Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2012, 08:45

autor: Grzegorz Ferenc

StarCraft II: Heart of the Swarm – Blizzard zapowiedział system poziomów doświadczenia

W dodatku Heart of the Swarm do gry StarCraft II zostaną wprowadzone punkty doświadczenia za budowanie i niszczenie jednostek. Pozwolą one zdobyć maksymalnie 20 poziomów doświadcznia dla każdej z ras. Testowanie nowego systemu rozpocznie się wraz z kolejną większą aktualizacją bety.

Screen przedstawiający system poziomów doświadczenia #1

POZIOMY DOŚWIADCZENIA W STARCRAFT 2

  • Budowanie i niszczenie jednostek zapewni punkty doświadcznia;
  • 20 poziomów doświadczenia na każdą z ras;
  • Nagrodami będą portrety i zdobienia;
  • Przewidziano specjalne premie;

Od jakiegoś czasu wiadomo, że firma Blizzard Entertainment zamierza uczynić ze StarCraft II: Heart of the Swarm bardziej erpegowe doświadczenie niż w przypadku pierwszej części trylogii – Wings of Liberty. Kolejnym krokiem w tym kierunku ma być zapowiedziany wczoraj system zdobywania poziomów doświadczenia za grę każdą z ras w trybie rozgrywki wieloosobowej. W skrócie jest on po prostu nieco wzbogaconym systemem odblokowywania portretów i zdobień.

Według informacji upublicznionych przez firmę z Irvine w Kalifornii, podczas bitew gracze uzyskają określoną liczbę punktów doświadczenia za każdorazowe zbudowanie własnych jednostek i zniszczenie tych należących do przeciwnika. Dodatkowe mnożniki zapewnią premie specjalne, przyznawane m.in. za pierwsze zwycięstwo każdego dnia lub grę w drużynie. Po pewnym czasie awansujemy na wyższy poziom doświadczenia w grze daną rasą – maksymalnie ma ich być 20 dla każdej ze stron konfliktu, a ich łączna suma będzie wyświetlana przy ikonce portretowej gracza.

Ikonka portretowa gracza z podaną sumą poziomów doświadczenia
Ikonka portretowa gracza z podaną sumą poziomów doświadczenia

Nagrodami za osiąganie coraz wyższych poziomów mają być znane już wszystkim graczom w StarCraft II portrety i zdobienia. W Heart of the Swarm ma być ich znacznie więcej. Wprowadzając taki system, firma Blizzard liczy na zachęcenie miłośników uniwersum do spędzenia jak najwięcej czasu z tytułem, a przy okazji wytrwania jak najdłużej w walce – teraz nawet w teoretycznie przegranym meczu ma być opłacalne pozostanie na polu bitwy i zniszczenie jak największych sił wroga.

Screen przedstawiający system poziomów doświadczenia #2

System poziomów doświadczenia zostanie wprowadzony wraz z następną dużą aktualizacją bety Heart of the Swarm. Twórcy gry zaznaczyli, że zależy im „na zdobyciu jak największej ilości danych”, aby „przyglądać się postępom w zdobywaniu poziomów” i sprawdzić, „czy nowy system zapewnia wystarczająco dużo zabawy”. Być może będzie się to wiązało z wysłaniem kolejnej fali zaproszeń do beta-testów.

StarCraft II: Heart of the Swarm – Blizzard zapowiedział system poziomów doświadczenia - ilustracja #4Nadchodzący dodatek Heart of the Swarm do gry StarCraft II skupi się na Zergach i postaci Sary Kerrigan. Ma ona zjednoczyć pod swoim dowództwem rozproszone siły swojej „przybranej” rasy do ostatecznego starcia z Arcturusem Mengskiem. Przed każdą misją wybierzemy zdolności, jakie będzie posiadać, a także dokonamy ewolucji naszych jednostek, co ma zapewnić bardziej erpegowe doświadczenia. Heart of the Swarm ukaże się na PC w bliżej nieokreślonym terminie.