Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2012, 13:26

autor: Grzegorz Ferenc

War Thunder – szczegóły trybów rozgrywki

Poznaliśmy garść nowych informacji na temat trybów rozgrywki PvP oraz PvE, jakie będą dostępne w nadchodzącej grze MMO free-to-play studia Gaijin Entertainment. Wśród nich znajdują się m.in. realistyczna symulacja lotu, zręcznościowe walki powietrzne oraz tryb kooperacji w scenariuszach opartych na historycznych wydarzeniach.

Twórcy z rosyjskiego studia Gaijin Entertainment, znani chociażby z serii Wings of Prey, nie próżnują. Ich najnowsze dziecko – rozgrywająca się w przestworzach gra MMO w formacie free-to-play War Thunder (nie mylić z konkurencyjnym World of Warplanes) – będzie posiadać sporą liczbę trybów rozgrywki, zarówno gdy chodzi o walkę z innymi graczami (PvP), jak i z przeciwnikami sterowanymi przez komputer (PvE).

Supermarine Spitfire vs. Junkers JU-87 Stuka

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na oficjalnej stronie War Thunder, zabawa przeciwko innym graczom będzie mogła odbywać się w trzech trybach. Pierwszy z nich – Bitwy historyczne – jest niezwykle dokładnym i realistycznym symulatorem historycznych walk lotniczych, jakie miały miejsce podczas II wojny światowej. Wyróżnia się bardzo dokładnymi modelami lotu oraz wiernym odwzorowaniem lokacji geograficznych i samolotów uczestniczących w poszczególnych starciach. Drugi z trybów PvP – Bitwy zręcznościowe – skupia się na samej walce. Zrezygnowano w nim z wierności statystykom i realiom bitew na rzecz przyjemności z niszczenia samolotów sterowanych przez innych graczy. Oba wymienione sposoby rozgrywki umożliwią nam odblokowywanie nowych poziomów doświadczenia, broni, zdolności specjalnych dla członków załogi, elementów maskowania i wyposażenia. Trzeci z trybów PvP – Sandbox – stawia na dowolną konfigurację teatru walki, dostępnych samolotów, zasad starć i celów koniecznych do osiągnięcia zwycięstwa.

Ponadto gracze będą mogli powalczyć w trybie kooperacji o zwycięstwo w kluczowych bitwach i scenariuszach II wojny światowej. Twórcy z Gaijin zapowiadają, że zorganizują je w dynamiczną kampanię, w której wyniki poszczególnych starć wpłynie na kształt przyszłych walk. Gracze uzyskają zarazem duży wpływ na określenie zasad rozgrywki i wybór pomiędzy trybem symulacji a walki zręcznościowej.

War Thunder zawierać będzie także edytor szybkich zadań, a w przyszłości także edytor pełnych misji i tryb Wojna globalna, w którym gracze będą mogli wziąć udział w scenariuszach stworzonych przez fanów tytułu i sterować nie tylko samolotami, ale także statkami oraz bronią naziemną.

W rozmowie z serwisem Warthunder.pl, twórcy obiecują zabawę dla maksymalnie 32 graczy na mapach o rozmiarach do 200 km na 200 km. Duży wpływ na rozgrywkę będą miały warunki atmosferyczne – deszcze, burze piaskowe, zamiecie śnieżne, ale także zmienne temperatury różnych teatrów walki. Z pewnością pojawi się także polska wersja językowa. Odnośnie do konkurencyjnego tytułu studia Wargaming.net, twórcy cyklu Wings of Prey śpią spokojnie i nie boją się rywalizacji ich symulatora z „ograniczonym, nastawionym na zręcznościową zabawę World of Warplanes”.

Ił-10 z polską szachownicą. Źródło: serwis Warthunder.pl

Tytuł rosyjskiego studia Gaijin opiera się na formacie free-to-play, umożliwiając przy tym także zakup dodatkowych elementów w ramach mikropłatności. Spośród sprzedawanej zawartości warto podkreślić m.in. zestawy misji historycznych, szybsze zdobywanie doświadczenia, dodatkowe samoloty oraz pełen dostęp do edytora misji i kampanii. Większość opisanych trybów rozgrywki pozostanie darmowa.

War Thunder znajduje się obecnie w fazie zamkniętych betatestów. Premiera tytułu na PC przewidywana jest na październik tego roku.