Two Worlds II [PC]

Two Worlds II to druga część gry z gatunku cRPG stworzonej przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump. Gracze ponownie przenoszą się do pełnej magii i fantastycznych stworzeń krainy Antaloor. Tym razem, by uratować siostrę z rąk mrocznego władcy - Gandohara, główny bohater sprzymierza się z orkami dowodzonymi przez Smoczą Królową. W porównaniu z pierwowzorem, twórcy sequela wprowadzili m.in. szereg usprawnień w mechanice walki, a także nowy system magii. Alias: Two Worlds: The Temptation.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Two Worlds II data premiery gry na PC:

09 listopada 2010 ( światowa data premiery )

12 listopada 2010 ( data wydania w Polsce )

25 stycznia 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do Two Worlds II:

Dark Souls: Prepare to Die Edition
Fallout: New Vegas
Risen 2: Mroczne wody

RPG, TPP, fantasy, polskie, kooperacja, RPG akcji

Druga odsłona gry cRPG polskiej produkcji, zatytułowanej Two Worlds. Twórcy z Reality Pump postarali się przede wszystkim poprawić system walki oraz oprawę wizualną, uzupełniając dodatkowo znaną z pierwszej części programu rozgrywkę szeregiem nowatorskich rozwiązań i pomysłów.

Akcja Two Worlds II rozpoczyna się w pięć lat po wydarzeniach z części pierwszej. Krainą Antaloor rządzi mroczny Gandohar, władca niezwykle skory do eksperymentów z czarną magią. Swą moc czerpie z duszy Kiry, siostry głównego bohatera, która pozbawiana energii z każdym dniem coraz bardziej słabnie. Nasz podopieczny nie może jej niestety uratować, gdyż ostatnia taka próba zakończyła się pojmaniem go i osadzeniem w lochu. Tu śmiałek odsiaduje swój wyrok, cierpiąc przy tym regularne tortury i nie mając nadziei na poprawę swego losu.

Sytuacja zmienia się, gdy więzienie zostaje zaatakowane przez grupę orków, dowodzonych przez Smoczą Królową. Napastnicy w mgnieniu oka docierają do celi, gdzie przebywa bohater, uwalniają go, po czym bez wahania oferują sojusz. Niegdysiejsi wrogowie chcą, byśmy przyłączyli się do nich i pomogli wydrzeć Antaloor z rąk Gandohara. W ten sposób nie tylko rozprawimy się z całym złem tego świata, ale być może uratujemy także siostrę, której siły są już na wyczerpaniu.

W grze zwiedzimy wiele nowych lokacji, jak na przykład tropikalną dżunglę czy gorącą sawannę. Oczywiście nie zabraknie charakterystycznej dla tych terenów flory i fauny - natkniemy się na nosorożce, strusie, gady oraz wiele innych dzikich zwierząt, których próżno byłoby szukać w pierwszym Two Worlds. Świat możemy przemierzać nie tylko piechotą, lecz również konno, a także przy pomocy teleporterów czy nawet łodzi.

Autorzy postanowili usprawnić model walki, który rozszerzono o możliwość aktywnego blokowania ciosów, co doskonale zwiększa liczbę możliwych do zastosowania taktyk bojowych. Warto również napomnieć o całkiem nowym systemie magii i tworzeniu własnych, niezliczonych kombinacji, czarów, które to odpowiednio wykorzystamy do walki z konkretnymi przeciwnikami. Oprócz trybu dla pojedynczego gracza, w Two Worlds II dostępny jest także multiplayer oferujący kilka różnorodnych trybów rozgrywki.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  
Ocena gry 7.9 / 10 na podstawie 4241 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 2421 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 119,99 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium IV 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB (Geforce 8800 GTX lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Two Worlds II - recenzja gry

Two Worlds II - recenzja gry (PC)

"Trzecia wyspa utrzymana jest w klimatach Dalekiego Wschodu. Czwarta z kolei to bagna i zarazem największe rozczarowanie w grze. Na mapie widnieje ogromny obszar, wręcz monstrualny w porównaniu z trzema poprzednimi. Okazuje się jednak, że otrzymujemy dostęp jedynie do niewielkiej jego części. "  więcej

Polski Gothic spotyka Obliviona - Gramy w Two Worlds II!

Polski Gothic spotyka Obliviona - Gramy w Two Worlds II! [8:47]

Tak rynek RPG podbijało studio Reality Pump Nieistniejące już dzisiaj studio Reality Pump w swoim czasie próbowało podbić świat grą RPG, która nawiązywała zarówno do Gothica, jak i Obliviona. Two Worlds 1 to jednak tylko preludium do większego i bardziej rozbudowanego Two Worlds II. Jak ta gra broni się po latach? Oddajmy głos Araszowi.

1:11

Video Two Worlds II

trailer

1:31

Video Two Worlds II

trailer #1

2:11

Video Two Worlds II

trailer #2

Hero Zero

Hero Zero

Zagraj za Darmo!

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Zagraj za Darmo!

Mount & Blade: Warband - PC - 26,90 zł

kup w sklepie

PC 26,90 zł

Drakensang - Dragon Edition - Dobra Gra - PC - 8,90 zł

promocja

PC 8,90 zł

Rising World - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

Komentarze Czytelników (848)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.10.2014 14:27
odpowiedz
bogi1
105
The Best in the World

Będzie w CDA 12/2014

16.10.2014 15:31
odpowiedz
Adrian 108
90
Stone Cold

Super wiadomość, od dawna chciałem grę kupić a przegapiłem promocje gdzie było za 10 zł.

20.10.2014 16:30
odpowiedz
Dawid12312
10
Legionista

Będzie w Cd-Action :D

03.11.2014 20:30
odpowiedz
LuckerPL
13
Legionista
8.5

Naprawdę przyzwoity erpeg.

20.11.2014 23:37
odpowiedz
pawlotti
24
Pretorianin

Ten co wymyślił misje z kradzieżą kieszonkową jest zjebany i mam nadzieje że wyleciał z roboty dyscyplinarnie

28.11.2014 23:06
odpowiedz
sebogothic
83
Generał

@pawlotti - No, też jakoś tego nie mogłem przejść. Chyba tylko tej jednej misji w TW2 nie przeszedłem. Pewnie żeby mieć jakiekolwiek szanse w tej minigierce to trzeba było na maksa rozwinąć umiejętność kradzieży.

02.12.2014 12:22
odpowiedz
pawlotti
24
Pretorianin

Znaczy ja to przeszedłem ale tego zadania nie trawie

16.12.2014 11:45
odpowiedz
lysy_wujek
3
Legionista
7.5

Wciągająca gra, wzorowana na Gothicu a muzyka niekiedy to chyba żywcem z Gothica wycieta...

29.12.2014 15:04
odpowiedz
sebogothic
83
Generał

@pawlotti - Zadanie jak zadanie, tylko trzeba rozwinąć na maksa kradzież kieszonkową, czego robić mi się nie chciało. :) Bez sensu rozwijać umiejętność, która jest przydatna chyba tylko w tym zadaniu. W Two Worlds II nie każdą postać da się okraść, tak samo jak nie każdą da się zajść od tyłu i podciąć gardło. Musi to być z góry przewidziane przez twórców, a to nieliczne przypadki. I właśnie między innymi dlatego tej serii sporo do Gothiców brakuje.

@lysy_wujek - Oj, tak. Jest w soundtracku TW2 kilka takich momentów, które wydają się żywcem wyjęte z Gothiców, ale jak dla mnie to było świetne. :P Przynajmniej ta część ma porządny OST w przeciwieństwie do "jedynki".

05.01.2015 16:06
odpowiedz
Aspirre
4
Chorąży
8.5

Zdecydowanie lepsza niż poprzednia część. Warto zagrać, polecam!

23.01.2015 22:36
odpowiedz
pawlotti
24
Pretorianin

O pamiętam kiedyś się zagrywało w gothica

01.03.2015 11:56
odpowiedz
Valaron
6
Legionista

Świetny, polski RPG. Szkoda tylko, że jedno zakończenie jest. Polecam fanom Gothicopodobnych gier fabularnych.

22.04.2015 08:14
odpowiedz
zalewa211
4
Junior

Fajna gra

08.07.2015 17:30
odpowiedz
tomas1395
10
Legionista
7.0

Według mnie jedynka znacznie lepsza.

14.08.2015 09:22
odpowiedz
CyberTron
53
Imperator Wersalka
2.5

Pominę koślawą animację, tani system walki, gówniany system jazdy konnej i ogólną bylejakość. Ale niech mi ktoś powie, czy ja coś robię źle czy ta gra jest tak cholernie trudna?! Jestem weteranem serii Souls, ponad 700 godzin w grach od From Software nie przygotowało mnie na Dwa Światy Dwa. Zaczynam, normalnie prolog- bez problemu. Ale potem... wchodzę do teleportera, pomagam babce zdobyć jedzenie, jadę do innej wioski i tam szukam wody. Po drodze muszę zabić kilku wilkoludzi co to kopią przy termitach. Nie daje rady. Za nic. Ginę od dwóch ciosów. Ale ostatecznie radzę sobie z nimi łukiem i metodą na "Benny Hilla". Potem pewien pajac wysłał mnie do latarni, spoko, tam nie chce się godzić na współpracę i mam zamiar walczyć... ale zwykle umieram (od jednego ciosu) zanim w ogóle wyciągnę broń!

Czy robię questa z późniejszej fazy gry? Czy co? I uprzedzam... nawet jeśli nie umiem walczyć... to początek gry. Dobrze zrobiona gra nie zabija gracza jednym ciosem w pierwszej godzinie rozgrywki (chyba, że jest od From Software).

02.09.2015 23:34
odpowiedz
snapi2000
10
Legionista

ocena ogólna gry jak zwykle popsuta przez redakcje

13.09.2015 14:21
odpowiedz
D_R_A_G_O_M_I_R
1
Junior

Super gra rpg moja ocena 8.5

27.09.2015 11:42
odpowiedz
V_A_L_L_E_N_D_A_R
1
Junior

Świetny poprawiony od poprzedniej części krwisty rpg moja ocena to 8.5

01.11.2015 10:19
odpowiedz
X SilverWolf X
9
Legionista
7.0

Prosze was ludzie nie porównujcie tej gry do gothic bo to obraza dla two worlds 2. Gothic to syf wbijcie to sobie do tych łbów gimbusy. Diablo 1 juz daje wiecej swobody niz gothic srotik. W internetach nawet ktos pierdolił ze gothic ma wieksza swobode i fabułe niż skyrim buahahahahaa powinno sie palic na stosie takich ludzi co do gry była by idealna gdyby nie pedalskie animacje walki. daje 7

23.11.2015 13:29
odpowiedz
boy3
32
Pretorianin

@UP Zostałeś debilem roku, gratuluje :)

27.11.2015 03:42
odpowiedz
Erasus
16
Legionista

@CyberTron
Uuu patrzcie weteran soulsów, o nie twoje ego już połechtane ? Jak sobie z taką gierką nie poradziłeś to nie wiem czy nawet w mario pierwszy stage przeszedłeś.

27.11.2015 09:54
odpowiedz
elathir
11
Konsul

Kupiłem tą gra na przecenie wraz z pierwszą częścią. I powiem wprost, niby wszystko fajne, najlepszy system tworzenia czarów ever, ale gameplay jest jakiś taki drętwy. Jakbym w morrowinda grał, i nie byłoby w tym nic złego kilka lat wcześniej.

Pewnie spróbuję jeszcze raz, ale tylko dwójkę, bo 1 już raczej nie przejdzie, ale cały czas w tej grze miałem wrażenie jakbym grał w MMO, w sumie jeszcze większe niż w Skyrimie.

Czy gra jest zła? Nie, raczej nie. Ale poleciłbym ją tylko komuś kto:
a) ma dużo czasu
b) lubi sobie pyknąć godzinkę czy dwie wieczorkiem, a nie liczy na długie wciągające sesje
c) jest zachwycony sandboxami
Takiej osobie ta gra zdecydowanie przypasuje. Chyba najbardziej podobna gra do gier Beci z poza jej studia.

21.12.2015 11:54
odpowiedz
quaaaki
3
Junior
2.0

gra jest niesamowicie słaba.. 8.0?? co najwyżej zasługuję na 2 i to jeszcze naciągam ze względu na poprzednika (który też był słaby, ale dawał radę). Mierny system walki, mierny system crafitingu, drzewko talentów jak i same atrybuty słabo rozbudowane. Interface gry jest nieprzyjemny w użytku. Denerwujące lootowanie zwłok czy skrzyń - animacja trwająca 5 sekund, żeby otworzyć okienko z przedmiotami.. Do tego sama gra jest łatwa. W większego gniota nie zdarzyło mi się zagrać. Nie polecam, strata pieniędzy i czasu.

18.01.2016 18:20
odpowiedz
kAjtji
15
Legionista
7.5

Taki sobie średniak. Początek słaby, potem nie mogłem się oderwać ale w tak 2/3 gry byłem zupełnie znudzony.

12.02.2016 23:37
odpowiedz
ArtemowskiPL
1
Junior

Gra jest prześwietna i wciąga jak tornado.
Piękna grafika, jazda koniem powstała w tym samym roku co wiedźmin 2 a ma większy świat i konie. 10/10

17.02.2016 20:31
odpowiedz
PeaceGuard
10
Legionista
5.5

Właśnie przeszedłem i powiem tak.. im dalej w las, tym gorzej. Fajnie, że Polacy próbują się wybić, ale z czymś takim nie ma szans. nie wystarczy wygenerować komputerowo losowego świata, na ślepo porozrzucać nic nie znaczące questy i liczyć na to, że wszystko jakoś zaskoczy. Początkowo sądziłem, że około 8 będę mógł tej grze dać. Teraz, po przejściu całości, jestem zdania, że 5,5 (głównie za jakiś włożony wysiłek) to maksimum, co mogę dać. Ale przejdźmy do rzeczy.
Na plus świeży wykreowany świat z nowymi rasami. Choć nie są one zbytnio zróżnicowane, czy ciekawe. Całkiem przyjemne ścieżki audio, jednak zbyt niewielka ich liczba sprawia, że oprawa audio dość szybko się nudzi.
System walki polegający na bezmyślnym klikaniu. Świat jest co prawda bardzo rozległy, ale stosunkowo mało zróżnicowany i ciekawy. Co gorsza największy kontynent jest w tej grze tylko dla parady, ponieważ nic na nim nie ma! (opłynąłem całość dookoła - kilka wiosek przypadkowych stworków i trochę zwierząt - LOL). Wszelkiego rodzaju lochy i jaskinie, których oczyszczenie powinno czymś premiować, są często puste, albo zawierają nieliczne skrzynie, których ekwipunek nie wyróżnia się; z kolei w zwykłych domach można znaleźć znacznie ciekawszy ekwipunek. System podskoków jest słaby, brak opcji podciągania się na półki skalne. Brak możliwości podniesienia ze zwłok jedynie tego, co się chce (poza sytuacją, gdy brak nam miejsca w ekwipunku). Brak możliwości sortowania ekwipunku - np. chronologicznie. Zbyt daleko odsłaniana mgła pokrywająca nieodkryte rejony mapy, co przeszkadza w zorientowaniu się gdzie dokładnie się już było, a gdzie nie. Brak możliwości zostawiania na mapie trwałych znaczników z notatką (jedynie pojedyncza flaga). Flaga znika, gdy postać znajdzie się w jej bezpośrednim pobliżu, co jest niedorzeczne. Niektóre skrzynie/szafy są umieszczone obok NPC, którzy uniemożliwiają dobranie się do nich, co każe zastanawiać się jaki był sens umieszczać je w takim miejscu. Brak regulacji pory dnia (poza poleceniem z poziomu konsoli). Brak oznaczenia skrzyń już otwieranych (na przykład poprzez uniesioną pokrywę) - wyglądają tak samo jak zamknięte. Niektóre jaskinie i lokacje są oznaczone na mapie, a inne jakoś nie. Brak dokładnego opisu wszystkich zdolności, przeznaczanie punktów na niektóre jest oczywiste, z kolei w przypadku innych trudno domyślić się, co powodują. Można pływać, żeglować.. tylko brak miejsc, w które można by popłynąć i cokolwiek ciekawego tam zrobić.. jest kilka pojedynczych wysepek, na których można znaleźć co najwyżej pojedyncze kwiatki do zebrania. Nawet w ostatniej wersji gry występują bugi jak znaczniki wrogów i NPC na mapie, których w rzeczywistości nie ma, niektóre mapy pomieszczeń zamkniętych nie do końca pasujące do rzeczywistości itp. Nie przeszkadza mi brak polskiego dubbingu, niemniej jednak kiedy słyszę po angielsku jedno, a czytam po polsku coś kompletnie innego (a w tej grze to standard), to można się zirytować. Podpisy dialogów są często bardzo szybko ucinane w trakcie rozmowy, czasem mamy tylko ułamek sekundy zanim z jednego, dwulinijkowego, przeskakuje na kolejny. Praktycznie brak wyposażenia chroniącego przed magią (przynajmniej dla wojownika). Niezbalansowany system umiejętności. Przykładowo specjalizacja w zakresie łucznika jest prawie zupełnie nieprzydatna. Nie wiem jak z magiem, wojownik bezproblemowo radzi sobie z przeciwnikami. Generalnie mało punktów do rozdysponowania, a same umiejętności nie bardzo wzbogacają walkę. Walki z bossami, którzy zazwyczaj są magiczni są kwestią żenującą. Wygląd Cassary i Kyry jest myląco podobny. Fabuła jest niestety strasznie banalna i mało złożona. Zadań pobocznych jest stosunkowo sporo, niemniej jednak one także są zbyt prymitywne. Generalnie gra trochę zbyt łatwa.. nawet nie trzeba używać bloku, by bezproblemowo każdego zabić (wyjątkiem jest sam początek gry). Tęsknię za systemem walki z Risen I. Ktoś w angielskojęzycznej recenzji napisał, że Two Worlds II to "rozległy świat niczego" i myślę, że nienajgorzej podsumowuje to tę grę. Twórcy przed stworzeniem części trzeciej powinni wziąć pod uwagę wszystkie moje uwagi. Niestety nie mogę polecić gry z czystym sumieniem.

post wyedytowany przez PeaceGuard 2016-02-17 20:36:11
18.02.2016 18:59
odpowiedz
Crod4312
57
Weteran

PeaceGuard Studio, które stworzyło TW2 nie stworzy części "trzeciej" ponieważ to studio już nie istnieje.Zbankrutowało przez wydanie crapa jakim jest Raven Cry.Chyba że jakieś inne studio przejmie markę.

08.03.2016 13:14
odpowiedz
altair1818
8
Legionista
6.0

Graficznie, okej, ale fabularnie, gra ssie. Wgl jest tam jakaś fabuła? nudno w kij, w singlu przynajmniej, w pewnym momencie zaczeło mi to przypominać metina2, po prostu łazisz, expisz, wydajesz punkty na skille, i tak w kółko, walka wygląda spoko, ale ogranicza się do klikania i klikania i klikania. Granie w singleplayer w TW2 jest strasznie nudne, nie da się tego ukończyć, nudne. Muzyka nie dodaje kilmatu, nie pamiętam nic poza kawałkiem utworu w menu głównym. W multiplayerze grało się całkiem spoko, i gdyby nie multi, gra dostałaby ode mnie jakieś 4/10, tak mogę jej dać 6/10. Straszny średniak, w którego aż nie chce się grać tych 50 godzin+ jakie można pocisnąć w dobrych RPG-ach, mam takie samo zdanie jak użytkownik pare postów wyżej, zacytuję "Mierny system walki, mierny system crafitingu, drzewko talentów jak i same atrybuty słabo rozbudowane. Interface gry jest nieprzyjemny w użytku. Denerwujące lootowanie zwłok czy skrzyń - animacja trwająca 5 sekund, żeby otworzyć okienko z przedmiotami.. Do tego sama gra jest łatwa". Interface nie jest dla mnie jakoś zły, tylko idiotycznie się go używa, na klawiaturze chyba klawiszami "f1" itd. xdd Grafika mimo że jest dobra, momentami wydaje się rozmazywać, jazda na koniu to żart. Grafika to jedyny plus tej gry, i multiplayer, walka jest płynna, więc też mi jakoś nie przeszkadzała, tylko jest idiotyczna, wystarczy spamować xd

23.03.2016 23:34
odpowiedz
BracoForOne
8
Konsul
4.5

pamiętam że tak się stało że jakoś długo w tą grę grałem lecz potem przerzuciłem się na skyrim

20.04.2016 14:54
odpowiedz
Lukas_Art
8
Legionista
5.0

No cóż, niby wszystko gra, niby to rasowy RPG, a jednak czegoś tu brakuje.
Przede wszystkim główna oś fabularna gubi się gdzieś w tle. I to na samym początku. Świat jest rzeczywiście wielki, ale jakiś taki martwy i pusty.
Te wszystkie nosorożce, gepardy, strusie... po co to? Ani wiele doświadczenia nie daje, ani nie urozmaica rozgrywki. Nie wiadomo, zabijać to to, czy zostawić w spokoju.
Zmienność dni i nocy jest zbyt gwałtowna. Idę sobie, idę, a tu nagle w ciągu 10 sekund zapada noc. Dziwaczne.
Jazda konna to jakieś utrapienie. Koń ciągle zwalnia, a jak się rozpędzi, to nawrócenie nim graniczy z cudem.
Mało NPC, pomimo rozległości świata nie ma w nim co robić, ani do kogo gęby otworzyć. Przykładowo, taka sawanna rozciąga się jak okiem sięgnąć, ale jedynym urozmaiceniem są krzaki, drzewa i zwierzęta. Co jakiś czas tylko pojawia się jaskinia.
Dialogi ubożuchne, czuć, że nie ma się wpływu na rozwój fabuły. Sugestie co do decyzji głównego bohatera są nachalne.
Muzyka za to jest ładna, bardzo gothicowa. Ogólnie chwilami gra przypomina Gothic, ale niestety przypomina też wielką paczkę chipsów napełnioną do 1/3 opakowania.
Szkoda.

post wyedytowany przez Lukas_Art 2016-04-20 14:57:22
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze