Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2013, 07:32

autor: Adrian Werner

Heroes of the Storm - wysyp informacji na temat gry MOBA studia Blizzard Entertainment

Na imprezie BlizzCon ujawniono potężny zestaw informacji na temat projektu Heroes of the Storm, czyli gry MOBA studia Blizzard Entertainment, w której pokierujemy bohaterami z serii Warcraft, StarCraft i Diablo.

Blizzard zamierza rzucić rękawicę gigantom gatunku MOBA. - Heroes of the Storm - wysyp informacji na temat gry MOBA studia Blizzard Entertainment - wiadomość - 2013-11-09
Blizzard zamierza rzucić rękawicę gigantom gatunku MOBA.

Podczas tegorocznej edycji imprezy BlizzCon wreszcie ujawniono duży zestaw informacji na temat projektu Heroes of the Storm, czyli gry MOBA, w której zmierzą się najwięksi bohaterowie wszystkich trzech wielkich cykli studia Blizzard Entertainment. Wczoraj pisaliśmy o pierwszych materiałach video, a dzisiaj przyszedł czas na konkrety odnośnie rozgrywki.

Produkcja pozostanie wierna podstawowym zasadom gatunku. Cała zabawa polegać więc będzie na multiplayerowych bitwach pomiędzy niewielkimi grupami herosów, których zadaniem ma być zniszczenie bazy przeciwnika. Wśród grywalnych postaci znajdą się wojownicy pochodzący ze światów cykli Warcraft, StarCraft oraz Diablo. Podzieleni oni zostaną na cztery grupy:

  1. Zabójcy (ang.Assassin) – specjalizują się w potężnych atakach, najlepiej z zaskoczenia. Jednocześnie muszą starannie dobierać starcia z powodu małej odporności na obrażenia. Do tej grupy należy m.in. Kerrigan.
  2. Wojownicy (ang. Warrior) – dzięki dużej wytrzymałości na obrażenia mogą wskakiwać w sam środek grupy przeciwników. Postacie tego typu stawiają na walkę w zwarciu. Wojownikiem jest np. Diablo.
  3. Wsparcie (ang. Support) - postacie, których zadaniem jest głównie wspieranie kolegów z drużyny, czego dokonują dzięki umiejętnościom leczenia oraz wzmacniania towarzyszy broni. Tego typu bohaterem jest m.in. Malfurion.
  4. Specjaliści (ang. Specialist) – w tej grupie znajdą się bohaterowie wyspecjalizowani w innych rolach, np. dowódcy czy herosa od oblężeń.

Każdy bohater rozpocznie z określonym zestawem unikalnych cech i umiejętności, ale potem w trakcie bitwy będziemy go dalej rozwijali, dopasowując jego zdolności do naszego stylu rozgrywki. Gra ma umożliwić dużą swobodę w tej kwestii. Przykładowo Uther pełni rolę Wsparcia, ale możemy go rozwinąć tak, aby był głównie medykiem lub też umożliwić mu aktywne branie w walce i zadawania dużych obrażeń. Arthas nauczy się przywoływać potężną lodową bestię znaną jako Sindragos lub też opanuje umiejętność przyzywania armii martwaków, która zaleje pozycje przeciwników.

Heroes of the Storm projektowane jest z myślą o bardzo szybkiej rozgrywce i pojedyncze mecze mają trwać około piętnaście-dwadzieścia minut. W trakcie starć kluczową rolę odegrają właściwości pól bitewnych. Przykładowo, w Zatoce Blackheart na środku mapy umieszczony zostanie nawiedzony statek. Po obu stronach poziomu co pewien czas pojawiać się mają skrzynie ze złotem, które będziemy mogli donosić do statku i składać jako trybut upiornemu kapitanowi. Gdy przekażemy mu odpowiednią sumę to stanie on po naszej stronie i rozpocznie ostrzał bazy wroga z dział pokładowych.

Z kolei w Przeklętej Kotlinie regularnie będą się spawnowały totemy i jeśli zbierzemy ich odpowiednią ilość, to Władca Kroków rzuci klątwę na drużynę przeciwną. Spowoduje to wyłączenie ich wieży strażniczych oraz osłabienie sterowanych przez sztuczną inteligencję jednostek sojuszniczych.

Na mapach znajdziemy również liczne inne elementy, takie jak np. małe miasteczka rozmieszczone na drogach do baz. Ich bramy zatrzymają pochód przeciwników, a wewnątrz murów znajdziemy również fontanny regenerujące zdrowie i punkty many. Z kolei zajęcie strażnicy umożliwi podejrzenie co dzieje się w odległych rejonach poziomu.

W pokazywanym na imprezie demie znalazło się osiemnastu bohaterów, ale to jedynie pierwsza grupa, którą Blizzard zdążył przygotować. W planach jest dodanie wielu innych postaci. Twórcy zamierzają regularnie rozwijać grę, dodając nie tylko nowych herosów, ale również mapy. Dodatkowe poziomy mają być dostępne za darmo dla całej społeczności.

Przypomnijmy, że Heroes of the Storm powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Na razie studio Blizzard Entertainment nie jest jeszcze gotowe podać planowanej daty premiery. Na koniec warto wspomnieć, że na oficjalnej stronie projektu ruszyły już zapisy na zamknięte beta testy:

  1. Heroes of the Storm – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej