Obcy: Izolacja – prosty sposób na lepszą grafikę na PC

Dzięki prostemu sposobowi opracowanemu przez jednego z użytkowników platformy Steam, posiadacze pecetowej wersji gry Obcy: Izolacja mogą poprawić jakość jej grafiki za pomocą kilku kliknięć.

Michał Jodłowski

Obcy: Izolacja - Obcy: Izolacja – prosty sposób na lepszą grafikę na PC - wiadomość - 2014-10-14
Obcy: Izolacja

Jeden z użytkowników platformy Steam znany pod nickiem AngelGraves13 podzielił się kilkoma prostymi trikami, dzięki którym można upiększyć pecetową wersję jednego z głośniejszych tytułów ostatnich tygodni – Obcy: Izolacja. Zmiany dotyczą takich elementów, jak rozdzielczość cieni, filtrowanie anizotropowe, poziom detali, pole widzenia czy chociażby odbicia na powierzchniach płaskich. AngelGraves13 przygotował specjalny plik ustawień, dzięki któremu posiadacze odpowiednio mocnych blaszaków będą w stanie poprawić walory estetyczne Izolacji za pomocą kilku kliknięć. Ponadto autor zaleca skorzystanie z tego rozwiązania zamiast ręcznej edycji poszczególnych wartości, gdyż nawet nieopatrzna zmiana odstępu między wierszami może spowodować występowanie błędów w grze. Plik .XML ulepszający grafikę można pobrać stąd, natomiast w razie kłopotów oryginał dostępny jest pod tym adresem. Na koniec zostawiamy screenshoty przedstawiające przykładowe graficzne różnice między zmodyfikowaną i wyjściową wersją gry.

Cienie w rozdzielczości 2K (oryginalnej)

Cienie w rozdzielczości 4K (zwiększonej)

Oryginalny poziom odbić na powierzchniach płaskich

Zwiększony poziom odbić na powierzchniach płaskich

Obcy: Izolacja zadebiutował 7 października na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. W naszej recenzji autorstwa Łukasza Gołąbiowskiego gra otrzymała nie najgorszą ocenę 6,5/10, podczas gdy nasi czytelnicy wystawili „przygodom” Amandy Ripley znacznie lepszą notę – 8.8/10 w momencie pisania tego newsa. Ogólnie rzecz biorąc, nie da się ukryć, że zdania w tym temacie bywają mocno podzielone.

Alien: Isolation

Obcy: Izolacja

Alien: Isolation

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 października 2014

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

październik
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-10-15
16:10

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Jesli ktos jest uczulony na takie rzeczy to sam wie lepiej ze to nie jest dla niego. Sam naleznie do grupy ktorych nie kreca horrory ani jakies inne straszaki. Ale czerpie przyjemnosc z Doom3 (dk1) czy wlasnie AI (dk2) - przed nalozeniem jest w glowie mysl, "a bo sie wystrasze to nie chce" ale wystarczy chwilka by przeniesc sie do swiata gry. Pograsz 20-30min i wrazenia lepsze niz 2h przed monitorem.

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-10-14
22:52

jahras Pretorianin

Koktajl Mrozacy Mozg ale ty "gupi" jesteś ;) Śmierć to nie tylko rozszarpanie przez kogoś/coś. Zawsze w grę wchodzi atak serca :D A jeśli nie to, to gorące gacie też nie są najprzyjemniejszym rozwiązaniem xD

Komentarz: jahras
2014-10-14
16:39

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Czemu nie ma ani slowka o ukrytym wsparciu Oculus Rifta w tej grze? Moze wsparcie nie jest perfekcyjne ale jako calosc sprawdza sie bardzo dobrze.

https://www.youtube.com/watch?v=TDyNmvYnQrE

Tutaj mozna popatrzec na reakcje. Granie na sluchawkach + ustawienie Rifta tak by kablel sie o nas nie ocieral = mokre gacie. Przy takim ustawieniu wchodzimy w gre w 101%.

Dla mnie granie przed ekranem stalo sie martwe gdy dostalem DK1 - inny poziom rozrywki bo grajac ten sam moment na monitorze nie odczuwalo sie niczego, gapisz sie w ekran, padem/klawa grasz, ktos cie zawola to odwrocisz glowe od ekrau - a z Riftem, to TY jestes w grze, calkiem inaczej sie odczuwa gre sluszac jakies tupanie, radar co chwilke pipczy, broni 0. To jest wlasnie plus tej gry, nie jestemy maderfakerami, choc nie ukrywam, chetnie bym zagral Predatorem :).
Gra tez nie jest raczej straszna, straszy najprostrzymy i najskuteczniejszymi elementami - dzwiekiem :), tu cos wybuchnie i gaz sie ulatania choc przez ostatnie 3min nic sie nie dzialo, Obcy tupie a my schowany za regalem. Predzej bym powiedzial ze ludzie sie poprostu obawiaja swojej wirtualnej smierci :), w dodatku AI jest tak zrobiony ze zgony nie sa poprostu ekranem game over tylko albo widzisz ogon wystarjacy z brzucha, albo gapisz sie na szczeke obecego przed ugryzieniem.
Jakos nikt nie umiarl jeszcze :)

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-10-14
15:48

dj_sasek Legend

dj_sasek

Nie popadajmy w zachwyt z tą grafiką w Alienie. Nie jest przecież aż tak rewelacyjna, jest co najwyżej dobra. A mała liczba szczegółów i sterylność wszystkiego wokół ciągle daje o sobie znać i na tym zaoszczędzili wydajność. Na mojej konfiguracji rzadko spada poniżej 100 fps.

Komentarz: dj_sasek
2014-10-14
14:16

kaszanka9 Legend

kaszanka9

b4r4n [3]

"Odbijalność" jest mocno przesadzona i wygląda słabo.

Może i przesadzona, ale wygada bardzo dobrze, zawsze możesz obniżyć parametr nieco, na pewno domyślna nie musi być aż tak mało odbłyskowa, w normalnym świecie też są takie odbicia.

Tal_Rascha [5]

wypucowana co srednio pasuje do ogolnego wygladu Sewastopola

A to dlaczego, chyba właśnie na odwrót, graficzne gra jest bardzo sterylna, wszystko jest tam czyste, szare, połyskujące metale kolejnych pomieszczeń i laboratoriów, co jak co, ale akurat jak tutaj to nie pasuje do ogólnego wyglądu to nie wiem w jakiej grze pasuje, a dzięki tej sterylności i korytarzowych mapach, gra ma bardzo niskie wymagania więc i taki dodatek nie będzie za dużo zjadał fps.

destiny_ [6]

Czyli co ? znowu obcinanie grafiki żeby konsolom nie było smutno ? nie rozumiem powodu takich zagrywek ze strony developerów.

Otóż nie i żeby było śmieszne, jest w drugą stronę, pc ma lepsze ustawienia niż konsole w tej grze, a prawdziwą bekę to miałem jak się okazało, że konsole są zablokowane na 30FPS.

Do tego z każdej strony dociera info, że gra ma bardzo niskie wymagania jak na to co oferuje, tak więc nie wiem kompletnie czemu na konsolach nie działa bez problemu w 60FPS...

Ta gra działa ponoć na ultra z c2d, widziałem testy na i3, nawet i ponad 100 fps jak masz odpowiedni gpu, być może przyczyną jest to, że dużo rzeczy dzieje się na gpu, polecam opis amd http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/2014/10/07/high-tech-fear--alien-isolation

No to ludzie, i3 z jakimś gtx 460 czy 7850 bije na głowę te 6 rdzeni konsol i ich gpu, nie chce mi się wierzyć, że to jest wynik olania konsol.

Komentarz: kaszanka9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl