Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death [PC]

Drugi dodatek do turowej strategii fantasy Heroes of Might and Magic III. Tym razem fabuła obraca się wokół knowań nekromanty Sandro. Dostajemy 14 nowych kampanii i 86 pojedynczych misji. Galeria postaci poszerzyła się o szesnaście dodatkowych klas bohaterów i 145 jednostek. Nie zabrakło też nowych przedmiotów. Alias: Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death.
To jest dodatek do gry Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death data premiery gry na PC:

22 marca 2000 ( światowa data premiery )

18 lutego 2001 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death:

Age of Wonders II: The Wizard’s Throne
Age of Wonders: Shadow Magic

strategiczne, fantasy, turowe, Might & Magic, elementy RPG

Tym razem opowieść z krainy magii i miecza toczy się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści sprytnie manipuluje czwórką bohaterów. Barbarzyńca Yog i elf Gelu są przekonani, że pomagając Sandro osiągną wymarzoną sławę. Motywacje barbarzyńcy Craga Hacka są o wiele prostsze – złoto, a powracający prosto z Wojny o Sukcesję tronu Erathii Gem chce uwolnić się od duchów przyjaciół, którzy zginęli w walce. Z ich pomocą Sandro pragnie połączyć dwa artefakty o ogromnej mocy, dzięki czemu uzyska władzę nad światem. Jedynie połączone siły czwórki bohaterów mogą powstrzymać nekromantę przed zniszczeniem krain Erathii i AvLee.

Kolejna wizyta w krainie bohaterów magii i miecza zawiera, obok nowych kampanii i pojedynczych misji, także podstawową wersję gry. Jej głównym atutem jest możliwość tworzenia „super-artefaktów” dających posiadaczowi niesamowite możliwości. Nowe jednostki i bohaterowie to oczywisty dodatek, jeszcze bardziej urozmaicający rozgrywkę.

  • 86 pojedynczych misji i 14 kampanii, w tym oryginalne mapy Odrodzenia Erathii oraz 38 scenariuszy i siedem misji Shadow of Death.
  • Szesnaście klas bohaterów, 145 jednostek i setki budowli oraz stworzeń, w tym dziesięć nowych teleportów.
  • Do zdobycia 138 magicznych przedmiotów, w tym dwanaście potężnych, złożonych artefaktów.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 8   Nośnik: 1 CD  
Ocena gry 7.6 / 10 na podstawie 1803 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

wymagania sprzętowe:

Pentium 166MHz, 32MB RAM

Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death - recenzja gry

Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death - recenzja gry (PC)

"To tylko kilka przykładów. Łączone artefakty to nie jedyna pozytywna zmiana w Shadow of Death. W grze pojawiły się także nowe rodzaje terenów, na których możemy rozgrywać bitwy. Dodają one trochę świeżości do rozgrywki, i znacznie ją urozmaicają, ponieważ każdy z nich posiada charakterystyczne parametry bitewne. Z nowych terenów możemy wyróżnić (Holy Ground, Evil Fog, Clover Field, Favorable Winds, Rocklands, Magic Clouds, Lucid Pools, Fiery Fields). W tym miejscu warto również wspomnieć o zmianie parametrów, jakie charakteryzowały fosy poszczególnych zamków. We wcześniejszych częściach, poza fosą przed Tower ich rola ograniczała się tylko do spowalniania ruchu. Obecnie jednostki, które do niej wejdą otrzymują zależne od rodzaju zamku obrażenia. Z innych wprowadzonych dodatków warto również wspomnieć o nowych typach portali, przez które będziemy się mogli przemieszczać. W celu wyrównania poziomu jednostek z różnych zamków zwiększono siłę bojową jednostek z Fortress i "podniesiono cenę" najmocniejszych sił z Castel czyli Anioła i Archanioła."  więcej

komentarze czytelników (55)


seste2  2010-02-15 - 14:57

Super. Takie gry czynią z gier komputerowych sztukę wielką i wartościową.

Bialy-3  2010-02-23 - 18:53

Chyba najlepszy z dodatków.

Behemoth  2010-09-22 - 23:27

Jeden z najnowszych screenów. Zrobiony dzisiaj przeze mnie. Ognisty Ptak w natarciu. Coś pięknego.

bajf  2011-01-25 - 22:35

Ta grywalność jest po prostu niesamowita! Potrafi wciągnąć na długi godziny i wywołuje "syndrom jeszcze jednej tury".

Hwammer  2012-02-12 - 14:04

Gra na której się wychowywałem i gra która nigdy nie umrze. 9/10.

MrMatelak  2012-09-23 - 21:04

Jedna najlepszych Gier swoich czasów i serii

Behemoth  2012-09-23 - 21:07

Nie swoich, ale i współczesnych. HoMM wiecznie żywe! A teraz wyszła jakaś kompilacja ze wszystkimi częściami. Jest pretekst aby to sobie przypomnieć.

Mutant z Krainy OZ  2012-09-24 - 07:21

A w szóstkę grasz Behemocie, czy zostałeś wierny trójce do grobowej deski?

Behemoth  2012-09-24 - 11:09

Mutant ==> Hehe, ja nawet w piątkę nie grałem, bo trudno nazwać jedno czy dwa uruchomienia grą. Teraz jednak przy tej zacnej okazji postanowiłem się przełamać. Zagram zarówno w piątkę, jak i w szóstkę. Może reaktywujemy przy tym wątek o HoMM? :)

Irek22  2012-09-24 - 11:36

Behemoth [42] Nie swoich, ale i współczesnych. HoMM wiecznie żywe! Amen. V jest dobra (w zasadzie to remake III), ale ma podstawową, dla mnie, wadę - 3D. Jeżeli więc już mam ochotę zagrać w HoMM, to odpalam III. Choć szczerze mówiąc coraz bardziej boję się ją uruchamiać, bo na brak obowiązków nie narzekam... :) W VI jeszcze nie grałem i jakoś mi nie spieszno. Poczekam na edycję zawierającą wszystkie dodatki/DLC i może wtedy kupię. Pytanie tylko, czy jest sens, skoro mam ponadczasową III?...

Mutant z Krainy OZ  2012-09-24 - 14:18

Behemot -> Próbowałem kiedyś upnąć tamten seryjny wątek, ale leży tak głęboko w archiwum, że nie znalazłem możliwości dodania nowego posta :( Myślę, że temat by się nie przyjął. Odnoszę wrażenie, że upadł trochę kult heroesa w naszym kraju, szóstka skutecznie zniechęciła ludzi do gry, piątka już leciwa, o trójce nie mówiąc. Z konserwatywnymi fanami trójki zresztą ciężko się rozmawia, negują wszystko późniejsze bo tak i już :/ Irek -> Piątka, z drugim dodatkiem, to gra rewelacyjna, imo przebijająca nawet trójkę. Daj spokój, żeby taką grę odstawiać z powodu grafiki :)

Miszka  2012-09-24 - 14:59

A na drugim biegunie jesteś Ty szanowny Mutancie z gloryfikacją V jako świetnej gry:) Powiedz mi proszę co jest w niej takiego wspaniałego, że przebija "trójeczkę"... Pytam szczerze. Miałem już chyba 4 podejścia i za każdym razem po dłuższej chwili nie wytrzymywałem i wciskałem alt + f4... Hord co prawda nie widziałem, tylko gołą podstawkę - ale nie zmienia to faktu, że to właśnie grafika odrzuca mnie całkowicie. W trzeciej części wszystko jest ładnie narysowane, estetyczne. Nic nie razi po oczach. Idealny silnik dla tej gry.

Mutant z Krainy OZ  2012-09-24 - 15:09

Gloryfikuję, jak to ująłeś, piątkę bo mi się podoba. Nie znaczy to jednak, że trójkę uważam za coś złego, wręcz przeciwnie. W trójce spędziłem najwięcej godzin ze wszystkich części Heroesów. Jednak odkąd wyszły Dzikie Hordy, to do trójki wracałem sporadycznie. Jeżeli do grafiki się przyzwyczai, to piątka jest heroesem 3 z nowymi rozwiązaniami. Przede wszystkim genialny system rozwoju bohatera z talentami rasowymi na czele. Do tego karawany, alternatywne ulepszenia, co daje przede wszystkim większą różnorodność na mapie. Łączone grupy stworów neutralnych do pokonania. Takich małych pierdółek jest wiele, a mają razem spory wpływ na grę. W piątkę dawno też już nie grałem, nie pamiętam już wszystkiego :) W grze brakuje trochę balansu, ale i trójka nie jest zbalansowaną pozycją.

Irek22  2012-09-24 - 15:17

Mi nie chodzi o grafikę jako taką, bo design tej gry mi się podoba (podobnie jak design King's Bounty) - baśniowy klimat jak najbardziej pasuje do Hirołsów. Jednak trudno mi się przyzwyczaić do 3D. Jakoś w III 2D sprawiało, że mapa była bardziej przejrzysta, można było się szybko połapać co gdzie jest. I żeby nie było, nie twierdzę, że V jest zła, wręcz przeciwnie - po III uważam ją za najlepszą odsłonę serii. Ale skoro mam do wyboru namber łan, czyli III i namber tu, czyli V, to wybieram namber łan. Zwłaszcza, że III zajmuje zdecydowanie mniej miejsca na HDD... ;)

Mutant z Krainy OZ  2012-09-24 - 16:03

To fakt, do machania kamerą najciężej było się przyzwyczaić, w poprzednich odsłonach wszystko było wyłożone na tacy, w piątce trzeba kręcić dookoła by zobaczyć ukryte skarby i przejścia. Z czasem jednak obrót kamerą wchodzi w nawyk i nie myśli się o tym, lecz automatycznie się rusza. Chociaż kamera zostaje tam gdzie się ją ustawi i da się nią sterować myszką, bo w szóstce uparcie wraca do pozycji początkowej i myszką się nie pokręci, co nieraz wkurza ostro :(

davis  2012-09-24 - 16:13

Z konserwatywnymi fanami trójki zresztą ciężko się rozmawia, negują wszystko późniejsze bo tak i już :/ Wcale nie. Wszystkie następne części Herosów po trójce to nie Herosi.

Behemoth  2012-09-24 - 17:02

Ja należę do gloryfikatorów HoMM III, ale nie grałem w V i VI. Teraz sobie kupuję tę antologię i zobaczę co będzie, ale jestem przekonany, że trójki nikt i nic nie przebije :> Życzyłbym sobie WoG i inne dodatki w jakiejś fajnej pudełkowej formie, ale pewnie się nie doczekam.

Mutant z Krainy OZ  2012-09-24 - 18:33

WoG umarł niestety, zainteresuj się: http://www.hota.acidcave.net/

Behemoth  2012-10-04 - 19:20

Mutant (ewentualnie ktoś inny zainteresowany) ==> Zróbcie wątek seryjny o HoMM. U mnie wreszcie w drodze wspominana tu antologia, a to dobry pretekst by przypomnieć sobie to i owo. Proponuję dla ożywczego klimatu wprowadzić jakąś ankietę typu. Ulubiona część: Ulubiona jednostka: Ulubione miasto: Ulubiony bohater: etc. Myślę, że to ma szansę ruszyć!

Mutant z Krainy OZ  2012-10-04 - 19:46

Proszę bardzo: http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12349623&N=1