Wiedźmin 3: Dziki Gon – 50 godzin kampanii, 60 poziomów do wbicia i inne ciekawostki
Niemieckojęzyczne magazyny przyniosły nowe informacje o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dowiedzieliśmy się między innymi, że produkcja studia CD Projekt RED będzie oferowała 50-godzinną kampanię główną i 60 poziomów doświadczenia do wbicia.
Szymon Liebert

Na niemieckojęzycznym forum poświęconym serii Wiedźmin pojawiło się fanowskie streszenie zapowiedzi Wiedźmin 3: Dziki Gon z magazynów PC Games i Gamestar, w których znalazło się kilka nowych informacji na temat gry. Dowiedzieliśmy się między innymi, że produkcja studia CD Projekt RED ma oferować co najmniej 100 godzin zabawy. Połowę z tego, czyli 50 godzin, zajmie podobno ukończenie misji składających się na główny wątek fabularny.
Teksty z obu magazynów zawierają znacznie więcej ciekawostek, które zestawiamy poniżej. Pamiętajcie, że mogą to być informacje niepewne, chociaż większość z nich wydaje się prawdziwa. Pewne nieścisłości mogły wyniknąć także w trakcie tłumaczenia. Artykuły zawierają następujące nowe informacje (lub potwierdzenia wcześniejszych plotek):
- Świat gry będzie mógł znajdować się w 36 stanach, wynikających z dokonań gracza. Podobno w jego konstrukcji zabraknie niewidzialnych granic – wszystkie trzy strefy, na jakie podzielono krainę będą otwarte. Każda z nich ma być bardziej żywa i ciekawsza – zobaczymy między innymi dzikie zwierzęta, na które będzie można zapolować dla skór, czy pazurów. Na rozgrywkę wpłynie zmienna pogoda. W pewne miejsca dostaniemy się prawdopodobnie tylko nocą lub podczas deszczu. Niektóre potwory także będą pojawiały się w zależności od warunków atmosferycznych. CD Projekt RED zadba o system ekonomiczny uzależniony geograficznie – przedmioty, jakie zdobędzie Geralt będzie można sprzedać za różne ceny w poszczególnych rejonach świata.
- W podróżach pomogą dodatkowe środki transportu, np. łodzie, czy konie. Same wierzchowce będzie można schwytać i oswoić przy pomocy jednego z wiedźmińśkich znaków. Geralt stanie się znacznie bardziej zręczny i będzie mógł wspinać się, czy skakać z większą swobodą niż wcześniej. Pojawi się także system szybkiego podróżowania do wcześniej odwiedzonych miejsc (niczym w Skyrim). Znikną ekrany doczytywania – przejścia między obszarami będą płynne.
- 50 godzin zajmie przejście kampanii głównej. Drugie tyle mają oferować misje poboczne. Kampanię główną będzie można zakończyć na trzy różne sposoby – każdy z epilogów ma trwać około godziny. Podczas przygody głównej zwiedzimy między innymi stolicę Novigrad, wyspy Skellige i pogrążone w wojnie pustkowia. Mimo otwartej struktury świata, w grze nie zabraknie scenek przerywnikowych trzymających poziom poprzednich części serii.
- W trakcie polowania na potwory Geralt skorzysta ze specjalnego trybu, w którym zobaczymy różnokolorowe tropy przeciwników. Przed walką będziemy mogli wyposażyć się w odpowiedni ekwipunek – na każdą z bestii znajdzie się bowiem specjalna taktyka. Lepszy samouczek wprowadzi nowych graczy w tajniki prowadzenia walki. W bitwach pojawi się funkcja spowolnienia, która pozwoli zaatakować słaby punkt oponenta lub konkretną część jego ciała (na wzór systemu VATS z Fallout). Znikną za to quick-time eventy, jeśli nie liczyć mini gierek (rzucanie toporów, gra w karty).
- Rozwój głównego bohatera ma być znacznie bardziej złożony – mówimy o maksymalnie 60 poziomach doświadczenia i setkach kombinacji umiejętności. Doświadczenie będziemy otrzymywać tylko za wykonywanie misji. Zabijanie potworów i zwierząt przyniesie za to nagrody pieniężne. Sami przeciwnicy nie będą dostosowywani do siły bohatera, raczej występując w konkretnych miejscach (jak to miało miejsce w serii Gothic). Jednym z nowych potworów ma być lodowy gigant. Geralt otrzyma większy wpływ na otoczenie – używając Ignii będzie mógł podpalić pewne obiekty. Zapomnijcie za to o bezkarnym okradaniu bogu ducha winnych mieszkańców. Jeśli zostaniemy na tym przyłapani, wezwą oni strażników na pomoc.
- Gra otrzyma dwa zupełnie różne interfejsy użytkownika i systemy sterowania na pecetach oraz konsolach. Jednocześnie twórcy zapewniają, że mamy do czynienia z produkcją RPG następnej generacji, nieograniczanej limitami konsol starszej generacji. W grze pojawi się opcja importowania zapisów z poprzedniej części gry, która jednak nie wpłynie na główną fabułę. Zobaczymy co najwyżej drobne wzmianki odnośnie mniej istotnych postaci (np. Triss Merrigold).
Wiedźmin 3: Dziki Gon to kolejna gra studia CD Projekt RED, która rozpala wyobraźnię graczy z całego świata. W produkcji ponownie wcielimy się w Geralta, wiedźmina polującego na potwory i angażującego się w rozmaite intrygi polityczne. „Trójka” pokaże w pełni otwarty świat bez rezygnowania z silnie zarysowanej fabuły. W wykreowaniu tej rzeczywistości pomoże nowy silnik – RED Engine 3. Premiera Wiedźmina 3 nastąpi w 2014 roku.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany685008 Legionista
@Czader-Master nawet nie wiesz jak bardzo się z tobą zgadzam. Ten otwarty świat bardzo mnie martwi. Nie chcę łazić jak popierdzielony po ooooogrooomnym świecie. Wiedźmin charakteryzuje się inną rozgrywką! I ja chcę tak jak był w pierwszych dwóch częściach. No może jakby dali trochę więcej swobody, ale ogromny świat nie oznacza świata otwartego. Pozdrawiam
www.rzemyk.blogspot.com - między innymi tekst o obawach związanych z nowym wiedźminem.
zanonimizowany771529 Generał
Żeby ten wiesiek miał jak najmniej wspólnego ze Skyrimem.
Skull17 Centurion
Zapowiada się cudownie! Nic dodać, nic ująć ;) Jeśli tylko zachowają klimat i "sapkowki" swojski język i humor, będzie cudownie ;)
Morion0 Legionista
100 godzin ? Ciekawe...bo prawdopodobnie jest to czas potrzebny na wykonanie wszystkich questów, a jak wiemy podczas wyborów omijają nas inne questy. Jeżeli w danym czasie wybierzemy się na bazyliszki, to prawdopodobnie ominie nas wyzwanie z golemem do którego już nie będziemy mogli powrócić. Quest po prostu przeminie, także byłbym tutaj ostrożny z tą liczbą 100 godzin rozgrywki. W praktyce wyjdzie pewnie gdzieś ponad połowę z tego co jest podawane,jako,że fabuła nie będzie liniowa. Oczywiście wiąże się to z wyborami i właśnie utratą pewnych questów do których już nie będziemy mogli powrócić ponieważ historia będzie toczyła się dalej. Jedynym rozwiązaniem będzie rozpoczęcie gry od początku oraz podejmowanie innych decyzji by doświadczyć tego, czego nie doświadczyliśmy wcześniej.
ArtoseruS Senator

Śmiem twierdzić, rośnie nam faworyt do rpg'a roku. CDPr coraz bardziej się stara, choć wolałbym, by nie cieszyli się zbytnio i nie byli aż tak pewni siebie. W porównaniu do tego, co robili przy pierwszym Wiedźminie, teraz studio zyskało szlif, doświadczenie i masę dobrych pomysłów. Kibicuje im z całego serca, jako fan Wiedźmina (książki Sapkowskiego ponad wszystko :)), mam wobec nich wielkie nadzieje co do fabuły i ich sposobu interpretacji, choć sporo jest domysłów i ogólników wyjścia trylogii. Powodzenia CDP!