Torchlight II [PC]

Druga część udanego action/RPG od autorów Diablo i Fate. Jako bohater należący od jednej z czterech klas stajemy w obronie mitycznego ludu Estherian. Zabawa polega głównie na mordowaniu hord potworów. Gra oferuje zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i tryb kooperacyjny.

wersja językowa:
angielska

Torchlight II data premiery gry na PC:

20 września 2012 ( światowa data premiery )

20 września 2012 ( data wydania w Polsce )

20 września 2012 ( premiera w USA )

gry podobne do Torchlight II:

Sacred 3
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III

RPG akcji, fantasy, hack'and'slash, widok izometryczny, multiplayer, co-op

Torchlight II to kontynuacja udanego i bardzo dobrze przyjętego hack’n’slasha z 2009 roku. W grze, rozwijającej system rozgrywki zaproponowany w oryginale, śledzi się historię bohatera przemierzającego świat w poszukiwaniu źródła wszelkiego zła. Produkcja została opracowana przez studio Runic Games, którego założycielami są Max Schaefer, Erich Schaefer (mający w dorobku kultowe Diablo) oraz Travis Baldree (twórca Fate).

Torchlight II przedstawia historię dziejącą się kilka lat po wydarzeniach pokazanych w oryginale. Jeden z herosów poznanych poprzednio - alchemik - został opętany przez mroczne siły, zniszczył górnicze miasteczko Torchlight i wykradł esencję mocy smoka Ordraka, sprawcy wszelkiego zła w pierwszej części gry. Zadaniem gracza jest dopaść złoczyńcę i zapobiec naruszeniu równowagi między żywiołami.

Wypłynięcie historii poza zamknięty obszar podziemi wioski Torchlight pozwoliło twórcom puścić wodze fantazji oraz wykreować otwarte światy, które cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a także cyklem dnia i nocy. Przemierzając tego typu obszary gracz regularnie natrafia na losowo generowane wydarzenia, których realizacja przynosi mu wielkie korzyści. Losowość dotyczy również standardowych lochów – przy każdym zejściu zaskakuje inne rozmieszczenie przeciwników, skarbów, a także liczne zmiany w budowie kolejnych jaskiń i grot.

Tuż przed rozpoczęciem zabawy w Torchlight II nabywca dzieła Runic Games otrzymuje możliwość zaprojektowania swojego własnego bohatera. Dokonuje tego przy pomocy prostego edytora, zezwalającego na wybór jednej z czterech klas (do maga, będącego odpowiednikiem klasy "alchemik" z Torchlight, dołączają steampunkowy inżynier, bratający się z wilkami barbarzyńca i władający bronią palną przybysz), płci i dokonania zmian w wyglądzie.

W Torchlight II znalazło się także wiele nowych opcji związanych bezpośrednio z mechaniką rozgrywki. Zdecydowanie najciekawiej prezentuje się tryb kooperacji, który umożliwia prowadzenie wspólnych bojów zarówno w sieci lokalnej, jak i przez Internet. W drugim przypadku uczestnicy zabawy są ze sobą łączeni przez wewnętrzny system matchmakingu, biorący pod uwagę takie zmienne, jak poziom doświadczenia, a także cele. W kooperacji gracze przemierzają instancjonowane lochy oraz inne obszary przedstawionego świata, walczą z dziesiątkami przeciwników oraz dbają o odpowiedni rozwój swoich bohaterów.

W grze zastosowanie znalazł przemodelowany interfejs – czytelniejszy i bardziej intuicyjny od rozwiązania znanego z części pierwszej. Ponadto w Torchlight II powracają zwierzęta (pomocne w walce, a także transportujące dobra) oraz możliwość relaksowania się przy łowieniu ryb. Po ukończeniu rozgrywki doświadczonym bohaterem, gra pozwala (przy zachowaniu wszystkich zdobyczy) na rozpoczęcie przygody od nowa w trybie New game Plus, w którym cały wirtualny świat zostaje podniesiony do odpowiedniego poziomu.

Torchlight II został opracowany w takiej samej konwencji graficznej, co „jedynka”. Oprawa audiowizualna została co prawda podrasowana, jednakże charakterystyczny bajkowy styl w dalszym ciągu cieszy oczy graczy.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 887 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 79,90 zł

wymagania sprzętowe:

Pentium 4 1.4 GHz,1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7900 GTX lub lepsza), 1.2 GB HDD, Windows XP/Vista/7

notebook dla gracza ASUS G75V

Intel Core i7-3610QM, 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX670M, LCD 17.3", 1920x1080

83 fps - 1366 x 768 wysokie detale

95 fps - 1920 x 1080 średnie detale

68 fps - 1920 x 1080 wysokie detale

notebook standardowy ASUS R500V

Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB RAM, NVIDIA GeForce GT 630M 2 GB, LCD 15,6" 1366 x 768

63 fps - 1280 x 720 niskie detale

55 fps - 1366 x 768 średnie detale

44 fps - 1366 x 768 wysokie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Torchlight II na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Recenzja gry Torchlight II - hack'n'slash od współtwórców Diablo

Recenzja gry Torchlight II - hack'n'slash od współtwórców Diablo (PC)

"W finalnej wersji tytułu utemperowano ilość wypadającego sprzętu. Nadal jest go więcej niż w Diablo III i po walkach z naprawdę potężnymi bossami zawsze trafia się coś fajnego i dopasowanego do klasy postaci. Sprzęt – tradycyjnie dla gatunku – został podzielony na wyposażenie normalne, magiczne, rzadkie, unikatowe i należące do zestawu. Zdarzają się przedmioty z gniazdami, które można ulepszyć za pomocą błyskotek/kamieni czy czarodziejskich czaszek, a absolutnie każdy kawałek znalezionego złomu da się udoskonalić, korzystając pomocy pewnego stworka – coś jakby permanentny quest „Narzędzia pracy” z Diablo II. Przedmiotom można także dorobić dodatkowe gniazda na klejnoty lub próbować przerobić je na coś innego (jedna z postaci działa trochę jak Kostka Horadrimów). Czyli wypisz wymaluj klasyczny h'n's, w którym grasz tym, co znajdziesz podczas przygody. Wisienką na torcie są rzeczy należące do kategorii legendarnych. Trafiają się niezwykle rzadko, posiadają wyjątkowe właściwości (jak np. szansa na przywołanie dodatkowego sojusznika w momencie zabicia jakiegoś stwora) i mogą być używane przez postacie na przynajmniej 61 poziomie doświadczenia. "  więcej

Gramy w Torchlight II - Ostatnie przemyślenia

Gramy w Torchlight II - Ostatnie przemyślenia [12:23]

Końcówka gry i naszej mini-serii z tej świetnej gry. Torchlight II w finałowej fazie - ostatni akt, ostatnie lochy i mnóstwo perspektyw na dalszą zabawę.

1:34

Video Torchlight II

Film z okazji ujawnienia daty premiery

1:05

Video Torchlight II

Berserker Frenzy

2:30

Video Torchlight II

Intro Cinematic

komentarze czytelników (398)


9.0

Irek22  2013-08-05 - 22:40

Seria Torchlight to - pomijając już wszelkie faktyczne powiązania (np. część twórców ta sama, ten sam gatunek) - dokładny kazus serii Diablo. Tak jak Diablo II jest lepsze pod każdym względem od Diablo I, tak i Torchlight II jest pod każdym, dosłownie każdym, względem lepsze od Torchlight I. "Jedynka" była całkiem przyjemna, nie powiem, ale po jakimś czasie i iluś lvl w końcu stawała się nużąca i monotonna (dokładnie jak w Diablo I, przynajmniej w moim przypadku). Na szczęście Runic Games odrobiło lekcje dzięki czemu Torchlight II ma "to coś więcej", że nie nuży mnie i mam ochotę siec, tłuc i rąbać dalej i dalej (dokładnie jak w Dibalo II, przynajmniej w moim przypadku)! Trochę się pograło w życiu w te h'n's i jestem gotów stwierdzić, że po - Diablo II i Dungeon Siege I - Torchlight II jest chyba najlepszym h'n's w dotychczasowej historii tego gatunku (być może trzecie miejsce zająłby w moim prywatnym rankingu Titan Quest, ale w produkcji Iron Lore brakuje niestety możliwości wyboru postaci na wzór Diablo czy właśnie Torchlight przez co bohater(ka) jest tam kompletnie nijaki, bez wyrazu i bez względu na styl walki za każdym razem wygląda tak samo).

Alt3ir  2013-08-24 - 07:38

Irek22 mam dokładnie te same odczucia, zwłaszcza odnośnie Torchlighta "jedynki". Takich zmian właśnie oczekuję w kolejnych częściach gier. Aktualnie licznik Steam w dwójeczce pokazuje mi 101 godzin a czuję że dopiero się rozkręcam, niesamowita gra ze wspaniałym "replayability" ( co jak co ale angielski zwrot tutaj dużo bardziej pasuje ). Nowym graczom polecam również mody, nie jesteśmy za używanie ich obarczeni żadnymi karami, wyzwania steamowe lecą normalnie a można sobie urozmaicić/ułatwić grę wedle upodobań. Jedyne co o dziwo średnio mi podeszło to multik/co-op. Oczywiście zaliczyłem go ze znajomymi raz ale dla mnie za dużo dzieje się na ekranie, bardzo lubię panować nad polem bitwy, lecz przy tym natłoku efektów i postaci po prostu leci spam skillami we wszystko co się rusza. Dużo bardziej podchodzi mi singiel i przy nim właśnie zostaję. P.S. : Sporo ludzi zniechęca się małą ilością domyślnych postaci ( 4 sztuki ) ale nic bardziej mylnego, w tej grze rola "buildów" jest tak gigantyczna iż spokojnie można by założyć że każdą postać możemy podzielić na co najmniej 3/4 klasy co już daje nam 12-16 klas. Najgorsze był dla mnie początek gdzie człowiek chciałby sprawdz ...

misteriolalista  2013-10-01 - 00:51

Wiecie dla mnie torchlight 2 bardziej przypomina diablo 2 jeszcze jedno hitem diablo 2 byla fabula w takim sensie ze byly pokazane normalne filmiki jak z filmu a nie jakies rysunki jak tutaj czy diablo 3 :D Ale to juz mniejsza o to :) Runic Games to runic :D Liczyc jest w nim wspolzalozyciel Diablo czyli Twórca Całego Diablo :) Wiec mozna oczekiwac po nim sporo ale tez nie bardzo bo nie ma zbytniego budzetu ale jestem pewnye ze za 3lata wyjdzie wyje... w kosmos Torchlight 3 przebijajac jednym slowem Wszystkie gry hack-slash itp razem z naszym ukochanym diablo 2 :) Bo wszystko moze byc mozliwe jak twórca zarobi i porzuci barwe humorystyczna i wezmie sie znów za mroczna :) Dla mnie to tak jakby przez Blizzard ukradniecie gry stworzonej przez Blizzard North toc oni stworzyli Diablo mnie to dobija :D Blizzard o ma jedyne swoje głównie to warcraft itp . No nic co do gry torchlight 2 daje 9/10 bo jest zaje... o 100 kroć lepsza od Diablo 3 pod kazdym wzgledem oprocz klimatu lecz go nadrabia muzyka z diablo 2 :) No nic tyle odemnie a co do modow jest pelno i to jest + akurat w diablo 3 z takim czyms to porazka lekka :D

misteriolalista  2013-10-01 - 01:03

@wozniaq co do cb :D To wiesz diablo 1 i diablo 2 predzej wyszly od gothica :D I jak cos bezimienny bohater to bezimienny gothic w diablo to 2 inne gry nawet fabularnie :D i nawet jedna to rpg a druga hack-slash . A jesli chodz ci o torcha a diablo 2 to wiesz to tez sa 2 inne gry jak widać a co do fabuly proste jak pisalem wyzej Runic Games czyli czesc Blizzard North to Twórcy Diablo :) Oni wymyslili nazwe oni je robili :D

10

Stefano77  2013-10-02 - 17:43

Gram już trochę czasu i muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony. Świetna, klimatyczna muzyka, znakomite, intuicyjne sterowanie, przyjemna, niekiedy naprawdę wymagająca rozrywka. Ulepszanie zbroi i broni za pomocą klejnotów, ciekawi bossowie, towarzysz - zwierzątko, to wszystko są świetne rozwiązania. Myślałem, że bajkowa grafika będzie mi przeszkadzać, ale nic bardziej błędnego, jest bardzo klimatyczna. Tochlight II tak jak i The Incredible Adventures of Van Helsing skaczą i depczą po nowym Diablo III. Szczerze polecam.

mastarops  2013-10-03 - 23:29

Da się grać choć strasznie nudna, za dużo itemków, fałuła ... szkoda gadać, pamietam tylko przerywniki. Ogólnie dałbym 6/10. Z podobnych gier polecam Bastion. Umiejętności też wg mnie nie przemyślane.

misteriolalista  2013-10-06 - 12:43

Van helsing moge sie zgodzic depcza blizzarda :) I ich nowe diablo 3 ogólnie każda firma zaczęła robic hack-slashe lepsze od diablo 3 :) Sie popisali tym diabełkiem tak mówili pro extra zrobia duzo lepsze godna kontynuacje i maja lipe :) Torchlight 2 wiele lepszy za mikroskopijny budżet :)

misteriolalista  2013-10-06 - 12:44

Starczy luknąć na ocene ludzi nie redakcji i zobaczyć która gra jest sporo lepsza na pc :)

_Marlowe_  2013-10-23 - 11:52

Genialna gra! Mimo szczątkowej fabuły rozgrywka jest naprawdę miodna. Do tego świetna oprawa dźwiękowa i ciesząca oko grafika. Z czystym sumieniem POLECAM! :)

Gordon_PL  2013-11-09 - 17:01

Dobra gra.Wkurza wypadanie itemów których jest za dużo. Dla mnie 8/10

misteriolalista  2013-11-15 - 17:58

Ah czekac tylko na Torchlight 3 a najlepiej na nowa gre z mrocznym klimatem przecierz w tej firmie jest wspolzalozyciel firmy blizzard north kiedys ona miala inna nazwe ale oni stworzyli Diablo :) Mam nadzieje ze zarobili juz na torchlight 2 troche a jak nie to niech po nastepnej ich grze jak zarobią żeby przerzucili sie na mroczny klimat bo to tylko kwestia budzetu tak jak pisalem :) Mysle nie ma opcji zeby ktos kupil od blizzarda licencji na diablo :) ale jakby dalo rade to zeby runic games dostalo ten tytul spowrotem .

Negocjator  2013-12-13 - 10:20

Grałem ostatnio w Van Helsinga i niesamowicie spodobało mi się sterowanie WSAD. Strasznie ciężko mi się teraz przestawić na Torchlightowe klikanie myszą. Zna ktoś sposób, żeby zmusić Torchlighta do obsługi klawiszy WSAD?

10

Damix199  2014-03-11 - 14:46

Jedna z najlepszych gier H'n'S w jaką kiedykolwiek grałem! Jedyna po której ukończeniu naszła mnie ochota na nową gre. POLECAM! Diablo się chowa... Takie moje zdanie :) 10/10

pawcomix  2014-03-14 - 21:28

Odstąpię konto Steam – CS:GO I 1.6, AoE 2 HD, AoE 3, Borderlands, Bastion, Torchlight II (chyba tyle ). Zmienię hasło i maila – nie ma żadnej podpuchy, po prostu już nie gram a na allegro nie ma co wystawiać. Zapraszam do kontaktu – gg: 4328058 – kto pierwszy ten lepszy

8.0

akokatthe123  2014-03-20 - 17:29

Do Diablo III się nie równa ale nawet dobra gra :)

Stefano77  2014-06-07 - 18:33

Diablo III to zjada na śniadanie. Nie oszukujmy się Diablo ratuje tylko najnowszy dodatek.

Myjnia  2014-06-29 - 02:11

Czy jak gram łucznikiem i mam pasywy z bonusem do trucizn to one (bonusy) dodają się do skilla rzutu ostrzami zatrutymi? Bo nie wiem czy w ten skill ładować, jeśli bonusy do poisona z itemów i pasywów liczą się do skilli to super, ale jeśli się nie liczą i zadają sztywne dmg od trucizny ze skilla (np. jak w skillu pisze 388 dmg w ciągu 4 sec od trucizny) to jeśli bonusy moje nie dodadzą np. ze 100 dmg do skilla to lipa na maxa.

6.0

ashanazai  2014-06-29 - 12:04

gra średnia, diablo 2 była jednak dużo lepsza moim zdaniem. Najbardziej co mi się nie podobało to grając łowcą od aktu 3 zaczęły się schody - poziom trudności nagle tak się zwiększył że każde przejście kolejnego poziomu to wyzwanie - i za to głównie obniżona ocena, bo tak dałbym 8.

9.5

Alt3ir  2014-06-30 - 11:23

Ja bym jej nie porównywał do D3 ( mam D3/RoS + 550 godzin spędzone i T2 gdzie spędziłem 120 godzin ), wiem że to niby to samo ale jak dla mnie cele tych gier są zupełnie inne. Otóż w D3 mamy nieskończoną ( teoretycznie ) farmę z masą znajomych i gramy tam te parę lat. Potężny end-game oraz generalnie gra nastawiona na potężną farmę. Zaś w T2 mamy taką spokojną luźną grę solo lub w małym gronie znajomych gdzie przejdziemy parę razy grę, zaliczymy parę mapek i ją odstawimy wracając jeszcze z raz czy dwa. W tym celu sprawdza się wybornie i wystawiam jej tą samą ocenę jaką dałem bodajże D3 właśnie z tego względu. P.S. Aktualnie mamy jeszcze poprzez steam workshop świetne mody które całkowicie potrafią odświeżyć grę - czy to dodając nowy content czy też zmieniając to co jest bazowo.

6.5

alistair80  2014-07-12 - 19:16

Może za mało grałem w D1, D2, T1 i T2, ale nie zgadzam się z opiniami, że T2 jest tym dla T1, co D2 dla D1. T2 to prawie dokładnie ta sama gra co T1. Jest tego po prostu więcej. D2 chociaż wyglądało inaczej od D1 i było bardziej rozwinięte. W T2 jest to samo co w jedynce, tylko więcej. To, że nie idzie się wyłącznie w dół, tylko ma się dużo terenu na powierzchni, niczego nie zmienia. Grałem w parę h&s i stwierdziłem, że na dłuższą metę ta gra się nudzi. Nawet przedmioty nie są w stanie zaskoczyć gracza, bo wypada ich od cholery i jeszcze trochę. Wręcz jest tego za dużo. Więcej grałem w T1 i przedmioty setowe leciały na okrągło. To odbierało mi radość ze zbierania coraz potężniejszych przedmiotów. Jak dla mnie kicha, bo nie ciągnie mnie do powrotu do gry. Gdy zacznę grać, to trudno mi jest skończyć. Jednak gdy siadam następnego dnia do kompa, to nie chce mi się jej odpalać. Nic właściwie mnie do niej nie ciągnie. Jeśli ktoś mi powie, że im dalej w las, tym się robi ciekawiej, że gra może mnie czymś zaskoczyć, to może do niej wrócę. W przeciwnym przypadku pogram w coś innego, ewentualnie zagram kiedyś, nie wiadomo kiedy. :) Dałem grze 6,5, bo ogólnie jest wciągająca, ale na więcej ni ...