StarCraft II: Legacy of the Void [PC]

StarCraft II: Legacy of the Void to stworzona przez firmę Blizzard Entertainment gra z gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca finalną odsłonę kosmicznej trylogii StarCraft II. Przedstawia ona losy tajemniczej rasy Protossów i w odróżnieniu od pozostałych części sagi kładzie większy nacisk na dyplomatyczne wątki przedstawionego konfliktu.
To jest dodatek do gry StarCraft II: Wings of Liberty.

wersja językowa:
z polskimi napisami

StarCraft II: Legacy of the Void data premiery gry na PC:

2015 ( światowa data premiery )

2015 ( data wydania w Polsce )

2015 ( premiera w USA )

07 listopada 2014 Zapisy do testów

Zapisy poprzez Battle.Net po wybraniu zakładki beta na: http://eu.battle.net/sc2/en/legacy-of-the-void/#header

Beta Testy Gier ... zobacz więcej

gry podobne do StarCraft II: Legacy of the Void:

Command & Conquer: Red Alert 3
Warcraft III: The Frozen Throne

strategiczne, science-fiction, RTS

Starcraft II: Legacy of the Void to trzeci epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of LibertyHeart of the SwarmLegacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada firma Blizzard.

StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, zaś same podstawy rozgrywki nie uległy większym zmianom. W każdej z trzech części wcielamy się w jedną z tradycyjnych frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami musimy doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu i poznajemy tajniki ich cywilizacji.

W Legacy of the Void wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze.

Rasa Protossów nieustannie stara się ulepszać swoją zaawansowaną armię – przejaw tego widać także i w kampanii, gdzie zgodnie z dotychczasową praktyką, dostępne są różne wariacje znanych jednostek. Na przykład Stalkery oprócz umiejętności teleportacji, potrafią także znikać, zaś Zealoci oprócz błyskawicznego szarżowania na przeciwnika mogą przebijać się przez jego szeregi przy pomocy nowego, potężnego ataku.

Nowe ulepszenia jednostek z trybu kampanii nie znalazły się jednak w multiplayerze. W ich miejsce gracze otrzymali jednak kilka całkowicie nowych oddziałów, zaś istniejące doczekały się kilku znaczących zmian. Dodatkowo, do dotychczasowych trybów, w Legacy of the Void dołączyły dwa całkowicie nowe – Sprzymierzeni Przywódcy (dwóch graczy walczy razem przeciwko AI) oraz Tryb Archonta (pojedynek 2vs2, w którym gracze z tej samej drużyny mają wspólną bazę, jednostki i surowce).

Jedną z najbardziej widocznych cech nowej odsłony tej znanej strategii jest oczywiście zupełnie nowa szata graficzna. Tytuł wykorzystuje więc możliwości nowego silnika graficznego, potrafiącego wygenerować sporą ilość trójwymiarowych i bardzo szczegółowych jednostek, prowadzących potyczki na świetnie wyglądających mapach. Choć nie różni się ona praktycznie niczym od tej, którą ujrzeliśmy w Wings of Liberty, wciąż prezentuje się bardzo dobrze. Świetnie zrealizowano także muzykę, dźwięki oraz dialogi i charakterystyczne odzywki jednostek.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 9.0 / 10 na podstawie 813 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Graliśmy w Legacy of the Void - finałowy epizod trylogii StarCraft II!

Graliśmy w Legacy of the Void - finałowy epizod trylogii StarCraft II! (PC)

"Podobnie jak w poprzednich odsłonach, także i w Legacy of the Void ulepszonych wersji jednostek z kampanii nie zobaczymy w multiplayerze. Nie oznacza to bynajmniej, iż w trybie sieciowym nie będzie nikogo nowego. Wręcz przeciwnie! Każda z trzech ras, otrzyma nie tylko premierowych wojaków, ale także ich istniejące jednostki doczekają się kilku bardzo interesujących modyfikacji. W szeregach Zergów pojawi się ponownie Lurker oraz całkowicie nowy Ravager – przypominającego Karakana jednostka, o potężnym ataku obszarowym niszczącym m.in. pola siłowe. Terranie z kolei otrzymają Herka, potrafiącego przyciągać się do przeciwników oraz Cyklon – jednostkę przypominającą czołg, o potężnym zasięgu i możliwości strzelania podczas ruchu. Sami Protossi zyskają zaś niestety tylko jedną, dodatkową jednostkę - Distruptora, pełniącego rolę mobilnej, odnawialnej miny. Twórcy zapowiadają wprawdzie, iż testują jeszcze kilka innych rozwiązań, podczas Blizzconu nie byli jednak jeszcze gotowi, aby je przedstawić publicznie."  więcej

StarCraft II: Legacy of the Void trailer (PL)

StarCraft II: Legacy of the Void trailer (PL) [2:05]

komentarze czytelników (56)


yadrian26  2014-11-11 - 13:42

Niestety, ja myślę, że poczekamy dwa lata (2016) na Legacy of the Void i dopiero w w wakacje (tak gdzieś między majem a sierpniem) zagramy w trzecią część trylogii. Między WoL a HotS było trzy lata przerwy, to podejrzewam że będzie tak samo tutaj. Prawda jest taka że ja bym chciał tylko kampanię a te "mody"( Allied Commander, Archont mode) mogliby dołożyć z kolejnymi patchami - to tylko moje zdanie, nikt nie musi się z Nim zgadzać. Mam nadzieje tylko że nie będzie żadnych poślizgów jak to było z Heart of the Swarm z powodu "dopracowania innych produkcji Blizzarda".

ChrisFalcon  2014-11-12 - 20:44

youtu.be/-VCyt4_INJg Video ze zmianami w LOTV oczami fana od SC1. Trochę nie tego się chyba wszyscy spodziewaliśmy.

5.0

dominik12kow  2014-11-14 - 16:25

Po tym co zrobili z Hots nie oczekuję hitu a kolejną umierającą część niezbalansowanej gry

r_ADM  2014-11-14 - 16:35

Ze ci sie to slabe trollowanie nie znudzilo.

dominik12kow  2014-11-14 - 16:49

Ja piszę swoje odczucia z gry HOTS. A nie czy prosi sobie radzą czy nie Terranem ze swoim 300 APM itp itp dla przeciętnego gracza 100 APM+ A MOVE gra jest niezbalansowana

Jab7kO  2014-11-16 - 11:34

Pewnie znów ok 200 zł za tą samą grę z kilkoma zmianami, które mogłyby być wydane w "większym" patchu. Zaczynam się bardzo niepokoić o przyszłość gier.

dominik12kow  2014-11-18 - 10:02

O matko i ta grafika w 2015 żal No niestety ja widzę że tutaj spora część osób na słowo Blizzard czy Starcraft da 10 a ja nie \ za tą grafikę na starcie gra dostanie ode mnie -1 punkt Bogate studio a grafika jak z 2007 roku

r_ADM  2014-11-18 - 10:08

dominik12kow  2014-11-18 - 10:17

W LOTV robię switch na Protosa i z moim skillem itp którym zdobyłem zdobywając gold terranem zdobędę diament na starcie (w lotv protosem)

dominik12kow  2014-11-18 - 10:22

o i jestem pewny że z takim ADM który sądzi że balans jest = pokażę mu że nie niech on zagra ze mną terranem a ja Protosem (grałem raptem 10 gier) pokażę mu siłę mass stalker oraz proxy void rasz

r_ADM  2014-11-18 - 10:28

z moim skillem itp którym zdobyłem zdobywając gold terranem

dominik12kow  2014-11-18 - 10:30

przecież Protos to wymaga nauczenia się perfekcji buildu oracle rasch czy stalker rasz by wbić diament a terran wymaga podstawy micro,wiedzy o sc2 oraz podstawowe timingi itp itp by wbić gold a platyna jest dla hardcorowców.Wówczas gdy Diament u protossa to miesiąc gry na oracle rasz czy stalker rasz

r_ADM  2014-11-18 - 10:39

A skad wiesz? Bo tak ci powiedzial avilo czy grales protkiem? :D A co do tego golda. Najpierw go wbij na EU a potem placz bo poki co grasz na amerykanskim serwerze gdzie poziom jest duzo nizszy niz w EU.

dominik12kow  2014-11-18 - 10:45

przecież ja widzę co mnie ro... zazwyczaj jakiś all in protosa typu mass stalker puch czy void stalker rasz avilo ciągle pokazuje imbe protosa \ no taki mądry jesteś napisz co terran może zrobić gdy w ok 5 minuty widzi promień otchłani + parę stalkerów pod bazą Ja tak samo jak on płaczę na protssa z 35 % win ratio w tvp a w rankingowych meczach miałem po 55% win ratio i tak w każdej lidze widzę

dominik12kow  2014-11-18 - 10:48

o i jak taki mądry jesteś to podaj mi swój link do profilu jak kiedyś będę miał czas i zobaczę że jesteś w grze to wyśle ci zapro i ja zagram tossem a ty terranem

r_ADM  2014-11-18 - 11:19

Zapraszam SnakeDoctor#2138 :) co terran może zrobić gdy w ok 5 minuty Scoutowac i pompowac marine/mara z 3 barakow? :) Ale do tego trzeba miec jakis gamesense i chec do nauki tymczasem u ciebie widze obwinianie wszystkiego poza wlasnymi bledami. Z takim podejsciem nie wroze ci wyjscia z tego golda.

ttwizard  2014-11-22 - 07:30

dominik12 naucz się scoutować bo z tego co czytam to w tym tkwi Twój problem. Gra nie jest balansowana pod poziom gold terranów. Ciężko zbalansować grę pod każdą dywizje. Poziom high diam/master już jest odpowiedni aby widzieć jak wygląda balans. Co do łatwości Protossa, Protoss od Broodwara jest najłatwiejszą rasą do gry co nie znaczy, że jest łatwy. Wymaga odrobine mniej umiejętności Macro/Micro/APM. Jednak nie usprawiedliwiaj swoich porażek tym, że musisz troszkę więcej poklikać. W pewnym momencie i tak każdy z graczy musi mieć te minimum 130 efektywnego apm. Jeśli jesteś Goldem tzn. że masz konkretne braki w rozumowaniu gry, a nie że rasa trudna:) Z jednym się z Tobą zgodze. W SC2 jest za duże natężenie all-inów(u wszystkich ras), przez co jeśli ktoś ma problem ze scoutingiem i nie potrafi wyczytać z drobnych elementów co zamierza robić przeciwnik to gra sprawia wrażenie chaotycznej. Jednak przed każdym allinem da się obronić, jeśli posiadasz wiedze co robi przeciwnik. Kiedyś w podstawce Prot robił 4-gate'a i nawet jak się go wyscoutowało to trzeba było się napocić aby wyjść z opresji w całości:) Wracając do balansu... nie jest taki zły jak myślisz. Spróbuj sobie wyobr ...

9.0

mati08924  2014-11-26 - 17:21

Starcraft II z dodatkiem za 60 zł (Oczywiście na amerykańskim battle.net). Efekt: 4 Moich znajomych już kupiło. Blizzard jest mistrzem marketingu :)

panTicTac  2014-12-18 - 09:36

Ech, już nie mogę się doczekać. Kocham gry Blizzarda, grałem chyba we wszystkie z ich stajni. Jedno jest pewne: Będzie to najlepsza strategia 2015 i jedna z najlepszych gier w ogóle!

Tuminure  2014-12-18 - 10:02

W historii gier mam wbity diament randomem. Nie gram allinów, rzadko rushuje. Uważam, że nie potrafię grać ale znam (w teorii, nie w praktyce) grę dość dobrze i stąd taka a nie inna liga. Jeżeli ktoś z golda twierdzi, że potrafi grać... to czemu nadal jest w tym goldzie? Jeżeli ktoś narzeka na balans to proponuję mu zmienić rasę i wreszcie zacząć wygrywać. W końcu przecież wszyscy grają tą op rasą, prawda?