StarCraft II: Legacy of the Void [PC]

StarCraft II: Legacy of the Void to stworzona przez firmę Blizzard Entertainment gra z gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca finalną odsłonę kosmicznej trylogii StarCraft II. Przedstawia ona losy tajemniczej rasy Protossów, ich próbę odbicia rodzimej planety oraz rozwiązania tajemnicy starożytnej rasy Xel'naga.
To jest dodatek do gry StarCraft II: Wings of Liberty.

wersja językowa:
pełna polska wersja

StarCraft II: Legacy of the Void data premiery gry na PC:

10 listopada 2015 ( światowa data premiery )

10 listopada 2015 ( data wydania w Polsce )

10 listopada 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do StarCraft II: Legacy of the Void:

Warcraft III: Reign of Chaos
Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium

Strategiczne, science fiction, RTS, multiplayer

Starcraft II: Legacy of the Void to trzeci epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of LibertyHeart of the SwarmLegacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada firma Blizzard. Każdy jest dostępny jedynie w wersji na PC.

StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, zaś same podstawy rozgrywki nie uległy większym zmianom. W każdej z trzech części wcielamy się w jedną z tradycyjnych frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami musimy doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu i poznajemy tajniki ich cywilizacji.

W Legacy of the Void wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze.

Rasa Protossów nieustannie stara się ulepszać swoją zaawansowaną armię – przejaw tego widać także i w kampanii, gdzie zgodnie z dotychczasową praktyką, dostępne są różne wariacje znanych jednostek. Na przykład Stalkery oprócz umiejętności teleportacji, potrafią także znikać, zaś Zealoci oprócz błyskawicznego szarżowania na przeciwnika mogą przebijać się przez jego szeregi za pomocą nowego, potężnego ataku. W odróżnieniu od poprzedniej odsłony serii, tym razem możemy swobodnie zmieniać wersje jednostek przed rozpoczęciem każdej misji.

Nowe ulepszenia jednostek z trybu kampanii nie znalazły się jednak w multiplayerze. W ich miejsce gracze otrzymali jednak kilka całkowicie nowych oddziałów, zaś istniejące doczekały się kilku znaczących zmian. Dodatkowo, do dotychczasowych trybów, w Legacy of the Void dołączyły dwa całkowicie nowe – Sprzymierzeni Przywódcy (dwóch graczy walczy razem przeciwko AI) oraz Tryb Archonta (pojedynek 2vs2, w którym gracze z tej samej drużyny mają wspólną bazę, jednostki i surowce).

Pod względem graficznym Legacy of the Void niewiele różnić się od Wings of Liberty czy Heart of the Swarm, wciąż jednak prezentuje się bardzo dobrze. Świetnie zrealizowano także muzykę, dźwięki oraz dialogi i charakterystyczne odzywki jednostek.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 7.8 / 10 na podstawie 420 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 1111 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 144,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i5 3.3 GHz/AMD FX-4300 3.8, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650/Radeon HD 7790 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.20 GHz/AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.9 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7600/Radeon HD 2600 XT lub lepsza, 30 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry StarCraft II: Legacy of the Void - wielki finał rozczarowuje

Recenzja gry StarCraft II: Legacy of the Void - wielki finał rozczarowuje (PC)

"Mimo licznych zalet kampania Legacy of the Void ma też niestety sporo wad. Co prawda zadania są bardzo różnorodne i ciekawie zaprojektowane, lecz po jakimś czasie zaczynało mi mocno brakować klasycznych pojedynków ze sztuczną inteligencją. W grze nie ma praktycznie żadnej misji, w której musimy rywalizować jak równy z równym z komputerowym przeciwnikiem. Mapy są bowiem mocno oskryptowane i nasz wróg w wielu przypadkach atakuje tylko wtedy kiedy przewiduje to przygotowany przez twórców scenariusz. Jego siły nie zależą też od dostępu do minerałów czy wybudowanych budynków. Jeżeli w dziesiątej minucie mają nas zaatakować siły wroga, to nas zaatakują i nic nie możemy na to poradzić. Najlepiej obrazuje to przykład jednej z misji, w której mamy dostęp tylko do jednego źródła minerałów. Gdy po jakimś czasie odkryłem, że drugie takie źródło jest pod kontrolą stacjonującego niedaleko wroga, zdecydowałem się je przejąć. Po ciężkiej bitwie i stracie 90% wojska z uśmiechem na ustach zacząłem budować Nexus na nowo zdobytym terytorium. Uśmiech szybko zniknął z mojej twarzy, gdy okazało się, że mniej więcej co minutę tuż obok nowej bazy zupełnie z powietrza pojawiają się kolejne oddziały wroga."  więcej

