Shadowrun Returns [PC]

Taktyczne turowe RPG korzystające z licencji popularnej stołowej gry fabularnej. Akcja toczy się w 2054 roku, w świecie, gdzie cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Gracze obejmują kontrolę nad doskonale wyszkoloną grupą najemników, którzy za pieniądze podejmują się realizacji najbardziej niebezpiecznych misji.

wersja językowa:
angielska

Shadowrun Returns data premiery gry na PC:

25 lipca 2013 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

25 lipca 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Shadowrun Returns:

Satellite Reign
SEVENCORE
Wasteland 2

klasyczne cRPG, cyberpunk, fantasy, turowe, widok izometryczny, 2D, Kickstarter, indie

Shadowrun Returns to cRPG w starym stylu, z turowym systemem walki i dwuwymiarową grafiką. Jest to pierwszy duży projekt firmy Harebrained Schemes - do tej pory zespół zajmował się produkcją gier mobilnych i niezależnych. Studio założone zostało jednak przez prawdziwych weteranów branży, w tym Jordana Weisman, czyli człowieka, który współtworzył grę fabularną Shadowrun oraz światy Battletech i Crimson Skies. Tytuł został sfinansowany na Kickstarterze.

Akcja toczy się w 2054 roku, w rzeczywistości, w której cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Magia powróciła do świata, a wybuch plagi znanej jako VITAS spowodował, że z ludzkości wyodrębniły się takie rasy jak m.in. orki, trolle, elfy czy krasnoludy. Z kolei inna plaga (HMHVV) wywołała mutacje, które przeobraziły zarażonych w m.in. gobliny, ghoule, wampiry czy wilkołaki. Natomiast smoki stały się jedną z największych sił na rynku finansowym. W tym uniwersum żyją i pracują tytułowi shadowrunnerzy. Są to najemnicy skłonni za odpowiednią sumę wykonać każde zadanie. To właśnie grupą takich profesjonalistów pokieruje gracz w kampanii. Gwarancją wysokiej jakości fabuły jest fakt, że w produkcję zaangażowanych było siedmiu autorów, którzy zajmują się pisaniem przygód i suplementów do papierowego pierwowzoru.

Shadowrun Returns to RPG w starym dobrym stylu. W trakcie zabawy dowodzimy drużyną shadowrunnerów i mamy pełną kontrolę nad każdym z jej członków. Starcia rozgrywane są w systemie turowym i wymagają sporego sprytu taktycznego. W świecie Shadowrun przenikają się cztery rzeczywistości - fizyczna, cyfrowa, mistyczna i astralna. W zależności od wybranej klasy postaci możemy wykorzystać zdolność dostrzegania niektórych z nich. Przykładowo, Uliczny Samuraj zobaczy znaczniki podpowiadające, które miejsca zapewniają osłonę, skąd mogą nadejść wrogowie oraz statystyki wykorzystywanych w walce broni. Z kolei Mag Bojowy posiada wzrok wychwytujący nadnaturalne aury, dzięki czemu z łatwością odszuka magiczne przedmioty. Potrafi też przewidzieć jaki czar zostanie za chwilę rzucony przez przeciwnika. Natomiast hakerzy rozumieją przepływ danych i informacji, dzięki czemu manipulując światem cyfrowym mogą wpływać na rzeczywisty.

Podstawowa kampania w grze opowiada historię pewnego shadowrunera, któremu nie wiedzie się najlepiej. Ratunkiem okazuje się nagrana na taśmę prośba nieżyjącego już znajomego o rozwikłanie zagadki jego śmierci. Podczas tej misji gracz może wykreować postać, chociaż nie otrzymuje zbyt wiele swobody – lokacje są niewielkie, wybory fabularne występują sporadycznie, a walki nigdy nie stają się skomplikowane. Osoby, które nie czują się usatysfakcjonowane tą przygodą mogą jednak sięgnąć po scenariusze stworzone przez fanów lub stworzyć własne. Umożliwia to prosty w obsłudze edytor.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 6.4 / 10 na podstawie 782 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera (PC)

"Jak pisałem, w Shadowrun Returns grało mi się dobrze, bo fabuła utrzymywała równy poziom do samego końca. Miło oglądało się też lokacje, które cieszą oczy swoją szczegółowością, kolorami i kierunkiem artystycznym – to dowód na to, że rzut izometryczny wcale nie jest reliktem przeszłości i nie trzeba go unikać w obawie przed tym, co pomyślą młodsi gracze (wyobrażam sobie, że tak właśnie sądzą ważne osoby w dużych firmach wydawniczych). Szkoda tylko, że trud włożony w pracę nad mapami został zmarnowany. Chodzi o to, że większość z nich jest wręcz klaustrofobiczna i kompletnie pusta. Ot, parę postaci, jeden przedmiot do podniesienia i trzy obiekty, z którymi trzeba wejść w interakcję, żeby rozwinąć fabułę. Jeśli ktoś liczy na możliwość „eksplorowania” bogatego świata, niech lepiej wybije to sobie z głowy.więcej

Gramy w Shadowrun Returns

Gramy w Shadowrun Returns [14:01]

Cyberpunkowe elfy. Gęsta mieszanka fantasy z cyberpunkiem i oldschoolowy posmak prawdziwego RPG. Tym właśnie jest Shadowrun Returns - zobaczcie, czy tytułowy powrót okazał się udany.

komentarze czytelników (102)


Ahaswer  2013-07-31 - 01:22

RPG w starym stylu, dwuwymiarowy, rzut izometryczny, z elementami turówki taktycznej? Dlaczego wcześniej o tej grze nie słyszałem?

6.5

djmaciek  2013-08-01 - 09:37

Gra ma duży potencjał, jednak na chwilę obecną doskwiera liniowość, znikoma interakcja z otoczeniem, prowadzenie gracza niemalże za rękę. Na plus grafika i rzut izometryczny (który chyba nigdy się nie znudzi) i walka dająca dużo możliwości w zakresie taktyki oraz osobliwy system rozwoju postaci.

Fallangel  2013-08-12 - 17:28

orientuje się ktoś czy jest robione spolszczenie do tej gry? Przez kogoś lub przez jakąś grupę?

A.l.e.X  2013-08-12 - 17:35

--->Fallangel - raczej nikt się za spolszczenie nie zabierze ponieważ do gry pojawiają się codziennie nowe mody i przygody, aczkolwiek główna kampania pierwsza ze względu na skalę jest najbardziej dopracowana. W październiku wychodzi DLC Berlin który ma być jeszcze dłuższy i ciekawszy. Poza tym jest kilka naprawdę ciekawych projektów więc Dead man's Switch można potraktować jako wspaniały wstęp. Więc wszystkie zarzuty dotyczące liniowości itc. to w sumie dotyczą tylko głównej przygody, w inne jakie zagrałem jest obrót w tym kierunku o 180 stopni. Kampanie dodatkowe z SW są oczywiście za darmo i każdy może sobie pobrać i grać.

Fallangel  2013-08-12 - 19:30

---> A.l.e.X acha,dzięki za info, a skąd można pobrać te dodatki?

reksio  2013-08-12 - 22:50

Zupełnie mnie to nie przekonało. Poczekam na jakąś sporą obniżkę i kupię. Choćby rok do wyprzedaży Steama ;p

yadin  2013-08-14 - 03:05

Człowiekowi przypominajo się stare czasy. Tak wyglądały gry w latach 90.

AlkoPc  2013-08-26 - 09:14

Hmmmm. To może i ja sobie przypomnę, bo gra wygląda apetycznie. Widziałem gameplay i faktycznie rozgrywka zdaje się być bardzo uproszczona, ale to klimat ma chyba grać pierwsze skrzypce. Tak czy inaczej, szarpnę się i tenże tytuł zakupię. :)

dirty  2013-08-26 - 10:01

Co do spolszczenia to już jest. Przetestował ktoś je? http://www.polskiegranie.pl/spolszczenie/spolszczenie-do-shadowrun-returns/

AlkoPc  2013-08-27 - 11:09

Orientuje się ktoś, czy grę można nabyć tylko na Steamie, czy są gdzieś do kupienia klucze?

donlucka  2013-11-14 - 20:41

Ja przetestowałem i powiem że jest OK. Czekam na spolszczenie bo jest trochę czytania. Ci co uwarzają że gra jest płytka i prosta to powiem tak. Strona Nexus ( największa skarbnica modów w sieci ) ma już ją w profilu tak że będzie miodzio. Ta gra jest zrobiona dla graczy, i gracze będą dbać o jej dalszy rozwój, poprzez tworzenie misji, postaci, fabuły i kolosalnych zmian w rozgrywce. Kampania w singlu to tylko baza, dodatek :) Dodam że fani steampunku będą wniebowzięci, klimat wylewa się z ekranu

szczypiorofixpw  2013-11-30 - 11:47

@yadin: "przypominajo" ??? Po tych kilku napisanych przez ciebie słowach wnioskuję, że nie urodziłeś się nawet w latach 90tych więc co możesz wiedzieć o tych czasach i o grach wtedy wydawanych?

ThisPapa  2013-12-02 - 09:15

Kupiłem wersję na tablet i gra się świetnie (na telefony nie polecam bo za mała czcionka). Doskwiera brak savów i trzeba kończyć etap jak już się go zacznie. Gra jest świetna w porównaniu z "kulkowymi klikaczami". Polecam :)

9.0

standby  2013-12-04 - 06:16

Gra się przyjemnie, klimat wciąga.

Ahaswer  2014-01-06 - 13:06

Klimat jest rzeczywiście fajny, ale co do trybu walki mam pewne zastrzeżenia. Tryb turowy mi bardzo odpowiada, ale wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie jest szczególnie rozbudowany. Zastosowano rozwiązanie znane z nowego XCOM (czy z Arma Tactics) czyli zamiast klasycznych punktów ruchu dostajemy dwie fazy akcji. Nasza postać ma w "drużynie" w danej bitwie niewielu ludzi, zwykle jednego bądź dwóch, co ogranicza nieco element taktyczny. Liniowość fabuły razi. Nie wiem czy będę miał ochotę przechodzić tę grę drugi raz inną postacią. No i ten system zapisu, naprawdę irytujący. Ja gram z doskoku, czasem po 5 minutach muszę grę odstawić, dlatego taki brak kontroli nad zapisywaniem stanu rozgrywki jest dla mnie po prostu niekomfortowy.

ilovemetal  2014-02-06 - 14:43

Ocena użytkowników 4.4... Redakcji 7.0... skąd taka rozbieżność? Bo teraz nie wiem czy gra jest kiepska czy niezła

Sir Xan  2014-02-25 - 09:22

[Jestem niesłyszący] @ilovemetal -> Bo fanów cRPG przywykli się do nieliniowa fabuła i otwarty świat. Jak się okazuje, że Shadowruns jest bardziej liniowy "do bólu" i ograniczony zapisu stan gry, to fanów czuli się oszukani i wpadli w szału. Stąd te mocne zaniżone oceny.

subover  2014-07-25 - 20:25

Zastanawiam się, jeśli planujesz rozpocząć solucja do Shadowrun Dragonfall także jak dzieje się w Shadowrun Return. Ponieważ Shadowrun Dragon ma kilka punktów decyzyjnych, które mogą zmienić historię. Tak więc, że byłoby dobrze, aby wiedzieć, lepsze decyzje i ich konsekwencje.

MarucinS  2014-08-08 - 11:57

Gra wydaje się ok dla tych co mają czas na granie... ja nie mam. Wraz z CPU od Intela dostałem pakiecik Shadowrun Returns, GRID Autosport,... czy ktoś byłby chętny?

premium340584052  2014-09-16 - 22:33

Ja z chęcią, możesz przesłać na maila mqrcel@gmail.com