EVE Online – dodatek Rubicon wprowadzi wsparcie dla DirectX 11

Studio CCP ujawniło, że zapowiedziany na przyszły miesiąc dodatek Rubicon do gry EVE Online wprowadzi wsparcie dla bibliotek DirectX 11. Osoby, które nie dysponują podzespołami obsługującymi tę technologię, będą w dalszym ciągu korzystały z dobrodziejstw DirectX 9.

Krzysztof Mysiak

Mimo dekady na karku, EVE Online nie przestaje podążać za duchem czasu. Dowiedli tego wczoraj twórcy, ogłaszając, że ich kosmiczne MMO wraz z zapowiedzianym niedawno dodatkiem Rubicon zaoferuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11.

Porównanie oprawy graficznej w EVE Online korzystającym z DirectX 9 i DirectX 11 (obrazek z dema technologicznego z ubiegłego roku). - EVE Online – dodatek Rubicon wprowadzi wsparcie dla DirectX 11 - wiadomość - 2013-10-10
Porównanie oprawy graficznej w EVE Online korzystającym z DirectX 9 i DirectX 11 (obrazek z dema technologicznego z ubiegłego roku).

Nie jest to absolutna nowość dla entuzjastów EVE Online, jako że obsługa wspomnianej technologii była dostępna już wcześniej za pośrednictwem publicznego serwera testowego, Singularity. Teraz (tj. za miesiąc) opcja aktywacji efektów DirectX 11 zostanie udostępniona z poziomu głównego klienta gry (tego samego, którego używano dotychczas – nie będzie konieczności pobierania nowego „startera”). By cieszyć się nowinkami technologicznymi, niezbędne będzie oczywiście zaopatrzenie się w kartę grafiki i system operacyjny, które wspierają wspomniane biblioteki – jeśli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami tych komponentów, aktywacja efektów DirectX 11 nastąpi automatycznie.

Jednocześnie twórcy zapewnili, że wymagania sprzętowe EVE Online nie ulegną zmianie. Osoby, których sprzęt nie obsługuje rzeczonej technologii, w dalszym ciągu będą bowiem oglądać oprawę graficzną generowaną przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 9. Co więcej, zapowiedziane nowości dotyczą wyłącznie pecetowców – ulepszenie grafiki ominie posiadaczy komputerów Mac.

Niestety, deweloper nie podzielił się listą konkretnych efektów, które wesprze jego produkcja, nie wyjawił też, w jakich elementach oprawy wizualnej możemy spodziewać się największej poprawy. Twórcy oznajmili tylko, że jeśli ktoś cieszył się obsługą DirectX 11, grając na wspomnianym serwerze testowym Singularity, raczej nie zauważy różnicy, kiedy ta sama funkcja zostanie udostępniona wszystkim graczom.

Teselacja w EVE Online obsługującym DirectX 11 (obrazek z dema technologicznego z ubiegłego roku). - EVE Online – dodatek Rubicon wprowadzi wsparcie dla DirectX 11 - wiadomość - 2013-10-10
Teselacja w EVE Online obsługującym DirectX 11 (obrazek z dema technologicznego z ubiegłego roku).

Przypomnijmy, że Rubicon, dwudziesty dodatek do EVE Online, zadebiutuje 19 listopada bieżącego roku. Rozszerzenie skupi się na zwiększeniu potencjału bojowego pojedynczych statków i małych flot oraz zaoferowaniu graczom większej niezależności, jako że fabularnie weźmiemy udział w procesie wyzwalania pilotów spod władzy Imperium.

EVE Online

EVE Online

PC
po premierze

Data wydania: 6 maja 2003

Informacje o Grze
8.1

Gracze

8.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-10-10
11:51

Nitro2050 Generał

no fajnie i będzie wiele lepszy szczególny grafika :) no ale moim zdanie lepiej wybór dwie opcje DX9 lub 11 bo jak ktoś ma słaby komputer.

Komentarz: Nitro2050
2013-10-10
12:12

Draugnimir Generał

Draugnimir

W sumie zapomniałem o tym wspomnieć, ale opcje istotnie będą dwie - tworcy udostępnią odpowiedni suwaczek, przy użyciu którego sami zdecydujemy, czy chcemy mieć efekty DX9, czy DX11.

Komentarz: Draugnimir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl