Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2013, 14:58

autor: Kamil Zwijacz

Zaprezentowano Facial Motion Capture System - technikę odwzorowującą mimikę twarzy

Egipska firma Motion Capture Systems Developers zaprezentowała swoje rozwiązanie dotyczące odwzorowywania mimiki twarzy - Facial Motion Capture System.

Firma Motion Capture Systems Developers opublikowała demo technologiczne swojej technologii odwzorowującej mimikę twarzy. Poniższe nagranie z pewnością jest imponujące, jednak nie wiadomo czy kiedykolwiek taka technika znajdzie komercyjne zastosowanie.

Rozwiązanie egipskiej firmy nazwano po prostu Facial Motion Capture System. Technologia prezentuje się naprawdę świetnie. Wirtualna postać w czasie rzeczywistym odwzorowuje mimikę twarzy i robi to z wielką dokładnością.

Przy okazji warto przypomnieć o dokonaniu firmy Activision, która jakiś czas temu zaprezentowała technikę realistycznego renderowania twarzy. Można zaznajomić się również z technologią Position Based Fluids, odpowiadającą za generowanie cieczy. Co łączy wszystkie te nowinki? To, że nieprędko zobaczymy je w grach wideo. Dema technologiczne rządzą się swoimi prawami, a pokazane w nich rzeczy zazwyczaj trafiają na komercyjny rynek okrojone. Czas pokaże, co wyjdzie z tych rozwiązań i jak zostaną wykorzystane.

Zaprezentowano Facial Motion Capture System - technikę odwzorowującą mimikę twarzy - ilustracja #1