Shadowrun Returns [PC]

Taktyczne turowe RPG korzystające z licencji popularnej stołowej gry fabularnej. Akcja toczy się w 2054 roku, w świecie, gdzie cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Gracze obejmują kontrolę nad doskonale wyszkoloną grupą najemników, którzy za pieniądze podejmują się realizacji najbardziej niebezpiecznych misji.

wersja językowa:
angielska

Shadowrun Returns data premiery gry na PC:

25 lipca 2013 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

25 lipca 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Shadowrun Returns:

Dex
Satellite Reign
Wasteland 2

RPG, cyberpunk, fantasy, turowe, widok izometryczny, 2D, Kickstarter, indie, klasyczne RPG

Shadowrun Returns to cRPG w starym stylu, z turowym systemem walki i dwuwymiarową grafiką. Jest to pierwszy duży projekt firmy Harebrained Schemes - do tej pory zespół zajmował się produkcją gier mobilnych i niezależnych. Studio założone zostało jednak przez prawdziwych weteranów branży, w tym Jordana Weisman, czyli człowieka, który współtworzył grę fabularną Shadowrun oraz światy Battletech i Crimson Skies. Tytuł został sfinansowany na Kickstarterze.

Akcja toczy się w 2054 roku, w rzeczywistości, w której cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Magia powróciła do świata, a wybuch plagi znanej jako VITAS spowodował, że z ludzkości wyodrębniły się takie rasy jak m.in. orki, trolle, elfy czy krasnoludy. Z kolei inna plaga (HMHVV) wywołała mutacje, które przeobraziły zarażonych w m.in. gobliny, ghoule, wampiry czy wilkołaki. Natomiast smoki stały się jedną z największych sił na rynku finansowym. W tym uniwersum żyją i pracują tytułowi shadowrunnerzy. Są to najemnicy skłonni za odpowiednią sumę wykonać każde zadanie. To właśnie grupą takich profesjonalistów pokieruje gracz w kampanii. Gwarancją wysokiej jakości fabuły jest fakt, że w produkcję zaangażowanych było siedmiu autorów, którzy zajmują się pisaniem przygód i suplementów do papierowego pierwowzoru.

Shadowrun Returns to RPG w starym dobrym stylu. W trakcie zabawy dowodzimy drużyną shadowrunnerów i mamy pełną kontrolę nad każdym z jej członków. Starcia rozgrywane są w systemie turowym i wymagają sporego sprytu taktycznego. W świecie Shadowrun przenikają się cztery rzeczywistości - fizyczna, cyfrowa, mistyczna i astralna. W zależności od wybranej klasy postaci możemy wykorzystać zdolność dostrzegania niektórych z nich. Przykładowo, Uliczny Samuraj zobaczy znaczniki podpowiadające, które miejsca zapewniają osłonę, skąd mogą nadejść wrogowie oraz statystyki wykorzystywanych w walce broni. Z kolei Mag Bojowy posiada wzrok wychwytujący nadnaturalne aury, dzięki czemu z łatwością odszuka magiczne przedmioty. Potrafi też przewidzieć jaki czar zostanie za chwilę rzucony przez przeciwnika. Natomiast hakerzy rozumieją przepływ danych i informacji, dzięki czemu manipulując światem cyfrowym mogą wpływać na rzeczywisty.

Podstawowa kampania w grze opowiada historię pewnego shadowrunera, któremu nie wiedzie się najlepiej. Ratunkiem okazuje się nagrana na taśmę prośba nieżyjącego już znajomego o rozwikłanie zagadki jego śmierci. Podczas tej misji gracz może wykreować postać, chociaż nie otrzymuje zbyt wiele swobody – lokacje są niewielkie, wybory fabularne występują sporadycznie, a walki nigdy nie stają się skomplikowane. Osoby, które nie czują się usatysfakcjonowane tą przygodą mogą jednak sięgnąć po scenariusze stworzone przez fanów lub stworzyć własne. Umożliwia to prosty w obsłudze edytor.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 6.5 / 10 na podstawie 899 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 98 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera (PC)

"Jak pisałem, w Shadowrun Returns grało mi się dobrze, bo fabuła utrzymywała równy poziom do samego końca. Miło oglądało się też lokacje, które cieszą oczy swoją szczegółowością, kolorami i kierunkiem artystycznym – to dowód na to, że rzut izometryczny wcale nie jest reliktem przeszłości i nie trzeba go unikać w obawie przed tym, co pomyślą młodsi gracze (wyobrażam sobie, że tak właśnie sądzą ważne osoby w dużych firmach wydawniczych). Szkoda tylko, że trud włożony w pracę nad mapami został zmarnowany. Chodzi o to, że większość z nich jest wręcz klaustrofobiczna i kompletnie pusta. Ot, parę postaci, jeden przedmiot do podniesienia i trzy obiekty, z którymi trzeba wejść w interakcję, żeby rozwinąć fabułę. Jeśli ktoś liczy na możliwość „eksplorowania” bogatego świata, niech lepiej wybije to sobie z głowy.więcej

Gramy w Shadowrun Returns

Gramy w Shadowrun Returns [14:01]

Cyberpunkowe elfy. Gęsta mieszanka fantasy z cyberpunkiem i oldschoolowy posmak prawdziwego RPG. Tym właśnie jest Shadowrun Returns - zobaczcie, czy tytułowy powrót okazał się udany.

komentarze czytelników (107)


reksio  2013-08-12 - 22:50

Zupełnie mnie to nie przekonało. Poczekam na jakąś sporą obniżkę i kupię. Choćby rok do wyprzedaży Steama ;p

yadin  2013-08-14 - 03:05

Człowiekowi przypominajo się stare czasy. Tak wyglądały gry w latach 90.

AlkoPc  2013-08-26 - 09:14

Hmmmm. To może i ja sobie przypomnę, bo gra wygląda apetycznie. Widziałem gameplay i faktycznie rozgrywka zdaje się być bardzo uproszczona, ale to klimat ma chyba grać pierwsze skrzypce. Tak czy inaczej, szarpnę się i tenże tytuł zakupię. :)

dirty  2013-08-26 - 10:01

Co do spolszczenia to już jest. Przetestował ktoś je? http://www.polskiegranie.pl/spolszczenie/spolszczenie-do-shadowrun-returns/

AlkoPc  2013-08-27 - 11:09

Orientuje się ktoś, czy grę można nabyć tylko na Steamie, czy są gdzieś do kupienia klucze?

donlucka  2013-11-14 - 20:41

Ja przetestowałem i powiem że jest OK. Czekam na spolszczenie bo jest trochę czytania. Ci co uwarzają że gra jest płytka i prosta to powiem tak. Strona Nexus ( największa skarbnica modów w sieci ) ma już ją w profilu tak że będzie miodzio. Ta gra jest zrobiona dla graczy, i gracze będą dbać o jej dalszy rozwój, poprzez tworzenie misji, postaci, fabuły i kolosalnych zmian w rozgrywce. Kampania w singlu to tylko baza, dodatek :) Dodam że fani steampunku będą wniebowzięci, klimat wylewa się z ekranu

szczypiorofixpw  2013-11-30 - 11:47

@yadin: "przypominajo" ??? Po tych kilku napisanych przez ciebie słowach wnioskuję, że nie urodziłeś się nawet w latach 90tych więc co możesz wiedzieć o tych czasach i o grach wtedy wydawanych?

ThisPapa  2013-12-02 - 09:15

Kupiłem wersję na tablet i gra się świetnie (na telefony nie polecam bo za mała czcionka). Doskwiera brak savów i trzeba kończyć etap jak już się go zacznie. Gra jest świetna w porównaniu z "kulkowymi klikaczami". Polecam :)

9.0

standby  2013-12-04 - 06:16

Gra się przyjemnie, klimat wciąga.

Ahaswer  2014-01-06 - 13:06

Klimat jest rzeczywiście fajny, ale co do trybu walki mam pewne zastrzeżenia. Tryb turowy mi bardzo odpowiada, ale wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie jest szczególnie rozbudowany. Zastosowano rozwiązanie znane z nowego XCOM (czy z Arma Tactics) czyli zamiast klasycznych punktów ruchu dostajemy dwie fazy akcji. Nasza postać ma w "drużynie" w danej bitwie niewielu ludzi, zwykle jednego bądź dwóch, co ogranicza nieco element taktyczny. Liniowość fabuły razi. Nie wiem czy będę miał ochotę przechodzić tę grę drugi raz inną postacią. No i ten system zapisu, naprawdę irytujący. Ja gram z doskoku, czasem po 5 minutach muszę grę odstawić, dlatego taki brak kontroli nad zapisywaniem stanu rozgrywki jest dla mnie po prostu niekomfortowy.

ilovemetal  2014-02-06 - 14:43

Ocena użytkowników 4.4... Redakcji 7.0... skąd taka rozbieżność? Bo teraz nie wiem czy gra jest kiepska czy niezła

Sir Xan  2014-02-25 - 09:22

[Jestem niesłyszący] @ilovemetal -> Bo fanów cRPG przywykli się do nieliniowa fabuła i otwarty świat. Jak się okazuje, że Shadowruns jest bardziej liniowy "do bólu" i ograniczony zapisu stan gry, to fanów czuli się oszukani i wpadli w szału. Stąd te mocne zaniżone oceny.

subover  2014-07-25 - 20:25

Zastanawiam się, jeśli planujesz rozpocząć solucja do Shadowrun Dragonfall także jak dzieje się w Shadowrun Return. Ponieważ Shadowrun Dragon ma kilka punktów decyzyjnych, które mogą zmienić historię. Tak więc, że byłoby dobrze, aby wiedzieć, lepsze decyzje i ich konsekwencje.

MarucinS  2014-08-08 - 11:57

Gra wydaje się ok dla tych co mają czas na granie... ja nie mam. Wraz z CPU od Intela dostałem pakiecik Shadowrun Returns, GRID Autosport,... czy ktoś byłby chętny?

premium340584052  2014-09-16 - 22:33

Ja z chęcią, możesz przesłać na maila mqrcel@gmail.com

boy3  2015-02-15 - 20:44

Nie wie ktoś, kiedy będzie spolszczenie?

9.0

jęczmienię  2015-02-19 - 10:05

Bardziej przygodówka z elementami rpg i taktyczną walką niż prawdziwy rpg, ale co z tego kiedy gra jest świetna, klimatyczna, treściwa. Jest owszem liniow ale przynajmniej nie ma durnoty i nuuudy jak w inquisition czy skyrim. Każda sekunda w tej grze przesycona jest treścią i klimatem. Poleca fanom dobrej fabuły i niezrażajcie się tą, że tak to ujmę, lekko kampową grafiką bo bardzo szybko można sie przyzwyczaić a potem nawet sie podoba. Mogłoby być więcej sidequestów.

8.5

Riverflow_Zero  2015-05-01 - 10:06

Po skończeniu gry pierwsze co przyszło mi do głowy na jej temat to długość rozgrywki. Wyjątkowo trudna i krótka gra, bez możliwości zapisu save game, z bardzo ładną grafiką. Typowe mega rozwojowe dzieło, na które nie można nie zwrócić uwagi w zalewie szmiry przychodzącej z zachodu. Solą w oku jest jej liniowość aż do bólu ale rekompensuje to fabuła gry jak również walka. Brak spolszczenia, bardzo niszczy ...

7.5

Lemur80  2015-05-16 - 20:53

Shadowrun Returns to gra mała i (jak na cRPGa) krótka, aczkolwiek treściwa. Nie jestem wielkim fanem tego uniwersum, ale nie miałem problemu z przyswojeniem brudnego klimatu szmatławych korporacji, wysokiej technologii i magii. Fabuła w pewnym momencie wydaje się idiotyczna... Na szczęście scenarzyści wybrnęli z tego obronną ręką. Jak widać nawet bardzo ryzykowny pomysł da się w miarę bezboleśnie przepchnąć gdy jest on odpowiednio umotywowany. Najmocniejszą stroną tej gry nie jest fabuła (choć całkiem niezła), a naprawdę dobrze napisane dialogi. Widać, że nie szczędzono wysiłków by każdą scenę i każdą postać odpowiednio opisać (tak jakby zrobił to dobry Mistrz Gry). W takich grach elementarną rolę pełni wyobraźnia, tu twórcy zrobili kawał naprawdę dobrej roboty. Kwestie techniczne też nie zostały przez devsów olane. Grafikę, (choć mogłaby być bardziej dopieszczona i oferować więcej detali - oj te dość paskudne modele 3D), należy uznać po prostu za całkiem ładną i spełniającą swoją rolę. Muzyka to klasa sama w sobie i pierwsza część OST może spokojnie konkurować z tym do Deux EX: Human Revolution. Walka już tak nie błyszczy. To taka trochę uproszczona zrzynka z X-CO ...

Kamil950  2015-05-21 - 23:13

Informacje na temat spolszczenia (o ile w ogóle powstanie) - http://forum.playloc.pl/viewtopic.php?f=108&t=888 Tylko nie ściągać ze stron jak polskiegranie.pl czy spolszczenia4you.pl, bo tam trzeba zapłacić a spolszczenia się raczej NIE dostanie (najwyżej jakiś krótki jego fragment).