Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2014, 09:15

Skyblivion – powstaje mod odtwarzający Obliviona na silniku Skyrima

Grupa TES Renewal pracuje nie tylko nad modem Skywind, ale również Skyblivion. Jest to projekt odtworzenia gry The Elder Scrolls IV: Oblviion przy użyciu technologii z jej następczyni, Skyrima. Prace są na bardzo wczesnym etapie, więc prawdopodobnie przyjdzie nam poczekać kilka lat na ukończenie moda. Twórcy wypuścili niedawno zwiastun z wersji 0.2 modyfikacji.

Jak być może niektórzy z Was wiedzą, grupa TES Renewal prowadzi prace nad modem Skybilvion, który odtworzy zawartość gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, korzystając z technologii opracowanej przez studio Bethesda Softworks na potrzeby jej następczyni, The Elder Scrolls V: Skyrim. Po przeczytaniu tego zdania ci, którzy po raz pierwszy zetknęli się ze wspomnianym projektem, prawdopodobnie doznali refleksji, że podany opis brzmi bardzo podobnie do założeń powstającej w tym samym czasie modyfikacji Skywind. Zastanowiwszy się dłużej, być może zorientowaliście się także, że twórcy jednego i drugiego projektu są zebrani w tej samej ekipie. Czyżby zatem nastąpił rozdział „zasobów” między Skywinda i Skybliviona? Na szczęście nie – do opracowania drugiego z wymienionych modów gromadzona jest nowa grupa, aby nie przeszkadzać w realizacji planu odtworzenia Morrowinda.

Najpierw Vvardenfell, teraz Cyrodiil – Tamriel może wypięknieć nie do poznania. A może by tak jeszcze odtworzyć Daggerfalla...? - Skyblivion – powstaje mod odtwarzający Obliviona na silniku Skyrima - wiadomość - 2014-05-17
Najpierw Vvardenfell, teraz Cyrodiil – Tamriel może wypięknieć nie do poznania. A może by tak jeszcze odtworzyć Daggerfalla...?

Czego możemy spodziewać się po omawianym projekcie? Analogicznie do poprzednika, uświadczymy przede wszystkim graficzne podrasowanie wszystkich elementów składających się na Obliviona – świata, przedmiotów, postaci etc. Ponadto twórcy zapewne wykorzystają część mechanizmów rozgrywki ze Skyrima, przemodelowując system walki i rozwoju postaci, rozbudowując opcje rzemiosła itd. Warto mieć na uwadze, że prace obejmą nie tylko „podstawkę”, ale również wszystkie DLC do czwartej odsłony serii The Elder Scrolls. Twórcy przygotowali zwiastun moda w wersji 0.2 (zapewne spostrzegliście go już na samym początku tej wiadomości), ale zważywszy na bardzo wczesny etap prac, trudno dostrzec na nim jakiekolwiek różnice w stosunku do pierwowzoru z 2006 roku.

Co prawda, opracowywanie Skybliviona rozpoczęto w marcu 2013 roku, jednak deweloping nadal jest dopiero w powijakach – obecnie modyfikacja funkcjonuje, jak wspomniano, w wersji 0.2 (z tego samego powodu nie dano jeszcze możliwości jej wypróbowania). Biorąc pod uwagę, o ile dłużej powstaje Skywind i jak wiele pozostaje wciąż do jego ukończenia, na debiut omawianego moda z pewnością przyjdzie nam poczekać ładnych parę lat. Niemniej, wszystko zależy od Was – im więcej utalentowanych osób zgłosi się do pomocy, tym szybciej Skyblivion nabierze kształtów. Jak zwykle, potrzebni są przede wszystkim graficy, lecz twórcy nie pogardzą pomocą również ze strony innych specjalistów, jak programiści, projektanci, a nawet aktorzy dubbingowi (mimo że Oblivion, w odróżnieniu od Morrowinda, miał nagrywane kwestie dialogowe).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej