Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 września 2015, 11:33

autor: Adrian Werner

Tharsis - w grze strategicznej o misji na Marsa znajdziemy tury, survival i kanibalizm

Studio Choice Provisions pracuje nad turową strategią Tharsis, która pozwoli pokierować trapioną ciągłymi problemami wyprawą na Marsa. Gra wymusi podejmowanie ciężkich decyzji, radzenie sobie z pogorszającym się stanem psychiki załogi oraz oszczędne gospodarowanie surowcami. Możliwy będzie nawet kanibalizm.

Niezależne kalifornijskie studio Choice Provisions wybrało zakończony właśnie konwent PAX Prime jako miejsce zaprezentowania obiecującej survivalowej strategii Tharsis, która zasymuluje trapioną niezliczonymi problemami wyprawę astronautów na planetę Mars. Produkcja zmierza na pecety oraz konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić pod koniec tego roku.

Tharsis opowie o pierwszej załogowej wyprawie na Czerwoną Planetę. Według planu podróż w jedną stronę powinna zająć około trzysta dni. Rozpoczynając misję, astronauci są pełni optymizmu i oczekują, że przedsięwzięcie uczyni z nich bohaterów w oczach całego świata, gdyż na Marsie mają znaleźć coś, co może ocalić cywilizację ludzką przed zagładą. Kilka dni po starcie statek zostanie jednak mocno uszkodzony, a potem będzie już tylko trudniej. Co gorsza, z samego Marsa nadawany ma być przedziwny sygnał, o treści sugerującej, że astronauci mogą nie być wcale pierwszymi ludźmi wysłanymi na tę planetę.

Załoga składać się ma z czterech osób, które wybierzemy z galerii postaci posiadających unikalne osobowości, biografie i umiejętności. Rozgrywka toczyć się będzie w systemie turowym i większość zabawy spędzimy na ekranie pokazującym trójwymiarowy model statku. Jednostka składać się ma z wielu odrębnych modułów, pełniących odmienne funkcje i posiadających konkretne systemy pokładowe.

Autorzy inspirują się gatunkiem roguelike, chcąc stworzyć produkcję nieprzewidywalną i dynamiczną. Dlatego gra losowo będzie generowała problemy, z jakimi zmierzą się astronauci, takie jak deszcze meteorytów czy usterki techniczne. Wszystkie systemy pokładowe zostaną ze sobą ściśle powiązane, a wydarzenia wewnątrz statku mają wpływać na psychikę i zachowanie astronautów. Zmęczenie, strach czy zazdrość często okażą się równie dużym zagrożeniem, co uszkodzenia części mechanicznych.

Poza wydawaniem rozkazu postaciom konieczne też będzie sprawne gospodarowanie surowcami. Każdy poważny błąd utrudni skuteczne ukończenie misji, a wyczerpujące się zapasy mają mieć poważny wpływ na przebieg rozgrywki. Nawet ciało zabitego astronauty przyda się więc do nakarmienia innych członków załogi. Autorzy inspirują się wyśmienitym FTL: Faster Than Light i chcą, aby nawet porażki zapewniały dużo dobrej zabawy, a losowość wydarzeń ma sprawić, że grę będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. Co ciekawe, sporo z kalkulacji widocznych ma być na ekranie w formie rzutów kostkami. Otrzymamy sporo metod wpływania na ich wyniki, a same kostki mają wchodzić w interakcję ze statkiem i będą mogły np. wylecieć przez dziurę w kadłubie.

  1. Tharsis – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej