Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 maja 2013, 15:06

autor: Szymon Liebert

Watch Dogs prosto z Paryża – widzieliśmy grywalną wersję sandboksowej gry akcji

W Paryżu widzieliśmy grywalną wersję Watch Dogs, nowej gry firmy Ubisoft. Pokaz potwierdził, że szykuje się naprawdę spektakularna przygoda. Nie tylko wizualnie, bo jej twórcy mają mnóstwo nietypowych pomysłów na rozgrywkę.

Widzieliśmy Watch Dogs w akcji – przeczytajcie nasze wrażenia.

Na specjalnym pokazie w Paryżu widzieliśmy grywalną wersję Watch Dogs i poznaliśmy parę nowych informacji na temat gry firmy Ubisoft. Jak piszemy w naszej relacji, tytuł na pecetach wygląda obłędnie, co jest zasługą nowego silnika Disrupt. Wizualny przepych jest jednak tylko jedną z atrakcji nadchodzącej produkcji. Imponują także otwartość rozgrywki, rozmach całego przedsięwzięcia oraz oryginalne pomysły na wykorzystanie wielu platform i trybu online.

W grze otrzymamy setki misji do wykonania oraz możliwość angażowania się w poboczne historie, poprzez szperanie w biografiach przechodniów. Wykonując takie zadania nabijemy reputację określającą to, jak odbierają nas między innymi media. Ciekawe jest to, że większość z nich będzie można wykonać na wiele sposobów – korzystając z umiejętności hakerskich, broni palnej, gadżetów i przygotowanych samemu przedmiotów (np. ładunków C4).

W tym wszystkim intryguje wykorzystanie sieci oraz faktu, że gra wyjdzie na wielu platformach – w myśl zasady „wszystko jest połączone”. Autorzy zapewniają, że wielokrotnie staniemy oko w oko z innymi graczami, którzy wpłyną na naszą rozgrywkę. Równie istotne będą rozmaite minigierki i aplikacje wbudowane w grę. Zresztą, sprawdźcie tekst – znajdziecie w nim mnóstwo ciekawych przykładów wspomnianych pomysłów i rozwiązań. Szykuje się mocna rzecz.

Ciekawostki na temat Watch Dogs

  1. Gra powstaje od około czterech lat, głównie w studiu Ubisoft Montreal, któremu pomagają oddziały z Paryża, Newcastle, Bukaresztu i Quebec. Na jej potrzeby stworzono silnik Disrupt.
  2. Autorzy chwalą się tym, że system gry będzie emergentny, a nie oparty na skryptach. To oznacza, że gracz będzie mógł eksperymentować na wiele sposobów, manipulując tak zwanym ctOS – systemem bezpieczeństwa łączącym wszystkie urządzenia w mieście. Nie oznacza to, że będziemy mogli robić, co tylko chcemy. Bohater będzie bowiem musiał instalować aplikacje typu rootkit w pomieszczeniach kontrolnych ctOS, aby móc korzystać ze swoich zdolności hakerskich.
  3. Samo miasto ma być naprawdę spore. Pod uwagę trzeba wziąć też to, że składa się ono z paru poziomów: ulicy, wnętrz, dachów, czy chociażby metra. Do tego dochodzi opcja włamania się do każdego komputera w mieście, co dodatkowo poszerzy „obszar” gry.
  4. W grze pojawi się system tworzenia lub modyfikowania przedmiotów. Podczas zabawy znajdziemy wiele komponentów lub słabych punktów sieci ctOS i połączymy je w nowe urządzenia. Przykładem mogą być: ładunek wybuchowy, lekarstwa, urządzenia zakłócające komunikację, itp.
  5. Kamery bezpieczeństwa będą sprzymierzeńcem Aidena – bohater będzie mógł wykasować nagrania swojej działalności lub wykorzystać je do zbadania otoczenia (co pozwoli między innymi zaznaczyć wrogów z okolicy).
  6. Aiden będzie mógł tworzyć własną ścieżkę dźwiękową, włamując się do odpowiednich urządzeń. To odpowiednik posiadania odtwarzacza muzycznego na smartfonie.
  7. Wiele z minigierek będzie dotyczyło tak zwanej rozszerzonej rzeczywistości i atrakcji zbudowanych z jej udziałem. W grze NVZN będziemy na przykład odpierać ataki kosmitów. Nie zabraknie także rankingów, które zbiorą wyniki innych graczy.
  8. Włamując się do rozmów SMS innych ludzi uzyskamy dostęp do różnych nagród: samochodów, kont bankowych, czy haseł. Oczywiście taka zabawa może zostać namierzona przez ctOS. Z czasem bohater zyska nowe umiejętności hakerskie, dobierane z drzewka rozwoju.
  9. W grze pojawi się system mediów informujących o działaniach Aidena. Charakter relacji będzie zależał od współczynnika reputacji. W przykładowej scenie bohater próbował przeprowadzić transakcję z pewną osobą, ale całość nie doszła do skutku, kiedy na telewizorze uruchomionym w tle podano informację o, że Aiden jest poszukiwany przez policję.
  10. Na swojej drodze Aiden spotka kilka przyjaznych mu postaci, które pomogą w jego zmaganiach. Jedną z nich jest niejaka Clara Lille.

Watch Dogs prosto z Paryża – widzieliśmy grywalną wersję sandboksowej gry akcji - ilustracja #5Watch Dogs to sandboksowa gra akcji rozgrywająca się w Chicago, która opowie historię niejakiego Aidena Pierce’a. Ten były haker spróbuje rozprawić się z nękającą go organizacją sprawującą władze i kontrolę nad miastem za pośrednictwem rozbudowanej sieci bezpieczeństwa. Centralnym i chyba najciekawszym motywem rozgrywki jest możliwość hakowania wielu obiektów w otoczeniu. Gra zostanie wydana 22 listopada w wersji na PC, Xboksa 360, PlayStation 3 oraz Wii U. W planach jest także edycja na PlayStation 4 i „inne konsole następnej generacji”.

  1. Watch Dogs – relacja z pokazu gry w Paryżu