Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2015, 11:04

autor: Adrian Werner

Servo nowym RTS-em twórców Age of Empires

Firma Stardock i studio BonusXP poinformowały, że pracują nad grą RTS Servo. Zaangażowani w projekt ludzie to głównie byli pracownicy zamkniętego studia Ensemble.

Zamknięcie znanego z serii Age of Empires studia Ensemble było jednym z najczarniejszych dni w historii gatunku RTS. Byli pracownicy zespołu założyli potem kilka własnych firm, ale żadna z nich nie dała nam nowej przebojowej strategii czasu rzeczywistego. Co prawda ekipa Robot Entertainment opracowała Age of Empires Online, ale na tę korzystającą z modelu Free-2-Play porażkę lepiej spuścić zasłonę milczenia. Ten stan rzeczy ma szanse zmienić ujawniony właśnie projekt Servo, nad którym pracują weterani Ensemble zgromadzeni pod nowym szyldem BonusXP. Wydawcą tytułu będzie firma Stardock i w planach jest wyłącznie wersja pecetowa.

Na razie informacje na temat gry są wyjątkowo skromne. Ruszyła już oficjalna strona, ale można na niej znaleźć jedynie garstkę screenów i grafik koncepcyjnych. Wynika z nich, że całość utrzymana będzie w klimacie science-fiction, a w wirtualnych wojnach wezmą udział ludzie, roboty i kosmici. Autorzy obiecują, że Servo będzie „nowym rodzajem RTS-a”, ale co to dokładnie oznacza dowiemy się dopiero na początku marca, podczas organizowanej w trakcie imprezy GDC 2015 prezentacji gry.

Warto dodać, że na czele zespołu deweloperskiego stoi Bruce Shelley, czyli człowiek, który w firmie MicroProse współpracował z Sidem Meierem przy produkcji gier takich jak F-19 Stealth Fighter, Railroad Tycoon, Covert Action oraz Civilization, a w 1995 wraz z Brianem Sullivanem oraz Rickiem Goldmanem założył Ensemble Studios.

  1. Servo – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej