Torment: Tides of Numenera – historia świata i potwory
Adam Heine, główny projektant gry, w odpowiedzi na pytania fanów opowiedział nieco o świecie przedstawionym w grze, m.in. o historii oraz występujących w nim potworach.
Michał Jodłowski

Adam Heine, główny projektant gry Torment: Tides of Numenera, w odpowiedzi na pytania zadane mu przez fanów opowiedział nieco o świecie przedstawionym w grze. Najbardziej interesującym punktem opowieści jest sam setting, który umiejscowiony jest na Ziemi za około miliard lat. Z naszego obecnego punktu widzenia, życie na naszej planecie nie będzie możliwe po takim okresie czasu, jednakże w Numenerze ma się ona świetnie – oceany (w zasadzie to jeden) są na swoim miejscu, a fotosynteza przebiega bez zarzutu. Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Działania jednej lub więcej z co najmniej ośmiu wielkich cywilizacji, które przewinęły się przez Ziemię i wpłynęły na nią w większym lub mniejszym stopniu.
Mowa tutaj o poziomie zaawansowania technologicznego, który umyka w tym momencie nawet dzisiejszym autorom powieści science-fiction. W poczet możliwości poprzednich mieszkańców Ziemi wchodziła inżynieria planetarna, swobodne ingerowanie w prawa fizyki czy eksploracja równoległych wszechświatów i innych wymiarów. Mieszkańcy Dziewiątego Świata nie mają jednak o tym wszystkim pojęcia. Zapisali oni jednie 900 lat swojej historii, natomiast wcześniej żyli w odseparowanych od siebie barbarzyńskich plemionach i rolniczych wioskach. Nie wiedzą oni, kiedy znikła ostatnia wielka cywilizacja, ani skąd oni sami się wzięli. Istnieje wśród nich poczucie, że Ziemia należała już kiedyś do nich, później przestało tak być, a teraz na powrót wróciła w ich władanie. Nie mają jednak pojęcia, jak to jest możliwe. Jeśli zagadka Numenery Was zaciekawiła, to niestety nie znajdziecie jej rozwiązania w grze. Heine stwierdził, że tajemnica jest integralnym elementem settingu.
Inną, bardziej przyziemną kwestią poruszoną przez Heinego są potwory w świecie Numenery. Torment: Tides of Numenera kompletnie odchodzi od standardowych konwencji fantasy obecnych w innych erpegach, zatem nie uświadczymy w grze żadnych szkieletów, wampirów czy smoków, co nie oznacza, że nie napotkamy żadnych mniej lub bardziej strasznych bądź dziwacznych kreatur. Wręcz przeciwnie. Podróż po Ziemi, jakiej nie znamy, zapowiada się zatem dość ciekawie.
Torment: Tides of Numenera ukaże się nie wcześniej, niż w czwartym kwartale 2014 roku. Gra dostępna będzie na komputerach osobistych z systemami Windows, Linux i Mac OS.
- Kompendium wiedzy o grze Torment: Tides of Numenera
- Oficjalna strona internetowa settingu Numenera
- Oficjalna strona internetowa gry Torment: Tides of Numenera

GRYOnline
Gracze
Steam
- Planescape (marka)
- Kickstarter
- inXile Entertainment
- gry RPG
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany885743 Generał
no to rzeczywiscie powiedziano nam duzo o bestiariuszu:/
Irek22 Legend

Torment: Tides of Numenera ukaże się nie wcześniej, niż w czwartym kwartale 2014 roku.
Chyba raczej w "czwartym kwartale 2015 roku".
Choć podejrzewam, że i tak wyjdzie nie prędzej niż w połowie 2016 r. Grunt, by był dopracowany i uniósł ciężar tytułu. Co prawda to nie będzie kontynuacja Planescape Torment (i bardzo dobrze!), ale już samo słowo "Torment" w tytule zobowiązuje i sprawia, że twórcy rzucają się na głęboką wodę, bardzo głęboką.
zanonimizowany307509 Legend
[Jestem niesłyszący]
Cytat: "Torment: Tides of Numenera kompletnie odchodzi od standardowych konwencji fantasy obecnych w innych erpegach, zatem nie uświadczymy w grze żadnych szkieletów, wampirów czy smoków" -> Bardzo dobrze! :) W końcu jakiś powiew świeżości. :) Bo Torment to kompletny inny świat i tak musi być. Staroszkolne fantasy mamy dostatecznie dużo (np. Dragon Age, Pillars of Eternity, Heroes Might and Magic itd.), że nie trzeba nam więcej takich fantasy przez dłuższy czas. :)