Kampania i tryb współpracy - gramy w StarCraft 2: Legacy of the Void

Kampania i tryb współpracy - gramy w StarCraft 2: Legacy of the Void [10:41]

Za Aiur! Oto finał sagi Kolejna odsłona kosmicznej sagi StarCraft w końcu zawitała na nasze komputery. W tym materiale sprawdzimy jak wypada kampania dla pojedynczego gracza oraz nowość w serii - tryb współpracy. Zapraszamy!

3:03

Video StarCraft II: Legacy of the Void

Patch 3.0 i zmiany w UI (PL)

2:57

Video StarCraft II: Legacy of the Void

zwiastun na premierę

3:18

Video StarCraft II: Legacy of the Void

Intro (PL)

Plemiona

Plemiona

Zagraj za Darmo!

Farmerama

Farmerama

Zagraj za Darmo!

Total War: ROME II – Edycja Sparty - PC - 69,89 zł

kup w sklepie

PC 69,89 zł

Commandos 3: Kierunek Berlin - PC - 7,90 zł

kup w sklepie

PC 7,90 zł

Stellaris PL + BONUS! - PC - 114,90 zł

kup w sklepie

PC 114,90 zł

Komentarze Czytelników (188)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.11.2015 13:51
odpowiedz
AIDIDPl
81
PC-towiec

r_ADM ---> Są 4, wyżej wymieniłem jakie...

Liczyłem że w Lotvie będzie też coś ze 3-4, a okazuje się że jak na ostatnią część SCII dali tylko jeden...Myślałem że chociaż zobaczę jak rozmiarowo prezentuje się kolos,albo carrier...

WoL - 4
HoTS - 2
LoTV - 1

23.11.2015 14:20
odpowiedz
Wolfman_PL
40
Pretorianin

@Xan

Czy u Cb wysiadły obwody logiki? Czytasz brednie, piszesz i je potwierdzasz? Ze Terranie potrafią naprawiać , leczyć z infekcji i ran jednostki Protosów na polu bitwy to normalne? przecież oni tym bardziej nie powinni znać budowy ciała , jak i technologii każdego ich pojazdu. Efekt głupizny z powodu braku jednostek naprawczych u samych Protosów kwitujesz , że to sf? Muhahaha. Głupszej teorii nie słyszałem.
Brak tych jednostek naprawczych jest wynikiem lenistwa Blizzardu, że tak ustawili nędznie ten balans.
Jestem w połowie gry, bo jak zwykle sama kampania wrzuca mi po jednej jednostce co jest nudne samo w sobie. W starym SC, szybko dochodziły w dodatku jednostki

@r_ADM
Jasne lepiej kliknąć 20x niż 5x i mieć ten sam efekt. Jasne, "popieram" xD

23.11.2015 14:37
odpowiedz
boy3
31
Pretorianin

@UP Ale ty nie czaisz że to co w grze robisz, nie ma odzwierciedlenia w fabule starcrafta?

23.11.2015 14:48
odpowiedz
r_ADM
157
Legend

@156

tak 4, pisalem o 2 wewnatrz kampani + plus oczywiscie intro i outro. A kolosa widac w statku jak przechodzi obok Artanisa, Rohanny i Vorazun ;P

@157

Silisz sie tu na jakąś szydere a nie rozumiesz podstawowego faktu, ze ja jestem fanem starcrafta (w tym jego designu rozgrywki) a ty nie. A twoj placz, ze w Starcrafta trzeba grac bo nie gra sie sam tylko mnie smiesza.

Tak, w Starcrafcie trzeba wiedziec co, gdzie i kiedy wyprodukowac i nie da sie tego zamknac w automat. Choc oczywiscie kampanie mozna przejsc nie potrafiac optymalnie zarzadzac baza, ale wtedy nie nalezy plakac, ze gra jest za trudna. I nie potrzeba do tego miec koreanskiego 300APM.

Niezmiernie bawia mnie natomiast twoje komentarze skierowane do Xana

Brak tych jednostek naprawczych jest wynikiem lenistwa Blizzardu, że tak ustawili nędznie ten balans.

Balansu w kampanii nie ma i nigdy nie bylo, to raz. Wszystkie jednostki sa maksymalnie przypakowane (przynajmniej wzgledem multiplayeru) a roznice pomiedzy rasami wynikaja nie z idiotycznych dyskusji typu 'protossi na pewno potrafiliby sie leczyc' tylko swiadomego wyboru projektowego, ktorego celem jest maksymalne zroznicowanie 3 ras w grze. Zergi powoli odnawiaja cale hp jednostek, terranon hp sie samo nie odnawia, ale moga sie leczyc za pomoca innych jednostek, z kolei protossom odnawiaja sie tylko oslony.

W starym SC, szybko dochodziły w dodatku jednostki

W SC1 bylo po 10 misji na kazda rase. Idac twoja logika lepiej przygotowac po 2 misje na rase to szybciej uzyskiwaloby sie dostep do wszystkich jednostek.

23.11.2015 15:53
odpowiedz
Wolfman_PL
40
Pretorianin

@up
Co mnie obchodzą fanboje SC i ich opiewanie tego multi, zwracam uwagę na idiotyzmy. Rts mam ograne od wielu lat, a sztucznie kombinowanych poziomów trudności kosztem AI nienawidzę. To że sam lubisz sobie miliard razy klikać po budynkach, nie oznacza , że taki interfejs jest dobry. Skoro w starszych produkcjach, można było to wszystko uprościć bym się skupiał na walce i ekonomii, a nie klikaniu po budowlach to świadczy o tym , jak bardzo jest on przestarzały, a fanboje ślepi.

23.11.2015 16:21
odpowiedz
r_ADM
157
Legend

można było to wszystko uprościć

I rest my case :)

23.11.2015 17:24
odpowiedz
Sir Xan
57
Senator

@Wolfman_PL -> Cytat: "To że sam lubisz sobie miliard razy klikać po budynkach, nie oznacza , że taki interfejs jest dobry." -> Jakoś mnie nie przeszkadza i bardzo to lubię.

Od dawna było wiadomo, że większości gry nie mają wspólnego z 100% logiki. Apteczki w FPS, wysokie skakanie w platformówki, produkowanie jednostki w krótkim czasie i takie tam. Taki jest urok gry. ;P

Cytat: "Czy u Cb wysiadły obwody logiki?" -> Już obrażasz innych? W takim razie nie ma co dyskutować z Tobą. Nie masz prawa do głosu. Miłego BAN. Bez odbioru. ;P

23.11.2015 20:23
odpowiedz
Wolfman_PL
40
Pretorianin

"Od dawna było wiadomo, że większości gry nie mają wspólnego z 100% logiki. Apteczki w FPS, wysokie skakanie w platformówki, produkowanie jednostki w krótkim czasie i takie tam. Taki jest urok gry. ;P"

Jak to ma być kontrargument na grę klasy AAA to ja już podziękuję.

23.11.2015 21:53
odpowiedz
Vegost
39
Generał

Jestem świeżo po ukończeniu kampanii. Powiem, że jestem zaskoczony tak niskim poziomem fabularnym dodatku, który miał zakończyć historię StarCrafta. Przez całą fabułę praktycznie skupialiśmy się na uwaga, tym samym co w Heart of the Swarm. Przez cały dodatek walczymy z przydupasami Amona. Jakakolwiek walka z nim to czysta fikcja. Tak samo końcowa walka to jakieś nieporozumienie. Zakończenie uproszczone do granic możliwości. Od trzy arty i jedno zdanie na scenę. Końcowy filmik pokazujący niedole Raynora. Można by jeszcze wymienić minusy. Ciężko znaleźć pozytywy jakieś. Na początku miałem uśmiech, potem co misja to co raz gorzej. 5/10 to moja ocena na świeżo. Zdecydowanie Wings of Liberty było najlepszą odsłoną tej serii. Potem był Heart of the Swarm i na niechlubnym ostatnim miejscu Legacy of the Void. Domyślam się, czemu gra została okrojona z szat, ale zostawię to dla siebie. Teraz wiem, że kupowanie ich produkcji to teraz wielkie ryzyko. Zdecydowanie 120 zł to nieporozumienie cenowe.

23.11.2015 23:40
odpowiedz
Psychosocial
53
SlipknoT

grubo ponad 5 lat trzeba było czekac na kompletną trylogie!!! brak słów.

23.11.2015 23:59
odpowiedz
Hitmanio
155
Legend

To ja tylko dodam, że jestem bardzo zadowolony z dodatku. Owszem, końcówka nie urwała tyłka ale jestem mile zaskoczony, że mieli jaja zakończyć to, a nie ciągnąć 25 DLC z powrotami itd.
Dialogi mi się bardzo podobały, narracja ogólnie poprowadzona bardzo fajnie, niestety jest ten niedosyt na koniec mimo wszystko ale cieszę się, że tak się stało. Wolę zakończyć grę i rozpocząć nowy etap, serię, niż znowu jakiś powrót złego i zjednoczmy galaktykę bla bla.

Będą fabularne DLC z Novą. Czekam :)

24.11.2015 09:06
odpowiedz
Sir Xan
57
Senator

@Psychosocial -> Nom. To kawał czasu. :P

24.11.2015 11:09
odpowiedz
Altarian
38
Centurion

Jak widać, nie ma gry na tym forum, gdzie nie byłoby kłócących się dzieci :(
Pytanie z innej beczki, czy to jest dodatek stand alone ? Jeśli tak, czy zawiera wszystkie części w sobie ?

24.11.2015 11:17
odpowiedz
r_ADM
157
Legend

tak,nie.

24.11.2015 12:34
odpowiedz
Sir Xan
57
Senator

@Altarian -> Cytat: "gdzie nie byłoby kłócących się dzieci :(" -> Czyli też należę do "dzieci"? :P

Nieważne. Taki jest forum GryOnline.pl.

27.11.2015 12:16
odpowiedz
vercetti100
6
Chorąży

ja osobiscie nie dziwie se, ze kampania jest slaba jak sam blizzard nie wiedzial jak ja zrobic;/
pamietam, ze w tamtym roku (lub jakos tak) blizzard przyznal sie, ze ta czesc tak dlugo nie wychodzi, bo sa niezadowoleni z kampanii i historii w niej przedstawionej i nie wiedzieli w tedy jak ja zrobic i co z nia zrobic....
sam mialem obawy, po tym ze pewnie ze dwa lata jeszcze bedzie trzeba poczekac

27.11.2015 13:31
odpowiedz
puci3104
88
Generał

Czy jest jakaś opcja, aby zmienić w tej grze ustawienia w taki sposób, aby mieć angielski dubbing i polskie napisy? Jak tak to gdzie?

Edit. Nieważne już znalazłem w ustawieniach Battlenetu.

02.12.2015 22:31
odpowiedz
Rumcykcyk
20
Konsul

Całość jako trylogia prezentuje bardzo wysoki poziom. 10/10

03.12.2015 09:23
odpowiedz
Wolfman_PL
40
Pretorianin

Że co? Uśmiałem się do łez muhahahaaha, jak to niby jest trylogia? Kiedy wyszła SC3? Może piszesz o pociętej dwójce?

03.12.2015 09:39
odpowiedz
r_ADM
157
Legend

jak to niby jest trylogia?

tak to:

cykl dzieł składający się z trzech utworów, z których każdy stanowi zamkniętą i integralną całość. Dzieła w trylogii łączą zwykle takie cechy, jak tematyka, czy grupa postaci.

03.12.2015 14:35
odpowiedz
Rumcykcyk
20
Konsul

@Wolfman_PL grałem wcześniej w SC:WoL przeszedłem tyle razy że znam każdą mapę na pamięć, później w SC:HotS to samo a teraz w SC:LotV. Mając SC:Complete Colletion przeszedłem całość i oceniam teraz jako jedną grę. W sumie tak powinna wyglądać od początku a nie pocięta na 3części ale z drugiej strony otrzymaliśmy każdą rozbudowaną kampanie a nie np w całości dla każdej frakcji po 5 misji bo tak też mogłoby być.

05.12.2015 02:37
odpowiedz
Wolfman_PL
40
Pretorianin

Zamiast tej gniotowatej fabuły o durnowatych hybrydach i jeszcze głupszej historii o cynamonie. Wolałbym po 15 dla każdej ze stron w podstawce i po 10 w dodatkach. Z fabułą na styl w jedynce. Wtedy to byłoby coś - SC którego bym zapamiętał na lata i czekał na trójkę

20.12.2015 18:24
-1
odpowiedz
cieslak18
1
Junior

Nie polecam. Bizz ma tylko dobrych grafików reszta do bani. Największym problemem jest to że gra na dal jest grą demo i cały czas bo aktualizacji coś się zmienia co jest nie do przyjęcia.

bo 2 parę ważnych opcji nie działa

Bo 3 ilość graczy grających jest 90 procentowa. kto grał w sc1 wie że z tym nic nie robiono w sc 1 , Tak samo jest w sc 2 9/10 gier to sv multi .

Bo 4 patrz punkt 3 , Bizzard sra na zgłaszanie zażaleń . Na forum polskim niema co pisać bo tak niema nikogo z najmniejszymi wpływami co to gry . na angielskim cie oleją . A jak napiszesz Do bizzarda na ich stronie to nie dostaniesz odp chodzi by nie wiem co ...

Opcja zgłoś oszustwo nie działa wogóle .

Bo 5 Wydająć gre demo nie powinno się za nią płacić a niestety ja zapłaciłem. Bo 2 w sprawie nie działających opcji i czitów co jest nie zgodne z regulaminem napisanym przez bizzard praw .... Należy się reklamacja jak już taką zgłaszamy

Pisałem żeby mi oddali kase bo to co pisali mija się z prawdą lecz bo 5 postach bez wyzywania itp nie dostałem odp.. tylko bana za zawsze :D

jeżeli cenicie sobie w grach to aby liczył się wyłącznie rozum i doświadczenie TO JAK NAJBARDZIEJ NIE POLECAM

20.12.2015 19:50
-1
odpowiedz
cieslak18
1
Junior

zmieniam z 90 procent hacków na 100 , 20 gier 2v2 sv 20 hacków multi

20.12.2015 20:27
-1
odpowiedz
cieslak18
1
Junior

Gra jest nie normalna zagrełem dzisiaj 40 meczów 2v2 i co sv 40 hacków 100 procentowych multi hacków to samo jest co w sc 1 przez 13 lat nie zrobili z czitami nic anty hacka ani banów nie dawali z Sc2 to samo gówno bedzie ??????

20.12.2015 20:29
odpowiedz
r_ADM
157
Legend

Tak z ciekawosci po czym poznajesz, ze goscie hackuja w 2v2?

Wrzuc jakis replay tej gry, zebym tez mogl zobaczyc jak wyglada hackowanie.

04.01.2016 08:44
odpowiedz
1 odpowiedź
yadin
76
Senator

Jak coś takiego może ludzi rajcować?

13.01.2016 08:12
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Belciarski
8
Junior
4.5

Nie polecam Nuda Nuda. Jak można takiego gniota wypuścić. NIc nowego nie wnosi tylko grfe z 2010 roku :) Wole odpalić w dos box starego Starcrafta TO BYŁA GRA wile godzin spędzonych miłe wspomnienia a tu Nuda Nuda Nuda - 2 misje i uninstall

30.03.2016 20:06
odpowiedz
Stamina
20
Supreme STAMNET
10

Na zwieńczenie trylogii SCII czekało mnóstwo graczy. Między innymi i ja mimo iż RTSy traktuje jako płodozmian i odskocznie od FPSów.

Zacząłem grać na NORMALu i w piątej misji „Last Stand” zwyczajnie nie wyrabiałem z klikaniem na jednostki oraz na budowanie budynków i rozjechali mnie chwila moment. Zatem zrestartowałem misję i rozpocząłem rozgrywkę na najniższym poziomie czyli EASY i tak już pozostało do samego końca… gry. Odnalazłem się na EASY, to mój poziom, który dał mi ogromną satysfakcję i dostarczył mnóstwo soczystego gameplayu. Nie trzeba było się spinać i misja za misją szła bez problemu. Granie na wyższych poziomach to dla mnie abstrakcja i bez perfekcyjnego opanowania skrótów klawiszowych chyba nie ma co podchodzić.

Prolog bym wyrzucił bo zamula. Im dalej w las tym więcej drzew. Na początku właściwych misji jest delikatny samouczek wprowadzający świeżaka w mechanikę rozgrywki. W tej części programiści zaimplementowali bardzo przydatną funkcję i co mnie najbardziej dziwi, że dopiero teraz a nie od razu w „Wings of Liberty”. No ale lepiej późno niż później. Mianowicie chodzi mi o klawisze funkcyjne F1 i F2. F1 wybiera automatycznie...

Więcej na Supreme STAMNET: http://supremestamnet.blogspot.com/2016/02/1010-krol-rtsow-w-najlepszym-wydaniu.html

20.04.2016 15:25
odpowiedz
RuskiWłoch
1
Pretorianin

Ta gra jeszcze żyje?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze