Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2013, 16:40

autor: Bartosz Woldański

Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki

Dzięki zapowiedzi w serwisie PC Gamer poznaliśmy więcej szczegółów na temat trzeciej części Galactic Civilizations, serii strategii kosmicznych typu 4X wyprodukowanej przez studio Stardock Systems. Ażeby umilić nam czas oczekiwania, opublikowano również pierwsze, jeszcze ciepłe screeny.

Galactic Civilizations III powstaje na zupełnie nowym silniku - Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki  - wiadomość - 2013-11-23
Galactic Civilizations III powstaje na zupełnie nowym silniku

Gry pokroju Galactic Civilizations mają swoje wierne grono miłośników i właśnie do takich graczy skierowana jest najnowsza, trzecia już odsłona cyklu firmy Stardock, twórców „jedynki” będącej remakiem wydanej w latach 90. gry. Producent nie zamierza zepsuć tego, za co fani polubili tę serię, ale szykują się liczne ulepszenia w systemie projektowania jednostek, interfejsie użytkownika czy mechanice rozgrywki.

Gracz będzie mógł tworzyć swoje statki praktycznie od podstaw – możliwości będą szersze niż kiedykolwiek w Galactic Civilizations. Co więcej, planowany edytor pozwoli m.in. na konstruowanie jednostek o najróżniejszym kształcie oraz wydłuży żywotność Galactic Civilizations III. Jedną z największych zmian w mechanice gry jest wprowadzenie map podzielonych na heksy, wzorem chociażby serii Sid Meier’s Civilization. Zdaniem producentów zastosowanie siatki heksagonalnej poprawi znacząco balans rozrywki, gdyż gracz będzie bardziej ostrożny w swoich ruchach.

Wiele elementów gry zostanie zmienionych, ale twórcy chcą pozostać wierni korzeniom serii - Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki  - wiadomość - 2013-11-23
Wiele elementów gry zostanie zmienionych, ale twórcy chcą pozostać wierni korzeniom serii

Powrócą dobrze znane fanom rasy, takie jak Krynn Consulate czy Iconian Refuge, ale oprócz tego zostaną dodane nowe, nawet takie, które od zawsze były częścią serii, ale nigdy w formie grywalnej – za przykład niech posłuży Iridium Corporation. W „trójce” zostanie zaimplementowany nowy system ideologii, który zastąpi – według twórców – nieudane rozwiązania obecne w „dwójce”. Aktualnie mowa jest o trzech oddzielnych poziomach (nie drzewkach technologicznych) – udział w wydarzeniach na mniejszą lub większą skalę będzie wiązać się z „wyborami ideologicznymi”, które z kolei mają przekładać się na punkty, dzięki którym odblokujemy np. nowe zdolności.

W grze pojawią się zarówno stare, jak i nowe rasy - Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki  - wiadomość - 2013-11-23
W grze pojawią się zarówno stare, jak i nowe rasy

Ponadto poprawek względem poprzednich odsłon należy spodziewać się w sztucznej inteligencji przeciwników, samouczku (w tym obejmującym główną kampanię) oraz w interfejsie użytkownika. Grę będzie cechować się złożonością, ale za sprawą tych zmian obcowanie z Galactic Civilizations III ma być jeszcze przyjemniejsze. A jeszcze pojawi się po raz pierwszy w historii cyklu tryb wieloosobowy (co najmniej dla czterech osób), ale on ma być tylko (miłym) dodatkiem do kampanii, a nie na odwrót.

Zgodnie z naszą poprzednią wiadomością, nowa gra studia Stardock, która bazuje na autorskim silniku Kumquat 2, zadziała wyłącznie na 64-bitowych systemach operacyjnych. Twórcy pochwalili się, że ich technologia pozwoli na opracowanie nie tylko większych obszarów, ale także na wypełnienie ich wieloma jednostkami jednocześnie. Obsługa 64-bitowej architektury przełoży się także na lepszą warstwę wizualną – rezultat może wstępnie ocenić, oglądając pierwsze screeny.

Galactic Civilizations III z nalepką „when it’s done” – 2014 rok to raczej bardzo optymistyczny termin - Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki  - wiadomość - 2013-11-23
Galactic Civilizations III z nalepką „when it’s done” – 2014 rok to raczej bardzo optymistyczny termin

Galactic Civilizations III zmierza wyłącznie na PC, a premiera ma odbyć się wtedy, gdy gra będzie ukończona. Zespół deweloperski ujawnił, że dąży do perfekcji, a do tego celu jeszcze daleka droga, więc możliwe, że gry nie zobaczymy przed 2015 rokiem. Trzeba być dobrej myśli i życzyć sobie, żeby obietnice spełniły się chociaż częściowo. Twórcy chcą być wierni korzeniom Galactic Civilizations i niech tak pozostanie.