Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 maja 2012, 11:33

autor: Michał Kowalski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2012 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w lutym 2012. Na pierwszym miejscu znajduje się PC Format, wyprzedzając drugie w zestawieniu CD Action.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił kolejne zestawienie wyników sprzedaży czasopism branżowych. Pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych periodyków zajął tym razem PC Format, wyprzedzając znajdujące się na drugiej pozycji CD Action o 28 680 egzemplarzy.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2012 roku - ilustracja #1

Największe straty w porównaniu z analogiczny okresem poprzedniego roku odnotował miesięcznik Chip. Czasopismo zostało zakupione przez 24 326 osób, czyli o prawie 22% mniej niż przed rokiem. Oprócz tego spadek zanotował także PC World (30 700 egz.; 9% mniej niż rok temu) oraz Komputer Świat (44 181 egz.; 3%). Więcej nabywców znalazło za to lutowe wydanie CD Action – czasopismo sprzedało się w 95 386 egzemplarzach, czyli w liczbie większej o 19% niż przed rokiem

Tytuł

Sprzedaż w lutym 2012

Sprzedaż w lutym 2011

PC Format

124 066

74 906

CD Action

95 386

76 561

Komputer Świat

44 181

45 403

PC World

30 700

33 717

Chip

24 326

31 207

Podobnie rzecz wygląda w porównaniu lutowych wyników sprzedaży z wykazem ze stycznia. Największy wzrost sprzedaży przypadł w udziale czasopismu PC Format. Sprzedaż tego periodyku wzrosła o 92% w stosunku do wyniku z poprzedniego miesiąca. Wzrost odnotowało także CD Action (o 13 135 więcej kupionych egzemplarzy, czyli ok. 15%). Z kolei największą stratę poniósł Komputer Świat: sprzedaż spadła o 5 563 kopii, czyli o około 11%.

Tytuł

Sprzedaż w lutym 2012

Sprzedaż w styczniu 2012

PC Format

124 066

64 562

CD Action

95 386

82 251

Komputer Świat

44 181

49 744

PC World

30 700

30 464

Chip

24 326

24 475