Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – pecetowi modderzy w akcji

W nieco ponad tydzień po premierze Metal Gear Solid V na komputerach PC, modderzy przygotowali już wiele poprawek dla gry, które pozwalają zmienić ustawienia oraz zmodyfikować jej zawartość. Gracze mogą zwiększyć pole widzenia postaci, podmienić modele bohaterów oraz broni, wyłączyć niektóre niechciane opcje graficzne, a także narzucony przez deweloperów limit generowanych klatek na sekundę.

Michał Kułakowski

Chociaż pecetowe Metal Gear Solid V: Ground Zeroes jest powszechnie uważane za bardzo dobry port kolejnej produkcji Hideo Kojimy, która na początku tego roku ukazała się na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One, to jednak niektórym graczom nie podobały się jej pewne ograniczenia techniczne. Mowa tu o niewielkiej liczbie opcji konfiguracyjnych, a także sztywnych limitach generowanych FPS-ów, które przez deweloperów zostały ustalone na poziomie 30 oraz 60 klatek na sekundę. Jak zwykle w tego typu przypadkach, modderzy szybko zabrali się do pracy nad ulepszeniami, mającymi usprawnić grę i poprawić jej działanie. Efekty są opisane i gorąco komentowane w różnych miejscach sieci, w tym na oficjalnym forum w serwisie Steam. To właśnie tam znajdziemy całkiem pokaźną liczbę gotowych lub przygotowywanych jeszcze modyfikacji, wraz ze sposobami ich implementacji.

Przydatne modyfikacje znajdują się w zestawie narzędzi EZ, które można ściągnąć w tym miejscu. Pierwszy mod, który wchodzi w ich skład, pozwala nam na zmianę kątów widzenia postaci, z domyślnych 90 stopni może zwiększyć ich maksymalną wartość o ponad 30 procent. Aby wykorzystać tę możliwość musimy wypakować pliki EZ i przekopiować zawartość jednego z trzech wybranych folderów, opisanych wartością 100, 110 lub 120 (ścieżka: Camerfix/fov fix files), do głównego katalogu gry (ścieżka: Metal Gear Solid Ground Zeroes\data_02\Assets\tpp\pack\player\parts).

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ze zwiększonym polem widzenia kamery

Kolejny mod pozwala nam wyłączyć efekt głębi ostrości przy bardzo wysokich ustawieniach jakości obrazu. Tu także wystarczy zmodyfikować jeden plik konfiguracyjny w folderze Metal Gear Solid Ground Zeroes\data_02\Fox\Scripts\Gr. Dzięki pomysłowości modderów możemy także podmienić modele bohaterów występujących w grze, otrzymując czasami dość komiczny efekty. W jednym z folderów EZ znajdziemy kilka gotowych postaci, w tym samego...Hideo Kojimę. Część z nich została wyjęta wprost z gry, a część przygotowali fani. Warto jednak pamiętać, że nie posiadają one pełnej palety animacji, a więc w wielu wypadkach efekt nie jest specjalnie przyjemny dla oka, o czym możemy przekonać się dzięki parodystycznemu trailerowi zamieszczonemu na końcu newsa. Warto pamiętać, że przed użyciem wspomnianych modów musimy rozpakować plik data_02, korzystając z instrukcji zawartych w folderze "Do it first".

Zmieniając zaznaczone wartość w widocznym pliku mamy ponoć odblokować limit 30 oraz 60 FPS-ów

Jeden z użytkowników Steama o ksywce Dirty Dan stwierdził na forum także, że udało mu się odblokować limit 30 i 60 FPS-ów, który został zaimplementowany przez twórców. Według niego wystarczy zmienić wartości w kodzie jednego z plików konfiguracyjnych. Po tej prostej edycji gra ma oferować obraz w ponad 60 FPS-ach. Jak zapewnił odkrywca tego sposobu, produkcja jest wówczas nadal w pełni stabilna i nie sprawia problemów. Przy okazji, przedstawił także dokładnie wprowadzoną przez siebie zmianę. Jeżeli chcemy zaryzykować możemy samodzielnie wyedytować widoczny na screenie plik, korzystając z programu HxD Hex Editor. Warto jednak dodać, że wielu graczy próbujących skopiować wyczyn Dirty Dana twierdzi jednak, że opisywany przez niego sposób zwyczajnie nie działa.

Przeglądając fora znajdziemy także liczne mody umożliwiające korzystanie z własnej muzyki w grze, zmianę warunków pogodowych oraz pory dnia, a także rodzaju broni. Ich liczba będzie z pewnością rosła wraz z czasem.

  1. Recenzja Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – absurdalnie drogie demo wyłącznie dla fanów
  2. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes na Steamie
  3. Oficjalna strona internetowa gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  4. Oficjalny wątek poświęcony modom na forum Steam
  5. Narzędzia EZ z modami dla Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 18 marca 2014

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.6

Gracze

8.4

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

grudzień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-12-31
17:38

jaalboja Generał

@warass
Wiesz co do tego na czym grają ludzie to powiem jedno: Niektórzy chcieli by swojego intel i3 i grafike sprzed 3 lat nazwać w 2014 roku komputerem do gier.

Jak mówiłem wiele razy. Mocny wciąż procesor i5 2500k wciąż ma 4 rdzenie a wykorzystywane jest max 2.
Kto wie ile % mocy kart grafiki wykorzystują gry by napędzić rynek sprzętu?

Konsole maja jedną konfiguracje ale PC maja w ciul mocy której się nie wykorzystuje.

Dla wszystkich mówiących że jest ok polecam test:
Sprawdz jaka była najmocniejsza karta graficzna w 2009 roku ile miała ramu, taktowanie itd parametry.
Sprawdz jaka była grafika w grach w 2009 roku, topowych grach z najlepsza grafiką. np ta: https://www.youtube.com/watch?v=ClW8tMKtEn4
Sprawdz następnie jakie parametry maja topowe karty grafiki obecnie.
I sprawdz jaka jest grafika w dzisiejszych najlepszych grach.
(różnica miedzy kartami z nizszej półki miedzy 2009 a 2014 w parametrach też jest ogromna.)

A teraz mi powiedz że w te karty grafiki topowe(a nawet te niższej półki.) obecnie nie powinny wyciągać w każdej grze 60 klatek. Wzrost mocy kart graficznych jest ogromny. Grafika nie poczyniła az takiego postępu. Wiec gdzie idzie ta cała moc kart graficznych?
Wytłumaczy mi ktoś?

Komentarz: jaalboja
2014-12-31
16:32

Bezi2598 Legend

No raczej trudno modować gry, których modować się nie da. Do większości gier modów nie ma wcale lub są malutkie mody. Ale są gry w których mody to podstawa i tam sporo osób moduje gry. Wspomniany Skyrim, Total Wary, Mount and Blade, gry od Paradoxu itd.

Komentarz: Bezi2598
2014-12-31
16:14

zanonimizowany23874 Legend

Tak zastanawia mnie ile % graczy PC wogole bawi sie w modowanie swoich gier. I nie mowie tu o TESach, w ktorych mody to podstawa ale o grach takich jak wlasnie wyzej wymieniony MGS czy inne multiplaty. Strzelam, ze bedzie tego mniej jak 0.1%...

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-12-31
16:07

Bezi2598 Legend

kaszanka9
Ale czemu na konsolach 60 fps miałoby być standardem skoro od zawsze było 30 klatek? Twoim tokiem myślenia to na PC teraz standardem powinno być 60-120 fps.

Komentarz: Bezi2598
2014-12-31
16:06

Sebo1020 Senator

Sebo1020

A mody ? who cares ? jak sie ma 14 lat to rzeczywiście mogą cieszyć.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2012/12/lol.gif

Dzięki chłopie rozśmieszyłeś mnie i to idealnie na koniec roku

Komentarz: Sebo1020

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl