Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2015, 09:10

autor: Adrian Werner

Seria BioShock doczeka się zremasterowanej kolekcji?

Pojawiły się plotki, że trwają prace nad The BioShock Collection, czyli zawierającą wszystkie odsłony cyklu zremasterowaną kolekcją, która miałaby się ukazać w tym roku na konsole Xbox One i PlayStation 4.

Czy posiadacze konsol nowej generacji zagrają wkrótce w odświeżone wersje gier z serii BioShock? - Seria BioShock doczeka się zremasterowanej kolekcji? - wiadomość - 2015-09-20
Czy posiadacze konsol nowej generacji zagrają wkrótce w odświeżone wersje gier z serii BioShock?

Ostatnich kilka lat to okres masowego wydawania różnorodnych remasterów i remake’ów klasycznych starszych produkcji. Wiele wskazuje, że wkrótce w ten sposób potraktowana zostanie seria BioShock. Źródłem tej plotki jest sklep Raru z Republiki Południowej Afryki. Na jego oficjalnej stronie pojawiła się pozycja zatytułowana The BioShock Collection. Według zawartych tam informacji produkcja zmierza na konsole Xbox One i PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na listopad tego roku.

Oczywiście, do czasu oficjalnego potwierdzenia takiego zestawu przez firmę 2K Games wszystkie te informacje należy traktować jedynie jako plotki. Warto jednak wspomnieć, że w przeszłości sklep Raru był źródłem kilku wycieków, które potem okazały się prawdziwe, takich jak np. ujawnienie kilku nowych rodzajów figurek amiibo.

Przypomnijmy, że do tej pory w skład serii BioShock wchodzą trzy gry i spodziewamy się, że zremasterowana kolekcja zawierałaby całą trylogię wraz z dodatkami. Cykl zapoczątkowało wydane w 2007 r. BioShock studia Irrational Games. Początkowo produkcja dostępna była tylko na pecety i Xboksa 360, ale rok później doczekała się konwersji na PlayStation 3. Projekt został spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem i został okrzyknięty grą roku przez wiele magazynów oraz serwisów branżowych.

W 2010 roku ukazała się kontynuacja zatytułowana BioShock 2. Za jej opracowanie odpowiadało nowe studio 2K Marin, założone przez część zespołu, który stworzył część pierwszą. Gra ponownie okazała się sporym sukcesem kasowym, ale wzbudziła już mniej zachwytów w recenzjach. Chwalono poprawiony system walki, ale osadzenie akcji ponownie w podwodnym mieście Rapture powodowało, że gra utraciła charakterystyczną dla pierwowzoru świeżość. Znacznie cieplej przyjęto obszerne fabularne DLC zatytułowane Minerva’s Den.

Trzecią i do tej pory ostatnią odsłoną cyklu jest wydane dwa lata temu BioShock Infinite, za które odpowiadało znane z „jedynki” studio Irrational Games. Autorom udało się uniknąć największego problemu drugiej części poprzez przeniesienie akcji do podniebnego miasta Columbia. Projekt okazał się największym sukcesem kasowym w historii marki, sprzedając się w ponad 11 mln egzemplarzy. Gra otrzymała kilka dodatków DLC, z których najważniejsze są dwie części The Burial at Sea, które pozwoliły na powrót do Rapture.

  1. BioShock – strona oficjalna serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej