Wiadomość kompendia 16 maja 2017, 15:15

autor: Meehow

Mass Effect: Andromeda – kompendium wiedzy [Aktualizacja #24: patch 1.06]

W poniższym kompendium zebraliśmy wszystkie informacje dotyczące nadchodzącej czwartej odsłony serii Mass Effect pod tytułem Mass Effect: Andromeda. Będziemy je na bieżąco aktualizować zarówno do dnia premiery, jak i po.

Kompletne kompendium wiedzy na temat Mass Effect: Andromeda - Mass Effect: Andromeda – kompendium wiedzy [Aktualizacja #24: patch 1.06] - wiadomość - 2017-05-16
Kompletne kompendium wiedzy na temat Mass Effect: Andromeda
Spis treści:
  • 1. Fabuła (1.1. Główny bohater; 1.2. Towarzysze; 1.3. Inne postaci niezależne; 1.4. Obcy)
  • 2. Mechanika (2.1. Walka; 2.2. Eksploracja; 2.3. Rzemiosło; 2.4. Tryb wieloosobowy)
  • 3. Technikalia (3.1. Wymagania sprzętowe)
  • 4. Pozostałe informacj
  • 5. Aktualizacje
  • 6. Multimedia

Mass Effect: Andromeda to oficjalna nazwa kolejnej gry z serii Mass Effect. Dotychczas ukazały się jej trzy odsłony, z których ostatnia w mocno kontrowersyjny sposób zamknęła trylogię poświęconą Komandorowi Shepardowi i załodze fregaty SSV Normandia/Normandia SR-2. Tytuł ma ukazać się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One 23 marca 2017 roku, czyli nieco później niż początkowo planowano (okres świąteczny roku 2016). W tym kompendium zbieramy wszystkie dostępne informacje, pogłoski i materiały na temat nadchodzącej czwartej części kosmicznego RPG-a studia BioWare, aktualizując i modyfikując je na bieżąco. Zapraszamy do lektury.

Aktualizacja #24 [patch 1.06]: w sekcji „Aktualizacje” pojawiły się informacje dotyczące łatki o numerze 1.06.

Aktualizacja #23 [patch 1.05]: w kompendium pojawiła się nowa sekcja, „Aktualizacje”, w której będziemy opisywać przyszłe patche do gry. W tej chwili znajdują się tam informacje dotyczące łatki 1.05.

Aktualizacja premierowa: w sekcji „Pozostałe informacje” piszemy o pierwszym patchu, sterownikach poprawiających wydajność gry w wersji pecetowej oraz odbiorze Andromedy przez media. W sekcji „Multimedia” pojawił się nowy zwiastun.

Aktualizacja #21 [Wersja próbna, gameplaye, porównanie grafiki i inne]: w tej aktualizacji piszemy o wersji próbnej, patchu w dniu premiery (sekcja „Pozostałe informacje”) oraz ekwipunku towarzyszy (podsekcja „Walka”). Wzbogaciliśmy kompendium także o kilka nowych filmików przedstawiających rozgrywkę – w sekcji „Multimedia” pojawił się dwuczęściowy zapis całego panelu z konwentu PAX East (zawiera spoilery) oraz prezentacja statku Tempest, w sekcji „Fabuła” można obejrzeć pierwsze 50 minut rozgrywki w kampanii fabularnej, zaś w podsekcji „Tryb wieloosobowy” znajduje się gameplay z multiplayera Andromedy. W sekcji „Technikalia” znajdziecie też porównanie jakości grafiki gry na poszczególnych platformach sprzętowych.

Aktualizacja #20 [Nomad, osiągnięcia, ustawienia graficzne, Złote Światy]: wzbogacono podsekcję „Eksploracja” i „Wymagania sprzętowe” oraz sekcję „Pozostałe informacje”. Piszemy o pojeździe Nomad, dostępnych osiągnięciach i ustawieniach graficznych oraz o Złotych Światach, czyli fabularnie istotnych planetach.

Aktualizacja #19 [eksploracja, P2P w multiplayerze, początek kampanii]: zaktualizowano podsekcje „Eksploracja”, „Tryb wieloosobowy” o najnowsze informacje dotyczące stosownych zagadnień. Ponadto w sekcji „Fabuła” można obejrzeć pierwsze 13 minut z rozgrywki w kampanii fabularnej.

Aktualizacja #18 [17-minutowy gameplay, odwołane testy multiplayera]: w podsekcji „Multimedia” pojawił się nowy, 17-minutowy zapis rozgrywki z misji lojalnościowej PeeBee. W podsekcji „Tryb wieloosobowy” piszemy z kolei o odwołanych testach trybu wieloosobowego.

Aktualizacja #17 [gameplaye, wymagania sprzętowe, postaci]: zaktualizowane zostały sekcje „Multimedia” (dwa nowe filmiki przedstawiające mechanikę rozgrywki) i „Technikalia” (oficjalne wymagania sprzętowe), a także podsekcja „Inne postaci niezależne”.

Aktualizacja #16 [świat gry, moralność, mechanika]: zaktualizowano (pod)sekcję „Fabuła”, „Główny bohater”, „Towarzysze”, „Mechanika” oraz „Eksploracja”.

Aktualizacja #15 [towarzysze, postaci niezależne, obcy i inne]: kompendium zostało wzbogacone o podsekcję „Inne postaci niezależne”, w której opisane zostały aktualnie znane postaci niezależne z gry. Ponadto zaktualizowane zostały podsekcje „Towarzysze” i „Obcy”. W sekcji „Technikalia” pojawiły się również nowe techniczne informacje na temat trybu wieloosobowego. W kompendium znajdują się też dwa nowe zwiastuny i jeden dodatkowy zrzut ekranu.

Aktualizacja #14 [wersja próbna, rzemiosło, walka wręcz]: w nowej sekcji „Pozostałe informacje” pojawiły się szczegóły na temat przedpremierowej wersji próbnej gry. Wzbogacone zostały też podsekcje „Rzemiosło” i „Walka”.

Aktualizacja #13 [data premiery, multiplayer, przepustka sezonowa, gameplay]: do kompendium dodaliśmy informacje o dacie premiery, trybie wieloosobowym (podsekcja „Tryb wieloosobowy”) i przepustce sezonowej (sekcja „Technikalia”), a także wzbogaciliśmy je o najnowszy zwiastun rozgrywki (podsekcja „Materiały wideo”).

Aktualizacja #12 [fabuła, mechanika, zapis rozgrywki i inne]: w tej obszernej aktualizacji całe kompendium zostało zaktualizowane i przebudowane. Zawarliśmy w nim wszystkie ujawnione w ostatnim czasie informacje na temat gry, porzucając wcześniej opublikowane plotki, z których część okazała się jednak prawdziwa. W dziale multimedia znalazły się także zrzuty ekranu oraz najświeższe materiały filmowe, w tym zapis rozgrywki.

Aktualizacja #11 [protagoniści, detale techniczne, gameplay]: zaktualizowano sekcje „Fabuła”, „Technikalia” i „Materiały wideo”. Tym razem mowa o protagoniście oraz płynności rozgrywki na PS4 i PS4 Pro. Dodaliśmy również 3-minutowy gameplay.

Aktualizacja #10 [nowe informacje z E3 2016]: oprócz uporządkowania i rozbudowania kompendium o sekcję „Mechanika”, zaktualizowaliśmy je o kolejną dawkę informacji z targów E3 2016. Wszystkie nowości zostały oznaczone wytłuszczoną czcionką.

Aktualizacja #9 [informacje i materiały z E3 2016]: kompendium zostało uporządkowane i wzbogacone o informacje i materiały z targów E3 2016. Piszemy m.in. o protagoniście (sekcja „Fabuła”) i pojeździe Mako (sekcja „Technikalia”). Dodaliśmy również najnowszy zwiastun (podsekcja „Materiały wideo”).

Aktualizacja #8 [zapis rozgrywki, nowe pogłoski]: w kompendium pojawił się filmik najprawdopodobniej przedstawiający krótki fragment rozgrywki w Mass Effect: Andromedzie (sekcja „Materiały wideo”), a także najnowsze plotki na temat fabuły (sekcja „Niepotwierdzone informacje”).

Aktualizacja #7 [przesunięcie premiery, projekt głównego bohatera]: kompendium zaktualizowaliśmy o nową, przesuniętą datę premiery i szkice koncepcyjne głównego bohatera. Dodano również kilka nowych niepotwierdzonych informacji.

Aktualizacja #6 [oficjalna nazwa, pierwszy zwiastun, data premiery]: podczas tegorocznej edycji targów E3 zademonstrowano pierwszy oficjalny zwiastun gry, która okazała się nosić tytuł Mass Effect: Andromeda. Rzeczony filmik można obejrzeć w sekcji „5. Materiały wideo”, natomiast w sekcji „4. Grafiki koncepcyjne” pojawił się nowy obrazek. Wiemy również, że nowy Mass Effect zadebiutuje w okresie świątecznym 2016 roku. Ponadto całość kompendium została stosownie odświeżona pod kątem ujawnionych informacji i rozwianych wątpliwości.

Aktualizacja #5 [miejsce akcji, fabuła, multiplayer]: w sieci pojawiły się kolejne nieoficjalne informacje na temat kolejnej odsłony cyklu Mass Effect. Wynika z nich, że akcja gry będzie miała miejsce w galaktyce Andromedy, gdzie główny bohater i jego świta będą poszukiwać nowego domu dla ludzkości. Ponadto wychodzi na to, że multiplayer (a przynajmniej jeden tryb) przypominać będzie ten znany z Mass Effect 3. Te i pozostałe pogłoski w wersji rozszerzonej przeczytać można w sekcji „3. Niepotwierdzone informacje”.

Aktualizacja #4 [tryb wieloosobowy]: jak wynika z tweetu Chrisa Wynna, starszego dyrektora produkcji Mass Effect: Andromeda, najnowsza odsłona kosmicznej serii najprawdopodobniej będzie posiadała tryb wieloosobowy w bliżej nieznanej jeszcze formie.

Aktualizacja #3 [nowe grafiki z N7 Day 2014]: na oficjalnym profilu serii Mass Effect w serwisie Facebook ukazały się nowe grafiki koncepcyjne ukazujące kilka niezidentyfikowanych planet, całkiem możliwe, że zamieszkiwanych przez nowe rasy w uniwersum, a także równie enigmatyczną stację kosmiczną, która potencjalnie mogłaby być nową-starą Cytadelą. Tu i ówdzie majaczy też pojazd Mako znany z pierwszej odsłony trylogii o Komandorze Shepardzie. Wszystkie rzeczone grafiki można obejrzeć w sekcji „5. Grafiki koncepcyjne”.

Aktualizacja #2 [pierwsze szczegóły z Comic-Con 2014]: podczas tegorocznego Comic-Con, studio BioWare zdradziło pierwsze szczegóły dotyczące najnowszej odsłony Mass Effect. Dowiedzieliśmy się m.in., że protagonista czwartego Mass Effect będzie człowiekiem, a akcja samej gry prawdopodobnie (choć niekoniecznie) będzie rozgrywać się za życia Komandora Sheparda, choć sam, jak już od dawna wiemy, nie pojawi się w niej. Kolejną ciekawą wiadomością jest powrót wozu Mako. Graczom ponownie dane będzie swobodnie eksplorować rozmaite planety. Niestety, premiera gry nastąpi nieprędko, a producent gry, Mike Gamble, określa jej termin jako „odległy o lata”. Relację serwisu The Escapist, zawierającą m.in. kilka grafik koncepcyjnych, można obejrzeć w 5. sekcji tego kompendium.

Aktualizacja #1 [zwiastun z E3 2014]: w czasie tegorocznych targów E3 w Los Angeles, podczas konferencji firmy Electronic Arts zademonstrowano pierwszy oficjalny teaser, który zawiera wypowiedzi twórców na temat marki Mass Effect, a także garść scen (które jednak nie zdradzają niczego na temat umiejscowienia fabuły itp.), grafik i screenshotów z gry. Można obejrzeć go w nowopowstałej sekcji „5. Oficjalne zwiastuny”.

1. Fabuła

Fabuła Mass Effect: Andromeda umiejscowiona będzie w galaktyce Andromedy, największej galaktyce Grupy Lokalnej, konkretnie w Gromadzie Helejosa, gdzie to ludzkość i inne rasy Drogi Mlecznej są gośćmi lub, jeśli wola, obcymi. Do nowej galaktyki ludzkość oraz kilka innych ras Drogi Mlecznej (w tej chwili pewna jest obecność asari, salarian, turian i krogan) w ramach Inicjatywy Andromeda. Rzeczone przedsięwzięcie miało początek w 2176 roku. W 2185 roku – po wybudowaniu czterech Ark, czyli statków transportujących przedstawicieli kilku ras, oraz jednostki głównego dowodzenia zwanej Nexus – rozpoczęła się 600-letnia podróż do Galaktyki Andromedy. Wszystkie postaci biorące udział w ekspedycji przez sześć wieków znajdowały się w stanie kriostazy i nie mają pojęcia o wydarzeniach Mass Effect 3, a więc i o inwazji Żniwiarzy i wyniku wojny z nimi.

Z rasami Galaktyki Andromedy również będziemy rozwijać relacje. W zależności od różnych czynników, zmierzymy w stronę dyplomatycznych bądź siłowych rozwiązań. Co ciekawe, kolejność podejmowania zadań, nasze poczynania, kontakty i podobne elementy wpłyną nie tylko na reputację protagonisty, ale będą również rzutować na opinię całego gatunku ludzkiego w nowej galaktyce. Fabuła gry skupi się nie tylko na poszczególnych postaciach, ale również na wyzwaniach związanych z przetrwaniem w całkowicie nowym środowisku.

Poniżej można obejrzeć pierwsze 50 minut rozgrywki z Mass Effect: Andromedy (SPOILERY!)

1.1. Główny bohater

Gracze ponownie wcielą się w człowieka dowolnej płci i zbiorą zupełnie nową, choć niezbyt doświadczoną drużynę, z której członkami nawiążą różnego typu relacje, w tym liczne romanse. Stosunki z kompanami będą również w pewnym stopniu uzależnione od zmienionego systemu dialogowego, porzucającego dotychczas stosowany system moralności. Gra odejdzie od oceniania naszych wyborów i częściej postawi nas przed koniecznością wybierania między złem a złem.

Nazwisko głównego bohatera brzmieć będzie Ryder, co – podobnie jak Shepard – jest nawiązaniem do prawdziwej osobistości związanej z podróżami kosmicznymi. W tym przypadku chodzi najprawdopodobniej o Sally Ride – pierwszą Amerykankę w kosmosie. Warto przy tym wspomnieć, że wersje męska i żeńska protagonisty wystąpią jednocześnie w świecie gry, gdyż fabularnie są oni rodzeństwem (ich domyślne imiona to Sarah i Scott). W produkcji wystąpi też Alec Ryder, czyli ojciec powyższej dwójki.

Protagonista Andromedy zostanie Pionierem, czyli osobą mającą za zadanie znaleźć nowy dom dla ludzkości. Każda z Ark posiada swojego Pioniera. Pionier ludzi pochodzi ze statku Hyperion.

Gra odejdzie od zerojedynkowego oceniania naszej postaci, więc z serii zniknie dotychczas znany system moralności – zamiast zmierzania w stronę idealisty bądź renegata, gracze dostaną możliwość zgodzenia się lub nie ze swoim rozmówcą. Poszczególne opcje dialogowe i ich rezultat nie będą oczywiste (dodatkowo można usunąć pomocnicze ikony), a odbiór protagonisty uzależni się także od ogólnej ekspresji, w tym barwy głosu. Powrócą natomiast możliwości przerwania interlokutorowi jego/jej wypowiedzi w określonym celu.

Mass Effect: Andromeda rozwój postaci i towarzysze (PL)

Mass Effect: Andromeda rozwój postaci i towarzysze (PL) [4:11]

Kolejny zwiastun rozgrywki z Mass Effect: Andromeda poświęcony jest umiejętnościom, rozwojowi postaci oraz towarzyszom naszego Pathfindera.

1.2. Towarzysze

W Andromedzie powrócą misje lojalnościowe. Tego typu questy nie będą połączone z wątkiem głównym i odbędą się w zupełnie unikalnych, niedostępnych w inny sposób miejscach zaprojektowanych z myślą o konkretnym towarzyszu. Gra skupi się również na rozwijaniu relacji podobnych do tych z dodatku Cytadela do Mass Effect 3 czy questów „towarzyskich" z tej samej produkcji. Gracz musi ponadto uważać na czyny i słowa, gdyż może nimi wprowadzić rozmaite napięcia wewnątrz drużyny.

Aktualnie znani towarzysze to:

  • Cora Harper (człowiek) – startowa towarzyszka w randze porucznika, obecna w drużynie od pierwszej wizyty na Nexusie. Cora jest biotyczką, która trenowała z Matkami asari oraz służyła cztery lata z komandosami asari. Nic dziwnego, że sztywno trzyma się wojskowej dyscypliny i regulaminu. Nie wiadomo, czy jej nazwisko jest jedynie zbiegiem okoliczności, czy efektem spokrewnienia z Człowiekiem Iluzją.
  • Drack (kroganin) – krogański weteran, osobnik stary i bardzo doświadczony. Przybył do Andromedy na długo przed rodziną Ryderów.
  • Liam (człowiek) – drugi, obok Cory, startowy towarzysz protagonisty. Liam to były policjant, prawdopodobnie o brytyjskim pochodzeniu, a także specjalista od zabezpieczeń i sytuacji kryzysowych. Jego usposobienie zostało określone jako „młodzieńcze, entuzjastyczne i idealistyczne”. Liam jest optymistą, choć bardzo łatwo go zdenerwować.
  • PeeBee (asari) – asari, która często pojawia się w zwiastunach gry. Spotkamy ją we wczesnych etapach rozgrywki. PeeBee (to tylko pseudonim) ma już nieco obycia w nowej galaktyce i przybyła do Andromedy na głównym statku Nexus, choć opuściła go, aby eksplorować samodzielnie. Jest inteligenta oraz pełna energii i entuzjazmu, traktując wielką wyprawę jako zabawę. Jest to typ wolnego ducha, lubującego się w poznawaniu nowych cywilizacji.
  • Vetra (turianka) – towarzyszka, którą również poznajemy na Nexusie. Jest przywiązana do rodziny.
Mass Effect: Andromeda cinematic (PL)

Mass Effect: Andromeda cinematic (PL) [1:47]

Drugi zwiastun kinowy (cinematic) promujący grę Mass Effect: Andromeda od studia BioWare. Materiał prezentuje członków zespołu i sojuszników Pioniera w poszukiwaniu nowego domu dla ludzkości.

1.3. Inne postaci niezależne

  • Alec Ryder – pionier arki Hyperion, ojciec Scotta i Sary Ryderów. Alec jest żołnierzem rangi N7 oraz utalentowanym naukowcem, który swojego czasu był członkiem pierwszej grupy badawczej wysłanej za Przekaźnik Charona, dawno temu uważanego przez Ziemian za księżyc Plutona.
  • Archont – prawdopodobnie główny antagonista w Mass Effect: Andromedzie. Archon jest kettem. Można go zobaczyć na tym zwiastunie.
  • Kallo Jath – salariański pilot statku Tempest i zarazem jeden z jego konstruktorów, znający rzeczoną jednostkę jak własną kieszeń.
  • SAM (Symulacja Adaptacyjnej Matrycy) – pokładowa sztuczna inteligencja zaprojektowana przez Aleca Rydera. W przeciwieństwie do EDI z Normandii, SAM otrzymuje wszystkie bodźce Pioniera i całej jego drużyny za pomocą specjalnych neuroimplantów. SAM oferuje rozszerzoną orientację sytuacyjną, pomoc w rozwiązywaniu problemów, a także taktyczne ulepszenia.
  • Lexi T’Perro – pokładowa medyczka statku Tempest. Jest przedstawicielką rasy asari.

1.4. Obcy

  • Angarzy – jedna z inteligentnych ras zamieszkujących Galaktykę Andromedy. Jej przedstawicieli można zobaczyć na tym zwiastunie.
  • Kettowie – nasi główni przeciwnicy w Andromedzie, dowodzeni przez enigmatycznego Archonta. Można ich zobaczyć m.in. na tym filmiku czy zwiastunie opublikowanym z okazji N7 Day 2016.
  • Porzuceni – gatunek raczej niezainteresowany galaktycznymi bojami. Jest to rasa niezwykle zaawansowana technologicznie, odpowiedzialna za stworzenie skarbców/krypt, które będziemy badać w poszukiwaniu zaginionej wiedzy i technologii.

2. Mechanika

Mass Effect: Andromeda będzie grą tego samego typu, co pierwsze trzy, czyli połączeniem gatunków trzecioosobowej strzelanki z RPG. W systemie rozwoju postaci nie uświadczymy limitu maksymalnego doświadczenia i rozwiniemy więcej niż trzy umiejętności.

2.1. Walka

System walki gry jest bardzo podobny do tego, do którego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony serii. Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie plecaka odrzutowego, pozwalającego nam zaatakować przeciwników z powietrza czy pokonywać różnego rodzaju przeszkody terenowe.

Zmianie poddany został również system rozwoju postaci: zrezygnowano z klasycznego podziału na klasy, dzięki czemu możemy dowolnie mieszać umiejętności (do wyboru ponad 300 ulepszeń), przy czym postaci będą odpowiednio profilowane, czyli jeśli inwestujemy w biotykę, gra przydzieli naszego bohatera do jednej z siedmiu kategorii i przyzna nam stosowne bonusy za obrany styl.

W Andromedzie pojawić się mają zarówno znane z poprzedników bronie, jak i całkowicie nowe rodzaje uzbrojenia, w tym młoty czy miecze. W interfejsie pojawi się specjalne miejsce na broń do walki wręcz, którą możemy zastąpić klasyczne omniostrze.

Istotną zmianą w stosunku do poprzedników gry jest fakt, że nie możemy zmienić ekwipunku towarzyszy protagonisty.

Mass Effect: Andromeda walka i umiejętności specjalne

Mass Effect: Andromeda walka i umiejętności specjalne [5:31]

Pierwszy z serii filmów prezentujących rozgrywkę w Mass Effect: Andromeda. Ten materiał został poświęcony walce. Przedstawiono m.in. uzbrojenie z obcej galaktyki, plecak odrzutowy i biotykę.

2.2. Eksploracja

Kluczową rolę w grze odegra eksploracja poszczególnych planet za pomocą pojazdu Nomad, następcy Mako znanego z pierwszej części Mass Effect. Naszym statkiem kosmicznym z kolei będzie Tempest. Świat przedstawiony Andromedy nie ma jednak otwartej, sandboksowej struktury. Z kolei mapa wirtualnego świata zostanie przeniesiona w trzeci wymiar.

Na dostępnych planetach będziemy mogli oddać się szeregowi aktywności. Pierwsza z nich to infiltracja wrogich baz, które znajdą się na większości planet – będą to misje z własnymi wątkami fabularnymi i prawdopodobnie przynajmniej częściowo skradankowe. Druga to walka z wyjątkowo potężnymi bossami, których pokonanie zagwarantuje nam dostęp do unikalnych znajdziek. Trzeci element to skanowanie obcych technologii oraz fauny i flory, co oprócz rozwoju encyklopedii zapewni dostęp do np. lepszych materiałów rzemieślniczych. Ostatnia aktywność to poszukiwanie i zabezpieczanie stref zrzutu, które pozwolą nam na wymianę członków drużyny oraz sprzętu, a także odkrycie interesujących miejsc w okolicy i szybką podróż. Przy wszystkich tych czynnościach musimy uważać również na zagrożenia środowiskowe.

Mass Effect: Andromeda zaoferuje ponad 100 planet. Na kilku z nich, tzw. Złotych Swiatach, można wylądować i podjąć się unikalnych wyzwań, questów i tym podobnych. Co ciekawe, oddając się różnym aktywnościom, zwiększamy zdatność osiedleńczą danej planety. Jeśli doprowadzimy ten współczynnik do co najmniej 40%, będziemy mogli założyć placówkę. Możemy to zrobić przez likwidowanie wszelkiego rodzaju zagrożeń, sprzymierzanie się z lokalnymi społecznościami czy zaliczanie questów.

Powyższy proces jest również powiązany z ulepszaniem statku Nexus. Im więcej Punktów Zdatności Andromedy zdobędziemy, tym więcej kolonistów będzie mogło zostać wybudzonych z hibernacji. W zależności od ich specjalizacji, ich obecność zapewni różne bonusy.

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa dotycząca Złotych światów

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa dotycząca Złotych światów [3:47]

Kolejny materiał promujący grę Mass Effect: Andromeda, tym razem poświęcony światom, jakie przyjdzie nam odwiedzić.

Pojazd Nomad ND1 ulepszymy szeregiem gadżetów poprawiających jego osiągi czy właściwości bojowe. Dla przykładu: napęd na sześć kół pozwoli nam wjechać na szczególnie strome czy nieprzyczepne powierzchnie. Poszczególne udoskonalenia trzeba najpierw nabyć, a następnie wydać na ich montaż odpowiednią ilość surowców. Cenne pierwiastki z kolei można wydobywać za pomocą Nomada, nieco na wzór skanowania planet z Mass Effect 2. Na poniższym filmiku widoczne jest prowadzenie i wspomniane skanowanie za pomocą opisywanego wozu.

2.3. Rzemiosło

W grze będziemy pozyskiwać różnego rodzaju schematy i na ich podstawie wytwarzać np. broń i amunicję. W tej chwili wiadomo, że system rzemiosła w Andromedzie będzie znacznie różnił się od tego znanego z Dragon Age: Inkwizycji.

2.4. Tryb wieloosobowy

Andromeda zaoferuje również tryb wieloosobowy, formą przypominający ten z Mass Effect 3. Jedną z najważniejszych nowości będzie dodanie plecaków odrzutowych, co uczyni sytuację na polu bitwy płynniejszą. Podobny efekt zapewni ulepszona sztuczna inteligencja przeciwników, zmuszająca gracza do większego wysiłku taktycznego, z kolei umiejętności naszych postaci w Andromedzie będą posiadały pasek ładowania zamiast limitu użyć. Kolejne novum stanowi system prestiżu – oprócz punktów doświadczenia otrzymamy punkty prestiżu za konkretny styl rozgrywki. W przeciwieństwie do EXP-a, prestiż zapewni bonusy wszystkim naszym postaciom.

Kolejną zmianą w stosunku do Mass Effect 3 będzie maksymalne ograniczenie wpływu multiplayera na kampanię fabularną – wiadomo, że oba tryby będą ze sobą połączone fabularnie i mechanicznie za pomocą systemu Strike Team, stanowiąc niejako spójną całość, ale deweloperzy dokładają starań, żeby rozgrywki wieloosobowej na graczu nie wymuszać (na pewno granie w sieci nie wpłynie na zakończenie kampanii fabularnej). Taka integracja objawi się m.in. możliwością wykonywania zadań pobocznych ze znajomymi oraz przeniesienia części gotówki z trybu wieloosobowego do jednoosobowego. Pomiędzy trybami będziemy przechodzić płynnie, bez konieczności wychodzenia do głównego menu.

W multiplayerze ponownie pojawią się mikropłatności. Tym razem w sklepie kupimy konkretne przedmioty, ale oferta będzie cyklicznie zmieniana.

Zapowiedziane w listopadzie beta-testy trybu wieloosobowego zostały odwołane, gdyż deweloper stwierdził, że ich przeprowadzenie nie jest koniecznie.

Tryb wieloosobowy Mass Effect: Andromedy wykorzysta model peer-to-peer zamiast serwerów dedykowanych.

3. Technikalia

Grę napędzać będzie silnik Frostbite, używany chociażby w serii Battlefield czy grze Dragon Age: Inkwizycja, co ma zapewnić wyjątkowe wrażenia wizualne w czasie gry. Istnieją również szanse na powstanie Mass Effect VR, aczkolwiek nie do końca wiadomo, czym dokładnie taki projekt miałby być. Andromeda postawi komputerom podobne wymagania sprzętowe do Star Wars: Battlefront.

Wersje na konsole PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro działać będą w 30 klatkach na sekundę, prawdopodobnie takie samo ograniczenie spotka Xboksa One (pecety naturalnie posiadają żadnych limitów w tym względzie). Konsola firmy Sony zaoferuje rozdzielczość na poziomie 1080p, zaś sprzęt konkurencyjny „wyciągnie” 900p. Co istotne, w grze mocno ograniczona znacznie ograniczona zostanie liczba ekranów ładowania – dla przykładu: statek Tempest mamy zwiedzać płynnie, bez wstrzymującego rozgrywkę doczytywania danych.

Tryb wieloosobowy wykorzysta, wzorem Mass Effect 3, model peer-to-peer i nie zaoferuje serwerów dedykowanych. Niedostępna również będzie funkcja zabawy międzyplatformowej, tzw. crossplayu.

Porównanie grafiki w grze na poszczególnych platformach sprzętowych.

3.1 Wymagania sprzętowe

Poniżej przedstawione są oficjalne wymagania sprzętowe gry.

Konfiguracja minimalna

  • Procesor: Intel Core i5 3570 lub AMD FX-6350
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta grafiki: Nvidia GTX 660 2GB lub AMD Radeon 7850 2GB
  • Wersja DirectX: 11
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 / 8.1 / 10
  • Miejsce na dysku: 55 GB

Konfiguracja zalecana

  • Procesor: Intel Core i7-4790 lub AMD FX-8350
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta grafiki: GeForce GTX 1060 3GB lub AMD RX 480 4GB
  • Wersja DirectX: 11
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 / 8.1 / 10
  • Miejsce na dysku: 55 GB

W tym miejscu opisaliśmy dostępne ustawienia graficzne.

4. Pozostałe informacje

  • Gra nie zaoferuje przepustki sezonowej.
  • Posiadacze abonamentu w usługach EA Access (Xbox One) i Origin Access (PC) mają możliwość rozegrania 10 godzin w przedpremierowej wersji próbnej Andromedy. Trial został udostępniony 16 marca, a wszystkie poczynione w nim postępy zostaną przeniesione do pełnej wersji, gdy ta zadebiutuje na rynku.
  • Pod tym adresem można zapoznać się z listą dostępnych w grze osiągnięć.
  • W dniu premiery gra otrzyma dwugigabajtową, obowiązkową aktualizację. Jak wynika z informacji udzielonych przez deweloperów, nie poprawia ona szwankujących animacji w grze.
  • Firma AMD przygotowała sterowniki do kart grafiki Radeon, zoptymalizowane pod kątem wydajności gry. Podobnie Nvidia wypuściła oprogramowanie dla układów GeForce, poprawiające działanie rzeczonego tytułu.
  • Mass Effect: Andromeda otrzymała bardzo wysoką ocenę w naszej recenzji: 8,5/10. Ogólnie rzecz biorąc, gra spotyka się z mocno rozbieżnym odbiorem wśród recenzentów, zwłaszcza w wersjach na PlayStation 4 i Xboksa One, co widoczne jest serwisie Metacritic.

5. Aktualizacje

  • Patch 1.05 (pełna lista zmian) – w pierwszej łatce do gry najważniejsze zmiany to poprawione synchronizacja ruchu ust i animacje twarzy w dialogach, ulepszone zachowanie gałek ocznych ludzi i asari, dodanie możliwości pominięcia sekwencji autopilota na mapie galaktyki oraz usprawniony matchmaking. Poprawiono też szereg różnorakich błędów. Częścią aktualizacji jest również wprowadzenie najnowszej wersji zabezpieczenia Denuvo Anti-Tamper. Patch waży około 2 GB.
  • Patch 1.06 (pełna lista zmian) – druga łatka poprawia stabilność, zwiększa liczbę dozwolonych automatycznych zapisów stanu gry i maksymalny poziom Nexusa, poprawia liczne błędy oraz blokuje możliwość przeniesienia specjalnych przedmiotów do trybu Nowej Gry Plus. Ważną częścią aktualizacji są też ulepszenia w balansie rozgrywki, zarówno w przypadku rozgrywki solowej, jak i wieloosobowej. Rozmiar patcha to około 1,3 GB.

6. Multimedia

Recenzujemy Mass Effect Andromeda!

Recenzujemy Mass Effect Andromeda! [15:00]

Mass Effect Andromeda z pewnością będzie budzić kontrowersje. Nie jest to gra idealna, pod pewnymi względami mniej udana niż chociażby kultowy Mass Effect 2. Jest to jednak wartościowy dodatek do kosmicznej serii. Oto nasza pełna recenzja.

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa dotycząca oddziału pionierskiego (PL)

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa dotycząca oddziału pionierskiego (PL) [3:09]

Kolejny materiał wideo z serii Inicjatywa Andromeda, przybliżający kolejne aspekty świata gry Mass Effect: Andromeda. Tym razem poznajemy ludzkich członków załogi – naszych przyszłych towarzyszy.

Mass Effect: Andromeda zwiastun rozgrywki z CES 2017

Mass Effect: Andromeda zwiastun rozgrywki z CES 2017 [2:05]

Udostępniony z okazji CES 2017 zwiastun rozgrywki z Mass Effect: Andromeda. Wykonany na silniku gry materiał ukazuje m.in. drzewko rozwoju i fragment walki.

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - Tempest i Nomad

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - Tempest i Nomad [3:03]

Kolejny materiał z cyklu Inicjatywa Andromeda, przybliżający pojazdy, jakimi będziemy podróżować w grze Mass Effect: Andromeda, tj. statek kosmiczny Tempest i naziemny Nomad.

Mass Effect: Andromeda zwiastun rozgrywki z The Game Awards (PL)

Mass Effect: Andromeda zwiastun rozgrywki z The Game Awards (PL) [4:52]

Opublikowany z okazji rozdania nagród The Game Awards zwiastun rozgrywki z Mass Effect Andromeda. Zobaczymy tu m.in. nowy system dialogów, sekwencje walki i eksploracji.

Mass Effect: Andromeda oficjalny zwiastun N7 Day 2016 (PL)

Mass Effect: Andromeda oficjalny zwiastun N7 Day 2016 (PL) [1:43]

Fabularny zwiastun Mass Effect: Andromeda, czwartej gry z serii Mass Effect stworzonej przez studio BioWare.

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa (PL)

Mass Effect: Andromeda Inicjatywa Andromeda - odprawa (PL) [2:08]

Zwiastun Mass Effect: Andromeda, prezentujący część zawartości nadchodzącej gry od BioWare..

Mass Effect: Andromeda pierwszy fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro

Mass Effect: Andromeda pierwszy fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro [3:07]

Pierwszy film z rozgrywki z Mass Effect: Andromeda od studia BioWare, opublikowany podczas PlayStation Meeting.

Mass Effect: Andromeda E3 2016 - official video

Mass Effect: Andromeda E3 2016 - official video [1:58]

Materiał z E3 2016.

Mass Effect: Andromeda N7 Day 2015 - trailer

Mass Effect: Andromeda N7 Day 2015 - trailer [1:28]

Zwiastun gry Mass Effect: Andromeda, opublikowany z okazji N7 Day 2015.

Pierwszy oficjalny zwiastun Mass Effect: Andromeda zaprezentowany podczas E3 2015

Pierwszy oficjalny zwiastun Mass Effect: Andromeda zaprezentowany podczas E3 2015 [1:51]

Co wiemy o Mass Effect: Andromeda? Kultowy RPG w czwartej odsłonie z E3 2015

Co wiemy o Mass Effect: Andromeda? Kultowy RPG w czwartej odsłonie z E3 2015 [4:31]

Mass Effect 4 stał się namacalny. Otrzymaliśmy pierwszy zwiastun Mass Effect: Andromeda. Co w tym momencie wiemy o nowej grze RPG w klimatach science-fiction? Czy wiadomo w jakim kierunku pójdzie BioWare?

Mass Effect: Andromeda E3 2014 - trailer (PL)

Mass Effect: Andromeda E3 2014 - trailer (PL) [2:09]

Zwiastun opublikowany z okazji targów E3 2014.

Informacja pojawiła sie pierwotnie 21 marca 2017, 15:20.

Komentarze Czytelników (70)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
28.07.2014 17:23
1
odpowiedz
Mówca Umarłych
36
Pan Milczącego Królestwa

kaszanka9 [ 43 ]
Bezi2598 [16]
Co do związków homoseksualnych w grach BW to jestem przeciwny temu i najlepiej jakby ich nie było. No ostatecznie jakby Bioware umiało je zrobić tak, żeby były bardzo ukryte i trzeba by się namęczyć, żeby do nich dojść, ale tak Bioware nie umie więc niech sobie odpuszczą od razu :D

"A to dlaczego, jesteś rasistą, bo sorry, ale trudno nie wyciągnąć z tego wniosku, że nie chcesz, bo to "pedalstwo" i "ja sobie nie życzę".
A od kiedy posiadanie odmiennego zdania to rasizm czy homofobia? Czy tolerancja według Ciebie to racja tylko jednej strony? Ogarnij się tak samo jak Ci krzykacze, którzy próbują przeforsować taki sposób myślenia. Bezi ma jak najbardziej prawo do wyrażania takiego zdania choćby nawet i przede wszystkim dlatego, bo on sobie tego właśnie życzy! Skoro domagacie się tolerowania odmienności to bądźcie tolerancyjni dla ludzi o odmiennym zdaniu. W przeciwnym wypadku śmierdzi tu uprzywilejowaniem.

28.07.2014 17:32
odpowiedz
Matekso
94
Generał

homofobirasista, wypierd...j. Masz problem z wżyciu rodzinnym czy osobistym. Syna wydziedziczył,* ale syn ma jeszcze matkę,a matkasyna, więc szukaj sobie motelu już, a takie twoje zachowanie to współczuje twojej przyszłej dziewczynie, kobiecie, czy żonie -zapewne nie masz żadnej.

28.07.2014 17:34
odpowiedz
Mówca Umarłych
36
Pan Milczącego Królestwa

[Koniec czasu edycji]
I jak najbardziej Bezi2598 ma też w swoim komentarzu rację. BioWare zwyczajnie nie potrafi przedstawić relacji międzyludzkich, czy to hetero- czy też homoseksualnych. Żadnego wyczucia smaku, za to pełno zażenowania i myśli snujących się w głowie gracza - mają mnie jednak za idiotę.

28.07.2014 17:45
odpowiedz
homofobirasista
4
Legionista

Matekso Pajacu ile ty masz lat 7 czlowieku ja mam wiecej dzieci niz ty wlosow na glowie oczym ty piszesz jestes HETEROFOBEM i tyle ty nawet chlopaka niemasz wiec daj innym miec odmienne zdanie a nie tylko pedaly tacy jak my itp oby twoj syn byl gejem jak dorosniesz to wtedy zrozumiesz ja mieszkam w niemczech i gejow jest wiecej niz heterykow a ty mieszkasz pewnie w polsce wiec idz do kosciola ty zaklamany heterofobie

28.07.2014 18:56
odpowiedz
sebogothic
95
Senator

Deweloperzy zapytali również uczestników spotkania, jakich dwóch ras pozbyliby się z gry, gdyby musieli. Większość zagłosowała na quarian i krogan.
WTF? Przecież kroganie to jedna z ciekawszych ras, quarianie też są niczego sobie, choć u mnie w ME3 wyginęli, no ale kolejna część ma dziać się równolegle do trylogii. Zamiast się pozbywać kolejnych ras powinni wprowadzić nowe. No i najlepiej by było gdybyśmy spotykali obie płcie każdej rasy (jeśli takowe są) a nie w większości samców tak jak choćby w przypadku turian, gdzie żeński przedstawiciel tej rasy pojawił się jedynie w jakimś DLC.

Pojawią się w niej natomiast romanse, z których firma BioWare słynie, w tym prawdopodobnie między osobami tej samej płci.
Serio? BioWare nie potrafi się obejść bez romansów i muszą to do każdej swojej kolejnej gry wciskać na siłę? Owszem fajnie jest kogoś wychędożyć przed ostatnią bitwą, ale wydaje mi się, że powoli romanse stają się najważniejszymi elementami gier BW. Coś czuję, że niedługo przerzucą się na visual novel. W Wiedźminach też są wątki romansowe, ale jakoś nie czuje się by były wciskane na siłę. Poza przygodnymi znajomościami mamy z góry narzucone postacie w W3 będą to Triss i Yennefer, przez co te relacje wyglądają bardziej naturalniej.

28.07.2014 19:05
odpowiedz
A.l.e.X
100
Alekde

Dragon Age Początek, Mass Effect I,II, odchodzą założyciele studia (poprzedni właściciele), odchodzą scenarzyści w tym główny... i mamy Mass Effect III, ... po Dragon Age III, ocenię czy BioWare ma coś lepszego niż silnik graficzny !

28.07.2014 19:14
odpowiedz
RinzlerPL
17
Legionista

mass effect zawsze był fajną grą ale wolałbym zobaczyć kontynuacje sagi coś na zasadzie wojen galaktycznych że odkryto przekaźniki które łączą galaktyki ale to moja opinia. Najbardziej chciał bym zobaczyć połączone najlepsze sagi w jedną grę jak np. warhammer 40k, star wars, mass effect, starcraft i wiele innych najlepszych uniwersum jakie stworzono ale raczej to marzenie ściętej głowy :) pozdrawiam

29.07.2014 11:45
1
odpowiedz
Batorypskow
10
Chorąży

Gdy przeczytałem o tym, że twórcy pytali, które dwie rasy usunąć z czwórki, to przecierałem oczy ze zdumienia. Zamiast dołożyć nowe, chcą usunąć dwie stare. Zamiast wzbogacić piękne uniwersum, chcą sprawić, by zubożało. Zamiast zrobić mały krok do przodu (albo chociaż stać w miejscu) chcą zrobić dwa kroki w tył. (przynajmniej w kwestii ras). I dlaczego w ogóle pytają o tak ważną sprawę, jak rasy uniwersum na ZAMKNIĘTYM SPOTKANIU W GRONIE 21 OSÓB ? Od kiedy wolę fanów wyraża tajne, zamknięte głosowanie 21 ludzi ? Jeżeli naprawdę chcą uwzględnić zdanie graczy, to niech zrobią publiczną ankietę. Zagłosowałyby tysiące, może nawet dziesiątki tysięcy ludzi i wtedy quarian i krogan by nie wykluczono (tak przynajmniej sądzę). Przecież to zbyt popularne i ciekawe rasy. Patrząc na sprawę od strony czysto logicznej, najlepiej zostawić wszystkie rasy (po co zubażać uniwersum?). Jeżeli BioWare koniecznie chce niszczyć własne dzieło, to niech chociaż zostawi decyzję społeczności graczy, a nie 21 anonimowym ludziom.
Nie myślałem, że będzie aż tak źle. BioWare, co wy najlepszego wyprawiacie ?

29.07.2014 11:54
odpowiedz
Batorypskow
10
Chorąży

Do mojej wypowiedzi dodam tylko, że mam nadzieję, iż te doniesienia o usunięciu dwóch starych ras okażą się nieprawdziwe. Co prawda to niepotwierdzone informacje, ale niestety część z nich już się sprawdziła (mako i eksploracja). Jeżeli jednak usunięcie dwóch ras to prawda... to ponawiam ostatnie pytanie z powyższego komentarza.

29.07.2014 21:40
odpowiedz
dododo
80
Pretorianin

"Deweloperzy zapytali również uczestników spotkania, jakich dwóch ras pozbyliby się z gry, gdyby musieli. Większość zagłosowała na quarian i krogan."

Co to za matoły przybyły na to spotkanie??! Pomysł z wyrzucaniem dwóch najciekawszych ras, to skandal. Może jakieś przypadkowe, pryszczate gimby się załapały, zobaczyli obrazki i zagłosowali na rasy, gdzie nie ma półnagich panienek.

02.08.2014 16:22
-1
odpowiedz
Agrelm
41
Pretorianin

Mnie zniszczyło "Pojawią się w niej natomiast romanse, z których firma BioWare słynie" xD. BioWare, romanse i słynie xD. Przynajmniej się pośmiałem.

04.08.2014 17:04
odpowiedz
Meehovv
29
Cyfrowy Oprawca

@Agrelm, a co, chyba nie powiesz mi, że erpegi BioWare nie wyróżniają się m.in. tym, że zawsze gdzieś jakieś romansidło do nich jest wciśnięte? Do tego od jakichś pięciu lat coraz odważniej sobie BW poczyna z "możliwościami". Niekoniecznie miałem na myśli, że BioWare jest w swoim fachu jakieś wybitne, bo zdecydowanie nie jest. Poza tym proponuję odrobić lekcje z historii twórczości BioWare. :)

15.08.2014 13:40
odpowiedz
Jacobsen18
1
Junior

Może nie tyle usunąć rasy z uniwersum ME co tylko sprawić, by ich przedstawiciele nie pojawiali się podczas gry. Nie wierzę, że 21 "fanów" wskazało quarian albo krogan, ponieważ są to jedne z najbardziej rospoznawalnych ras w całej grze. Osobiście wskazał bym hanarów lub batarian (i tak prawie wygineli).

01.11.2014 23:22
odpowiedz
Killaherz
32
Pretorianin

Ja bym salarian wywalił, bo są mdli, bez wyrazu.

21.11.2014 16:02
odpowiedz
misteriolalista
21
Generał

Cóż jak dla mnie wyjdzie jeszcze tak ze ME 4 przebije i inkwizycje i wiedzmina 3 :) Graficznie i cyklem dnia i nocy to sie zapowiada bosko .

19.02.2015 18:45
odpowiedz
Errox
25
Centurion

Niezbyt ciekawy artykuł nie ma na razie nic ciekawego, zbyt wczesny według mnie etap produkcji, a już duży hype. Wątpię jednak by Bioware usunęło ze swojego uniwersum jakieś rasy, "Deweloperzy zapytali również uczestników spotkania, jakich dwóch ras pozbyliby się z gry, gdyby musieli", gdybać to se można, nie jestem filozofem, jednak lepiej żeby im coś takiego nie przyszło do głowy. A co do samych romansów, są one spoko, jednak męczy mnie w dwóch ostatnich dragon age'ach, że co chwilę jakiś facet próbuje mnie podrywać, jest to w ich grach na domiar przesadzone, bo teraz taka moda, bo jak komuś się to nie spodoba to od razu nietolerancyjny homofob. A tak wogóle to bardzo czekam, tylko wolałbym by system walki nie był jak w ostatnim dragon age'u taki konsolowy.

19.02.2015 20:26
odpowiedz
Yarovit
24
Pretorianin

Ja tam bym zagłosował za usunięciem Salarian i Asari :)

21.02.2015 03:47
odpowiedz
TRX
114
Forumowy Cień

"prawdopodobnie" i "w nieznanej formie": Aktualizacja kompendium iście epicka! GOL jak zwykle na posterunku dla dobra graczy xD

21.02.2015 13:15
odpowiedz
Torquadon
39
Chorąży

Autor pomylił się w tytule, zapewne miał brzmieć kompendium przypuszczeń.

25.04.2015 19:00
odpowiedz
Nieprzyjaciel
27
Centurion

w piz*u z homosiami w grach , ped**y z bioware nawciskali homosi na kazdym kroku w ME 3 juz mi sie zygac chce , wiecej niz normalnych zdrowych ludzi . probuje romansowac z dziewczynami z normandi a jak narazie znalazlem tylko cieplego pedryla na pokladzie HA HA HA żałosne.

26.04.2015 12:44
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

Oj nic na to nie poradzimy :) Już taka moda się robi ale chyba wiadomo kto ją zapoczątkował .

26.04.2015 21:44
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
35
aka Hegenox

Mam nadzieję, że Mass Effect 4 będzie powielał trędy wcześniejszych serii - dobre rzeczy zostawiał, a to co niedoskonałe ulepszał. Czwórka powinna (tak jak poprzedniczki) odznaczać się świetną fabułą (choć dotychczasowe materiały sprawiają, że zaczynam się martwić), świetnymi postaciami/towarzyszami (o to jestem spokojny, choć mam nadzieję, że dostaniemy pod naszą komendę, przedstawicieli z ras batarian, volusów i ... vorchów xD ) - system walki mogliby spokojnie pozostawić z 3 - zarówno ruchy bohaterów były płynne jak i system z obciążeniem dobrze się sprawdzał. Co do usprawniania broni i ich statów - mogliby pozostawić stary model, ale powinni rozbić "obrażenia" na p.panc/p.tarcza/p.bariera/p.nieosłoniętym wtedy łatwiej byłoby dobierać broń i pozwoliłoby to na większą różnorodność broni jak i modyfikacji - a co do modyfikacji mogliby powrócić do 3ch okienek z jedynki czyli 2 modów broni i modyfikacji naboi (a nie dawać naboje jako umiejętność - bo to troche dziwne). I na koniec drzewko umiejętności - mam nadzieję, że będzie bardziej obszerne i będziemy mieć większą możliwość wyboru jakie umiejętności chcemy posiadać - przykładowo grając w ME3 na szaleńcu szturmowcem, łapałem się na tym, że używam tylko 3/6 aktywnych skilli klasy (amunicja zapalająca/szarża/przyciągnięcie) (nie liczę pasywów i umiejętności dodatkowej) - chciałbym, żebym w 4ce miał np 8-10 umiejętności które moge opanować, ale mógłbym wybrać wszystkie sam z puli - dajmy na to 20-30 - dostępnej dla danej klasy.

27.04.2015 00:13
odpowiedz
cichy10
32
Centurion

Czytając komentarze mam wrażenie, że dla niektórych wątek romansowy, do którego w ME nikt nie zmuszał (a już w ogóle nikt nikogo nie zmuszał do bycia gejem), stał się najważniejszym punktem w grze. :D
Ciekawe kiedy w tym kompedium znajdą się jakieś potwierdzone informacje, bo na razie to bardziej zbiór przypuszczeń i prób interpretacji, tego co wiadomo.
Przyznam, że jakoś mało mi się podoba opcja innej galaktyki. Wolałbym pozostać przy naszej i ją bardziej zgłębiać (tym bardziej móc odwiedzić ziemię w sposób eksploracyjny, a nie tylko jako pola walki). Ewentualnie mogłaby być możliwość powrotu do Drogi Mlecznej, choć to rodzi spore komplikacje. Wyrzucenie quarian i krogan byłoby sporym błędem - te rasy są bardzo ciekawe.
Nie podoba mi się, że pobierają opinię tylko od jakiejś wyselekcjonowanej grupy ludzi. Lepiej b było, gdyby próbowali nawiązać szerszy kontakt ze społecznością. Może nie na temat szczegółów fabuły, bo wtedy w sieci by się roiło od spoilerów, ale już ogólny zarys gry mógłby być wybrany wspólnie z fanami.

27.04.2015 11:55
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
35
aka Hegenox

Co do braku 2 ras to chyba największe szanse na "przegraną" mają:
- jedna z ras: quarian/geth i jedna z krogan/rachni(salarian?) - miałoby to sens z punktu widzenia fabuły (z tym, że imo kroganie to jedna z najzabawniejszych ras, więc mam niadzieje, że zostaną)
- rasy drelli i hanarów - wystarczy kataklizm jednej planety i obie rasy padają - zwłaszcza, że drelle już mieli problem z przystosowaniem się do klimatu a ich liczba była mała
Wiadomo, że ludzie są obowiązkowi - a turianie i asari mają chyba największe szanse na powrót (jeśli akcja będzie się działa na tym samym terenie co trylogia to wielka szansa na ponowne spotkanie Liary ^^).

20.06.2015 12:06
odpowiedz
NEMROK19
92
Senator

Co do ras, to mogli by zrobić też wybór jaką rasą będziemy grać, np gra morderczym i bezwzglądnym kroganinem, to by było coś :P

27.07.2015 21:32
odpowiedz
1 odpowiedź
Szony123
1
Junior

Żywię głęboką nadzieję na to, iż skoro nie spotkamy ani Sheparda, ani członków jego dawnej załogi, to przynajmniej lekko upodobnią do nich naszą nową drużynę. Nie miałbym nic przeciwko w kwestii romansu z uroczą i nadopiekuńczą asari pokroju Liary <3 :D Jednocześnie nie wyobrażam sobie, żeby stworzyli załogę statku z volusów, hanarów itp, bo jak oni by się spisywali na polu bitwy? :v Zapewne standard - kilku ludzi, asari, turianin, kroganin (możliwe, iż obcy w liczbie mnogiej (dwie asari do romansowania? >.>))

14.06.2016 13:25
odpowiedz
2 odpowiedzi
radekplug
71
Konsul

Jedną ciekawych plotek ma być to że dwie rasy z universum nie są z naszej galaktyki tylko właśnie z andromedy i tam będą ich główne planety to co spotkaliśmy wcześniej to były kolonie które dawno temu straciły kontakt z andromedą więc członków tych ras też spotkamy w andromedzie gdzie będą powszechnością.

06.03.2017 19:59
odpowiedz
Mar55tin
8
Junior

Najnowszy film ze szkolenia "Inicjatywa Andromeda" na oficjalnej stronie, opowiada o tzw. "Złotych Planetach" myślę że to całkiem cenna informacja dla tego kompendium.

spoiler start


Siedem planet ma status "Złotych Planet", czyli najprawdopodobniej jest siedem otwartych światów do zwiedzania.

spoiler stop

post wyedytowany przez Mar55tin 2017-03-06 19:59:57
08.03.2017 14:28
odpowiedz
2 odpowiedzi
DanteHaHaHa
6
Centurion

Będą w załodze (albo nawet w ogóle w grze) QUARIANIE?

08.03.2017 14:33
odpowiedz
PUNI$HER
71
Snajper

Masz jakiś fetysz na maski gazowe ?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze