Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 września 2012, 18:10

autor: Michał Kułakowski

Black Mesa: Source – fragment odświeżonej wersji Half-Life zadebiutuje we wrześniu

Twórcy Black Mesa: Source, ambitnego projektu odtwarzającego pierwszą część Half-Life na silniku Source, zapowiedzieli, że fragment ich dzieła, po ponad siedmiu latach pracy, trafi w połowie września do wszystkich zainteresowanych graczy.

Wkrótce przekonamy się czy było warto czekać te wszystkie lata

Niedawno prezentowaliśmy nowe screeny oraz filmy z rozgrywki, a także pisaliśmy o specjalnej akcji na Facebooku związanej z fanowskim remakiem pierwszej części Half-Life`a pod tytułem Black Mesa: Source. Na oficjalnym forum produkcji, twórcy po raz pierwszy ujawnili dokładną datę jego debiutu, którą wyznaczono na 14 września tego roku. Gra zostanie wówczas udostępnia za darmo, ale nie będzie jeszcze kompletna. Producenci zapowiedzieli, że na razie oddadzą w nasze ręce jej pierwszy fragment, zawierający około 8-10 godzin rozgrywki. Zabawa zakończy się więc tuż przed przeniesieniem się na Xen. Internetowa witryna Black Mesy zawiera już zegar odliczający dni do premiery. Wszyscy chętni mogą też ściągnąć za darmo oryginalną ścieżkę dźwiękową tytułu, skomponowaną przez Joela Nielsena.

Gra oparta na silniku Source powstaje w bólach już od prawie ośmiu lat. Przez ten czas wiele osób zwątpiło, że kiedykolwiek ujrzy światło dzienne, spisując projekt na straty. Mimo to, przy okazji ujawniania kolejnych informacji czy obrazków, tytuł prawie zawsze wzbudzał emocje i rozpalał gorące dyskusje wśród fanów Gordona Freemana, którzy od dawna oczekują jakichkolwiek wieści dotyczących dalszych losów ich ulubionego uniwersum i bohatera.

Half-Life ukazał w 1998 roku. Jego odświeżona fanowska edycja Black Mesa: Source, którą oparto na na silniku Source, został po raz pierwszy zapowiedziana w 2005 roku. Ambitny projekt zakładał zbudowanie całej gry praktycznie od podstaw. Jej autorzy nie wykorzystali przy tym nawet małych fragmentów oryginalnego kodu. Wymagało to stworzenia około dwóch tysięcy modeli, pięciu tysięcy tekstur, nagrania grubo ponad dwóch tysięcy efektów dźwiękowych oraz sześć i pół tysiąca linii dialogowych. Prace nad tytułem trwają nieprzerwanie od lat, przez ten czas pojawiło się kilka trailerów, wiele screenów oraz filmów z rozgrywki.

  1. Oficjalna strona Black Mesa: Source
  2. Black Mesa: Source na Facebooku
  3. Black Mesa: Source Wiki