SpellForce 3 - pierwsze konkrety i materiały graficzne
Podczas targów gamescom firma Nordic Games zaprezentowała wczesną wersję SpellForce 3. Gra będzie kontynuowała tradycję łączenia gatunków RTS oraz RPG i zaoferuje m.in. nowy silnik graficzny, większą skalę starć oraz ulepszenia systemu bitewnego.
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, firma Nordic Games przywiozła na targi gamescom prezentację wczesnej wersji gry Spellforce 3, czyli nowej odsłony popularnej serii łączącej gatunki strategii i RPG. Tak jak poprzednie części, projekt zmierza wyłącznie na pecety, a jego premiera nastąpi najwcześniej pod koniec przyszłego roku. Produkcję powierzono nowemu wewnętrznemu zespołowi wydawcy nazwanemu Grimlore, w skład którego wchodzi wielu weteranów gatunku RTS, jak również sporo osób, które maczały palce w poprzednich częściach. Prace trwają dopiero od ośmiu miesięcy, więc to, co pokazano na targach nie kwalifikuje się jeszcze nawet jako alfa. Twórcy ujawnili tytuł na tak wczesnym etapie, gdyż chcą, aby opinie fanów wpłynęły w istotny sposób na kształt gry, co w późniejszych stadiach cyklu deweloperskiego byłoby mocno utrudnione.
Na potrzeby Spellforce 3 opracowany nowy silnik graficzny. Ma on umożliwić autorom stworzenie pełnego detali świata, a jednocześnie ich celem jest takie jego zaprojektowanie, aby wyglądał jak miejsce, w którym naprawdę mogą żyć całe cywilizacje. Nordic Games nie szczędzi zresztą środków na rozwój tej technologii, gdyż wydawca chce ją wykorzystać również w innych grach strategicznych. Ponadto znacząco zwiększona zostanie skala starć i bardziej istotną rolę w trakcie bitew odegrają formacje. Jednostki mają zostać wyposażone w rozbudowane moduły SI wzorowane na rozwiązaniach z serii Company of Heroes, co zapewni im większą samodzielność.
Na powierzchni będziemy regularnie budowali miasta i dowodzili całymi armiami, natomiast do licznych podziemi uda się wyłącznie pięcioosobowa grupa naszych bohaterów. Te segmenty przypominać mają typowe hack-n-slashe i skoncentrują się na klasycznej RPG-owej zabawie. Autorzy obiecują bardzo rozbudowany system rozwoju postaci, który pozwoli na ich daleko idącą specjalizację. Ponadto w lochach nie zabraknie licznych pułapek oraz zagadek logicznych.
Pod względem fabularnym gra osadzona będzie przed wydarzeniami z pierwszej części, w czasach, gdy kraina stanowiła jeszcze jeden potężny kontynent, a nie archipelag wysp. Dzięki temu zwiększona zostanie swoboda eksploracji, choć na razie nie wiadomo, czy twórcy zaoferują w pełni otwarty świat.
Poza rozbudowaną kampanią dla pojedynczego gracza z licznymi zadaniami pobocznymi, autorzy mają również spore ambicje względem trybu multiplayer. Szykowane są liczne opcje społecznościowe, które napędzać będzie wzorowana na Battle.net usługa Spellforce.net.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- RTS
- THQ Nordic
- gry RPG
- gamescom 2014
- Grimlore Games
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Kasmilus Junior
Mam nadzieje, że trójka będzie bardziej podobna do Spellforce 1 a nie spellforce 2. Dwójka była po prostu nudna w porównaniu z jedynką. Ciekawi mnie ten rozbudowany system RPG, czy to będzie dotyczyło tylko kamery i możliwości poruszania się naszym bohaterem, czy może jakoś fajnie nam go zaprezentują. Znaczy nie oczekuję zaraz drugiego wiedźmina3, ale nawet coś jak gothic1, hellgate london lub dragon age byłoby super urozmaiceniem rozrywki. Do tego to SI też brzmi fajnie :)
PatroMroczny Junior
Nieźle wygląda. Oby była podobna do jedynki, która była świetna. Dwójka też była świetna,oprócz dwóch ostatnich dodatków- kompletna słabizna. Żeby chociaż była po polsku (napisy).
kozia2 Pretorianin

To co tu widzę bardzo mi się podoba, oj wraca stary dobry spellforce :)
laki2217 Generał
Ja coś czuje, że raczej nie będzie run. Będzie raczej na wzór coś innego.
zanonimizowany1007383 Legionista
oby trójka wzorowana była na 1 druga część to nuda i nie porozumienie