Heavy Rain zarobiło dla Sony ponad 100 mln euro

Producent wykonawczy w studiu Quantic ream - Guillaume de Fondaumiere - podczas wystąpienia na festiwalu Digital Dragons, wyjawił, że firma Sony zarobiła na grze Heavy Rain ponad 100 mln euro.

Kamil Zwijacz

Podczas trwającego właśnie Europejskiego Festiwalu Gier Digital Dragons, Guillaume de Fondaumiere, producent wykonawczy w studiu Quantic Dream, wyjawił, że koszt produkcji gry Heavy Rain wyniósł około 16,7 mln euro. Firma Sony, wydawca produkcji, zarobiła na nim natomiast przeszło 100 mln euro.

Heavy Rain okazało się komercyjnym sukcesem.

Całkowite koszty wyprodukowania i wypromowania gry zamknęły się w okolicach 40 mln euro, mimo tego wydawca i tak zarobił na nim krocie. Niestety nie wiemy ile dokładnie sprzedano egzemplarzy Heavy Rain. W 2011 roku twórcy wyjawili, że z półek sklepowych zniknęły 2 mln pudełek z tą pozycją, jednak od tamtej pory minęło już trochę czasu.

Wychodzi więc na to, że innowacyjne projekty są opłacalne. Wielu wydawców boi się jak ognia nowych marek i rozwiązań, co oczywiście jest zrozumiałe, bo wiadomo, że lepiej wypuścić nowe Call of Duty czy FIF-ę i zarobić na tym krocie, niż ładować się w coś mocno niepewnego. Niemniej przykład Heavy Rain pokazuje, że czasami warto zaryzykować.

”Musimy być bardziej kreatywni i przestać robić co roku te same gry. Potrzebujemy nowych marek. Potrzebujemy wydawców, by podejmowali ryzyko. Potrzebujemy także publicznośći, która zagłosuje swoimi portfelami.” - powiedział Guillaume de Fondaumiere podczas wystąpienia na festiwalu Digital Dragons.

Heavy Rain to produkcja z lutego 2010 roku. Tytuł okazał się nieco kontrowersyjnym, acz bardzo dobrym projektem, który docenili przedstawiciele mediów i graczy. Gra może się pochwalić średnią 87 punktów w serwisie Metacritic. Obecnie jej autorzy, studio Quantic Dream, pracują nad Beyond: Dwie Dusze, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku na konsoli PlayStation 3.

Heavy Rain

Heavy Rain

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 23 lutego 2010

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-04-20
00:17

Stra Moldas Legend

Stra Moldas
👍

Rewelacyjna gra, to i wynik zasłużony. Wyśmienicie bawiłem się przy tej produkcji, chciałbym spotykać tak wspaniale nakreśloną historię w każdej grze video. Majstersztyk fabularny.

Komentarz: Stra Moldas
2013-04-20
00:56

Azerath Senator

Azerath

kaszanka9 - Jak zwykle się nie popisujesz.Właśnie, że jest dokładnie tak, jak albz74 pisze. Może nie aż tak źle, bo tytułów, które się zwracają jest więcej, ale i tak nie za dużo - mowa o kategorii AAA. Wystarczy popatrzeć na EA, które kwartał za kwartałem ogłasza straty, albo na jakiegokolwiek wydawcę oprócz Activision, którego przychody nie są aż tak kosmiczne biorąc pod uwagę ilość i jakość tytułów, które wypuszczają. I nie rozumiem co ma tutaj wierzenie i niewierzenie w dane dotyczące ich zarobków, bo wszyscy wielcy wydawcy to spółki giełdowe, które publikują swoje wyniki finansowe. Te informacje są dostępne dla każdego. A w biznesie taki np. 10% zwrot kapitału, to dobry biznes. Jeśli ktoś myśli, że te wstrętne i chytre krawaty doją z biednych szaraczków miliardy dolarów rocznie, to proponuję przestać bujać w obłokach i wrócić na Ziemię.

Komentarz: Azerath
2013-04-20
01:57

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Azerath

Lol, ty to na serio masz jakiś dar zakrzywiania rzeczywistości, ja mam dowód, że wypisujesz brednie, a ty co masz na swoja obronę, nic.

Gry AAA cały czas wychodzą, wedle twojego bajdurzenia już dawno nie powinny, a kondycja spółki na giełdzie (toż to czysta spekulacja) nie ma związku z zarobkami na poszczególnych grach.

Nikt też nie publikuje ile wydał na gry i ile oraz czy na tym zarobił wraz z dokumentami, bo tak to ja też mogę sobie powiedzieć co chcę, więc jak widzisz jedynym dowodem, że jednak się opłaca jest to, że robią gry aaa, a nie na odwrót, więc sorry, ale pleciesz bzdury.

I wcale nie uważam, że zarabiają na grach miliardy, ale skoro je robią i to AAA, to widocznie zarabiają wystarczająco, nikt nie robi gry za 100 mln żeby zarobić 5...

A przykład akurat tej gry pokazuje, że sony zarobiło dziesiątki milionów, a ta gra przecież wcale nie jest tak znana i promowana jak choćby AC od ubi, ci to muszą zarabiać krocie, takie fakty, i żaden bajkopisarz mi nie powie, że jest inaczej.

Komentarz: kaszanka9
2013-04-20
09:03

komenty Senator

-> albz - no właśnie największe mają koszty na poziomie 100 mln euro, a większość mniejsze. Gdyby przychody były w tej sytuacji na poziomie 100 mln euro to produkcja większości by się opłacała. A firmy narzekają. Myślę, że po prostu ta kwota 100 mln euro nie uwzględnia prowizji dla pośredników (sklepów itd.), kosztów dystrybucji itd.

Komentarz: komenty
2013-04-20
13:36

zanonimizowany251643 Legend

akira23 - a sorry, faktycznie przeoczyłem Halo.

Tutaj jest ciekawy artykuł na ten temat, tzn ekonomiki branży

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=540885

traktuje o kosztach i zwrotach z gier, dlaczego przy Dark Souls 2 miliony kopii to wielki sukces, a sprzedaż nowego Tomb Raidera (znacznie większa) nie zadowala Square Eidos.

kaszanka - problem w tym, że pole się zawęża, tylko największe i najlepsze serie sobie radzą, powoli nie ma miejsca dla gier średnich, i albo gramy w indie typu Terraria albo w garść hitów typu Bioshock.

Komentarz: zanonimizowany251643

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl