Dragon Age: Inkwizycja - szereg informacji w nowym numerze PC Gamer
W wywiadzie dla brytyjskiego magazynu PC Gamer Mark Darrah z BioWare ujawnił wiele szczegółów na temat rozgrywki, mapy, historii oraz postaci niezależnych w zaplanowanym na listopad tego roku Dragon Age: Inkwizycja.
Po tym, jak Wiedźmin 3 został przesunięty na początek przyszłego roku, trzecia część Dragon Age zajęła zaszczytne miejsce najbardziej oczekiwanej gry RPG 2014 roku. Nic więc dziwnego, że na niecałe pięć miesięcy przed premierą studio BioWare postanowiło podgrzać atmosferę i ujawniło brytyjskiemu magazynowi PC Gamer szereg informacji na temat przedstawionej w Inkwizycji historii, dostępnych kompanów, terenów, które zwiedzimy, oraz oczywiście samej rozgrywki.

Rozgrywka
Wszystkimi podejmowanymi operacjami będziemy zarządzać poprzez swoją wojenną siedzibę, Skyhold, co zapewni nam przypływ złota, łupów oraz agentów – niektóre z ważniejszych zleceń mają jednak wymagać pomocy ze strony któregoś z trzech doradców. Samo Skyhold nie pozostanie takie samo przez całą grę – albo sami dobierzemy dekoracje, od tronu aż po zasłony, albo pozwolimy, aby nasza baza zmieniała się sama w zależności od tego, jakie umiejętności wybierzemy. Udane misje poskutkują pomnażaniem się dwóch zasobów – Mocy oraz Wpływu. Wysoki poziom tego drugiego zapewni nam specjalne zdolności związane z Inkwizycją, podzielone na cztery kategorie: Siły (na pierwszych etapach pozwoli nosić ze sobą więcej eliksirów zdrowotnych), Sekrety (zwiększy ilość doświadczenia, otrzymywaną za zdobywanie wpisów do Kodeksu), Znajomości (ułatwi kontakty z kupcami i pozwala wynegocjować lepsze ceny za rzadkie przedmioty) oraz „Inkwizycja”.

Operacje wiązać się będą z oczyszczaniem kolejnych terenów z sił wrogów, co zapewnia nam stały przypływ Mocy. Gdy już wybijemy przeciwników na jakimś obszarze, możemy tam rozbić obóz, dający możliwość korzystania z usług szpiegów. Niektóre części mapy nie staną otworem dla gracza, dopóki nie poradzi sobie z nieprzyjaciółmi na innym terytorium. Podczas starć dostaniemy większą kontrolę nad poczynaniami swoich kompanów – dla przykładu możemy kazać magom trzymać pewną część many w rezerwie lub ustalić minimalną liczbę punktów życia, po której członek zespołu ma użyć eliksiru zdrowotnego. Ten zwiększony zakres dowodzenia swoją drużyną przyda się także w skryptowanych walkach ze smokami. Aby potyczki z potężnymi gadami były trudniejsze, będą one posiadały kilka pasków życia – jeden główny i po jednym na każdą z kończyn.
Fabuła
Niewiele szczegółów poznaliśmy na temat samej fabuły. Mark Darrah z BioWare przyznał, że tak wielkie przestrzenie, jak ta obecna w Dragon Age: Inkwizycja, nie mogą być ściśle ograniczone przez scenariusz i muszą dać graczowi możliwość stworzenia swojej własnej opowieści. Aby to osiągnąć, nasz bohater, jako przywódca Inkwizycji, będzie musiał dokonywać sądu na niektórych postaciach – to kolejny element systemu wyborów moralnych, który wpłynie oczywiście na zakończenie. Zapytany właśnie o koniec przedstawionej historii Darrah zapewnił, że ma być on „satysfakcjonujący” - i to pomimo faktu, że gra zmusi nas do pozostawienia Thedas w niezbyt stabilnym stanie.
Towarzysze
Ponadto w wywiadzie poznaliśmy charakterystykę każdego z kompanów, których możemy zwerbować do Inkwizycji – od Vivienne, ambitnej Zaklinaczki, która straciła niemal wszystko, przez skrajnie racjonalnego Solasa, charyzmatycznego Żelaznego Byka, aż po samotnika Blackwalla. Dość powiedzieć, że ci gracze, którzy zdecydują się na przyjęcie w szereg swoich sojuszników wszystkich dziewięciu dostępnych towarzyszy, będą mieli u boku całą galerię różnorodnych charakterów. Werbowanie kompanów można oczywiście całkowicie pominąć lub w dowolnym momencie wyrzucić ich z grupy.

Lokacje
Dowiedzieliśmy się także paru informacji na temat pięciu lokacji, z czego o czterech nie mieliśmy dotychczas żadnych wieści. Dales Highlands to obszar zniszczony przez potężną śnieżycę, która wydaje się być zasługą Czerwonych Templariuszy, na Ferelden Bogs znajdują się bagna opanowane przez nieumarłych, Exalted Plains posiada sieć opuszczonych posterunków, zaś Still Ruins to upadła świątynia, w której czeluściach roi się od demonów oraz członków kultu Venatori. Nowe informacje nie ominęły także bazy wypadowej gracza – Skyhold. Przedstawiciele BioWare porównali ten zamek do statku Normandia z serii Mass Effect, choć w trzeciej części Dragon Age siedziba zyska znacznie bardziej pokaźne rozmiary. Oprócz dziedzińca, stajni, kuchni oraz tawerny znajdzie się tam także więzienie, w którym będziemy mieli możliwość odwiedzenia osób skazanych przez Inkwizycję na odsiadkę.

Na kilka miesięcy przed premierą BioWare stara się jak najbardziej przyciągnąć uwagę graczy nowymi informacjami. Większe możliwości dowodzenia swoją grupą, nowe umiejętności, ogromny świat i efektowne walki ze smokami mogą przynieść trzeciej części Dragon Age spektakularny sukces, jednak na ostateczny werdykt przyjdzie nam poczekać do 21 listopada, kiedy to Inkwizycja zawita w domach posiadaczy Xboksa 360, PlayStation 3, Xboksa One, PlayStation 4 oraz PC.
- Oficjalna strona internetowa serii Dragon Age
- Zapowiedź Dragon Age: Inkwizycja – BioWare w dobrej formie
- Oficjalna strona internetowa magazynu PC Gamer
Więcej:Twórcy Baldur's Gate 2 myśleli, że ich gra będzie okropna. „To była poszatkowana potworność”

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inquisition
Data wydania: 18 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany881864 Generał
@book czy ty mi coś sugerujesz mam nadzieje ze nie to że jak nie czytam ksiązek to niby nie gram w gry . No ja wiem gra musi mieć dusze akurat dragon age origins jak i 2 miały dusze według mnie wczułem sie w postac i to bardzo więc nie rozumiem cię ah ten mój polski ... Ja jak pisałem mi wszystko odpowiada w dragon age inkwizycji jak narazie a do tego można dodać że ona jeszcze nawet nie wyszła! a po pierwszym trailerze inkwizycji to mnie dreszcze przeszły czy tam drugim z tym zajebistym wyciem smoka :) i muzyka . Klasyczne crpg to właśnie gra z duszą czyli głównie zajebista fabuła . Gra akcji to gra dynamiczna a hs to ciecia jak w diablo czy grach jrpg . Grafika w dragon age inkwizycji jest sporo lepsza jak widać i troche bardziej żywsza co do tego jestem pewny że będzie grą lepszą niż origins . Lecz mój wymóg to mam nadzieje ze będzie czuć ten mrok . Dodam że dragon age origins przeszłem 5 razy a 2 tylko 2 razy próbowałem 3 ale nie dało rady . Co do hs to gry z systemem walki rozpierdalanie miliardy mobów przy biciu są ciecia rozpierdalajacy system walki i fabuła soi nisko bo to hs . Eksploracja myślisz że ja tego nie robie lub nie lubie puknij się w głowe akurat to stoi u mnie razem z fabułą lecz to jest dragon age bo akurat 1 ani 2 takiej eksploracji nie miały niby inkwizycja ma mieć i to jest własnie też duzy plus + moja pierwsza gra rpg był gothic i jest to gra zajebista tak samo tesy znaczy sie skyrim itp lecz obliviona nie lubię ale eksploracja jest najlepsza w otwartym świecie a nie zamknietym to chyba wiesz mam nadzieje . Do tego ja nie zaliczam gier od tak sobię sensie piszę recenzje więc muszę zagrać w kazdą nowa grę przy okazji ale ja oczywiście to lubie i zawsze którąś z tych gier grałem normalnie . A własnie grałem w sporo gier i sporo gier przeszłem całe a nie tylko pyk pyk i po grze jak tobie sie wydaje jak nie wiesz to nie pisz :) bo nic takiego nie napisałem że przeszłem np gre odrazu główny wątek i po wszystkim gre usunałem . Do tego ja przechodzę każda gre jeśli jest wybór poziomu trudnosci to gram na trudny a nie na łatwym czy normalnym . Do tego pisałem nie lubie gier wyscigowych ani strzelanek chyba wiadomo czemu panie bookface .
Asura wrath wymieniłem bo to gra akcji na konsole i ma zajebista fabułe ale to głównie przerywniki akurat god of war to tez gra akcji z odrobiną hs ale ma za to zajebista fabułe i dynamike . Skyrim bo ma otwarty swiąt jest eksploracja i ma zajebista fabułe mimo ze krótką ale za dodatki świat jest pełny i jest sporo eksploracji i każda fabuła z dodatków stoi wysoko . Dark Soul tylko po to że jest to gra z interesujaca walką i jak dla mnie nie za łatwą każdy potworek jest wyzwaniem i ma rozbudowany system walki na różne sposoby można rozwalic potworka . Do tego skyrim wymieniłem bo walki ze smokiem lecz w tym jak dla mnie inkwizycja wygra nie wiem o co sie do mnie przyczepiłem dziwny jesteś .
zanonimizowany1012263 Pretorianin
WSZYSTKO!
co do fabuly to polecam filmy duzo roznych gatunkow to bedzie czysta fabula bez krepacji czy zacinania sie i mozna sie zrelaksowac w fotelu bez zajmowania rak ( czysta fabula to w koncu czysta fabula a gra ma posiadac gameplay to dwa swiaty film i gra.
zanonimizowany1012263 Pretorianin
czyli zero gier skilowych :D typowy gracz bierze rpga na normal i przelazi bez zadnych problemow i zalicza gry masowo zero exploracji itd to nie jest nawet granie w gry panie misteriolalista dla mnie osoboscie gra musi miec dusze i pokrywac sie z moja natura miec przyjazny gameplay a nie trudna toporna mechanike rozgrywki poziom gry zawsze ostatni nie musze nawet jej przejsc ale musi byc wyzwaniem w grach typu rpg czlowiek sie malo uczy jedynie wysluchuje i oglada fabule czasem slaba czasem dobra zdarzy sie tez bardzo wybitna ale skill dalej stoi w miejscu i nic nowego sie nie nauczylismy polecam Hack & Slash'e i dobre strzelanki a nie smietnik i uwazanie tych gier za jakies odmuzdzajace oceniacie a nawet w to dobrze nie pogracie... singlowe propozycje tez sie zdarzaja nawet teraz gdzie jest taki lipny rynek grafika tez bardzo wazna moim zdaniem , waszym rowniez jak by tak nie bylo to grali byscie na psx i kupowali gry na to a jednak tego nie robicie i nawet w chonach ludzie mocne kompy posiadaja wiec jestescie hipokrytami kazdy jeden ktory tak gada a zasuwa na nowych sprzetach...
osobiscie cenie w grach wyzej animacje niz grafike ale nie zapomonam ze gra 9,5/10 - 10 /10 musi miec wszystko na poziomie nawet fizyke czy muzyke...
Stra Moldas Legend

Dla mnie liczy się interesująca fabuła oraz wyraziści bohaterowie. Na to stawiam. I oby się to pojawiło w produkcie.
zanonimizowany881864 Generał
@up ja nie czytam książek tylko gram w gry a nawet nikt z was nie grał w więcej gier ode mnie :) to moja opinia .
Fabuła jest u mnie na 1 miejscu i dragon age jest w tym zajebisty znaczy się origins przez to wiadomo że będzie więcej niż 3 częsci .
Nie wiem może za dużo grasz bez przerw i dlatego ... ale tak to żadna dla cb nie bd wybitna :)
Ja lubie strategię lubie też rpg nie lubię za bardzo strzelanek , samochodów itp
Dla mnie inkwizycja dosyć że będzie zapewne zajebista fabuła jak na klasyczne crpg przystało to będzie wnim troche więcej strategi i troche z rpg akcji dlatego ta gra jest u mnie 1 na liście . Reszta w podłóg tej gry mnie średnio ciekawi lecz czekam na wiele gier a jest ich 12 na pillars nie czekam ale zapewne zagram z niby ciekawości choć jak będę chciał zagrać w niego to już wolę przejść jeszcze raz icewind dale 2 . Do tego lubie gry typu god of war czy asura wrath lub skyrim albo dark souls głównie przez emocjonujace walki a tutaj mamy ciekawą walkę ze smokiem wydaję sie lepsza od tej ze skyrima . Mówca a jak u cb stoi divinity dragon commander grałeś ?