Data wydania: 23 lutego 2012
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Wargame. Gra wyprodukowana została przez studio Eugen Systems, które w swoim dorobku ma także takie tytuły jak R.U.S.E. i Act of War. Wargame: European Escalation przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny pomiędzy państwami NATO i Układu Warszawskiego w szczytowym okresie Zimnej Wojny.
GRYOnline
Gracze
Steam
Wargame: European Escalation to kolejny RTS studia Eugen Systems, które zasłynęło wcześniej dzięki bardzo udanemu R.U.S.E.. Tym razem twórcy postanowili zrezygnować z II wojny światowej i przenieśli fabułę swojego nowego produktu do czasów nieco bardziej współczesnych.
Kampania Wargame: European Escalation rozpoczyna się w roku 1975, kiedy to zimna wojna doprowadziła do wybuchu globalnego konfliktu pomiędzy wojskami NATO a siłami Układu Warszawskiego. Stawką w tym starciu jest oczywiście panowanie nad światem. Dowodząc naszymi oddziałami, w czterech kampaniach, aż do roku 1985, obserwujemy hipotetyczne scenariusze, które zdaniem autorów naprawdę mogły mieć miejsce. Umożliwiają one między innymi wcielenie się w dowódcę wojsk amerykańskich, francuskich lub radzieckich. W tym ostatnim przypadku stajemy przed zadaniem zdławienia polskich buntowników.
Sposób rozgrywki w Wargame przypomina ten znany z poprzednich produkcji Eugen Systems. Bierzemy zatem udział w dziesiątkach bitew zakrojonych na szeroką skalę. Dzięki autorskiemu systemowi IRISZOOM, przebieg walk możemy obserwować z niemal dowolnej perspektywy.
Kontrolę setek jednostek rozmieszczonych na mapie ułatwia widok z lotu ptaka, jednak w dowolnym momencie możemy płynnie przybliżyć kamerę i obserwować wydarzenia z samego środka bitwy.
Każda ze stron biorących udział w konflikcie posiada odrębny zestaw unikalnych i szczegółowo opisanych jednostek, których przygotowano w sumie 361. Od umiejętnego zastosowania unikalnych cech każdej z nich zależą losy całej wojny. Gra skupia się na bitwach lądowych (do dyspozycji gracza oddano między innymi różne typy piechoty, czołgi, transportery opancerzone, artylerię i pojazdy zwiadowcze), przy czym ważną rolę odgrywają śmigłowce.
Jednym z wyróżników Wargame: European Escalation jest bardzo dobra oprawa wizualna. W pełni trójwymiarowa grafika pozwala na swobodną obserwację rozgrywanych wydarzeń. Dziesiątki jednostek biorących udział w batalii oraz dynamiczna rozgrywka nadają całości dramaturgii.
W sprawie oprawy dźwiękowej warto zaznaczyć, że każdy z oddziałów mówi w swoim narodowym języku. Na polu bitwy pojawiają się więc wypowiedzi po angielsku, niemiecku, rosyjsku, francusku, a nawet po polsku.
Dodatkowo ekipa z Eugen Systems zadbała o społecznościowy aspekt swojej gry. Wargame: European Escalation jest zintegrowany sieciowym serwisem EugenNet, który umożliwia integrację pomiędzy graczami z całego świata.
Autor opisu gry: Kamil Jędrasiak
Recenzja GRYOnline
Wargame: Zimna wojna to gra, która zaskakująco sprawnie balansuje na granicy pomiędzy poważną militarną strategią a wciągającym nowoczesnym RTS-em. Twórcy R.U.S.E. nie zawiedli.
Aktualizacja: 23 marca 2012
W poradniku do Wargame: Zimna Wojna znajdziesz szereg wskazówek ułatwiających zrozumienie zasad panujących na polu bitwy oraz szczegółowe opisy wszystkich kampanii dla jednego gracza. Zostały one wzbogacone o dokładne mapy i obrazki.
25 sierpnia 2011
Studio Eugen Studios porzuca fronty II wojny światowej. Nowa strategia Francuzów, osadzona w realiach zimnej wojny, zapowiada się obiecująco.
Wargame: Zimna Wojna, Wargame: AirLand Battle oraz Wargame: Red Dragon sprzedały się do tej pory w łącznej liczbie ponad miliona egzemplarzy. Z tej okazji studio Eugen Systems udostępniło za darmo dodatek DLC do najnowszej odsłony cyklu - Wargame: Red Dragon.
gry
Marcin Skierski
25 lipca 2014 11:20
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o statystykach cyklu Halo, limitowanej edycji padów do Xboksa 360, animowanej serii Angry Birds, darmowym dodatku DLC do gry Wargame: Zimna Wojna, a także dacie premiery Naval War: Arctic Circle.
gry
Marcin Skierski
3 kwietnia 2012 13:35
W ciągu ostatnich siedmiu dni na naszym serwisie poświęconym graniu na notebookach pojawiło się sporo ciekawych materiałów. Wśród nich znalazły się testy Prototype i Wargame: European Escalation. Pisaliśmy również o najciekawszych grach darmowych, jak również o obszernym materiale video z taktycznej strzelanki Iron Front: Liberation 1944.
gry
Adrian Werner
25 marca 2012 20:08
Wargame: Zimna Wojna to realistyczna strategia czasu rzeczywistego, która dzisiaj trafia do sklepów. Produkcja studia Eugen Systems powinna zainteresować fanów gatunku.
gry
Szymon Liebert
23 lutego 2012 10:24
Premiera Wargame: Zimna Wojna nastąpi dopiero za nieco ponad tydzień, ale fani gry mogą testować jej tryb multiplayer już teraz. Wszystko za sprawą bety dostępnej dla osób, które złożą zamówienie przedpremierowe.
gry
Szymon Liebert
13 lutego 2012 10:56
W sieci pojawiła się oficjalna data premiery gry Wargame: Zimna Wojna. Produkcja studia Eugen Systems zadebiutuje 23 lutego 2012 roku. Twórcy RTS-a na swojej oficjalnej stronie udostępnili też nowe screeny i uzupełnili bazę danych o jednostki Układu Warszawskiego.
gry
Mateusz Kądziołka
3 lutego 2012 09:13
W sieci pojawiły się minimalne wymagania sprzętowe gry Wargame: Zimna Wojna. Tytuł należący do gatunku RTS zadebiutuje na pecetach w przyszłym miesiącu.
gry
Mateusz Kądziołka
21 stycznia 2012 11:00
Studio Eugen Systems poinformowało, że gra Wargame: Zimna Wojna ukaże się z kilkumiesięcznym poślizgiem. Zmiana terminu premiery uzasadniona została troską o jakość finalnego produktu. Osadzona w realiach zimnej wojny pecetowa strategia twórców R.U.S.E. powinna zawitać na sklepowe półki w pierwszym kwartale przyszłego roku.
gry
Aleksander Kaczmarek
28 października 2011 14:33
Jeszcze w tym roku polscy gracze będą mieli okazję sprawdzić dwa nowe tytuły Focus Home Interactive, które na polskim rynku wyda Ubisoft. Są nimi Trine 2 oraz Wargame: Zimna Wojna.
gry
Mateusz Kądziołka
3 października 2011 15:05
W połowie maja znane z takich produkcji jak gier jak R.U.S.E. i Act of War francuskie studio Euglen Systems ujawniło swój nowy projekt, którym okazał się być RTS zatytułowany Wargame: European Escalation. Wtedy wypuszczono jednak jedynie dwa screeny i wyjątkowo skromne informacje. Dopiero teraz, przy okazji E3, dostaliśmy więcej konkretów i pierwszy zwiastun.
gry
Adrian Werner
12 czerwca 2011 09:29
Popularne pliki do pobrania do gry Wargame: Zimna Wojna.
trainer Wargame: Zimna Wojna - v13.01.07.67 +13 Trainer - 26 lutego 2013
trainer Wargame: Zimna Wojna - v12.11.13.652 +13 Trainer - 10 stycznia 2013
trainer Wargame: Zimna Wojna - v12.09.24.950 +13 Trainer - 3 stycznia 2013
trainer Wargame: Zimna Wojna - v12.10.02.950 +13 Trainer - 10 stycznia 2013
Wymagania sprzętowe gry Wargame: Zimna Wojna:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.5 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 GT lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista małych dodatków do gry Wargame: Zimna Wojna:
DLC Fatal Error 14 listopada 2012
DLC Conquest 5 lipca 2012
DLC New Battlefields 12 kwietnia 2012
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 325 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2571 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Kusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2012.02.28
Wargame: Zimna wojna to gra, która zaskakująco sprawnie balansuje na granicy pomiędzy poważną militarną strategią a wciągającym nowoczesnym RTS-em. Twórcy R.U.S.E. nie zawiedli.
stud3nciq
Ekspert
2013.05.01
Bardzo fajna gra. Szkoda, że dopiero teraz mam czas na granie, zwłaszcza że RUSE bardzo przypadł mi do gustu. Co mi się spodobało:+ mnogość i różnorodność jednostek. Przy tym udało się uniknąć monotonii i każda jednostka różni się od innych. Przykładowo w czołgach - Leopard 2 ma świetną stabilizację, Brytyjczycy celne armaty ale palą jak smoki, Francuzi mają szybkie i celne, ale słabo opancerzone czołgi, USA ma maszyny uniwersalne etc. etc. Co najciekawsze, dla każdej jednostki daje się znaleźć zastosowanie na polu bitwy, nic się nie marnuje.+ limit jednostek - co zniszczą, to przepadnie. Bardzo fajna rzecz, zmusza do myślenia i dbania o swoje wojsko oraz do przemyślanych ataków. Fajnie jest wtedy, gdy wszystkie dobre oddziały są już gdzieś potrzebne i trzeba się ratować tańszymi;+ limit amunicji i paliwa, konieczność uzupełniania;+ długa i wciągająca kampania;+ bardzo dobry poziom trudności, przynajmniej przez wiekszość czasu. Ani za trudno, ani za łatwo, z pewnymi wyjątkami. Trzeba na wszystko uważać i wszystko obstawiać, bo flankowanie, ataki od tyłu, naloty i zwiad to normalna rzecz. Miłe.+ świetne udźwiękowienie - wystrzały armatnie tworzą fajne tło przy oddaleniu kamery albo rąbią po uszach w zbliżeniu;+ dobra grafika i niskie wymagania sprzętowe;Co mi się nie spodobało:- piechota. W RUSE była bardzo dobrze zrobiona i do czegoś się przydawała, tutaj nie wiem, co z nią zrobić. Zbyt wolna, bardzo wrażliwa na ostrzał, upierdliwa w prowadzeniu (trzeba rozładować/załadować do transporterów). Za to wroga piechota jest niesamowicie wręcz wkurzająca. Przeoczysz - i nagle z lasu lecą cztery PPK albo lawina ognia. A już zupełnie wpienia, gdy taki oddział lub dwa zabunkruje się w mieście - jedyną metodą na odbicie tego miasta jest intensywny ostrzał artyleryjski/moździerzowy, innego sposobu nie odkryłem. Wysyłanie jakichkolwiek jednostek w dowolnej ilości i konfiguracji kończy się masakrą.- uzupełnienia. O ile limit jednostek jest super, to zdobywanie punktów potrzebnych do wezwania moich jednostek jest bzdurnym pomysłem i dodatkowym wkurzaczem. Do multi - OK, ale po kiego do singla z tym? Dochodzi do tego, że na poczatku misji praktycznie nie ma za co MOICH wojsk wziąć, a pod koniec tejże misji dysponujemy tysiącami punktów, z którymi nie ma co robić.- durne helikoptery, które nie potrafią zawisnąć w miejscu i robić za ruchomy punkt obserwacyjny, tylko zaraz po zatrzymaniu się muszą lądować. To zmusza do klikaniny, żeby draństwo sobie latało i wykrywało wrogów, a arta/czołgi mogły rąbać.- przegięty (miejscami) poziom trudności i obłędne (niekiedy) wymagania misji. Nie wiem, kiedy się tak nawpieniałem, jak na misji 'rokowania pokojowe'. O mało co nie użyłem cheatów - punkty wsparcia lecą jak z niedokręconego kranu - kap, kap, kap, natomiast wróg naciera ogromnymi falami, które coraz trudniej odeprzeć, aż w końcu całkiem zaleją gracza. Dopiero po prawie czterech godzinach klątw, prób i wczytywań udało mi się cudem misję ukończyć. Dodajmy do tego, że opcjonalne cele to obrona dwóch dodatkowych punktów - no chyba bym się zachlastał, gdyby to był wymóg konieczny. W tym momencie gra niebezpiecznie zbliżyła się do Driv3ra, czyli naprawdę ostro przesadzono;- wroga limity nie obowiązują - zawsze i wszędzie ma 100% paliwa i amunicji, nawet po ciężkiej jeździe i strzelaniu;- za to niektóre nasze maszyny palą jak smoki i często po przejechaniu niewielkiego fragmentu mapy widzimy zapalone kontrolki benzyny;- dodatkowo, wrogie czołgi są zaskakująco celne jak na swoje statystyki;Podsumowując: dobra pozycja, nie pozbawiona wad, ale da się bardzo przyjemnie grać. Czekam na drugą część w nadziei, że będzie usprawniona i pozbawiona największych baboli.
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
pawlo112 Chorąży
Mam tą grę chętnie z kimś pogram - MrPawlo112 [ Steam ] Przyjmę każdego ;]
zanonimizowany942823 Junior
Witam wszystkich
chcial bym sie dowiedziec jak w kampani solo ustawic aby grac silami ukladu warszawskiego,a nie nato,bo co wlacze gre i kampanie solo to gram wlasnie silami nato...prosze o mala pomoc...
stary23 Legionista
W prawym dolnym rogu ekranu masz przyciskiem, którym zmieniasz zespół, nazywa się zespół. Nie zauważyłeś?
zanonimizowany1031188 Junior
Gra wciąga ale niestety.. pustki na serwerach ONLINE :(
zanonimizowany877760 Pretorianin
Nie mogę zmienić ustawień graficznych jakaś kurw* kpina co developer wie lepiej ode mnie?