Combat Mission: Battle for Normandy [PC]

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.

wersja językowa:
angielska

Combat Mission: Battle for Normandy data premiery gry na PC:

17 maja 2011 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

17 maja 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do Combat Mission: Battle for Normandy:

Graviteam Tactics: Mius-Front
Close Combat: Gateway to Caen
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne, II wojna światowa, RTS, turowe

Combat Mission: Battle for Normandy to taktyczna gra bitewna osadzona w realiach II wojny światowej, która stawia nacisk głównie na realizm. Za produkcję odpowiada zespół Battlefront, czyli twórcy całego cyklu.

Akcja gry obejmuje zakresem trzy miesiące zaczynając od dnia lądowania aliantów w Normandii w czerwcu 1944 r. Autorzy zadbali o realistycznie odtworzony teatr działań wojennych, pełen zarówno terenów polnych jak i miejskich. Gra zawiera dwie częściowo dynamiczne kampanie (po jednej dla każdej strony konfliktu), jak również dziesiątki samodzielnych misji. Dla bardziej oddanych sprawie graczy przygotowano rozbudowany edytor pozwalający na tworzenie nowych map, scenariuszy, a nawet całych kampanii. Pojawia też tryb multiplayer dla dwóch graczy i poza standardową rozgrywką sieciową dostępna jest również opcja PBEM (gry przez email) oraz możliwość zabawy wieloosobowej na jednym komputerze w trybie „gorącego krzesła”.

Combat Mission: Battle for Normandy pozwala na objęcie dowództwa nad jednostkami, których parametry i zachowanie oparto na wiedzy historycznej. Gra traktuje każdego żołnierza jako oddzielną postać wyposażoną we własne umiejętności bojowe, sprzęt oraz osobowość. W trakcie walki nasi podwładni mogą m.in. pomagać swoim rannym kompanom oraz dzielić się amunicją z innymi jednostkami.

Gra oferuje ulepszoną sztuczną inteligencję symulującą zachowanie jednostek na poziomie taktycznym. Kompletnej metamorfozie poddana została oprawa graficzna. Pojazdy posiadają teraz wysoki poziom detali obejmujący nawet takie elementy jak zawieszenie czy animowane włazy. Nowy system zniszczeń jest natomiast na tyle dokładny, że możliwe stało się odtworzenie poszczególnych systemów wewnątrz każdego pojazdu. Oczkiem w głowie twórców był realizm, dlatego na przebieg rozgrywki wpływają elementy takie jak m.in. dynamiczne oświetlenie, efekty pogodowe, balistyka pocisków oraz system destrukcji terenu i budynków.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 7.8 / 10 na podstawie 24 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium IV 2.8 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza); 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Anno Online

Anno Online

Zagraj za Darmo!

Might & Magic Heroes Online

Might & Magic Heroes Online

Zagraj za Darmo!

Stellaris PL + BONUS! - PC - 114,90 zł

kup w sklepie

PC 114,90 zł

Commandos 2: Ludzie Odwagi - PC - 7,90 zł

kup w sklepie

PC 7,90 zł

Europa Universalis IV: Mare Nostrum - PC - 46,90 zł

kup w sklepie

PC 46,90 zł

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.01.2011 17:07
graf_0
117
Nożownik

COMBAT MISSION IS BACK!
Tylko dlaczego znowu muszę w Normandii walczyć?

18.01.2011 17:33
odpowiedz
meryphillia
40
Legend

Bo tak nakazuje tradycja? ;D

Po BfN wydane będą dwa moduły. Pierwszy będzie dotyczył rozwinięcia tematyki frontu zachodniego, a jeśli pamięć mnie nie myli, drugi będzie już na tak lubianym przez większość miłośników starszych odsłon serii, froncie wschodnim.
Tak więc nie ma co płakać. ;]

18.01.2011 17:39
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Powinni wydać engine, edytor map, edytor scenariuszy i edytor pojazdów.
Fani samy wypełniliby to treścią całej wojny + lasery i dinozaury bojowe :D

05.04.2011 13:27
odpowiedz
robak8
93
Pretorianin

Nie dadzą takich edytorów po nikt by nie kupił pozostałych modułów. No bo po co skoro moderzy zrobią więcej i lepiej :)

18.04.2011 19:45
odpowiedz
Spamereq
1
Junior

Wie ktoś czy system rozgrywki będzie taki jak w Shock Force, czyli wybór między turami a czasem rzeczywistym czy będzie powrót tylko do tur?

18.04.2011 20:09
odpowiedz
Huron Dance
1
Junior

Będzie dokładnie jak w Shock Force.

18.04.2011 20:47
odpowiedz
meryphillia
40
Legend

Real Time (YEAH!) i WEGO.
Co ważniejsze co dla niektórych praszczurów, którzy nie mogli tego przeżyć w CMSF, będzie też wybór jednostek za punkty w QB, jednak nie będzie randomowych map w tymże trybie, bowiem za sprawą nowej skali z map powstawały by niegrywalne dzieła Picassa.

BTW: http://www.youtube.com/watch?v=gRqTkKVSrSo

:3

29.04.2011 09:10
odpowiedz
Marder
153
Generał

meryphillia----> Tylko nie praszczurów. Ja Cię cały czas obserwuję :)

30.04.2011 14:01
odpowiedz
Spamereq
1
Junior

Czy będzie jakaś inna możliwość zakupu gry niż przez stronę Battlefrontu? tam jakoś mi nie bardzo to pasuje.

07.05.2011 09:43
odpowiedz
seboll
5
Junior

Kolejny raz zmieniają datę premiery :( Ciekawe czy 13/05 jest data ostateczną .

13.05.2011 14:48
odpowiedz
Tlaocetl
156
Ocenzurowano

Kurcze, przeoczyłem ten watek i ledwo załapałem się na pre-order! :) Będzie świetna gra na lato.

15.05.2011 13:59
odpowiedz
slavo_cc
100
Generał

Ta gra to porażka. Po testach dema niestety czuć że to jest totalnie spier##lony engine CMx2.
Nie mogę się nadziwić jak twórcy takiej rewelacji jak CMBB mogą ciągle i usilnie niszczyć legendę.
A wystarczyło by tak niewiele: skupić się wyłącznie na WE-GO, zrobić nowe CMBB z kampaniami, rozwijaniem jednostek jak w MMO. Stworzyć narzędzia dla łatwego prowadzenia wieloosobowych operacji na dużej skali frontu. Ech marzenia...

19.05.2011 18:28
odpowiedz
TRICKER
9
Pretorianin

Jedynie co tam wspaniałego widzę to trawa. Może pole bitwy i tam walka na wszystkich jako tako wygląda ,ale jak na na 2011 rok to nie zbyt gra rewelacyjna. Moja ocena to 7. (może zaduża ale gra nie wyszła więc ocenie tak x] )

21.05.2011 20:08
odpowiedz
meryphillia
40
Legend

Gra jest niestety tylko modem drugowojennym na silniku CMSF, ale i tak jest najlepszym co w obecnej chwili strategie mogą zaoferować.

;]

30.05.2011 09:06
odpowiedz
MANOLITO
137
Senator

nie znalazłem w necie recenzji więc napiszę o swoich odczuciach z pełnej wersji, niektóre z opisanych plusów są dla fanów serii oczywiste, ale dla graczy nie znających serii mogą być czymś "nowym";)

a więc tak, mamy 20 bitew w singlu plus 5 kampani(dwie treningowe), do tego dochodzi quick battle z ponad 300 mapami, a że każda misja to minimum 20-30 minut grania no to mamy produkcję w którą można bawić się całe lata (nie licząc misji, map,kampani wydawanych przez fanów)
+mapy mogą mieć kilka kilometrów kwadratowych, tak więc może dochodzić do pojedynków strzeleckich z odległości 2-3km,
+ mamy tryb gry rzeczywisty i fenomenalny turowy, czyli wydajemy rozkazy, poprzez wyznaczenie tras, celów, odpalamy GO, komputer przelicza, i oglądamy minutowy filmik który możemy cofać pauzować, czyli oglądamy jakie efekty przyniosły nasze i przeciwnika rozkazy
+ graficznie wygląda to realistycznie, bez specjalnych wodotrysków, modele pojazdów wykonane są z pieczołowitością, gra na średnich detalach, które niewiele odbiegają od wysokich ciągnie na starych kompach
+ na mapie może przebywać bez większych problemów dla kompa po obu stronach batalion żołnierzy, czyli 2000 chłopa + czołgi, wszyscy oni maja system morale, doświadczenie, kondycję każdy wystrzelony pocisk jest "liczony" (rykoszety mogą ranić/penetrować pancerz), oczywiście ktoś z wypasionym kompem może sobie pozwolić na bitwę z kilkoma batalionami, ale trudno nad tym zapanować wobec nadmiaru jednostek.
+ pojazdy mają realnie odzwierciedlony pancerz, czyli tam gdzie był gruby z przodu i słaby z boku taki jest w grze, (to jest akurat oczywiste dla każdego fana serii)
+ nowy system borg spottingu, teraz widoczny na mapie wrogi pojazd dla jednej jednostki nie jest widoczny automatycznie dla wszystkich sojuszniczych jednostek, każda z nich w zależności od swoich umiejętności lub ograniczeń (peryskopy czołgów) musi wypatrzyć go sama, oczywiście jeśli dany pojazd ma radio lub jest w zasięgu głosowym lub wzrokowym z inną jednostką widzącą wroga, po chwili też go dostrzeże. W grze wygląda to tak, że czołgi bez piechoty mają ogromne problemy z wykrywaniem obcej piechoty, a to oznacza, że bez niej stają się łatwą zdobyczą dla shreckó, pzf,bazooki zwykłych granatów, czyli należy grać tak jak w realu w 44 - piechota z przodu z tyłu czołgi i wspierająca ich art.

więcej napisze jak wrócę ze spaceru z latoroślą;)

01.07.2011 12:06
odpowiedz
Marder
153
Generał

MANOLITO ----> Cholernie długi masz ten spacer :)

Na dyskusję zapraszam tu http://www.forum.cmhq.pl/index.php?link=1&id=2315

18.08.2013 00:53
odpowiedz
Roni92
9
Legionista

niestety, ale przy combat mission beyond overd i cm2 bawiłem się znacznie lepiej i dłużej, czegos tu zabrakło... pewnie grywalności :)

16.09.2013 17:35
odpowiedz
Marder
153
Generał

Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem tej gry to zapraszam tutaj ---- http://allegro.pl/combat-mission-battle-for-normandy-i3555091987.html

09.02.2014 19:45
odpowiedz
Marder
153
Generał

Zapraszam do obejrzenia mojego gameplay'a ---- http://www.youtube.com/watch?v=zwZw9D7TX2M

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze