Total War: Attila ukaże się w przyszłym roku

Podczas trwającego festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly przedstawiło następną grę z popularnej serii strategicznej Total War. Zostanie ona opatrzona podtytułem Attila i rzuci nas do walki z barbarzyńcami na przełomie IV i V wieku.

Jakub Mirowski

Podczas rozpoczętego dzisiaj festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly ujawniło pierwsze informacje na temat nowej części swojej popularnej serii gier strategicznych, Total War. Planowana na 2015 rok produkcja będzie nosić tytuł Attila i pojawi się na PC oraz komputerach Mac. Twórcy zaprezentowali przy okazji pierwsze grafiki oraz zwiastun, który możecie zobaczyć poniżej.

Najnowsza odsłona cyklu Total War przeniesie nas do roku 395 – kilkadziesiąt lat przed upadkiem zachodniej części rzymskiego cesarstwa i początkiem średniowiecza. Ten wyjątkowo interesujący okres, wypełniony walkami z Wizygotami, Hunami i innymi barbarzyńskimi plemionami, zostanie wzbogacony o nowe mechaniki, mające w pełni oddać militarny, społeczny i religijny zamęt tamtych czasów. Do serii powróci drzewo rodziny, którego brak w Rome II wywołał krytykę fanów. Ponadto studio ma zamiar polepszyć interfejs użytkownika, znacznie poprawić grafikę tak na mapie taktycznej, jak i podczas bitew, oraz zadbać o jak najwierniejsze odwzorowanie realiów tamtego okresu. Nie zabraknie także nowych opcji podczas starć z barbarzyńcami: jedną z nich ma być możliwość strategicznego użycia ognia, mającego się realistycznie rozprzestrzeniać i pochłaniać budynki, co pozwoli na skuteczne wprowadzenie w życie taktyki spalonej ziemi.

Ogień będzie mógł stać się potężnym sojusznikiem, ale i śmiertelnym zagrożeniem.

Producenci nie ukrywają, że chcą, by Attila było tytułem wymagającym. „Stworzymy grę, która zachwyci i rzuci wyzwanie fanom serii Total War. Wprowadzamy ponownie elementy, o które prosili gracze, takie jak drzewo rodziny czy drzewko umiejętności, ale także ulepszamy wiele podstawowych aspektów serii” - mówił główny projektant produkcji, Janos Gaspar. Przy okazji zapowiedział jednak, że nawet stali bywalcy cyklu nie będą się tutaj czuli jak w domu: „Aby dobrze przedstawić ten okres, wprowadzamy zupełnie nowe możliwości: zaawansowane bitwy na ulicach, kompletną destrukcję budowli oraz pożary, mogące pochłonąć całe miasto. Chcemy, by gracze musieli walczyć o przetrwanie z całych sił... i by nie mogli się od tej walki oderwać”.

Total War: Attila pozwoli nam na wprowadzenie w życie taktyki spalonej ziemi.

Total War: Attila trafi na PC oraz komputery Mac. Będzie to dziewiąta część serii autorstwa studia Creative Assembly, zapoczątkowanej przez Shoguna w 2000 roku. Ostatnia odsłona cyklu to Rome II, która – pomimo przeważających opinii pozytywnych ze strony prasy – nie przypadła do gustu fanom, krytykujących ją za poziom trudności oraz słabą optymalizację. Czy Attila przywróci Creative Assembly zaufanie graczy – tego dowiemy się już w przyszłym roku.

Usprawnień graficznych ma się doczekać tak mapa taktyczna, jak i bitewna.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Total War
  2. Oficjalna strona internetowa festiwalu EGX London
Total War: Attila

Total War: Attila

PC
po premierze

Data wydania: 17 lutego 2015

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.1

Gracze

8.2

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-27
12:16

Irek22 Legend

Irek22

Synthetic_Sky [40]
Po co CA ma robić trzecią odsłonę średniowiecza, skoro są jeszcze czasy, wydarzenia i postaci, których w total warach w ogóle nie było? Attila jest pierwszym z nich.

Przecież te czasy też już były w Total Warach. Ba, nawet w podobnej formie - też dodatku, tyle że tamten nie był samodzielny.

Komentarz: Irek22
2014-09-27
12:41

JihaaD Generał

JihaaD

Odgrzewany kotlet. Daliby okres historyczny jakiego jeszcze nie było w serii TW - nawet Mediewal po raz trzeci to wałek.

Komentarz: JihaaD
2014-09-27
14:00

Trygław Pretorianin

Trygław

Atilla na być ponoć pomostem vide Napoleon do następnej nowej gry. Spekulacji na temat tego co to ma być za tytuł jest tyle, że szkoda nawet dyskutować.

Komentarz: Trygław
2014-09-27
14:59

zanonimizowany1033405 Legionista

Pełnoprawny dodatek ( a nie popierdółkowate DLC) do Rome'a 2.

Komentarz: zanonimizowany1033405
2014-11-15
22:41

Gundoband Junior

Absolem zgadzam się.Okres mało znany co jest w pewnym sensie dość absurdalne bo Wielka wędrówka ludów miały większy wpływ na kontynent europejski niż cokolwiek innego w historii "naszej" cywilizacji.Dla mnie najciekawsze było by umiejscowienie kolejnej części cyklu w okresie "wczesnego Bizancjum" wojny z Sasanidami,niszczycielskie najazdy Awarów,Słowian, tureckich koczowniczych Bułgarów,budowa imperium Franków i wielkie podboje Arabów.Niestety z powodów które wymieniłeś chyba nigdy nie doczekam się total wara umiejscowionego w okresie tak zwanych "mrocznych wieków".

Komentarz: Gundoband

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl