Kingdoms of Amalur: Reckoning [PC]

RPG akcji rozgrywający się w krainie fantasy zwanej Amalur. W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danych grup społecznych, a także wejść w posiadanie trofeów.

wersja językowa:
angielska

Kingdoms of Amalur: Reckoning data premiery gry na PC:

07 lutego 2012 ( światowa data premiery )

10 lutego 2012 ( data wydania w Polsce )

07 lutego 2012 ( premiera w USA )

gry podobne do Kingdoms of Amalur: Reckoning:

The Lord of the Rings: War in the North
Dragon Age II

RPG akcji, TPP, fantasy

Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore.

Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.

Tytuł łączy cechy klasycznego RPG, z wielkim, otwartym światem wypełnionym postaciami, bogatą historią i rozbudowanym drzewkiem rozwoju oraz dynamicznej gry zręcznościowej przypominającej nieco serię God of War (głównie w zakresie walk). Twórcy poszli na pewne ustępstwa, ale nie zrezygnowali z oryginalnych rozwiązań – przykładowo klasy postaci nie wybieramy na początku zabawy, gdyż jest ona naturalną konsekwencją wyborów dokonywanych podczas przygody. Z drugiej strony o zwycięstwie w potyczkach decyduje nie tylko sprawność palców, ale przede wszystkim poziom bohatera. Na rozwój fabuły istotnie wpływa rozbudowany system dialogowy stworzony na wzór modułu znanego z Mass Effect, co pozwala w znacznej mierze decydować o kierunku, w którym podążamy.

Tworzenie postaci odbywa się za pomocą rozbudowanego kreatora, pozwalającego na wybór jednej z czterech ras oraz zmodyfikowanie praktycznie każdej części ciała. Zgodnie z kanonem gier RPG bohater z czasem nabywa wielu przydatnych umiejętności zarówno bojowych (podzielonych na trzy drzewka: walka wręcz, finezja oraz czarnoksięstwo) jak i rzemieślniczych (np. alchemia, kowalstwo czy tworzenie pierścieni). W sumie zdobyte punkty rozwoju możemy rozdysponować między ponad 60 ogólnych umiejętności. Walkę, stworzoną na modłę dynamicznych gier akcji, urozmaicają m.in. bomby, bronie wzbogacone o magiczne umiejętności czy tryb Reckoning spowalniający czas i zwiększający siłę zadawanych przez nas obrażeń.

W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danej kasty, a także wejść w posiadanie trofeów. Po otwartym świecie Amalur możemy poruszać się właściwie bez ograniczeń. Mapa podzielona jest na pięć rozległych dystryktów, odróżniających się od siebie zróżnicowanymi warunkami oraz charakterystyką terenu. Oprawa produkcji jest niezwykle barwna i plastyczna.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 1132 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 149,90 zł

wymagania sprzętowe:

Quad Core i5 2.4 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 10.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

notebook dla gracza ASUS G74SX

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, Intel HM65 Express, 17.3" Full HD 1920 x 1080

94 fps - 1024x768 wysokie detale

102 fps - 1366x768 średnie detale

88 fps - 1366x768 wysokie detale

notebook standardowy ASUS K53SV

Intel Core i5-2410M, 4096 MB RAM, Intel HM65 Express, LED 15.6" 1366 x 768

59 fps - 800x600 średnie detale

101 fps - 1024x768 niskie detale

87 fps - 1366x768 niskie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Kingdoms of Amalur: Reckoning na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo

Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo (PC)

"Zdecydowanie najmocniejszym aspektem Kingdoms of Amalur są jednak nie elementy erpegowe, ale totalnie zręcznościowy system walki, który powinni pokochać wszyscy fani porządnych slasherów. Starcia są szybkie i efektowne, a do pokonania większości przeciwników niezbędne jest korzystanie zarówno z ciosów specjalnych, jak i kontr czy uników. Na duży plus należy również zaliczyć różnorodne style walki, zmieniające się w zależności od używanej broni. Każdy bohater może stosować jednocześnie dwa rodzaje oręża, łącząc je w prawdziwie zabójcze kombinacje. W grze nie zabrakło także efektownych finiszerów, ale niestety jest ich tylko kilka, więc dość szybko stają się powtarzalne. Jeśli chodzi o mankamenty, to zalicza się do nich niewątpliwie praca kamery, która nie zawsze działa tak, jak powinna, oraz zbyt duża siła magicznych zaklęć w stosunku do pozostałych umiejętności. Preferujący magów gracze nie potraktują tego jednak jako wadę, wręcz przeciwnie."  więcej

Kingdoms of Amalur: Reckoning trailer #2

Kingdoms of Amalur: Reckoning trailer #2 [0:30]

1:45

Video Kingdoms of Amalur: Reckoning

zwiastun na premierę

3:05

Video Kingdoms of Amalur: Reckoning

kulisy produkcji #8 umiejętności i rzemiosło (PL)

0:30

Video Kingdoms of Amalur: Reckoning

Reckoning/Mass Effect 3 Demo

komentarze czytelników (397)


RainbowDash  2013-05-13 - 19:54

Gierka zajebista 9/10

8.0

Inc44  2013-05-15 - 17:19

Kolorowa i karykaturalna grafika przypomina mi trochę Fable'a, tu akurat miła odmiana po sporym czasie spędzonym w szarawym Skyrimie. Jakoś sam świat i fabuła mnie nie wciągnęły. Nie pamiętam kompletnie żadnego imienia jeśli chodzi o postacie, nawet tej wpół rozebranej zabójczyni ;d. Nasuwa mi się porównanie z Portalem 2, w którego też grałem raz i to wcześniej niż KoA i jakoś nadal pamiętam nawet niektóre kwestie postaci, mimo tego, że to z założenia gra logiczno-zręcznościowa. No a tu mamy RPG'a, czyli moim zdaniem dialogi powinny być gdzieś na czele. Najlepiej chyba wypada walka - płynna, przyjemna i skille są dość fajne. A propo skilli : ogromny plus za możliwość resetu punktów. Zwykle jest takie tłumaczenie twórców "Gra była za krótka? Wypróbuj inne klasy." A tutaj nie! Nudzi ci się woj? Zamień go na maga i kontynuuj bez przechodzenia tego samego etapu. Tak jak pisałem fabularnie nic specjalnego, ale grało mi się przyjemnie, bez spiny. Zaryzykowałbym nawet nazywająć Amalura "RPG'iem dla casuali". Poleciłbym właśnie coś takiego lekkiego tym, co chcą zacząć przygodę z gatunkiem, ale szkoda, że nie ma polskiej wersji xd

kotonikk  2013-06-02 - 16:25

Gram sobie z tym fanowskim spolszczeniem i gra naprawdę daje radę. Pierw nudziła strasznie, ten pseudo MMO świat odrzucał, ale po paru misjach połknąłem bakcyla i jest "przyjemnie", i to bardzo. Od razu ustawiłem sobie poziom hard, by po przygodzie z Dark Souls nie narzekać że to produkt dla casuali, i momentami gra jest wyzwaniem, nawet zginąłem parę razy, co oczywiście jest dużym plusem. Fabuła typowa dla takiego baśniowego świata, czego nie uznaję za wadę, w dodatku poszczególne misje potrafią zaabsorbować na tyle, by chętnie przyjąć jakieś zlecenie i powybijać parę (tuzinów) niemilców. Walka. Po Dark Souls byłem pewien, że jakieś wyskoki, magiczne fontanny mocy i gorejące strzały z nieba zostawię dla dzieci w wieku do 13 lat, to jednak bawienie się tym i eliminownie za ich pomocą wrogów naprawdę daje satysfakcję! Tak krytykowany bajer "reckoning" nie raz ratował mi tyłek, i obym później nie musiał przestać go używać. Sprzętu jak na razie nie jest na tyle dużo, by wymieniać go co pięć kroków na inny, co jest oczywiście dobre, i w odwiedzinach w mieście lub wiosce zawsze rozglądam się za czymś a nuż lepszym dla mnie. Podsumowując : naprawdę fajnie można przy Amalurze spędzić czas ...

Api15  2013-06-02 - 16:37

Bardzo żałuję, że gierka nie jest wspierana... Doszedłem daleko, ale później mnie już znudzila...

ataraxul  2013-06-09 - 17:14

Nabilem 15 lvl i znudzila mi sie... Sama fabula nie jest aż tak wciagajaca, swiat nie jest aż tak otwarty bo wszędzie są ograniczenia w postaci ścian skalnych etc. W sumie to tak hekenslesz, bo tylko ciągle bijemy moby którym zmienia sie nazwa i kolor... Natomiast dopadlem wersje pl i gratuluje checi i zapalu :) ogólnie gra okej, ale by jej wydluzyc życie musielibyśmy zrobić z niej co najmniej co-opa. Wtedy bylaby hitem :)

tybek69  2013-06-10 - 14:38

Gra wspaniała . Polecam także zagrać w dwa dlc . Grałem magiem i wymiata ta postać .Moją podstawową bronią były czakramy . 10/10.

9.0

velvet95  2013-06-23 - 19:30

Tytuł naprawdę sympatyczny. Największym atutem jest na pewno system rozbudowy postaci, który jest świetnie przemyślany i daje sporo możliwości. Z ciekawszych elementów można też wymienić crafting, który jednak zbyt ułatwia grę. Fabularnie jak dla mnie nie złe i do tego 100000 questów pobocznych (jeden z dłuższych rpgów ostatnich lat). Ogólnie wg mnie to takie singleplayerowe MMO.

misteriolalista  2013-07-01 - 09:16

Fajna gra dla tych co grali w fable 100% cudak odemnie 9/10

misteriolalista  2013-07-05 - 09:16

Zajebista gra 9.5/10 :) odemnie cudo :P

6.0

Muad Dib  2013-07-30 - 11:25

To jest chyba najbardziej rozczarowująca gra w jaka mi było dane grać. Nie mówię tu o nie spełnionych oczekiwaniach, po prostu sensu stricto rozczarowująca!!!!!!

S.T.R.I.E.L.O.I.K  2013-08-12 - 14:03

Graficznie mozna to porownac do seri fable ale nie fabularnie!!! Seria fable jezeli chodzi o fabułe stoi na bardzo wysokim poziomie (pierwsza czesc jak i druga) Koa nie dorasta seri fable do piet, takie jest moje zdanie:D

S.T.R.I.E.L.O.I.K  2013-08-12 - 14:04

Dodam jeszcze ze graficznie najblizsza jest seri overlord ;)

Wismerin  2013-08-29 - 10:51

Korzystał ktoś może z tego spolszczenia? Wykrywa mi w nim niebezpieczne oprogramowanie, nie mieliście z tym jakiś problemów?

9.0

RainbowDash  2013-10-17 - 22:05

Gierka jest świetna ;)

krzywy life  2013-10-19 - 17:48

Te wymagania to trochę przesadzone bo ja na Core 2 Duo 2,66GHz, 3Gb ramu i 9600gt na 1680x1050 sobie gram i nie zacina, a gierka naprawdę fajna ;)

spown  2013-11-21 - 22:30

Grafa 7, muza 5 , grywalność 9 , sterowanie i menu do du...... a poza tym gierka super można się wciągnąć na wiele godzin polecam :]

Kajdorf  2013-11-24 - 00:41

Misja: Plagueshield, tam gdzie musimy zebrać 3 części po "bracie Fallonie". Przy znalezieniu trzeciej nie mogę jej podnieść z ziemi. Quest zbugowany czy mi się akurat tak trafiło?

beowulf117  2014-01-15 - 19:55

no tak, strasznie chciałem w to zagrać, teraz zacząłem i klops żadnych ustawień kamery w opcjach.kamera powinna nadążać za walką,kamera jest za blisko pleców bohatera przez to walka dużo traci nawet pad nie ratuje sytucji. wczoraj skończyłem batmana aa i wkurza mnie ta kamera. czcionka też o du**e rozbić ledwie co widać, już nie wspomnę o braku lokalizacji Ale cóż będę grał dalej i zobaczymy

10

Alt3ir  2014-02-23 - 20:42

Kiedyś od gry się odbiłem ( bodajże w demie ), ostatnio nabyłem na steamie za 10 euro ze wszystkimi z dlc, tym razem testowałem różne klasy aby dobrać sobie najodpowiedniejszą. Z dobrym podejściem ta gra to dzieło sztuki ! Fantastyczny bajkowo/baśniowy klimat, ciepła i pogodna grafika, świetny system walki, GIGANTYCZNA ilość rzeczy do roboty ( 40 godzin na liczniku, odkryte około 20-25% mapki oraz dwa nieruszane jeszcze dlc ), coś niesamowitego. Questy nie do końca są "fetch" - może jeśli nie czyta się opisów ( bo to trzeba języki umieć ^^ ) to faktycznie, w praktyce są bardzo fajne i niektóre naprawdę ciekawe. Ale ja czerpię ogromną radość z robienia co się tylko tutaj da - i to dosłownie, każde zadanie, każda znajdźka, każdy obszar itd. Rewelacja. Zazwyczaj nie oceniam gier dopóki ich nie przejdę ale myślę że po 40 godzinach gry mogę sobie pozwolić na soczyste 10/10. Jeśli gra mnie tak będzie trzymać do końca to starczy na jakieś 150-200 godzin, wynik iście imponujący. P.S. Shot ze steama, moja mapa Świata po 40h gry ^^. http://cloud-3.steampowered.com/ugc/3314951615572699184/16C96987720C5C97E26CE3CAF0E778B47316A883/

lubie_grac  2014-04-14 - 08:13

Dziwne tez się odbiłem kiedyś od dema:), jednak po premierze TESO zachciało mi się oderwać od DIII i zagrać w cos spokojniejszego z eksploracja i mnóstwem zadań do zrobienia (Skyrim z dodatkami po 220+h znudził), płacenie abonamentu odpada wiec zacząłem szukać cos w stylu MMO ale dla singli i po pewnym czasie przypomniałem sobie o tej grze, na origin był trial wiec pobrałem i jak odpaliłem wcięło mnie na 3h, nie czekając na koniec testowej wersji kupiłem z dodatkami za niecałe 50zl, na razie mam niecałe 10h gry, mało co popchnięta fabuła bo zawsze trafie na cos ciekawego do zrobienia:) Oczywiście gra ma swoje wady ale gra się przyjemnie, zadania mimo ze schematyczne i powtarzalne jednak pozwalają bardziej zatopić się w uniwersum, pogawędki z NPC nie są może najwyższych lotów i w EN nie wszystko rozumiem ale myślałem ze będzie gorzej:) Nawet jak dość słabo się zna angielski warto wypytywać NPC bo można się sporo dodatkowo dowiedzieć o różnych rzeczach, szkoda ze nie ma napisów zlokalizowanych ale EA już nie raz pokazała jaka ma durna politykę lokalizacji gier. Praca kamery bywa irytująca jednak padem dość dobrze się nie nad tym panuje wiec nie jest to jakiś problem, ludzie piszą ...