Might & Magic: Heroes VI [PC]

Might & Magic: Heroes VI to szósta część popularnej serii turowych strategii fantasy. Tym razem za grę odpowiada studio Black Hole Games, które stworzyło grę Warhammer: Mark of Chaos. Akcja Might & Magic: Heroes VI rozpoczyna się 400 lat przed wydarzeniami znanymi z piątej części i rzuca nas w środek konfliktu między aniołami a demonami. Alias: Might and Magic: Heroes VI.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Might & Magic: Heroes VI data premiery gry na PC:

13 października 2011 ( światowa data premiery )

13 października 2011 ( data wydania w Polsce )

13 października 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do Might & Magic: Heroes VI:

King's Bounty: Dark Side
SpellForce 3
Disciples III: Renaissance

strategiczne, fantasy, turowe, Might & Magic, multiplayer

Might & Magic: Heroes VI to zgodnie z nazwą szósta odsłona najpopularniejszego cyklu turowych strategii fantasy. Tym razem za produkcję odpowiada Black Hole Games, studio które ma na koncie stworzenie m.in. Warhammer: Mark of Chaos.

Fabuła rozpoczyna się 400 lat przed wydarzeniami z piątej części i oferuje prawdziwie epicką opowieść. Pierwsze skrzypce grają w niej Anioły, które rozpoczynają spisek mający na celu rozniecenie na nowo dawno zapomnianej wojny, a pomóc ma im w tym zabity przed laty Archanioł. Ten legendarny generał powraca teraz za grobu, by szukać zemsty. Pod przykrywką przygotowań przed nadchodzącą inwazją Demonów, rozpoczyna on jednoczenie pod swym sztandarem mieszkańców Ashanu. Powstrzymać go mogą jedynie ludzie z dynastii Gryfów. Jej członkowie to jednak niestety niezłe ziółka. Najstarsza z sióstr, Anastazja, zamordowała własnego ojca, księcia Slava, a gdy wykonano na niej karę śmierci, powróciła zza światów. Teraz przewodzi hordom Nieumarłych, ostrzącym sobie zęby na obce terytoria. Jej brat bliźniak, Kiril sprzedał duszę diabłu i w jego imieniu dowodzi frakcją Inferno. Natomiast dziedzic tronu, książę Anton, dał się omamić Archaniołom i z ich błogosławieństwem prowadzi niebiańską krucjatę.

Might & Magic: Heroes VI tradycyjnie stanowi połączenie turowej strategii z elementami RPG. W czasie zabawy przychodzi nam zwiedzać ogromne mapy, zbierać tony surowców i budować nadzwyczajne miasta. Możemy rozwijać bohaterów, rekrutować jednostki i toczyć boje na pięknych mapach bitewnych. Gra oferuje ponadto sporą swobodę w odgrywaniu postaci dzięki wprowadzeniu systemu reputacji, który mocno wpływa na dalszy przebieg rozgrywki. Sporą atrakcją jest rozbudowany bestiariusz wypełniony po brzegi nowymi niebezpiecznymi potworami.

Rozgrywka toczy się w systemie turowym i jej podstawowe założenia przypominają te obecne w poprzedniej części. Nie obyło się jednak bez wielu ulepszeń i zmian. Zrezygnowano z osobnych ekranów miast na rzecz bezpośredniego zaprezentowania ich w całości na mapie. Dzięki temu jeden rzut oka wystarczy by ocenić jak rozwinięty jest dany gród. Ponadto, teraz po zdobyciu zamku przeciwnika możemy przekształcić go na miasto należące do naszej frakcji. Np. podbijając Niebo demonami, jednym kliknięciem zamienimy je w Inferno, by móc produkować sojusznicze jednostki i zyskać premie do obrony.

Wszystko to ukazane zostało za pomocą nowoczesnej grafiki 3D, a dodatkowym plusem jest rozbudowany aspekt społecznościowy, który umożliwia łatwą korespondencję i rywalizowanie z przyjaciółmi.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.2 / 10 na podstawie 2152 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 139,90 zł

wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce 8800 GTX lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7

notebook dla gracza ASUS G74SX

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, Intel HM65 Express, 17.3" Full HD 1920 x 1080

75 fps - 1024x768 wysokie detale

82 fps - 1366x768 średnie detale

62 fps - 1366x768 wysokie detale

notebook standardowy ASUS K53SV

Intel Core i5-2410M, 4096 MB RAM, Intel HM65 Express, LED 15.6" 1366 x 768

19 fps - 800x600 średnie detale

27 fps - 1024x768 niskie detale

21 fps - 1366x768 niskie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Might & Magic: Heroes VI na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Pełna zmian, ale wciąż świetna - recenzja gry Might & Magic: Heroes VI

Pełna zmian, ale wciąż świetna - recenzja gry Might & Magic: Heroes VI (PC)

"Oczywiście, zabawa w Heroes VI nie kończy się na kampanii. Gra oferuje również dziesięć niestandardowych misji, które można eksploatować tak samotnie (z przeciwnikami sterowanymi przez komputer), jak i z innymi ludźmi – również w starym i lubianym wariancie Hot Seat, czyli na jednym blaszaku. Map jest na starcie stosunkowo niewiele, ale na brak nowych raczej narzekać nie będziemy, wszak w program wbudowany został łatwy do opanowania i dający potężne możliwości edytor. Bez problemów da się przygotować w nim tak skomplikowane scenariusze jak te z kampanii, a biorąc pod uwagę, jak wielka i prężna jest społeczność skupiona wokół tej serii, można śmiało założyć, że narzędzie to zostanie w należyty sposób wykorzystane."  więcej

Might & Magic: Heroes VI beta trailer

Might & Magic: Heroes VI beta trailer [1:52]

0:38

Video Might & Magic: Heroes VI

Frakcja Twierdza - walka - GOL

0:59

Video Might & Magic: Heroes VI

Złota Edycja

0:35

Video Might & Magic: Heroes VI

Frakcja Inferno - walka - GOL

komentarze czytelników (649)


Jackob1997  2014-01-30 - 13:42

Super gra, bawię się równie dobrze jak przy ukochanej III :), po III to moja ulubiona część

_Dark_Messiah_  2014-02-02 - 15:34

Kupiłem w dniu premiery grać pograłem ale powiem jedno wole herosów w 2D czyli I-III

owsiakus  2014-02-23 - 10:21

Mam mały problem, przeszedłem wszystkie kampanie oprócz końcowej. Odpalam ją, wybieram bohatera którym chce ją ukończyć. Gra ładuje się, pojawia się ekran przy którym powinienem nacisnąć dowolny klawisz, naciskam, czarny ekran i kursor, po czym crash :-( Próbowałem z różnymi bohaterami. Gra zaktualizowana a pomimo to jakiś ewidentny bug. Jakiś pomysł ? Dzięki

woti22  2014-03-06 - 15:20

Czy ta gra pójdzie na Core2Duo 2.13GHz 4Gb RAM i GF 240M 1Gb?

alien75  2014-03-06 - 15:35

pójdzie bez problemu

1.0

Shrama  2014-03-30 - 17:00

najgorsza część serii wyrównali nacje do bólu teraz nie ma kilku nacji tylko 1 z zmienionym wyglądem, bo nawet statystyki jednostki bardzo podobne nie intuicyjne sterowanie, nie tego się spodziewałem gdy to odpaliłem grafika mnie nie ujmuje rozmowy postaci na planszy w czasie kampanii przypomina mi gry z 2000 roku jak nie wcześniej, plus jedyny że postacie są ładnie zrobione

MoltenPower  2014-04-06 - 10:58

Najnowsza czesc Herosow to jest jakas kpina ze strony wydawcy. Porownujac ja do wczesniejszuych wersji jak dla mnie to najnowsza cofnela sie jakoscia nawet przed 2, dlaczego ? Mozna by wymieniac wpadki ktore wplywaja na grywalnosc glownie - poziom bohatera max 30 lvl - co to jest ? szkoda ze nie 10.. punkty zdolnosci bohatera polowa wogole sie nie nadaje do niczego i nic ciekawego nie wnosi, szczegolnie ze wiele czarow przygodowych (tych co rzucamy z poziomu konika :) zostalo na sile wlasnie wcisnietych jako talenty, zal. Tak samo tryb bitwy, dlaczego specjalne talenty bohatera sa podczepione pod kolejke czarow z ksiegi skoro to sa dodatkowe atuty ? Nastepna sprawa ktora mnie mocno wkurzyla do dodanie kazdemu mozliwosc teleportacji do wlasnych zamkow - tworzy to taka sytuacje ze po dlugiej wyprawie ze swoja armia widzac nie broniony zamek cieszymy sie juz ze zajmiemy go spokojnie a tu bach nagle sie teleportuje niewiadomo skad glowny przeciwnik i stoi w zamku jak kolek. W ten sposob mozna pozostawic zamki bez obrony i zbierac armie bo w kazdym momencie mozna do nich wrocic. Glupota. Wlasnie w poprzednich wersjach trzeba bylo kombinowac jak obronic zamki skoro glowny bohater byl na ...

5.0

Dovah  2014-04-18 - 16:17

Po ponad dwóch latach gra całkowicie niegrywalna. To SKANDAL! Błąd na błędzie, crash na crashu i lekkie urozmaicenie okazjonalnymi blackscreenami. Po miesiącach szukania pomocy, czekania na patche mam już dosyć. Wciąż nie mogę kontynuować kampanii (co ciekawe we wczesnych wersjach nie było tego problemu). Po ukończeniu scrnariusza pojawia się mapa kontynentu, ścieżka, numerek kolejnego scenariusza i przycisk "kontynuuj", po którego kliknięciu wywala blackscreen. Da się wyjść ze scenariusza i wejść ponownie, jednak wtedy gra nie czyta mi mojego bohatera i muszę zaczynać od lvl 1, co czasami (np w kampanii nekropolii) praktycznie uniemożliwia dalszą rozgrywkę. Może jakimś cudem ktoś tutaj wie jak temu zaradzić? Gra sama w sobie jest niezła (po milionie patchy gameplay został całkiem nieźle zbalansowany), ale od strony technicznej/optymalizacyjnej leży i kwiczy (co za niespodzianka Ubisoft...). Dlatego ode mnie jak narazie 5/10.

4.5

Creation2012  2014-05-24 - 20:23

Moim zdanie jest to najgorsza część Heroes'ów, już Czwórka bardziej przypadła mi do gustu. Błędy za błędami, ale trzeba pamiętać że nie można patrzeć na tą cześć przez pryzmat starszych części, jeśli tak się będzie robiło to do niczego się nie dojdzie, nie dostrzeże się w tym potencjału . Strasznie na początku nie podobały mi się magię, zamki, ponieważ to nie było to co w starszych częściach, ale można się do tego przekonać. No trzeba powiedzieć wygląda ładnie, dalej ma to coś co było w Heroes'ach, czyli można zagrać CZASEM ze znajomymi i się dobrze bawić no ale Crash'e, Blackscreen'y etc. etc.. Więc Heroes'y wpadają blado w ogólnej ocenie.

kylo19  2014-05-31 - 11:35

Ja już kiedyś się wypowiadałem na temat szóstej części HOMM, ale wypowiem się drugi raz, aby przestrzec graczy, a przede wszystkim fanów. Jestem zatwardziałym fanem heroesów, mam do nich ogromny sentyment, bo to trzecia część była drugą grą (po starutkim Carnivores) w którą dane mi było zagrać. W mojej opinii najlepszymi grami z serii była wspomniana fenomenalna 3 i 5- jak dla mnie niezły remake. Czwórka też według mnie wcale nie była, aż tak zła jak to ludzie mówią. A szóstka? No jak dla mnie to straszny krok wstecz względem właśnie 3 i 5. Przede wszystkim frakcje. Tylko 5 zamków względem 9 z trzeciej części i 8 z piątej z dodatkiem? Gdzie się podział Bastion alias Sylvan , Forteca i Loch? Dopiero po legendarnym chamskim DLC można podziwiać Loch, ale reszty wciąż brakuje. Kolejna rzecz tycząca się frakcji: zamienianie w swoją frakcję. No jak dla mnie katastrofa. To było właśnie w heroesach świetne, że mogliśmy mieć pod przywództwem kilka bardzo różnorodnych frakcji. A tu? Nie dość, że wszystkie zamki do siebie podobne to lepiej mieć tylko swoje rodzime miasto pod dowództwem. A już dodatkowy chiński zamek sanktuarium to jak dla mnie lipa totalna. Prócz tego inteligencja przeciwn ...

mirekkutrzeba  2014-06-10 - 21:06

Hej...Próbowałem w szóstkę zagrać i parę godzin mi się udało...jednak nie wiedząc dlaczego następnie ponownie zainstalowałem sobie trójkę. Pomimo tego, że tyle lat już minęło to naprawdę się wkręciłem w nią. Nie pamiętałem, że jak się wybierze XL mapkę w trójce to ona jest naprawdę duża, w porównaniu z piątką i szóstką. Dodatkowo wybrałem najwyższy poziom trudności. Myślałem, że w dwa pełne dni się wyrobię:) Trochę się pomyliłem. Podsumowując szóstkę nie zrobiła na mnie wrażenia. W ogóle ciężko mi się steruje w tym 3d. Pozdro no i czekam co się wydarzy...

0.5

dawidos0601  2014-07-22 - 22:51

Zdecydowanie najgorsza część z serii, zasługuje na 5/10 ale ja dam 1/10 ponieważ gra została usunięta z mojego konta uplay po ataku hakerów. Pisałem do pomocy technicznej ale system wiadomości nie działa. Więc ta ocena bardziej dla Ubisoftu!

10

LeonZawodowiec111  2014-07-29 - 15:56

dawidos0601. Uplay wysyłał maile abyśmy zmienili hasła po ataku hakerów. A gra jest super. Najlepsza strategia 2011.

WidmoN7  2014-08-06 - 13:00

Heroes 6 - Mniej zamków , mniej surowców, mniej bohaterów , mniej map, tragiczna podstawowa kampania, małe ekrany miast , dziwne jednostki wydające dziwne odgłosy jakby z jakiejś kreskówki ehhhhh... Mam nadzieję, że te dodatki wnoszą coś fajnego do gry bo chyba się obrażę na ubisoft.

8.0

Assassyn07  2014-08-08 - 11:24

@UP, zgaduję że masz piracką wersję, bo nikt takich problemów nie ma. A tak to gra fajna tylko po 2 godzinach zaczyna nużyć gdyż brakuje akcji. Na początku po zakupie mogłem w nią grać całymi dniami lecz szybko odkrywa się umiejętności, budynki itp. co prowadzi do zbyt szybkiego poznania gry. Osobiście muzyka mi nie podchodzi bo jeszcze tak usypiająco działa. Generalnie to walka po pewnym czasie robi się monotonna no i zaczynamy dostrzegać liniowość - tzn. : 1. zdobądź kopalnie 2. wybuduj tyle ile się da 3. zbierz dużą armię 4 . podbij wszystkich. Wiem że trudno inaczej zrobić herosów, lecz ja uważam że coś powinni urozmaicić gdyby chcieli robić 7 część.

2.0

Rvn10  2014-08-16 - 23:41

Pseudo Heroesy 2/10

Forza.Ferrari  2014-08-17 - 19:51

Chcielibyśmy wszystkich tutaj obecnych graczy serdecznie zaprosić do wspólnej gry w przeglądarkową grę z elementami strategii o nazwie: Might&Magic Heroes Online. Wielu z Was za pewnie pamięta stare, poczciwe Heroes’y II i III. Pewnie wielu z Was grało także w Heroes IV, V a także VI. Każdy z Was ma z pewnością swoją, ulubioną frakcję. W Might&Magic Heroes Online obecnie dostępne są dwie frakcje: Przystań i Nekropolia, ale producent już zapowiedział wprowadzenie ( w niedalekiej przyszłości ) kolejnej frakcji: Inferno. Oczywiście na trzech frakcjach gra nie skończy się. Jak na grę przeglądarkową Might&Magic Heroes Online prezentuje się naprawdę świetnie. Wyraźnie czuć klimat epickiej przygody rodem ze sagi Heroes. O tej grze można byłoby opowiadać godzinami. Zamiast pisania polecamy każdemu osobiście przetestować tą grę przeglądarkową: [link] Nasze wrażenia z gry: Bezcenne :)

1.5

satlaros  2014-08-18 - 14:52

Beznadzieja. Nawet czwórce nie dorasta do pięt. Zdecydowanie najgorsza część. Nic tutaj nie jest dobre, nawet grafika nie ratuje sytuacji, bo jest słaba. Ta część to według mnie bardzo zubożała V (ze względu na interfejs). Mniej frakcji, mniej surowców, brak nowości. H4 było przynajmniej czymś innym. H6 nie posiada żadnych zmian, które mogłyby urozmaicić rozgrywkę itp. Żenada.

Benitonater  2014-09-14 - 19:22

Siemanko:) Mam takie pytanie. Posiadam Heroes VI ze wszystkimi dodatkami. Właśnie skończyłem wszystkie kampanie z podstawki. Niestety nie mogą zacząć epilogu. Czy muszę przejść również kampanie z dodatków żeby epilog się odblokował?

Mutant z Krainy OZ  2014-09-14 - 20:23

Nie, dodatki nic tutaj nie mają do gadania.