co mają czas na granie... ja nie mam.
Wraz z CPU od Intela dostałem pakiecik Shadowrun Returns, GRID Autosport,... czy ktoś byłby chętny?

16.09.2014 22:33
odpowiedz
premium340584052
1
Junior

Ja z chęcią, możesz przesłać na maila mqrcel@gmail.com

15.02.2015 20:44
odpowiedz
boy3
32
Pretorianin

Nie wie ktoś, kiedy będzie spolszczenie?

19.02.2015 10:05
odpowiedz
jęczmienię
17
Chorąży
9.0

Bardziej przygodówka z elementami rpg i taktyczną walką niż prawdziwy rpg, ale co z tego kiedy gra jest świetna, klimatyczna, treściwa. Jest owszem liniow ale przynajmniej nie ma durnoty i nuuudy jak w inquisition czy skyrim. Każda sekunda w tej grze przesycona jest treścią i klimatem. Poleca fanom dobrej fabuły i niezrażajcie się tą, że tak to ujmę, lekko kampową grafiką bo bardzo szybko można sie przyzwyczaić a potem nawet sie podoba. Mogłoby być więcej sidequestów.

01.05.2015 10:06
odpowiedz
Riverflow_Zero
17
Chorąży
8.5

Po skończeniu gry pierwsze co przyszło mi do głowy na jej temat to długość rozgrywki. Wyjątkowo trudna i krótka gra, bez możliwości zapisu save game, z bardzo ładną grafiką. Typowe mega rozwojowe dzieło, na które nie można nie zwrócić uwagi w zalewie szmiry przychodzącej z zachodu. Solą w oku jest jej liniowość aż do bólu ale rekompensuje to fabuła gry jak również walka. Brak spolszczenia, bardzo niszczy <spoiler> klimat gry w końcowej fazie, gdy Harlequine dyskutuje z głównym bohaterem o korporacjach... mega porażka. Mimo wszystko wiem, że warsztat, który jest dostępny na Steam udostępnia każdemu graczowi możliwość wstąpienia do szeregu osób odpowiedzialnych za ten projekt. Polecam !!!

16.05.2015 20:53
odpowiedz
Lemur80
34
Generał
7.5

Shadowrun Returns to gra mała i (jak na cRPGa) krótka, aczkolwiek treściwa. Nie jestem wielkim fanem tego uniwersum, ale nie miałem problemu z przyswojeniem brudnego klimatu szmatławych korporacji, wysokiej technologii i magii. Fabuła w pewnym momencie wydaje się idiotyczna...

spoiler start


Nieśmiertelne robale? WTF?! Naprawdę goście z HBS nie mogli wymyśleć nic innego?

spoiler stop

Na szczęście scenarzyści wybrnęli z tego obronną ręką. Jak widać nawet bardzo ryzykowny pomysł da się w miarę bezboleśnie przepchnąć gdy jest on odpowiednio umotywowany. Najmocniejszą stroną tej gry nie jest fabuła (choć całkiem niezła), a naprawdę dobrze napisane dialogi. Widać, że nie szczędzono wysiłków by każdą scenę i każdą postać odpowiednio opisać (tak jakby zrobił to dobry Mistrz Gry). W takich grach elementarną rolę pełni wyobraźnia, tu twórcy zrobili kawał naprawdę dobrej roboty.

Kwestie techniczne też nie zostały przez devsów olane. Grafikę, (choć mogłaby być bardziej dopieszczona i oferować więcej detali - oj te dość paskudne modele 3D), należy uznać po prostu za całkiem ładną i spełniającą swoją rolę. Muzyka to klasa sama w sobie i pierwsza część OST może spokojnie konkurować z tym do Deux EX: Human Revolution.

Walka już tak nie błyszczy. To taka trochę uproszczona zrzynka z X-COM: Enemy Unknown. Schrzanione obliczenia szansy na trafienie to jedno, walka tak czy inaczej, sama w sobie jest dość płytka. Postaci do wyboru jest sporo (podobnie jak i sprzętu), ale i tak podczas jednej rozgrywki jest szansa na wykorzystanie maksymalnie może połowy zasobów meta-ludzi i dostępnego asortymentu. Podobnie jest z wyborem sporej części umiejętności, na przykład kompletnie nie ma sensu pakowanie w decking - przyda się raz na ruski rok. Rozwiązano to w sposób niejasny, na początkowym etapie nie wiadomo jaki tworzyć team i w jakie umiejętności ładować karmę. Widać, że twórcy sami się w tym trochę pogubili.

Lista większych i mniejszych plusów i minusów:

Plusy:

- Grafika i muzyka
- Fabuła, dialogi i opisy
- Wciągający gameplay
- Rasowy gęsty klimat
- Spory wybór zaklęć i arsenału (choć niekoniecznie przydatnych)

Minusy:

- Rozwój postaci
- Walka (mimo, że o dziwo daje odrobinę satysfakcji)
- Tury także poza walką (wystarczy, że w lokacji wrogowie są trochę dalej)
- Brak lootu
- Liniowość (jest to wada, choć paradoksalnie jedna z najmniejszych)
- Brak możliwości wymiany broni i sprzętu między drużyną
- Brak możliwości powrotu do odwiedzonych wcześniej lokacji

Ogólnie Shadowrun Returns to gra udana. HBS nie rzucili się na głęboką wodę, byli świadomi swoich ograniczeń i dzięki temu błędów i złych rozwiązań jest mniej niż mogłoby być. Cieszę się, że podobno część opisanych wad została w DLC, (czyli Dragonfallu), usunięta. Mam nadzieję, że nowa gra tego samego studia, operująca tym samym uniwersum (Shadowrun Returns - Hong-Kong), będzie pozbawiona przytłaczającej większości przytoczonych bolączek. Takie gry to nisza, ale ja chętnie zagram, tym bardziej, że Harebrained Schemes wydaje się iść właściwą ścieżką...

21.05.2015 23:13
odpowiedz
Kamil950
69
Konsul

Informacje na temat spolszczenia (o ile w ogóle powstanie) - http://forum.playloc.pl/viewtopic.php?f=108&t=888

Tylko nie ściągać ze stron jak polskiegranie.pl czy spolszczenia4you.pl, bo tam trzeba zapłacić a spolszczenia się raczej NIE dostanie (najwyżej jakiś krótki jego fragment).

07.02.2016 14:10
odpowiedz
1 odpowiedź
mepps
29
Chorąży

Szkoda że brak jest możliwości wymiany broni i sprzętu między członkami drużyny ale czy jest możliwość rozwoju towarzyszy - czy punkty karmy służą wyłącznie do rozwoju głównej postaci?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze