Wiadomość sprzęt i soft 15 marca 2016, 10:12

autor: Góral

Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR

Firmy Sulon Technologies i AMD zapowiedziały Sulon Q - gogle łączące w jedno technologie rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej. Sprzęt ma być w pełni samodzielny i nie będzie wymagać do działania komputera ani konsoli.

Firma Sulon Technologies połączyła siły z koncernem AMD, by wspólnie opracować nowe gogle wirtualnej rzeczywistości nazwane Sulon Q. W odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań pokroju Oculus Rifta i HTC Vive, nowy gadżet będzie posiadał także funkcje rzeczywistości rozszerzonej. Urządzenie zaprezentowano na powyższym zwiastunie oraz opisano w tym miejscu, więc warto nieco rozwinąć temat.

Przede wszystkim sprzęt będzie posiadał wszystko, co potrzeba. Oznacza to, że nabywcy nie będą musieli martwić się o porządny komputer, który spełni wymagania gadżetu. Mało tego, producenci zapewniają, że ich urządzenie pozbawione będzie dodatkowych stacji śledzących ruchy, kontrolerów itd. Wystarczy, że założymy „hełm” na głowę i zagłębimy się w wirtualny świat. Wszystko to dostępne ma być dzięki zastosowanym podzespołom. Sulon Q wyposażony będzie w procesor AMD FX-8800P i kartę grafiki Radeon R7, współpracujące ze sobą dzięki architekturze Heterogeneous System Architecture (HSA). Rozwiązanie to zapewniać ma grafikę rodem z konsol, wyświetlaną na ekranie OLED o rozdzielczości 2560x1440. Ponadto Sulon Q obsługiwać będzie biblioteki DirectX 12 i Vulkan.

Sulon Q będzie samodzielnym urządzeniem. - Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - wiadomość - 2016-03-15
Sulon Q będzie samodzielnym urządzeniem.
Sulon Q w skrócie:
  • Gogle VR / AR od firm AMD i Sulon Technologies
  • Wyposażone będą we własny procesor, kartę grafiki i inne podzespoły, dzięki czemu nie będą wymagać podłączenia do komputera / konsoli
  • Premiera urządzenia odbędzie się późną wiosną bieżącego roku
  • Cena nie jest jeszcze znana

Połączenie technologii VR i AR odbywać ma się dzięki Spatial Processing Unit, która umożliwi natychmiastowe przechodzenie ze świata rozszerzonego (rzeczywistość rozszerzona) do wirtualnego (wirtualna rzeczywistość). Jednostka ta odpowiadać będzie też za rozpoznawanie ruchów. Natomiast poruszanie się po cyfrowych światach nie będzie ograniczane przez kontrolery i wielkość pomieszczenia, gdyż twórcy Sulon Q wykorzystają „percepcyjne sztuczki”, ale szczegóły na ten temat nie są znane.

Jednocześnie warto wspomnieć o udźwiękowieniu. W goglach zostanie zastosowana technologia AstoundSound, zapewniająca ponoć niesamowite doznania. Urządzenie wyposażone będzie też w mikrofony z podwójną redukcją szumów do komunikowania się z innymi graczami.

Zapowiada się kawał porządnego sprzętu. Premiera prawdopodobnie odbędzie się późną wiosną bieżącego roku. Niestety nie poznaliśmy jeszcze ceny Sulon Q, choć można śmiało zakładać, że będzie to najdroższe tego typu urządzenie na rynku.

Sulon Q ma oferować grafikę rodem z najnowszych konsol. - Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - wiadomość - 2016-03-15
Sulon Q ma oferować grafikę rodem z najnowszych konsol.
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - ilustracja #3
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - ilustracja #4
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - ilustracja #5

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.03.2016 10:38
raveenn
40
Centurion

Pomysł zacny:):):) ale nie dla Kowalskiego:(...cena będzie na polskie warunki pewnie dość wysoka.

15.03.2016 10:46
odpowiedz
power xxl
48
Pretorianin

Wątpię że ten procesor dostarczy grafike rodem z konsol , po za tym bedzie musiała być specialna optymalizacja na ten sprzet jak na konsolo żeby to miało sens , a jaki producent się zdecyduje specialnie optymalizywać pod to urządzenie żeby wycisnąć 120%

15.03.2016 11:11
1
odpowiedz
wcogram
76
Generał

Grzejnik na głowie. Czego to amd nie wymyśli.

15.03.2016 11:42
odpowiedz
nagytow
136
Firestarter

Wyglada kiepsko, ale zapowiada sie niezle. Wyzsza rozdzielczosc i brak kabli to niezaprzeczalne zalety. Ciekawe jak im to wyjdzie.

15.03.2016 11:51
odpowiedz
TheLastJedi
28
Pretorianin

To będzie miało jakiś dysk twardy, jakiś OS? Jak na to będziemy wgrywać soft?

15.03.2016 13:04
odpowiedz
kaszanka9
74
Delbralstroperslerartor

LOL, niezła ściema, ale bajeczki.

I kto niby będzie na to robił gry?

Przecież ten SoC robi w cs go 40 fps w 1080, a gdzie tu 2K w jakości minimum konsolowej i 60 fps...

15.03.2016 14:32
odpowiedz
HitStuntman
14
Chorąży

Ludzie narzekają na ceny vr, a amd wypuszcza jeszcze droższe gogle z wbudowanymi podzespołami, kamerą i innymi bajerami XD
Swoją drogą pokemon go byłoby zajebistym tytułem startowym na te gogle...

15.03.2016 16:48
odpowiedz
Hydro2
104
Senator

Wszystko fajnie, ale jak to będzie technicznie możliwe, że odpalam sobie dowolną grę i mam ją w VR bez żadnych sterownków na PC, konsolach, telefonie itd ?

post wyedytowany przez Hydro2 2016-03-15 16:49:15
15.03.2016 17:15
odpowiedz
1 odpowiedź
Lothers
113
Generał

I znowu fragmentacja rynku, nic z niczym niekompatybilne i gry na wyłączność. Czyli, żeby zagrać we wszystko potrzebne będą wszystkie modele. Idiotyzm do kwadratu. Powinni opracować jeden standard i wszystkie firmy oraz developerzy powinni go wspierać. Wtedy się upowszechni, w innym wypadku nigdy.

17.03.2016 15:03
TheLastJedi
28
Pretorianin

Trzeba poczekać, będzie tak jak z DVD. Najpierw kilka formatów, wyklaruje się jeden lider a potem reszta się dostosuje. Nie warto od razu mocno inwestować w nowe, niepewne technologie. Ale bardzo chciałbym żeby VR wypaliło i żebym mógł sobie biegać na bieżni po świecie gier ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze